DROPS / 192 / 15

Granite by DROPS Design

Strikket djævlehue i DROPS Big Delight. Arbejdet strikkes i retstrik, med pompon.

Tags: djævlehue, huer,

DROPS Design: Model db-093
Garngruppe C eller A + A
-------------------------------------------------------

STØRRELSE:
S/M – M/L – L/XL
Passer til hovedmål: ca 54/56 – 56/58 – 58/60 cm.

MATERIALER:
DROPS BIG DELIGHT fra Garnstudio (tilhører Garngruppe C)
100-100-100 g farve 13, grå

STRIKKEFASTHED:
17 masker i bredden og 33 pinde i højden med retstrik = 10 x 10 cm.

PINDE:
DROPS PINDE NR 5.

fra 36.95 kr /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 36.95 kr /100g
Garnet til denne opskrift koster fra 36.95kr. Læs mere.
-------------------------------------------------------

FORKLARING TIL OPSKRIFTEN:

-------------------------------------------------------

Se diagram A.1 til A.5. Diagram A.5 viser monteringen.

-------------------------------------------------------

START ARBEJDET HER:

-------------------------------------------------------

HUE - KORT OVERSIGT OVER ARBEJDET:
Arbejdet strikkes frem og tilbage og sys sammen midt bagpå til sidst – se diagram A.5.

HUE:
Arbejdet strikkes i RETSTRIK – læs forklaring over.
Slå 31-33-35 masker op på pind 5 med Big Delight. Strik 6 p retstrik.
Fortsæt således (første pind i hvert diagram = retsiden):
* Strik A.1 over de første 2 masker (= 1 maske taget ud), strik ret til der er 4 masker tilbage og afslut med A.2 over de sidste 4 masker (= 1 maske taget ind) *, strik fra *-* totalt 11 gange. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
* Strik ret til der er 4 masker tilbage og afslut med A.2 over de sidste 4 masker (= 1 maske taget ind) *, strik fra *-* totalt 2-3-4 gange = 29-30-31 masker på pinden.
* Strik A.3 over de første 4 masker (= 1 maske taget ind), strik ret til der er 2 masker tilbage og afslut med A.4 over de sidste 2 masker (= 1 maske taget ud) *, strik fra *-* totalt 11 gange.
* Strik ret til der er 2 masker tilbage og afslut med A.4 over de sidste 2 masker (= 1 maske taget ud) *, strik fra *-* totalt 4-5-6 gange = 33-35-37 masker på pinden.
* Strik A.1 over de første 2 masker (= 1 maske taget ud), strik ret til der er 4 masker tilbage og afslut med A.2 over de sidste 4 masker (= 1 maske taget ind) *, strik fra *-* totalt 6 gange.
* Strik ret til der er 4 masker tilbage og afslut med A.2 over de sidste 4 masker (= 1 maske taget ind) *, strik fra *-* totalt 2-2-2 gange = 31-33-35 masker på pinden.

Arbejdet måler ca 23½-25-26 cm = midten af huen.

Fortsæt således:
* Strik ret til der er 2 masker tilbage og afslut med A.4 over de sidste 2 masker (= 1 maske taget ud) *, strik fra *-* totalt 2-2-2 gange = 33-35-37 masker på pinden.
* Strik A.3 over de første 4 masker (= 1 maske taget ind), strik ret til der e 2 masker tilbage og afslut med A.4 over de sidste 2 masker (= 1 maske taget ud) *, strik fra *-* totalt 6 gange.
* Strik ret til der er 4 masker tilbage og afslut med A.2 over de sidste 4 masker (= 1 maske taget ind) *, strik fra *-* totalt 4-5-6 gange = 29-30-31 masker på pinden.
* Strik A.1 over de første 2 masker (= 1 maske taget ud), strik ret til der er 4 masker tilbage og afslut med A.2 over de sidste 4 masker (= 1 maske taget ind) *, strik fra *-* totalt 11 gange.
* Strik ret til der er 2 masker tilbage og afslut med A.4 over de sidste 2 masker (= 1 maske taget ud) *, strik fra *-* totalt 2-3-4 gange = 31-33-35 masker på pinden.
* Strik A.3 over de første 4 masker (= 1 maske taget ind), strik ret til der er 2 masker tilbage og afslut med A.4 over de sidste 2 masker (= 1 maske taget ud) *, strik fra *-* totalt 11 gange.
Strik 6 p retstrik. Luk af, men sørg for at aflukningskanten ikke strammer. Arbejdet måler ca 47-50-52 cm.

MONTERING:
Se diagram A.5. Sy side A til a, sy side B til b og sy side C til c – sy sammen i kanten med små sting. Læg opslånings- og aflukningskanten sammen i kanten (= midt bagpå) og sy sammen – sy i yderste led af yderste maske så sømmen bliver flad.

POMPON:
Lav en pompon på ca 6 cm i diameter og sy den fast i toppen af huen.

= lav 1 omslag mellem 2 masker, på næste pind strikkes omslaget drejet så der ikke bliver hul
= midt ovenpå huen
= midt bagpå
= midt foran

Kommentere opskrift DROPS 192-15