DROPS / 200 / 3

Bee Stripes by DROPS Design

Ylhäältä alas neulottu pusero DROPS Sky-langasta. Työssä on raglanlinjat ja raitoja. Koot S-XXXL.

DROPS Design: Malli sk-029
Lankaryhmä B
-------------------------------------------------------

50-100-100-100-150-150 g väriä 05, musta
50-100-100-100-150-150 g väriä 04, harmaa
50-100-100-100-150-150 g väriä 16, sitruuna
50-100-100-100-150-150 g väriä 12, farkunsininen
50-100-100-100-150-150 g väriä 17, curry

NEULETIHEYS:
19 silmukkaa sileää neuletta leveyssuunnassa ja 25 kerrosta korkeussuunnassa = 10 x 10 cm.

PUIKOT:
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 5 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 5 tai käsialan mukaan: Pituus 40 cm ja 60 cm tai 80 cm, sileään neuleeseen
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 4, joustinneuleeseen.
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 4: Pituus 40 cm ja 60 cm tai 80 cm, joustinneuleeseen.

Kommentit (13)

74% Alpakkaa, 18% Polyamidia, 8% Villaa
alkaen 5.02 € /50g
DROPS Sky uni colour DROPS Sky uni colour 5.02 € /50g
Liljan Lankakauppa
Tilaa
DROPS Sky mix DROPS Sky mix 5.90 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 25.10€. Lue lisää.
OHJE:

-------------------------------------------------------

LISÄYSVINKKI 1 (lisääminen tasavälein):
Laske kuinka usein kerroksella lisätään seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 96 silmukkaa) ja jaa silmukat lisäysten määrän kanssa (esim. 4) = 24.
Tässä esimerkissä lisätään tekemällä 1 langankierto joka 24.silmukan jälkeen. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikiä.

RAIDOITUS:
Neulo joustinneuleen jälkeen 3 cm mustalla langalla. Neulo sitten 10½-10½-11-11½-12-13 cm:n korkuiset raidat seuraavassa järjestyksessä: harmaa, sitruuna, farkunsininen ja curry. Kun raidoitus on valmis, jatka neulomista mustalla langalla.

RAGLANLISÄYKSET:
Tee joka 2.kerros raglanlisäykset seuraavasti: Neulo kunnes merkkiä edeltää 2 silmukkaa, tee 1 langankierto puikolle, neulo 4 silmukkaa (merkki on näiden 4 silmukan keskellä), tee 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää.

KAVENNUSVINKKI (hihat):
Kavenna merkkilangan molemmin puolin 1 silmukka seuraavasti: Neulo kunnes merkkilankaa edeltää 3 silmukkaa, nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein ja vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli, neulo 2 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden silmukoiden keskellä), neulo 2 silmukkaa oikein yhteen.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

PUSERO: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla, pääntieltä alas kädentiehen. Työ jaetaan ja etu-/takakappale ja hihat neulotaan erikseen. Etu-/takakappale neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Hihat neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Vaihda työhön sukkapuikot, kun pyöröpuikko käy liian pitkäksi.

PUSERO:
Luo 96-104-108-112-116-120 silmukkaa pyöröpuikolle nro 4 mustalla langalla. Neulo 1 kerros oikein. Neulo sitten 3 cm joustinneuletta (= 2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Vaihda pyöröpuikkoon nro 5, neulo 1 kerros oikein ja kavenna tasavälein 4-2-4-4-4-4 silmukkaa (lue KAVENNUSVINKKI) = 92-102-104-108-112-116 silmukkaa.
Neulo 1 kerros sileää neuletta ja kiinnitä samalla työhön merkit raglanlinjoja varten näin: Kiinnitä 1.merkki kerroksen alkuun, kiinnitä 2.merkki 10 silmukan jälkeen, kiinnitä 3.merkki seuraavien 36-41-42-44-46-48 silmukan jälkeen, kiinnitä 4.merkki seuraavien 10 silmukan jälkeen. Työssä on nyt 4 merkkiä (10 silmukkaa kummassakin hihassa ja 36-41-42-44-46-48 silmukkaa etukappaleessa ja takakappaleessa).
Neulo sileää neuletta RAIDOITTAEN ja tee jokaisen merkin kohdalla RAGLANLISÄYKSET (katso selitykset yllä). TARKISTA NEULETIHEYS!
Toista raglanlisäykset joka 2.kerros yhteensä 24-25-28-30-33-35 kertaa = 284-302-328-348-376-396 silmukkaa työssä. Neulo kunnes työn pituus joustinneuleen viimeisestä kerroksesta mitattuna on 20-21-23-25-27-29 cm. Jaa sitten työ kerroksen vaihtumiskohdasta (= 1.merkin kohdalta) seuraavasti: Siirrä seuraavat 58-60-66-70-76-80 silmukkaa apulangalle (= hiha), luo apulangan silmukoiden tilalle 8-8-10-10-12-14 silmukkaa, neulo 84-91-98-104-112-118 silmukkaa (= etukappale), siirrä seuraavat 58-60-66-70-76-80 silmukkaa apulangalle (= hiha), luo apulangan silmukoiden tilalle 8-8-10-10-12-14 silmukkaa ja neulo seuraavat 84-91-98-104-112-118 silmukkaa (= takakappale) = 184-198-216-228-248-264 silmukkaa työssä. Neulo kerroksen alkuun luotujen silmukoiden keskelle asti. Kerroksen vaihtumiskohta on jatkossa tässä (tällä tavoin raidoituksen rajakohdista tulee mahdollisimman huomaamattomat). Jatka raidoitusta ja sileää neuletta, kunnes raidoitus on valmis. Loput työstä neulotaan mustalla langalla. Kun työn pituus keskellä hihan alla olevasta jakokohdasta mitattuna on 23-24-24-24-24-24 cm, neulo 1 kerros sileää neuletta ja lisää tasavälein 4-6-4-4-4-4 silmukkaa = 188-204-220-232-252-268 silmukkaa. Vaihda pyöröpuikkoon nro 4 ja neulo 5 cm joustinneuletta (2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Päätä silmukat löyhästi joustinneuletta neuloen. Työn pituus olalta alaspäin mitattuna on n. 54-56-58-60-62-64 cm.

