• Free Pattern
Skift sprog:

BabyDROPS 13-20 by DROPS Design

DROPS Hæklet babytæppe i 2 tråde ”Alpaca”

Add to favorites
BabyDROPS 13-20

Mål: ca 65 x 80 cm
Materialer: DROPS Alpaca fra Garnstudio
300 gr f.nr 0100, natur

DROPS Hæklenål nr 4,5 - eller den nål du skal bruge for at 1 rude skal måle ca 14 x 14 cm hæklet med 2 tråde Alpaca.

(Gå videre til opskrift...)

Rettelser til denne opskrift (efter publicering)

Under Hæklet kant mangler der en * efter hjørnet:
...1 fm i tredbl-st, * 6 lm, .....

Opdateret online: 24.08.2007 (Rettelserne er ikke opdateret i DROPS katalogerne)

Nyt garnforbrug:
Materialer: DROPS Alpaca fra Garnstudio
300 gr f.nr 0100, natur

Opdateret online: 16.05.2014 (Rettelserne er ikke opdateret i DROPS katalogerne)

Se alle rettelser til katalog BabyDROPS 13

    32.00 DKK
    21.00 DKK
    32.00 DKK
    21.00 DKK
    n/a

Tips & Hjælp

Lær noget nyt hver dag!

Er du ikke helt sikker på hvordan du kommer i gang med denne opskrift? Under "Video" knappen øverst i opskriften, finder du en liste med tydelige instruktions-videoer, som viser hvordan man gør. Det skal være let for dig at komme i gang - og ALLE vore opskrifter har dem!

Det er ikke alt - hele sektionen med "Tips & Hjælp" er fuld af tips og gode ideer til hvordan du kan komme i gang med alle vore opskrifter - eller med din egen design!

Gå ind på DROPS Video Bibliotek og find hundredevis af instruktions-videoer og kig gerne nærmere på vore garner; eller besøg sektionen med Lektioner for at få skridt for skridt vejledning! "Tips & Hjælp" er også fuld af mønster-inspiration, modeller af DROPS-fans og meget meget mere! Se her!
Tæppet består af 20 ruder som er hæklet sammen til et tæppe.
1 Rude:
Hækl 4 lm med nål 4,5 og 2 tråde Alpaca og sæt dem til en ring med 1 km.
1.omg: 3 lm (= 1 st), * 1 lm, 1 st om ringen *, gentag fra *-* totalt 7 gange og slut af med 1 lm og 1 km i 3.lm i beg af omg (= 8 st på omg).
2.omg: 3 lm (= 1 st), * 3 lm, 1 st i næste st *, gentag fra *-* totalt 7 gange og slut af med 3 lm og 1 km i 3.lm i beg af omg (= 8 st på omg).
3.omg: Hækl således i hver lm-bue: 1 fm, 1 lm, 1 st, 1 lm, 1 dbl-st, 1 lm, 1 dbl-st, 1 lm, 1 st, 1 lm og 1 fm. Slut af med 1 km i 1.fm i beg af omg (= 8 blade på omg).
4.omg: 4 lm (= 1 dbl-st = 1. hjørne), * 5 lm, 1 fm øverst i næste blad (mellem de 2 dbl-st), 4 lm, 1 fm øverst i næste blad, 5 lm, 1 dbl-st mellem de 2 fm imellem 2 blade *, gentag fra *-* totalt 4 gange men slut af med 1 km i 4.lm som blev hæklet i beg af omg (i stedet for 1 dbl-st imellem 2 blade) = 12 buer rundt om ruden med 1 dbl-st i hver hjørne.
5.omg: I hjørnets dbl-st hækles der således: 4 lm (= 1 dbl-st), 2 lm, 1 tredbl-st, 2 lm og 1 dbl-st. Videre hækles der 4 dbl-st i hver bue. I dbl-st i de resterende 3 hjørner hækles der 1 dbl-st, 2 lm, 1 tredbl-st, 2 lm og 1 dbl-st. Slut omg af med 1 km i 4.lm i beg af omg. Klip og sy trådene.

Montering: Hækl ruderne sammen som vist i Diag.1 (dvs der hæftes med 1 fm i ca hver 3. dbl-st). Ruderne hækles først sammen på langs og derefter på tværs med 4 ruder i bredden og 5 rækker i højden.

Hæklet kant: Hækl til sidst en omg med lm-buer rundt om hele tæppet med nål 4,5 og 2 tråde Alpaca således: 1 fm i tredbl-st i hjørnet, 6 lm, spring over ca 2 dbl-st, 1 fm i næste dbl-st *, gentag fra *-* og slut af med 6 lm og 1 km i første fm i beg af omg -sørg for at der hæftes med 1 fm i hver tredbl-st i de 2 hjørner i hver rude.

www.garnstudio.com

Diagram

1 lm
1 fm

© 1982-2016 DROPS Design A/S Alle rettigheder er reserverede. Dette dokument med sine underdokumenter har copyright. Denne mønsterdatabase er til for dig som har strik som hobby, og for dig som driver garnforretning. Uanset om du handler med os / køber vores garn, så står DROPS mønsterdatabase til fri disposition. Som forretning kan du frit benytte DROPS mønsterdatabase til at fremme salget af dit garn. Skriv ud direkte efterhånden som du får brug for en opskrift, eller skriv så mange kopier ud du vil. Det eneste som vi forlanger, er at der ikke foretages nogle ændringer / tilføjelser på originaldokumentet som skrives ud... og at opskrifterne i henhold til DROPS filosofi deles ud gratis til kunden.
Salg af modeller baseret på DROPS DESIGN er tilladt så længe det sker enkeltvis/på bestilling. Kommercielt salg udover dette er ikke tilladt.
Brug af DROPS billeder i forbindelse med markedsføring / salg er kun tilladt hvis der udelukkende er benyttet DROPS garn. Dette skal fremgå helt klart i tekst. Billedet må ikke beskæres eller ændres, logoen skal tydeligt fremgå. Betingelsen for tilladelse til brug af tøjmærke hvor DROPS DESIGN indgår, er at teksten skal være "A DROPS DESIGN made by ....." Der tages forbehold for at retten til brug når som helst kan trækkes tilbage, uanset årsag.