To the Rescue! by DROPS Design

Sweter dziecięcy na drutach, przerabiany od góry do dołu, z włóczki DROPS Sky, z żakardem z nietoperzem i z reglanowymi rękawami. Od 2 do 12 lat.

DROPS Design: model nr sk-006-bn
Grupa włóczek B
-------------------------------------------------------

ROZMIARY:
2 – 3/4 – 5/6 – 7/8 – 9/10 – 11/12 lat
Na wzrost w cm:
92 – 98/104 – 110/116 – 122/128 – 134/140 – 146/152

MATERIAŁ:
DROPS SKY od Garnstudio (należy do Grupy włóczek B)
150-150-200-200-250-250 g kolor 07, jasny morski
50-50-50-50-50-50 g kolor 05, czarny
50-50-50-50-50-50 g kolor 02, perłowy szary (na oczy)

PRÓBKA:
21 oczek na szerokość i 28 rzędów na wysokość, dżersejem = 10 x 10 cm.

DRUTY:
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 4.
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 4 – 40 i 60 cm, na dżersej.
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 3.
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 3 – 40 i 60 cm, na ściągacze.
Rozmiar drutów jest orientacyjny. Jeżeli masz za dużo oczek na 10 cm, użyj większych drutów. Jeżeli jest za mało oczek na 10 cm, użyj mniejszych drutów.

-------------------------------------------------------

Czy wykonałaś ten lub inny z naszych wzorów? Otaguj zdjęcia na portalu społecznościowym #dropsdesign, abyśmy mogli je zobaczyć!

Chcesz użyć innej włóczki? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!

74% Alpaka, 18% Poliamid, 8% Wełna
od 23.00 zł /50g
DROPS Sky uni colour DROPS Sky uni colour 23.00 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Sky mix DROPS Sky mix 23.00 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 115.00zł. Więcej informacji.

Objaśnienia do wzoru

WYKORZYSTYWANE TECHNIKI:

-------------------------------------------------------

ŚCIEG FRANCUSKI (w tę i z powrotem):
Przerabiać we wszystkich rzędach na prawo.
1 ściągacz francuski na wysokość = przerobić 2 rzędy na prawo.

DODAWANIE OCZEK:
Aby obliczyć gdzie dodawać oczka, należy wziąć ogólną liczbę oczek (np. 76 oczek) i podzielić ją przez liczbę oczek jaka ma być dodana (np. 14) = 5,4.
W tym przykładzie będziemy dodawać oczka wykonując 1 narzut na przemian za każdym 5-tym i 6-tym oczkiem. W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur.

ŻAKARD:
Patrz schemat A.1. Patrz schemat właściwy dla rozmiaru. Schemat jest przerabiany w całości dżersejem. Przerabiać 3 motkami, aby uniknąć długich nitek na lewej stronie robótki; inaczej mówiąc przerabiać 1 motkiem w kolorze jasny morski z każdej strony i 1 motkiem kolorem czarnym na środku. UWAGA: aby uniknąć dziurek przy zmianie koloru należy krzyżować nitki na lewej stronie robótki.

REGLAN:
Dodawać oczka na reglan w miejscu każdego przejścia między przodem/tyłem i rękawami następująco:
Dodawać za markerem: przerobić 1 oczko prawe, 1 narzut.
Dodawać przed markerem: przerabiać aż zostaje 1 oczko przed markerem, wykonać 1 narzut, 1 oczko prawe.
Są dodane 2 oczka w miejscu każdego markera, a w sumie 8 oczek.
W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na prawo, aby uniknąć dziur. Dalej przerabiać nowe oczka dżersejem.

ZAMYKANIE OCZEK (środek pod rękawami):
Zamknąć 1 oczko z każdej strony nitki markera następująco: przerabiać aż zostaje 3 oczka przed nitką markerem, zdjąć 1 oczko na prawo, przerobić 1 oczko prawe i przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem, przerobić 2 oczka prawe (nitka marker znajduje się między tymi 2 oczkami), 2 oczka razem na prawo (zamknięte 2 oczka).

-------------------------------------------------------

ROBÓTKĘ ROZPOCZYNAMY TUTAJ:

-------------------------------------------------------

SWETER – SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Wykończenie dekoltu i karczek są przerabiane od góry do dołu, na okrągło na drutach z żyłką. Następnie dzielimy karczek na tył/przód i rękawy. Dalej przerabiać przód i tył oddzielnie w tę i z powrotem na drutach z żyłką, od góry do dołu. Rękawy są przerabiane od góry do dołu, na okrągło na drutach pończoszniczych.

WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Na krótkich drutach z żyłką nr 3 nabrać 76-80-84-88-92-96 oczek kolorem jasny morski. Przerobić 1 okrążenie na prawo, dalej przerabiać ściągaczem (2 oczka prawe/ 2 oczka lewe) przez 3 cm. Dalej przerabiać 1 okrążenie na prawo, równomiernie dodając 14 oczek we wszystkich rozmiarach – patrz DODAWANIE OCZEK = 90-94-98-102-106-110 oczek. Dalej przerabiać karczek jak w opisie poniżej.

KARCZEK:
Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 4. Umieścić 4 markery jak w opisie poniżej (bez przerabiania oczek). Markery wskazują miejsca gdzie będą dodawane oczka na oczka na reglan.
Umieścić 1 marker na początku okrążenia, odliczyć 13 oczek (= rękaw), umieścić 1 marker przed następnym oczkiem, odliczyć 32-34-36-38-40-42 oczka (= przód), umieścić 1 marker przed następnym oczkiem, odliczyć 13 oczek (= rękaw) i umieścić 1 marker przed następnym oczkiem. Zostaje 32-34-36-38-40-42 oczka na tył za ostatnim markerem.
Przerabiać dżersejem, na okrągło, i dodawać oczka na REGLAN z każdej strony każdego z 4 markeróws – patrz powyżej. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
Dalej przerabiać dżersejem, W TYM SAMYM CZASIE dodawać oczka na reglan w sumie 16-17-18-19-20-21 razy z każdej strony każdego z 4 markerów (w tym 1-sze dodawanie oczek powyżej) co 2 okrążenia = 218-230-242-254-266-278 oczek.
Dalej przerabiać dżersejem, bez dodawania oczek, aż długość robótki wynosi 14-15-16-17-18-19 cm od rzędu nabierania oczek.
W kolejnym okrążeniu podzielić teraz karczek na tył/przód i rękawy następująco: zaczynając 1 oczko przed markerem na początku okrążenia (tzn. zdjąć pierwsze oczko z prawego na lewy drut), zdjąć 47-49-51-53-55-57 pierwszych oczek na nitkę na rękaw, nabrać 6 oczek (= bok, pod rękawem), przerobić 62-66-70-74-78-82 oczka dżersejem (= przód), zdjąć 47-49-51-53-55-57 następnych oczek na nitkę na rękaw, nabrać 6 oczek (= bok, pod rękawem), zdjąć 3 ostatnie z 6 nabranych oczek na nitkę na tył, zdjąć 62-66-70-74-78-82 następne oczka tyłu na tą samą nitkę i dodać do nich 3 pierwsze oczka z 6 następnych oczek (oczka nabrane pod drugim rękawem). Dalej przerabiać przód, tył i rękawy oddzielnie. OD TEGO MOMENTU MIERZYĆ STĄD!

PRZÓD:
= 68-72-76-80-84-88 oczek. Przerabiać dżersejem w tę i z powrotem kolorem jasny morski. W TYM SAMYM CZASIE w 1-szym rzędzie nabrać 1 oczko z każdej strony (oczka brzegowe na szwy – przerabiane ściegiem francuskim – patrz powyżej) = 70-74-78-82-86-90 oczek.
Gdy długość robótki od jej podziału wynosi 1-2-3-3-4-5 cm, przerabiać kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim, 13-15-17-16-18-20 oczek dżersejem, schemat A.1 (= 42-42-42-48-48-48 oczek – patrz ŻAKARD), 13-15-17-16-18-20 oczek dżersejem i zakończyć przerabiając 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim.
Dalej przerabiać tak samo. Gdy schemat A.1 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość, długość robótki od jej podziału wynosi ok. 18-19-20-23-24-25 cm. Dalej przerabiać dżersejem z 1 oczkiem brzegowym ściegiem francuskim z każdej strony, kolorem czarnym ponad 42-42-42-48-48-48 oczkami środkowymi i kolorem jasny morski z każdej strony jak wcześniej, aż długość robótki od jej podziału wynosi 18-21-24-27-30-33 cm (lub ma inną długość wg potrzeb; zostaje jeszcze 1 cm do końca).
Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 3 i przerobić 2 ściągacze francuskie ponad wszystkimi oczkami (dalej przerabiać 42-42-42-48-48-48 oczek środkowych kolorem czarnym i jasnym morskim z każdej strony).
Zamykać luźno oczka na prawo na prawej stronie robótki (zamknąć oczka kolorem jasny morski z każdej strony i czarnym na środku). Całkowita długość przodu od ramienia wynosi ok. 36-40-44-48-52-56 cm.