HIHA:
Ota toisen sivun apulangalla odottavat 58-60-66-70-76-80 silmukkaa takaisin pyöröpuikolle nro 5, poimi lisäksi etu- ja takakappaleen sivuun luotujen silmukoiden kohdalta 8-8-10-10-12-14 silmukkaa = 66-68-76-80-88-94 silmukkaa. Kerroksen vaihtumiskohta on poimittujen silmukoiden keskellä. Tällä tavoin raidoituksen rajakohdista tulee mahdollisimman huomaamattomat. Kiinnitä 1 merkkilanka näiden silmukoiden keskelle. Jatka raidoitusta ja sileää neuletta. Kun työn pituus jakokohdasta mitattuna on 2-2-2-2-3-2 cm, kavenna keskellä hihan alla 2 silmukkaa (lue KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset 3½-3½-2½-2-1½-1½ cm välein yhteensä 11-11-14-15-18-20 kertaa = 44-46-48-50-52-54 silmukkaa. HUOM! Kun raidoitus on valmis, neulo loput työstä mustalla langalla.
Neulo kunnes työn pituus jakokohdasta mitattuna on 38-37-36-34-32-31 cm (suurimmissa koissa on lyhyemmät mitat, koska niissä on korkeammat kaarrokkeet). Neulo 1 kerros sileää neuletta ja lisää tasavälein 4-6-4-6-4-6 silmukkaa = 48-52-52-56-56-60 silmukkaa. Vaihda sukkapuikkoihin nro 4 ja neulo 4 cm joustinneuletta (2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Päätä silmukat löyhästi joustinneuletta neuloen. Hihan pituus jakokohdasta mitattuna on n. 42-41-40-38-36-35 cm. Neulo toinen hiha samoin.

Piirros

Kommentit (13)

Näppäile kommenttisi tähän!

Jette Pedersen 14.02.2019 - 12:35:

Skal den strikkes med enkelt eller dobbelt garn ?

DROPS Design 14.02.2019 kl. 14:35:

Hej Jette, den er strikket i enkelt garn. God fornøjelse!

Natasja 14.02.2019 - 09:28:

Heb je de naalden zonder knop ook nodig of kan dat ook met de rondbreinaald?

DROPS Design 14.02.2019 kl. 13:38:

Dag Natasja,

Het hangt een beetje van je maat af, maar deze kan je ook wel op de rondbreinaald doen. Als er te weinig steken op de naald zijn, dan moet je even een 'lus' in de draad van der rondbreinaald maken.

Katka 13.02.2019 - 19:36:

Prosím bude aj prelozeni do češtiny?

DROPS Design 01.02.2019 - 12:04:

Colour combinations shown are: A) DROPS Sky 14, 13, 18, 12, 01. B) DROPS Sky 05, 08, 02, 14, 01. C) DROPS Sky 03, 19, 01, 02, 18.

Solveig Kongsmark 25.01.2019 - 23:34:

Hej Skal der ikke bruges flere nøgler gråt garn end af de øvrige farver. I opskriften er det samme antal af alle farver. Mvh. Solveig

DROPS Design 30.01.2019 kl. 09:17:

Hej Solveig, nej du skal ikke bruge flere nøgler af den grå, den grå skal kun bruges øverst på bærestykket, den du ser mellem de 2 gule er jeansblå. God fornøjelse!

Olga Spies 24.01.2019 - 09:40:

Text fällt? !

DROPS Design 24.01.2019 kl. 10:37:

Liebe Frau Spies, danke für de Hinweis, die Anleitung kommt bald! Viel Spaß beim stricken!

Monica 05.01.2019 - 15:32:

Lättstickad randig tröja.

Irena 04.01.2019 - 20:03:

Cudowny sweterek i pięknie skomponowane kolory. Muszę mieć !

Elena 01.01.2019 - 15:45:

Bella combinazione di colori!

Melanie 31.12.2018 - 12:55:

Wunderschöne Farbkombination :)

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 200-3