• Free Pattern
Ändra språk:

DROPS 86-3 by DROPS Design

DROPS pulsvärmare i "Alpaca"

Add to favorites
  • Sverige
    38.00 SEK
    22.00 SEK
  • DROPS ALPACA MIX (50g)
    38.00 SEK
    22.00 SEK

Tips & Hjälp

Lär dig något nytt varje dag!

Vet du inte hur du ska komma igång med detta mönster? Under fliken "Videor" längst upp på sidan hittar du en lista över instruktionsvideor som kan hjälpa dig – de finns på alla våra mönster!
Det är inte allt - vår "Tips & Hjälp" avdelning är fylld av tips och bra idéer till hur du kan komma igång med alla våra mönster – eller med din egen design!

Gå in på DROPS Video Bibliotek och hitta hundratals instruktionsvideor och titta gärna närmre på våra garner, eller besök delen med Lektioner för att få steg för steg vägledning! "Tips & Hjälp" är också full av mönster-inspiration, modeller av DROPS fans och så mycket mer! Se här!
Stickfasthet: 24 m x 32 v på st 3 och slätst = 10 x 10 cm.
St.nr är bara rekommenderad!

Mönster: Se diagram M.1 och M.2. Diagr visar mönstret sett från rätsidan.

Rätst (runt på strumpst): varv 1: Räta, varv 2: Avigt.

Pulsvärmare: Lägg upp 60 m jämnt fördelat på strumpst 3 med Alpaca och sticka 4 v rätst. Nästa v stickas så här: 5 rm, lyft 1 m, 2 rm tills, drag den lyfta m över, * 9 rm, lyft 1 m, 2 rm tills, drag den lyfta m över *, upprepa *-* 3 ggr till och avsluta med 4 rm. Det är nu minskat 10 m på st = 50 m. Sticka 1 v räta, och sedan stickas M.1. Kontrollera stickfastheten. När arb mäter 20 cm – avpassa efter 1 hel rapport – stickas M.2 – se diagram, och sedan maskas det av, arb mäter ca 21 cm. Sticka 1 pulsvärmare till.

Diagram

rm från rätsidan, am från avigsidan
rm från avigsidan
1 omslag
lyft 1 m som om den skulle stickas rät, 2 rm tills, drag den lyfta m över

© 1982-2016 DROPS Design A/S Alla rättigheter är reserverade. Detta dokument med sina underdokument har copyright. Denna mönsterdatabas är till dig som har stickning och virkning som hobby samt för dig som driver garnbutik. Oavsett om du handlar med oss / köper vårt garn, så står DROPS mönsterdatabas fritt till ditt förfogande. Som butik kan du fritt använda DROPS mönsterdatabas till att främja försäljningen av ditt garnsortiment. Skriv ut varje mönster du önskar, tag så många kopior du vill. Det enda vi kräver är att det inte görs några ändringar/tillägg på originaldokumentet som skrivs ut... och att mönstret enligt DROPS filosofin ges ut gratis till kund.
Försäljning av plagg/produkter baserade på DROPS design är tillåtet så länge det sker enskilt/på beställning, kommersiell försäljning utöver detta är inte tillåtet. Det skall tydligt framgå att plagget är tillverkat med utgångspunkt i design från DROPS DESIGN. Användning av DROPS bilder i samband med marknadsföring är tillåtet om det uteslutande är använt DROPS garn. Bilden får inte beskäras eller ändras, DROPS logotypen måste framkomma tydligt. Villkoret för att få använda tygetikett där DROPS DESIGN ingår, är att texten skall vara "A DROPS DESIGN made by…"
Det tas förbehåll för att rätten till användning när som helst kan återtas, oavsett orsak.