DROPS Baby / 16 / 1

Little Peach by DROPS Design

Pletené pončo s kapucí a botičky z příze "Eskimo".

PONČO:
Velikost: 1/3 - 6/9 - 12/18 měsíců (2 – 3/4 roky)
Velikost v cm: 50/56-62/68-74/80 (86/92-98/104)
Materiál: DROPS ESKIMO firmy Garnstudio
250-250-300 (300-350) g, barva č.30, pink

BOTIČKY:
Velikost: 1/3 - 6/9 - 12/18 měsíců (2 – 3/4 roky)
Odpovídá délce chodidla: 10-11-12 (14-16) cm
Materiál: DROPS ESKIMO firmy Garnstudio
50-50-50 (100-100) g, barva č.30, pink
------------------------------------------------------
PONČO:
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (60 cm) č.8 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 11 ok x 15 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
DROPS HÁČEK č.10 – na vázačku

BOTIČKY:
DROPS JEHLICE č.7 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 12 ok x 16 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

64.00 CZK
54.00 CZK
70.00 CZK
60.00 CZK

VROUBKOVÝ VZOR: pleteme v řadách stále hladce, lícovou i rubovou stranu.
PERLIČKOVÝ (HRÁŠKOVÝ) VZOR:
1. řada: *1 oko hladce, 1 oko obrace *, vzor mezi *-* opakujeme.
2. řada: oka pleteme opačně, než se jeví - nad okem hladce tedy pleteme obrace, nad okem obrace pleteme hladce; tuto řadu stále opakujeme.
TIP: ROZŠIŘOVÁNÍ – přidáváme 1 oko nahozením. Aby se v pletenině netvořily dírky, pleteme nahození v následující řadě anglicky (tj. za zadní část oka).
----------------------------------------------------------
PONČO:
Pleteme shora dolů, začínáme kapucou.
Na kruhovou jehlici č.8 nahodíme přízí Eskimo 37-39-41 (45-47) ok. Pleteme perličkovým vzorem v rovných řadách, po obou stranách pleteme lem – 3 oka vroubkovým vzorem.
DBÁME NA ROVNOMĚRNÉ UTAHOVÁNÍ PŘÍZE!
Ve výši 19-21-23 (25-27) cm od začátku upleteme 1 lícovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujímáme rovnoměrně (s výjimkou 3 ok vroubkového lemu na každé straně) 3-3-3 (7-7) oka = 34-36-38 (38-40) ok. Do pleteniny umístíme 4 značky v těchto rozestupech (nahlíženo z lícové strany): 1.značka po 4 okách, 2.značka po 13-14-15 (15-16) okách, 3.značka po 21-22-23 (23-24) okách a 4.značka po 30-32-34 (34-36) okách.
Upleteme 1 rubovou řadu hladce.
NEŽ BUDETE POKRAČOVAT, PŘEČTĚTE SI CELÝ NÁSLEDUJÍCÍ POSTUP!
Pokračujeme lícovým žerzejem pleteným v rovných řadách s 3 oky vroubkového lemu po obou stranách, SOUČASNĚ přidáváme v 1. (lícové) řadě takto: 1 oko ZA 1.značku, 1 oko PŘED 2.značku, 1 oko ZA 3.značku, 1 oko PŘED 4.značku (= 4 přidaná oka). Tímto způsobem přidáváme v každé druhé řadě ještě 15-17-18 (20-21)x = 98-108-114 (122-128) ok.
SOUČASNĚ po 6-7-8 (9-10) cm od prvního umístění značek pleteme dále lícovým žerzejem v kruhových řadách – 6 předních prostředních ok upleteme v první kruhové řadě obrace, poté je pleteme hladce. Po skončení přidávání upleteme 1 řadu lícovým žerzejem nad všemi oky, dále pak pleteme 4-4-5 (5-6) cm perličkovým vzorem. Potom upleteme 1 řadu lícovým žerzejem a oka volně uzavřeme.

DOKONČENÍ:
Sešijeme vršek kapuce; sešíváme vnější části ok, aby šev nebyl příliš robustní.

VÁZAČKA:
Dvojitou přízí Eskimo uháčkujeme šňůrku z řetízkových ok dlouhou asi 1 metr. Šňůrku provlékneme kolem krční části řadou za vroubkovým vzorem. Na obou koncích zavážeme na uzel.
----------------------------------------------------------
BOTIČKY:
Pleteme v řadách na rovných jehlicích od špičky k patě.
Na jehlice č.7 nahodíme přízí Eskimo 16-16-18 (18-20) ok. Pleteme lícovým žerzejem, jen po stranách pleteme 1 oko vroubkem, a to až do výše zhruba 4-4,5-5 (6-6,5) cm – končíme rubovou řadou.
DBÁME NA ROVNOMĚRNÉ UTAHOVÁNÍ PŘÍZE! Nyní rozpleteme 2 středová oka na dvě (abychom botičku v horní části chodidla rozšířili) = 18-18-20 (20-22) ok. Následující řadu pleteme obrace, pak převedeme prvních 9-9-10 (10-11) ok na pomocnou jehlici.
PRVNÍ STRANA: Pleteme nad zbývajícími 9-9-10 (10-11) oky v řadě. Upleteme zpáteční řadu a na konci řady nově nahodíme 5-6-6 (7-7) ok – nová oka pleteme vroubkovým vzorem, ostatní oka pleteme jako dosud = 14-15-16 (17-18) ok. Pokračujeme následovně: *upleteme 1 řadu nad prvními 5-6-6 (7-7) oky, práci otočíme a upleteme zpáteční řadu, pak upleteme 1 řadu nad všemi oky, práci otočíme a upleteme zpáteční řadu*, postup mezi hvězdičkami opakujeme, až díl měří 10-11-12 (14-16) cm, případně i víc, oka uzavřeme.
DRUHÁ STRANA: Oka z pomocné jehlice převedeme zpět na jehlici, upleteme 1 lícovou řadu hladce a na jejím konci nově nahodíme 5-6-6 (7-7) ok = 14-15-16 (17-18) ok. Pokračujeme podle popisu první strany, ve výšce 10-11-12 (14-16) cm oka uzavřeme.
DOKONČENÍ: Botičku přeložíme na polovinu a sešijeme uprostřed zadní části a na šlapce - sešíváme vnější části ok, aby šev nebyl příliš robustní. Konec příze protáhneme dokola kolem špičky, utáhneme a zapošijeme.

Schéma

Příbuzné modely

Pokud se vám zdá, že je v návodu chyba či nesrovnalost, napište nám, prosím, své postřehy prostřednictvím Komentářů. Přejít k originálu návodu na model DROPS Baby 16-1.