DROPS Extra / 0-909

Hedwig by DROPS Design

DROPS Pääsiäinen: Virkatut DROPS pöllöt ”Safran”- ja ”Muskat”-langoista.

DROPS Design: Malli nro e-216
Lankaryhmä A ja B
-----------------------------------------------------------
PIENI PÖLLÖ:
Mitat: Korkeus: n. 8 cm (ilman ripustussilmukkaa).
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS SAFRAN:
50 g nro 11, kirkkaankeltainen
50 g nro 23, ruskea
50 g nro 22, vaaleanruskea
Jäännöslankaa nro 28, appelsiini
Jäännöslankaa nro 17, valkoinen

Pieni pöllö painaa täytettynä n. 8 grammaa.

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 2,5 (Safran-langasta virkattuun pöllöön).
MUUT TARVIKKEET: Vanua pöllön täyttämiseen.

PÖLLÖ VAIHTOEHTOISESTA LANGASTA:
Voit virkata pöllön myös toisista DROPS langoista. DROPS Eskimo-langan vastaavista väreistä virkatusta pöllöstä tulee paljon isompi.

ISO PÖLLÖ:
Mitat: Korkeus: n. 10 cm (ilman ripustussilmukkaa).
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS MUSKAT:
50 g nro 30, vaniljankeltainen
50 g nro 08, luonnonvalkoinen
50 g nro 22, ruskea
50 g nro 49, tumma oranssi

Iso pöllö painaa täytettynä n. 10 grammaa.

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 3 (Muskat-langasta virkattuun pöllöön).
MUUT TARVIKKEET: Vanua pöllön täyttämiseen.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

teema: eläimet, pääsiäinen,

Aloita suljettua virkkausta kjs:iden sijaan tällä tekniikalla, jottei työn alkuun jäisi reikä: Pidä kiinni langanpäästä ja kierrä lanka kerran vasemman käden etusormen ympärille. Pidä muodostunut silmukka vasemman käden peukalon ja etusormen välissä ja aseta lanka vasemman etusormen päälle. Vie koukku silmukkaan, ota lanka koukulle ja vedä lanka silmukan läpi, virkkaa 1 kjs, virkkaa sitten ks:ita silmukkaan. Kun työssä on haluttu määrä ks:ita, kiristä langan avulla silmukka umpeen. Päättele langanpää työn takaosaan.

VIRKKAUSINFO:
Joka krs:n aluksi virkataan 1 kjs ja krs:n lopuksi virkataan 1 ps krs:n ensimmäiseen kjs:aan.

VÄRINVAIHDOT:
Värinvaihdosta tulee siistein, kun teet sen seuraavasti: Vie koukku viimeiseen ps:aan, tee 1 langankierto koukulle uudella värillä ja vedä lanka koukulla olevan s:n läpi.
----------------------------------------------------------

PIENI PÖLLÖ:
Virkataan suljettuna virkkauksena Safran-langalla. Tee ALOITUSYMPYRÄ (ks. selitys yllä) kirkkaankeltaisella langalla ja koukulla nro 2,5.
1.KRS: LUE VIRKKAUSINFO JA VÄRINVAIHDOT! Virkkaa 8 ks ympyrään.
2.KRS: 2 ks ensimmäiseen ks:aan, 2 pp seuraavaan ks:aan, 1 pp ja 1 p seuraavaan ks:aan, 2 p kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, 1 p ja 1 pp seuraavaan ks:aan, 2 pp seuraavaan ks:aan, 2 ks krs:n viimeiseen ks:aan = 16 s.
3.KRS: Vaihda vaaleanruskeaan lankaan ja virkkaa 1 ks ensimmäiseen s:aan, 2 ks seuraavaan s:aan, 1 ks seuraavaan s:aan, 2 pp kumpaankin 2 seuraavaan s:aan, 2 p seuraavaan s:aan, 1 kp jokaisen 4 seuraavan s:n etureunaan ja takareunaan, 2 p seuraavaan s:aan, 2 pp kumpaankin 2 seuraavaan s:aan, 1 ks seuraavaan s:aan, 2 ks seuraavaan s:aan, 1 ks krs:n viimeiseen s:aan = 28 s.
4.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen s:aan koko krs:n ajan.
5.KRS: Vaihda ruskeaan lankaan ja virkkaa 1 ks ensimmäiseen s:aan, 1 pp seuraavaan s:aan, 1 p samaan s:aan, 2 kp seuraavaan s:aan, 1 kjs (= korvan kärki), 2 kp seuraavaan s:aan, 1 p seuraavaan s:aan, 1 pp samaan s:aan, 1 ks seuraavaan s:aan, 2 ks seuraavaan s:aan, 1 ks seuraavaan s:aan, 1 pp seuraavaan s:aan ja 1 p samaan s:aan, 2 p seuraavaan s:aan, 2 kp jokaiseen 8 seuraavaan s:aan, 2 p seuraavaan s:aan, 1 p seuraavaan s:aan, 1 pp samaan s:aan, 1 ks seuraavaan s:aan, 2 ks seuraavaan s:aan, 1 ks seuraavaan s:aan, 1 pp seuraavaan s:aan, 1 p samaan s:aan, 2 kp seuraavaan s:aan, 1 kjs (= korvan kärki), 2 kp seuraavaan s:aan, 1 p seuraavaan s:aan, 1 pp samaan s:aan, 1 ks krs:n viimeiseen s:aan = 50 s (+ 2 kjs). Katkaise lanka ja päättele langanpäät (HUOM: Piirroksen viimeinen krs virkataan vasta myöhemmin). Virkkaa toinen pöllö samoin. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

