DROPS / 202 / 15

Bretagne by DROPS Design

Pruhovaný pulovr pletený z příze DROPS Air. Velikost: S - XXXL

Tagy: pruhy, pulovry,

DROPS design: model č. ai-175
Skupina přízí C nebo A + A
----------------------------------------------------------

150-150-150-150-150-200 g, barva č. 02, světlá béžová
50-50-100-100-100-100 g, barva č. 21, modré moře
50-50-100-100-100-100 g, barva č. 28, cihlová
50-50-50-100-100-100 g, barva č. 01, smetanová
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 09, marina
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 27, zelený oceán

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
16 ok na šířku a 20 řad na výšku lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.5,5.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č.5,5, dlouhá 40 a 80 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.4,5.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č.4,5, dlouhá 40 a 80 cm – na lemy.

Přízi na tento model můžete mít už za 1176Kč. Více zde.
-------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech máme ujímat/přidávat, vydělíme celkový počet ok v řadě (tj. 152 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout/přidat (tj. 12), takže 152 : 12 = 12,6.
V tomto případě tedy spleteme dohromady střídavě každé 11. a 12. oko a každé 12. a 13. oko.
Pokud přidáváme, pak 1x nahodíme střídavě za každým 12. a 13. okem. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

SLED PRUHŮ - TRUP:
Pleteme lícovým žerzejem.
3-3-3-3-3-3 cm výšky barvou č. 02, světle béžovou
6-6-7-7-7-7 cm výšky barvou č. 21, modré moře
7-8-8-8-8-9 cm výšky barvou č. 01, smetanovou
2-2-2-2-2-2 cm výšky barvou č. 28, cihlovou
3-3-3-3-4-4 cm výšky barvou č. 27, zelený oceán
7-8-8-8-8-9 cm výšky barvou č. 02, světle béžovou
2-2-2-2-2-2 cm výšky barvou č. 09, marina
3-3-3-3-4-4 cm výšky barvou č. 21, modré moře
2-2-2-2-2-2 cm výšky barvou č. 01, smetanovou
7-7-7-8-8-8 cm výšky barvou č. 28, cihlovou
5-5-6-6-6-6 cm (nebo do ukončení práce) výšky barvou č. 02, světle béžovou

SLED PRUHŮ - RUKÁVY:
Pleteme lícovým žerzejem.
4 cm výšky barvou č. 02, světle béžovou
6 cm výšky barvou č. 21, modré moře
8 cm výšky barvou č. 01, smetanovou
2 cm výšky barvou č. 28, cihlovou
3 cm výšky barvou č. 27, zelený oceán
8 cm výšky barvou č. 02, světle béžovou
1 cm výšky barvou č. 09, marina
3 cm výšky barvou č. 21, modré moře
2 cm výšky barvou č. 01, smetanovou
8 cm výšky barvou č. 28, cihlovou
6-6-6-5-5-5 cm (nebo do ukončení práce) výšky barvou č. 02, světle béžovou

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (podpaží, rukávy):
Přidáváme 1 oko na obou stranách značky, takto – začínáme 3 oka před značkou: 1x nahodíme, 6 ok upleteme hladce (značka leží uprostřed těchto ok), 1x nahodíme = přidali jsme 2 oka. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Nová oka pak pleteme lícovým žerzejem.

----------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, zdola nahoru až po průramky. Pak pleteninu rozdělíme na přední a zadní díl a ty dokončíme v řadách odděleně.
Rukávy pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici/ponožkových jehlicích.
Nakonec sešijeme náramenice, vsadíme rukávy a napleteme lem průkrčníku. Celý pulovr pleteme lícovým žerzejem, barvy střídáme v pruzích dle rozpisu.

TRUP:
Na kruhovou jehlici č.4,5 nahodíme světle béžovou přízí 152-164-184-200-220-240 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme v kruhových řadách pružným vzorem 2/2 (= střídáme 2 oka hladce, 2 obrace). Ve výši 3-3-3-4-4-4 cm pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 12-12-16-16-20-20 ok – viz TIP - UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ = 140-152-168-184-200-220 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.5,5, pleteme a barvy střídáme dle SLEDU PRUHŮ - TRUP – viz výše.
Ve výši 30-31-32-33-34-35 cm uzavřeme oka pro průramky, takto: 2-2-3-3-4-5 oka uzavřeme, 66-72-78-86-92-100 ok upleteme jako dosud (= zadní díl), 4-4-6-6-8-10 ok uzavřeme, 66-72-78-86-92-100 ok upleteme jako dosud (= přední díl), 2-2-3-3-4-5 oka uzavřeme. Pak pleteme v řadách zvlášť přední a zadní díl podle popisu níže.

