Change language:

BabyDROPS 11-3 by DROPS Design
Gebreid konijn van “Pelliza”
BabyDROPS 11-3
Afmeting: ca 50 cm (incl. oortjes)
Materialen: DROPS Pelliza van Garnstudio,
150 gr nr. 12, naturel
En gebruik: DROPS Alpaca van Garnstudio,
50 gr nr. 3140 lichtroze

DROPS breinld 2.5 mm
2 teddy oogjes, watten en restje bruine wol voor de neus en mond.

(Ga verder naar het patroon...)

Zie deals en de kleurenkaart van: DROPS Pelliza / Camelia

Opmerkingen (6)

Print Pattern Print Photo

De volgende kwaliteiten kunnen als alternatief voor DROPS Pelliza gebruikt worden. Alle prijzen zijn geldig per 01/08/2014.

De volgende kwaliteiten kunnen als alternatief voor DROPS Camelia gebruikt worden. Alle prijzen zijn geldig per 01/08/2014.

DROPS Instructievideo: Afkanten aan de goede kant

DROPS Instructievideo: Afkanten aan de verkeerde kant (achterkant)

DROPS Instructievideo: Averecht (av) - continentaal

DROPS Instructievideo: Averecht (av) – Engelse manier

DROPS Instructievideo: Averecht (av) – Noorse manier

DROPS Instructievideo: Meerderen 1 – BVA (brei voor en achter in de steek)

DROPS Instructievideo: Minderen 2 – 2 r samen (brei 2 steken recht samen)

DROPS Instructievideo: Opzetten – continentale manier

DROPS Instructievideo: Opzetten: Nieuwe steken opzetten aan de zijkant

DROPS Instructievideo: Recht (r) - continentaal

DROPS Instructievideo: Recht - Engels of Nederlands recht breien

DROPS Instructievideo: Steken op een hulpdraad zetten - allemaal tegelijkertijd

DROPS Instructievideo: Steken van een hulpdraad terug op de naald zetten

DROPS Instructievideo: Tricotsteek

DROPS Instructievideo: Zijnaden

Kunt u de gewenste video niet vinden, dan kunt u hier klikken om naar de DROPS Video Index te gaan.

Steekverhouding: 25 st x 34 nld met breinld 2.5 mm in tricotst = 10 x 10 cm.

Het konijn wordt vanaf de onderkant gebreid, in 2 delen en de delen worden later aan elkaar gezet.

Achterkant: Zet 20 st op (= 1 pootje) met breinld 2.5 mm en Pelliza en brei tricotst. Zet bij een hoogte van 20 cm de st op een draad en brei het andere pootje. Zet de 2 pootjes op dezelfde breinld als volgt: 20 st (= 1 pootje), Zet 2 nieuwe st op, 20 st (= 1 pootje) = 42 st. Brei door in tricotst tot een hoogte van 32 cm. Zet vervolgens 40 nieuwe st op aan weerskanten voor de voorpootjes = 122 st. Kant bij een hoogte van 40 cm 47 st af aan weerskanten = 28 st. Kant bij een hoogte van 50 cm de middelste 4 st af en brei de oortjes afzonderlijk verder. 1 oortje = 12 st. Brei verder in tricotst tot een hoogte van 65 cm (oortje = 15 cm). Minder vervolgens 8 x 1 st aan de kant van het middenvoor in elke 2e nld. Kant de resterende 4 st af, het werk heeft een hoogte van ca 70 cm. Brei het andere oortje op dezelfde manier.

Voorkant: Zet op en brei zoals de achterkant, maar brei de oortjes van roze Camelia.

Afwerking: Zet de delen aan elkaar met Pelliza – naai op de goede kant en vul het konijn gaandeweg op met watten. NB! Naai de oogjes erop voordat het hoofdje gevuld wordt met watten en stop meer watten in het hoofd, vooral op de plek waar de neus komt te zitten, dan in het lijfje. Borduur een neusje en een mond met bruine wol.

Rond staartje: Zet 10 st op met breinld 2.5 en Pelliza en brei tricotst. Meerder 3 x 1 st aan weerskanten in elke 2e nld = 16 st. Minder als het staartje een hoogte van 4 cm 3 x 1 st aan weerskanten = 10 st. Kant af bij een hoogte van ca 6 cm. Zet het staartje op het achterwerk van het konijntje en laat een klein stukje open aan de zijkant. Vul het staartje met watten en sluit de opening.

Heeft u hulp nodig?

Neem voor meer hulp bij de patronen contact op met de winkel waar u uw garen heeft gekocht. Als u DROPS garen heeft gekocht, bent u zeker van deskundige hulp van een winkel met verstand van DROPS patronen. Je kan ook kijken in onze instructie video's.

Onze patronen worden zorgvuldig gecontrolleerd. Maar wij nemen een voorbehoud in acht voor eventuele fouten. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het originele patroon bekijken voor maten en schematekeningen. Ga naar het originele patroon voor design BabyDROPS 11-3.

Als u meent dat u een fout gevonden hebt in het patroon, plaats dan alstublieft uw vraag of opmerking in het opmerkingenveld.

Copyright 2010 DROPS DESIGN. Alle rechten zijn aan DROPS voorbehouden. Dit document met onderliggende documenten is voorzien van copyright. Deze patronendatabase is voor iedereen, die haakt of breit – ook als u een winkel heeft. Het maakt niet uit of u wel of niet onze garens verkoopt, de DROPS patronendatabase staat u ter beschikking. Als winkel mag u om de verkoop van uw garens te stimuleren ook gebruik maken van de DROPS patronendatabase. Print de patronen uit of maak kopietjes. Wij vragen u alleen dat u geen wijzigingen of veranderingen in het originele patroon aanbrengt... en dat het patroon, trouw aan de DROPS filosofie, gratis aan uw klant wordt aangeboden.
Verkoop van modellen gebaseerd op een DROPS DESIGN is alleen toegestaan als het op aanvraag gebeurt. Verkoop op grotere en commerciële schaal is niet toegestaan.
Gebruik van DROPS foto’s in verband met marketing/verkoop is uitsluitend toegestaan als het om DROPS garens gaat. De foto mag niet aangepast of veranderd worden en het logo moet duidelijk zichtbaar blijven. Als u kledinglabels maakt in ontwerpen die door Drops Design zijn ontworpen, dienen voorzien te worden van de tekst: “Een DROPS design gemaakt door...”.
Wij behouden het recht om toestemming voor het gebruik van onze patronen in te trekken op ieder moment en zonder opgaaf van redenen.