SILMÄT:
Virkataan suljettuna virkkauksena. Tee ALOITUSYMPYRÄ (ks. selitys yllä) ruskealla langalla ja koukulla nro 2,5.
1.KRS: LUE VIRKKAUSINFO. Virkkaa 6 ks aloitusympyrään.
2.KRS: Vaihda valkoiseen lankaan ja virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan koko krs:n ajan = 12 ks.
Virkkaa toinen silmä samoin. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

VIIMEISTELY:
Kiinnitä silmät pöllöön. Kirjo nokka appelsiinin värisellä langalla seuraavasti: Aloita aloitusympyrän keskeltä ja ompele pieni pisto, alas 2. kerrokseen asti, toista vielä kerran, ompele sitten ensimmäisten pistojen molemmin puolin 1 pisto ympyrän keskeltä viistoon 1. kerrokseen asti.

Virkaa pöllö yhteen kirkkaankeltaisella langalla ja koukulla nro 2,5. Aseta kappaleet nurjat puolet vastakkain, nokka itseäsi kohti. Virkkaa molempien kerrosten läpi seuraavasti: Virkkaa 2 ks vasemman puolen korvan kjs:aan. Virkkaa sitten näin: 1 ks 6 seuraavaan s:aan, 1 pp seuraavaan s:aan ja 1 p samaan s:aan, 2 kp seuraavaan s:aan, 1 p seuraavaan s:aan ja 1 pp samaan s:aan, 1 ks jokaiseen 8 seuraavaan s:aan, kiinnitä 1 merkkilanka työn viimeiseen s:aan ja virkkaa 1 ks jokaiseen 14 seuraavaan s:aan, 1 pp seuraavaan s:aan ja 1 p samaan s:aan, 2 kp seuraavaan s:aan, 1 p seuraavaan s:aan ja 1 pp samaan s:aan, 1 ks jokaiseen 6 seuraavaan s:aan ja virkkaa 2 ks kjs:aan (= oikean korvan kärki). Täytä pöllö vanulla ja jatka virkkaamista näin: 1 ks jokaiseen 5 seuraavaan s:aan, 15-20 kjs, 1 ks seuraavaan s:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan s:aan ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan = 60 s (+ 20 kjs). Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Kynnet virkataan appelsiinin värisellä langalla ja koukulla nro 2,5. Aloita merkitystä silmukasta ja virkkaa seuraavasti: *1 ks, 3 kjs, 1 ks seuraavaan s:aan, 4 kjs, 1 ks seuraavaan s:aan, 3 kjs, 1 ks seuraavaan s:aan*, toista *-* vielä kerran. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

