DROPS / 115 / 35

Vinyasa by DROPS Design

Palmikolliset DROPS joogasukat ”Alpaca”- ja Kid-Silk” -langoista.

DROPS design: Malli nro Z-432
----------------------------------------------------------
Koko: 35/37 - 38/40 - 41/43
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ALPACA:
100 g nro 100, luonnonvalkoinen
Sekä: Garnstudion DROPS KID-SILK:
joka kokoon 50 g nro 01, luonnonvalkoinen

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 3,5 tai käsialan mukaan.
Neuletiheys: 22 s x 30 krs sileää neuletta kaksinkertaisella langalla, puikoilla nro 3,5 = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kenkäkoko: 35-37 (22cm), 38-40 (24cm), 41-43 (27cm), kuvio/tekniikka: palmikko, ohjetyyppi: sukat,

Katso ruutupiirros M.1. Piirros näyttää mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

NEULOMISVINKKI:
Poimi ensimmäisestä päätetystä silmukasta 1 s. Seuraavalla kerroksella tämä s neulotaan yhteen edeltävän s:n kanssa. Tällä tavoin päätösreunan ja luomisreunan välissä oleva s ei veny.
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------

JOOGASUKKA:
Käytä molempia lankoja yhtaikaa ja luo 64-70-76 s sukkapuikoille nro 3,5. Neulo 1 krs oikein. Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun. TARKISTA NEULETIHEYS! Jatka neulomalla joustinneuletta seuraavasti: 1 o, *4 n, 2 o*, toista *-* kunnes jäljellä on 27 s, neulo sitten 2 n, 2 o, 4 n, 4 o, 4 n, 2 o, 2 n, 2 o, 4 n ja 1 o. Kun joustinneuleen pituus on n. 3 cm, jatka neulomalla seuraavasti: 1 o, *4 n, 2 o*, toista *-* kunnes jäljellä on 27 s, neulo seuraavilla 20 s:lla mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti, neulo lopuksi 2 o, 4 n ja 1 o. Kun työn pituus on n. 5-4-4 cm, kavenna joka toisessa nurjassa raidassa 1 s (älä kavenna M.1:n mallikerran kohdalla). Kun työn pituus on 9 cm, kavenna niissä nurjissa raidoissa, joissa et viimeksi kaventanut, 1 s = 57-62-67 s. Jatka joustinneuletta ja mallineuletta. Kun työn pituus on 13-14-15 cm, kavenna joka toisessa nurjassa raidassa 1 s. Kun työn pituus on 17-19-21 cm, kavenna niissä nurjissa raidoissa, joissa et viimeksi kaventanut, 1 s = 50-54-58 s. Jatka neulomista kunnes työn pituus on 21-23-25 cm. Päätä sitten krs:n ensimmäiset 20-24-28 s kantapäätä varten. Neulo krs loppuun. Luo sitten päätettyjen silmukoiden tilalle 20-24-28 s. Lue NEULOMISVINKKI! Jatka jalan päällä olevilla silmukoilla mallineuletta ja jalan alla olevilla silmukoilla joustinneuletta suljettuna neuleena kuten aiemmin. Kun työn pituus uudesta luomisreunasta mitattuna on 2 cm, kavenna joka toisessa nurjassa raidassa 1 s. Kun työn pituus uudesta luomisreunasta mitattuna on n. 8 cm, kavenna niissä nurjissa raidoissa, joissa et viimeksi kaventanut, 1 s = 43-46-49 s. Jatka mallineuletta ja joustinneuletta kunnes työn pituus uudesta luomisreunasta mitattuna on 11-12-13 cm. Neulo sitten kaikilla silmukoilla 1 cm joustinneuletta (eli neulo M.1:n mallikerran s:t siten miltä ne näyttävät). Työn pituus uudesta luomisreunasta mitattuna on nyt 12-13-14 cm. Päätä s:t joustinneuletta neuloen.

= siirrä 2 s apupuikolle työn taakse, neulo 2 s oikein, neulo apupuikon 2 s nurin
= siirrä 2 s apupuikolle työn eteen, neulo 2 s nurin, neulo apupuikon 2 s oikein

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 115-35 alkuperäisohjeeseen.