• Free Pattern
Muuta kieli:

DROPS 98-34 by DROPS Design

Irtokaulus kaksinkertaisesta ”Alpaca”-langasta jossa virkattu reunus ja kukka ”Cotton Viscose”-langasta

Add to favorites
DROPS 98-34

Drops 98-34
Koko: one-size
Langanmenekki: Alpaca
100 g nro 501, vaaleanharmaa
sekä: Cotton Viscose
50 g nro 18, helmiäisharmaa

DROPS Lyhyt Pyöröpuikko nro 4.
Virkkuukoukku nro 3,5.
Neuletiheys: 19 s x 25 krs sileää kaksinkertaisella langalla = 10 x 10 cm.
Muut tarvikkeet: 1 pieni hakaneula (kukkaan)

(Siirry ohjeeseen)

  • Suomi
    3.65 EUR
    n/a
  • DROPS ALPACA MIX (50g)
    3.65 EUR
    n/a
  • DROPS COTTON VISCOSE UNI COLOUR (50g)
    2.85 EUR
    n/a

Vinkkejä & Apua

Opi jotain uutta joka päivä!

Etkö ole varma miten tietty malli neulotaan? Ohjeen yläosan ”Video”-napista löydät selkeät ohjeet mallin eri vaiheisiin. Neulomisen kuuluu olla helppoa - ja kaikille ohjeillemme löytyy nyt videoita!

Eikä tässä vielä kaikki - koko ”Vinkkejä & Apua”-osasto on täynnä vinkkejä ja ideoita ohjeillemme - tai omalle mallillesi!

Käy DROPS Video-osastolla ja löydä sadoittain ohjevideoita, tutustu myös paremmin lankoihimme; tai käy Oppitunti-osastolla, jossa saat opastusta askel askeleelta! ”Vinkkejä & Apua”-osastosta löydät myös paljon inspiraatiota, DROPS-fanien malleja ja paljon, paljon muuta! ”Katso tässä!”
Joustinneule: * 2 o, 3 n *, toista *-*.

Lisäysvinkki: Lisää heti 2:en oikean s:n jälkeen, poimimalla 2:en silmukan välisen lenkin puikolle ja neulomalla tämä kiertäen nurin (ts. neulo silmukan takareunaan, eikä etureunaan), jottei muodostuisi reikää. Lisää seuraavalla kerralla heti ennen 2 oikeaa s, lisäykset tehdään siis vuorotellen nurjien kohtien oikeassa ja vasemmassa reunassa.

Kaulus: Työ neulotaan suljettuna neuleena tasona pyöröpuikolla ylhäältä alas. Luo pyöröpuikolle nro 4 kaksinkertaisella Alpaca-langalla 80 erittäin löyhää s (luo vaihtoehtoisesti kahdelle saman paksuiselle puikolle ja vedä toinen puikko pois ennen kuin neulot, näin luomisreunasta tulee venyvä). Neulo 1 krs oikein, 1 krs nurin ja 1 krs oikein. Neulo sitten joustinta kuten yllä selitetään. Kun työn pituus on 12 cm, lisää kaikki 3 ns 4:ään ns:aan – lue lisäysvinkki yllä = 96 s. Tee lisäykset jokaisessa nurjassa kohdassa vielä kerran 2:n krs:n jälkeen. Lisää sitten (edelleen nurjissa kohdissa) joka 4. krs: 4 kertaa ja sitten joka 6. krs: 2 kertaa, tai kunnes työn pituus on 22 cm. Neulo 1 krs oikein, 1 krs nurin ja 1 krs oikein ja päätä sitten s:t löyhästi – jotta päätösreuna ei kiristäisi, tee 1 langankierto n. joka 12. s:n jälkeen samalla kuin päätät (langankierrot päätetään kuten muut s:t).

Virkattu reunus: Virkkaa reunus kauluksen ylä- ja alareunaan koukulla nro 3,5 ja Cotton Viscose-langalla näin: 1 ks ensimmäiseen s:aan, * 4 kjs, jätä 1 s väliin, 1 ks seuraavaan s:aan *, toista *-* koko krs:n ajan ja virkkaa lopuksi 4 kjs ja 1 ps ensimmäiseen ks:aan krs:n alussa.