ZADNÍ DÍL:
= 66-72-78-86-92-100 ok. Barvy dál střídáme v pruzích jako dosud. SOUČASNĚ tvarujeme průramky – na obou stranách dílu (vždy na začátku řady) uzavřeme 0-0-1-1-2-3x 2 oka a 1-2-2-4-4-4x 1 oko = 64-68-70-74-76-80 ok. Pak pleteme až do výše 48-50-52-54-56-58 cm. V následující řadě uzavřeme prostředních 26-26-28-28-30-30 ok (= průkrčník) a obě náramenice dokončíme odděleně. V další řadě uzavřeme na obou stranách průkrčníku ještě 1 oko = zbývá 18-20-20-22-22-24 ok každé náramenice. Pleteme do výše 50-52-54-56-58-60 cm a poté všechna oka volně uzavřeme.

PŘEDNÍ DÍL:
= 66-72-78-86-92-100 ok. Barvy dál střídáme v pruzích jako dosud. SOUČASNĚ tvarujeme průramky – na obou stranách dílu (vždy na začátku řady) uzavřeme 0-0-1-1-2-3x 2 oka a 1-2-2-4-4-4x 1 oko = 64-68-70-74-76-80 ok. Pak pleteme až do výše 42-44-46-47-49-51 cm. V následující řadě odložíme prostředních 14-14-16-16-18-18 ok na pomocnou jehlici (= průkrčník) a obě náramenice dokončíme odděleně. Pleteme dál v řadách barevné pruhy a tvarujeme průkrčník – uzavíráme na obou jeho stranách (vždy na začátku řady) 2x 2 oka a 3x 1 oko = 18-20-20-22-22-24 ok. Pleteme do výše 50-52-54-56-58-60 cm a poté všechna oka volně uzavřeme.

RUKÁV:
Na ponožkové jehlice č.4,5 nahodíme světle béžovou přízí 36-36-40-40-44-44 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme v kruhových řadách pružným vzorem 2/2. Ve výši 5-5-5-6-6-6 cm pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 20-24-22-24-22-26 ok = 56-60-62-64-66-70 ok. Označíme si začátek kruhové řady.
Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice/krátkou kruhovou jehlici č.5,5 a pleteme barevné pruhy dle SLEDu PRUHŮ - RUKÁVY – viz výše. SOUČASNĚ ve výši 10 cm přidáme na každé straně značky 1 oko – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ. Pak přidáváme jen pro velikost L, XL, XXL a XXXL (u velikostí S a M už další oka nepřidáváme!): na obou stranách značky přidáme 1 oko vždy po 8 cm výšky, ještě 1-2-2-3x. Po dokončení veškerého přidávání máme na jehlici 58-62-66-70-72-78 ok. Pokračujeme v kruhových řadách, dál pleteme barevné pruhy. Ve výši 51-51-50-49-47-46 cm pleteme následující kruhovou řadu takto: pleteme až po poslední 2-2-3-3-4-5 oka před značkou na začátku kruhové řady a následujících 4-4-6-6-8-10 ok uzavřeme.
Teď pleteme v řadách na krátké kruhové jehlici č.5,5 rukávovou hlavici, takto – barvy dál střídáme v pruzích jako dosud a oka uzavíráme vždy na začátku každé řady (tj. na obou stranách dílu): pro všechny velikosti uzavřeme 2x 2 oka a 1-1-1-2-4-5x 1 oko. Pak uzavíráme na každé straně dílu 2 oka, a to až do výše 56 cm (platí pro všechny velikosti), potom uzavřeme na obou stranách 1x 3 oka a nakonec i všechna oka zbývající. Rukáv měří asi 57 cm (platí pro všechny velikosti).
Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

DOKONČENÍ:
Sešijeme náramenice. Vsadíme rukávy.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Začínáme na jednom rameni. Krátkou kruhovou jehlicí č.4,5 nabereme z lícové strany z okraje průkrčníku světle béžovou přízí asi 80 až 92 ok (celkový počet ok musí být dělitelný 4). Pleteme v kruhových řadách lem pružným vzorem 2/2. Když je lem vysoký asi 3 cm, všechna oka volně dle vzoru uzavřeme.

Schéma

Lotta 01.06.2019 - 08:08:

Hey. How much yarn do I need to knit this jumper in only one colour? Size S

DROPS Design 01.06.2019 kl. 17:52:

Dear Lotta, for one coloured pullover you need aprox. 300 g of DROPS Air for size S. Happy knitting!

Rita Lippinkhof-Karlsson 07.05.2019 - 16:18:

Ik zou graag het complete patroon incl. Garen willen bestellen, maar, HOE doe ik dat ????

DROPS Design 07.06.2019 kl. 14:28:

Hi Rita, please send us your question in english og swedish :)

Barbro Näslund 02.02.2019 - 16:13:

Jättefin och borde heta vårens superfina tröja

Sandrine 12.01.2019 - 20:15:

J'adore ce modèle rayé.... Dès qu'il sort je le fais....

Přidejte komentář k návodu DROPS 202-15