DROPS Baby / 25 / 10

Peek-a-boo by DROPS Design

Ainaoikeinneulottu DROPS myssy ”Baby Merino” -langasta. Koot keskonen-4 vuotta.

DROPS Design: Malli nro bm-067-by
Lankaryhmä A
-----------------------------------------------------------
Koko: (keskonen) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2 - 3/4) v
Pään ympärys:
n. (28/32) 34/38 - 40/42 - 42/44 - 44/46 (48/50 - 50/52) cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABY MERINO:
joka kokoon 50 g nro 02, luonnonvalkoinen

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 2 (reunukseen).
NEULETIHEYS: 24 s x 48 krs ainaoikeaa puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.

----------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo löyhästi (68) 80-92-96-104 (112-116) s sukkapuikoille nro 2 Baby Merino -langalla. Neulo AINAOIKEAA (kts. selitys yllä) suljettuna neuleena, kunnes työn korkeus on (4) 4-6-6-6 (8-8) cm = reunus. Vaihda seuraavalla oikealla krs:lla puikkoihin nro 3 ja kavenna tasavälein 8 s = (60) 72-84-88-96 (104-108) s. Jatka ainaoikein -neuletta, kunnes työn korkeus on (10) 11-12,5-12,5-14,5 (15-16) cm ja olet viimeksi neulonut nurjan krs:n. Kavenna sitten tasavälein (6) 8-7-8-8 (8-9) s. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs (eli jokaisella oikealla krs:lla) vielä (5) 5-5-5-5 (6-6) kertaa = (24) 24-42-40-48 (48-45) s. Neulo seuraavalla oikealla krs:lla kaikki s:t pareittain oikein yhteen. Neulo 1 krs nurin. Toista tällaiset kavennukset seuraavalla oikealla krs:lla, koissa 1/3, 6/9 ja 12/18 kk ja (2 - 3/4) v (muissa koissa ei enää kavenneta) = (12) 12-11-10-12 (12-12) s.
Vedä lanka kaksi kertaa loppujen silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin. Taita reunus kaksinkerroin ylös työn päälle ja kiinnitä muutamin pistoin.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Baby 25-10 alkuperäisohjeeseen.