Virkattu kukka: Virkkaa koukulla nro 3,5 ja Cotton Viscose-langalla 4 kjs ja sulje nämä renkaaksi yhdellä ps:lla 1. kjs:aan.
1. krs: 1 ks renkaaseen, * 2 kjs, 1 ks renkaaseen *, toista *-* yht. 6 kertaa ja virkkaa lopuksi 2 kjs ja 1 ps ensimmäiseen ks:aan krs:n alussa = 7 kjs-kaaria.
2. krs: 1 kjs, virkka sitten jokaiseen kjs-kaareen: 1 ks, 3 p ja 1 ks, virkkaa lopuksi 1 ps ensimmäiseen ks:aan krs:n alussa. Käännä työ – virkkaa nyt kukka takaosastaan valmiiksi.
3. krs: 1 kjs, * virkkaa 1 ks 1. krs:n ks:aan (ts. virkkaa terälehtien taakse edellisen krs:n s:n ympäri, kiristä lanka), 4 kjs *, toista *-* yht. 7 kertaa ja virkkaa lopuksi 1 ps ensimmäiseen ks:aan krs:n alussa.
4. krs: 1 kjs, virkkaa sitten jokaiseen kjs-kaareen: 1 ks, 1 kjs, 5 p, 1 kjs ja 1 ks, virkkaa lopuksi 1 ps ensimmäiseen ks:aan krs:n alussa. Vaihda Alpaca-lankaan.
5. krs: * Virkkaa 1 ks 3. krs:n ks:aan (ts. virkkaa 2:en terälehden taakse edellisen krs:n s:n ympäri, kiristä lanka), 5 kjs *, toista *-* yht. 7 kertaa ja virkkaa lopuksi 1 ps ensimmäiseen ks:aan krs:n alussa.
6. krs: 1 kjs, virkkaa sitten jokaiseen kjs-kaareen: 1 ks, 1 kjs, 7 p, 1 kjs ja 1 ks, virkkaa lopuksi 1 ps ensimmäiseen ks:aan krs:n alussa. Vaihda takaisin Cotton Viscose-lankaan.
7. krs: * Virkkaa 1 ks 5. krs.n ks:aan (ts. virkkaa terälehtien taakse edellisen krs:n s:n ympäri, kiristä lanka), 5 kjs *, toista *-* yht. 7 kertaa ja virkkaa lopuksi 1 ps ensimmäiseen ks:aan krs:n alussa.
8. krs: 1 kjs, virkkaa sitten jokaiseen kjs-kaareen: 1 ks, 1 kjs, 7 p, 1 kjs ja 1 ks, virkka lopuksi 1 ps ensimmäiseen ks:aan krs:n alussa.

Katkaise ja päättele langanpäät. Kiinnitä pieni hakaneula kukan takaosaan ja kiinnitä kukka kaulukseen.
© 1982-2016 DROPS Design A/S Pidätämme kaikki oikeudet. Tämä asiakirja ja kaikki sen alaiset asiakirjat on suojattu tekijänoikeuslain nojalla. Tämä ohjetietokanta on suunniteltu sinulle, joka harrastat neulomista ja sinulle, joka pyörität lankaliikettä. Riippumatta siitä, käytkö meidän kanssa kauppaa vai ostatko lankojamme, DROPS ohjetietokanta on käytettävissäsi. Kauppiaana voit vapaasti hyödyntää DROPS ohjetietokantaa lankojesi myynnin edistämiseksi. Tulosta haluamasi ohjeita ja ota haluamasi määrä kopioita. Vaadimme ainoastaan, että alkuperäiseen tulostettuun asiakirjaan ei tehdä muutoksia ja, että ohjeet annetaan kuluttajille ilmaiseksi DROPS filosofian mukaisesti.
DROPS Design mallien myynti on sallittua yksittäisissä tapauksissa, muu kaupallinen käyttö on kielletty. Markkinoinnin yhteydessä käytettävät DROPS kuvat sallitaan jos malli perustuu ainoastaan DROPS lankoihin. Kuvaa ei saa muokata tai muuttaa, DROPS logon on tultava selkeästi esiin. DROPS DESIGN kangasetiketin käytön ehtona on, että sen tekstinä on A DROPS DESIGN made by…
Pidätämme oikeuden käyttöoikeuden muutoksiin.