TYŁ:
Wziąć z powrotem 68-72-76-80-84-88 oczek z drutu pomocniczego/nitki i przełożyć na druty z żyłką nr 4. Przerabiać dżersejem w tę i z powrotem kolorem jasny morski. W TYM SAMYM CZASIE w 1-szym rzędzie nabrać 1 oczko z każdej strony (oczka brzegowe na szwy, przerabiane ściegiem francuskim) = 70-74-78-82-86-90 oczek.
Gdy długość robótki od jej podziału wynosi 1-2-3-3-4-5 cm, przerobić kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim, 13-15-17-16-18-20 oczek dżersejem, schemat A.1 (= 42-42-42-48-48-48 oczek – patrz ŻAKARD), 13-15-17-16-18-20 oczek dżersejem i zakończyć przerabiając 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim. Dalej przerabiać tak samo.
Gdy schemat A.1 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość, długość robótki od jej podziału wynosi ok. 18-19-20-23-24-25 cm.
Dalej przerabiać w tę i z powrotem, dżersejem z 1 oczkiem brzegowym ściegiem francuskim z każdej strony, kolorem czarnym ponad 42-42-42-48-48-48 oczkami środkowymi i kolorem jasny morski z każdej strony jak wcześniej, aż długość robótki od jej podziału wynosi 18-21-24-27-30-33 cm (lub ma inną długość wg uznania; zostaje jeszcze 1 cm do końca).
Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 3 i przerobić 2 ściągacze francuskie w tę i z powrotem ponad wszystkimi oczkami (dalej przerabiać kolorem czarnym ponad 42-42-42-48-48-48 oczkami środkowymi i kolorem jasny morski z każdej strony).
Zamykać oczka luźno na prawo na prawej stronie robótki (zamykać kolorem jasny morski z każdej strony i kolorem czarnym na środku). Całkowita długość tyłu od ramienia wynosi ok. 36-40-44-48-52-56 cm.

WYKOŃCZENIE:
Wyszyć oczy kolorem perłowy szary, ściegiem cerowanym, na przodzie – patrz schemat A.1.
Zszywać w odległości 1 oczka ściegiem francuskim od brzegu.

RĘKAWY:
Wziąć z powrotem 47-49-51-53-55-57 oczek z nitki z jednej strony robótki i przełożyć je na druty pończosznicze nr 4 i nabrać 1 oczko w każde z 6 oczek nabranych pod rękawem = 53-55-57-59-61-63 oczka. Umieścić 1 nitkę marker na środku tych 6 oczek. Przesuwać nitkę marker w miarę postępu robótki; wyznacza miejsce, gdzie będą zamykane oczka na środku pod rękawem.
Zaczynając okrążenie od nitki markera, przerabiać na okrągło, dżersejem, kolorem jasny morski. Gdy dł. rękawa od podziału robótki wynosi 3 cm, zamknąć 2 oczka na środku pod rękawem – patrz ZAMYKANIE OCZEK. Następnie zamykać oczka w sumie 8 razy we wszystkich rozmiarach co 2-2½-3-3½-4-4½ cm = 37-39-41-43-45-47 oczek. Dalej przerabiać, aż długość rękawa od podziału robótki wynosi 20-24-27-31-34-38 cm (lub ma inną długość wg potrzeb, zostaje jeszcze ok. 3-3-3-4-4-4 cm do końca). Przerobić 1 okrążenie na prawo, równomiernie dodając 3-5-3-5-3-5 oczek = 40-44-44-48-48-52 oczka. Dalej przerabiać na drutach pończoszniczych nr 3 ściągaczem (= 2 oczka prawe/ 2 oczka lewe) przez 3-3-3-4-4-4 cm. Zamknąć luźno oczka tak jak schodzą z drutu. Długość rękawa od podziału robótki wynosi ok. 23-27-30-35-38-42 cm. Drugi rękaw wykonać tak samo.

Schemat

= jasny morski
= czarny
= to oczko jest przerabiane kolorem czarnym na przodzie i tyle, ale gdy robótka jest zakończona, jest wyszywane ściegiem cerowanym kolorem perłowy szary – tylko na przodzie
= kierunek robótki

Pia Berbett 02.09.2019 - 10:31:

Bonjour, Je tricote le pull to the rescue. Le bas du pull qui se termine en côtes mousse "roule" sur lui-même. J'utilise drops karisma aiguille 3 et 3,5. Comment faire remédier à "roulage" ? Merci.

DROPS Design 02.09.2019 kl. 11:35:

Bonjour Mme Berbett, vous pouvez bloquer votre ouvrage terminé: humidifiez-le et laissez-le sécher bien à plat, à l'aide d'épingles si besoin. La bordure ne devrait plus s'enrouler. Bon tricot!

Nataliya Hagen 11.05.2019 - 10:12:

Er det ikke en svart katt på motivet? Flaggermus?

Graziellapaola 15.03.2019 - 09:28:

Ma il motivo non va lavorato al contrario,cioè cominciando dalle orecchie?

DROPS Design 15.03.2019 kl. 09:33:

Buongiorno Graziellapaola. Il maglione viene lavorato dall’alto verso il basso. Il diagramma viene letto dal basso verso l’alto, da destra verso sinistra. Si inizia quindi dalle orecchie. Buon lavoro!

Dodaj komentarz do modelu DROPS Children 34-16