ISO PÖLLÖ:
Virkataan suljettuna virkkauksena Muskat-langalla. Tee ALOITUSYMPYRÄ (ks. selitys yllä) vaniljankeltaisella langalla ja koukulla nro 3.
1.KRS: LUE VIRKKAUSINFO JA VÄRINVAIHDOT! Virkkaa 8 ks ympyrään.
2.KRS: 2 ks ensimmäiseen ks:aan, 2 pp seuraavaan ks:aan, 1 pp ja 1 p seuraavaan ks:aan, 2 p kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, 1 p ja 1 pp seuraavaan ks:aan, 2 pp seuraavaan ks:aan, 2 ks krs:n viimeiseen ks:aan = 16 s.
3.KRS: Virkkaa 1 ks ensimmäiseen s:aan, 2 ks seuraavaan s:aan, 1 ks seuraavaan s:aan, 2 pp kumpaankin 2 seuraavaan s:aan, 2 p seuraavaan s:aan, 1 kp jokaisen 4 seuraavan s:n etureunaan ja takareunaan, 2 p seuraavaan s:aan, 2 pp kumpaankin 2 seuraavaan s:aan, 1 ks seuraavaan s:aan, 2 ks seuraavaan s:aan, 1 ks krs:n viimeiseen s:aan = 28 s.
4.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen s:aan koko krs:n ajan.
5.KRS: Vaihda ruskeaan lankaan ja virkkaa 1 ks ensimmäiseen s:aan, 1 pp seuraavaan s:aan, 1 p samaan s:aan, 2 kp seuraavaan s:aan, 1 kjs (= korvan kärki), 2 kp seuraavaan s:aan, 1 p seuraavaan s:aan, 1 pp samaan s:aan, 1 ks seuraavaan s:aan, 2 ks seuraavaan s:aan, 1 ks seuraavaan s:aan, 1 pp seuraavaan s:aan ja 1 p samaan s:aan, 2 p seuraavaan s:aan, 2 kp jokaiseen 8 seuraavaan s:aan, 2 p seuraavaan s:aan, 1 p seuraavaan s:aan, 1 pp samaan s:aan, 1 ks seuraavaan s:aan, 2 ks seuraavaan s:aan, 1 ks seuraavaan s:aan, 1 pp seuraavaan s:aan, 1 p samaan s:aan, 2 kp seuraavaan s:aan, 1 kjs (= korvan kärki), 2 kp seuraavaan s:aan, 1 p seuraavaan s:aan, 1 pp samaan s:aan, 1 ks krs:n viimeiseen s:aan = 50 s (+ 2 kjs). Katkaise lanka ja päättele langanpäät (HUOM: Piirroksen viimeinen krs virkataan vasta myöhemmin). Virkkaa toinen pöllö samoin. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

SILMÄT:
Virkataan suljettuna virkkauksena. Tee ALOITUSYMPYRÄ (ks. selitys yllä) ruskealla langalla ja koukulla nro 3.
1.KRS: LUE VIRKKAUSINFO. Virkkaa 6 ks aloitusympyrään.
2.KRS: Vaihda valkoiseen lankaan ja virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan koko krs:n ajan = 12 ks.
Virkkaa toinen silmä samoin. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

VIIMEISTELY:
Kiinnitä silmät pöllöön. Kirjo nokka tumman oranssilla langalla seuraavasti: Aloita aloitusympyrän keskeltä ja ompele pieni pisto, alas 2. kerrokseen asti, toista vielä kerran, ompele sitten ensimmäisten pistojen molemmin puolin 1 pisto ympyrän keskeltä viistoon 1. kerrokseen asti.

Virkaa pöllö yhteen vaniljankeltaisella langalla ja koukulla nro 3. Aseta kappaleet nurjat puolet vastakkain, nokka itseäsi kohti. Virkkaa molempien kerrosten läpi seuraavasti: Virkkaa 2 ks vasemman puolen korvan kjs:aan. Virkkaa sitten näin: 1 ks 6 seuraavaan s:aan, 1 pp seuraavaan s:aan ja 1 p samaan s:aan, 2 kp seuraavaan s:aan, 1 p seuraavaan s:aan ja 1 pp samaan s:aan, 1 ks jokaiseen 8 seuraavaan s:aan, kiinnitä 1 merkkilanka työn viimeiseen s:aan ja virkkaa 1 ks jokaiseen 14 seuraavaan s:aan, 1 pp seuraavaan s:aan ja 1 p samaan s:aan, 2 kp seuraavaan s:aan, 1 p seuraavaan s:aan ja 1 pp samaan s:aan, 1 ks jokaiseen 6 seuraavaan s:aan ja virkkaa 2 ks kjs:aan (= oikean korvan kärki). Täytä pöllö vanulla ja jatka virkkaamista näin: 1 ks jokaiseen 5 seuraavaan s:aan, 15-20 kjs, 1 ks seuraavaan s:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan s:aan ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan = 60 s (+ 20 kjs). Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Kynnet virkataan tumman oranssilla langalla ja koukulla nro 3. Aloita merkitystä silmukasta ja virkkaa seuraavasti: *1 ks, 3 kjs, 1 ks seuraavaan s:aan, 4 kjs, 1 ks seuraavaan s:aan, 3 kjs, 1 ks seuraavaan s:aan*, toista *-* vielä kerran. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Extra 0-909 alkuperäisohjeeseen.