DROPS Extra / 0-1436

Season Cuddles by DROPS Design

Virkattu peitto DROPS Andes-langasta. Työssä on ruutuja. Teema: Joulu.

Tagit: joulu, peitot, ruutu,

DROPS Design: Malli an-058
Lankaryhmä E tai C + C
-------------------------------------------------------

KOKO:
Mitat: Leveys: 100 cm. Pituus: 150 cm.

LANGANMENEKKI: Garnstudion
DROPS ANDES (kuuluu lankaryhmään E):
700 g väriä 3620, joulunpunainen
500 g väriä 3740, koralli
350 g väriä 3755, kirsikanpunainen

VIRKKUUTIHEYS:
10 pylvästä leveyssuunnassa ja 6 kerrosta korkeussuunnassa = 10 x 10 cm.

VIRKKUUKOUKKU:
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 7 tai käsialan mukaan.

alkaen 5.40 € /100g
DROPS Andes uni colour DROPS Andes uni colour 5.40 € /100g
Liljan Lankakauppa
Tilaa
DROPS Andes mix DROPS Andes mix 5.70 € /100g
Saat tämän mallin langat alkaen 167.40€. Lue lisää.
OHJE:

-------------------------------------------------------

MALLIVIRKKAUS:
Katso piirrokset A.1-A.3 (piirros A.1 näyttää miten kerrokset alkavat ja loppuvat).

RUUTUJEN VÄRIT:
Virkkaa 8 ruutua 1.ruudun mukaisesti ja virkkaa 4 ruutua jokaisen muun ruudun mukaisesti = yhteensä 24 ruutua.

1.RUUTU:
Aloitusreuna + 1.-4.kerros: joulunpunainen
5. ja 6.kerros: koralli.

2.RUUTU:
Aloitusreuna + 1.-4.kerros: koralli
5. ja 6.kerros: kirsikanpunainen

3.RUUTU:
Aloitusreuna + 1.-4.kerros: koralli
5. ja 6.kerros: joulunpunainen

4.RUUTU:
Aloitusreuna + 1.-4.kerros: joulunpunainen
5. ja 6.kerros: kirsikanpunainen

5.RUUTU:
Aloitusreuna + 1.-4.kerros: kirsikanpunainen
5. ja 6.kerros: joulunpunainen.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

PEITTO: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Peitto koostuu ruuduista. Ruudut virkataan 5 eri väriyhdistelmän mukaisesti. Kun kaikki tarvittavat ruudut on virkattu, ruudut virkataan yhteen. Lopuksi peiton ympäri virkataan reunus.

VIRKATTU RUUTU:
Virkkaa 5 ketjusilmukkaa koukulla nro 7 ja ruudun aloitusreunan värillä (lue RUUTUJEN VÄRIT) ja sulje ketjusilmukat renkaaksi 1 piilosilmukalla ensimmäiseen ketjusilmukkaan. Virkkaa mallivirkkausta piirroksen A.1 mukaisesti (piirros näyttää miten kerrokset alkavat ja loppuvat), virkkaa piirroksen A.2 mallikerta kerran ja toista sitten piirroksen A.3 mallikertaa yhteensä 3 kertaa kerroksella. Jatka mallivirkkausta tähän tapaan. TARKISTA VIRKKUUTIHEYS! Kun olet virkannut piirrokset loppuun, katkaise lanka ja päättele langanpäät. Ruudun koko on n. 25 x 25 cm.

VIIMEISTELY:
Aseta ruudut piirroksen mukaisesti, oikeat puolet ylöspäin. Virkkaa aluksi ruudut pitkittäin yhteen, virkkaa sitten ruudut poikittain yhteen.
Virkkaa ruudut yhteen joulunpunaisella langalla näin: Aseta 2 ruutua nurjat puolet vastakkain ja virkkaa molempien kerrosten läpi: Virkkaa 1 kiinteä silmukka kulmaan, *3 ketjusilmukkaa, 1 kiinteä silmukka seuraavaan ketjusilmukkaan*, toista *-* kulmaan asti (= 6 ketjusilmukkakaarta) ja virkkaa 3 ketjusilmukkaa (= 2 seuraavan ruudun rajakohta). Virkkaa viereiset kaksi ruutua yhteen samalla tavalla. Jatka virkkaamista tähän tapaan, kunnes olet peiton toisessa päässä ja olet virkannut kaikki näiden 2 kerrosten ruudut yhteen. Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Virkkaa sitten tämä kaksinkertainen ruutukaitale ja seuraava ruutukaitale yhteen samalla tavalla. Kun olet virkannut kaikki kaitaleet pitkittäin yhteen, virkkaa ruudut poikittain yhteen samalla tavalla.

REUNUS:
Virkkaa reunus koko peiton ympäri joulunpunaisella langalla. Virkkaa aluksi 1 piilosilmukka kulmakaarta edeltävään pylvääseen ja virkkaa kerroksen aluksi 3 ketjusilmukkaa. Virkkaa sitten seuraavasti:
Kulma: Virkkaa 1 ketjusilmukka, 3 pylvästä kulmakaareen, 3 ketjusilmukkaa, 3 pylvästä kulmakaareen, 1 ketjusilmukka.
Ruudun sivu: Virkkaa 1 pylväs jokaiseen pylvääseen ja 1 ketjusilmukka jokaisen ketjusilmukan yläpuolelle.
2 ruudun rajakohta (= 2 kulmakaarta): Virkkaa 1 ketjusilmukka, 1 pylväs ensimmäiseen kulmakaareen, 1 ketjusilmukka, 1 pylväs seuraavaan kulmakaareen, 1 ketjusilmukka.

Kun olet virkannut reunuksen koko peiton ympäri, virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka kerroksen 3.ketjusilmukkaan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Piirros

= Aloita tästä, tämä ketjusilmukkarengas selitetään ohjeessa, jatka virkkaamista ympyrän pilkun yläpuolella olevasta merkistä ja virkkaa oikealta vasemmalle
= kerroksen aluksi virkataan 1 ketjusilmukka, virkkaa 1 kiinteä silmukka ketjusilmukkarenkaaseen. Kerroksen lopuksi virkataan 1 piilosilmukka kerroksen ensimmäiseen ketjusilmukkaan
= kiinteä silmukka ketjusilmukkarenkaan/ketjusilmukkakaaren ympäri
= 1 ketjusilmukka
= 2 ketjusilmukkaa
= 4 ketjusilmukkaa
= 7 ketjusilmukkaa
= virkkaa 4 ketjusilmukkaa, 2 kaksoispylvästä ensimmäiseen kiinteään silmukkaan, mutta jätä kummankin kaksoispylvään viimeinen langankierto ja läpiveto vielä tekemättä, ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi. Kerroksen lopuksi virkataan 1 piilosilmukka kerroksen 4.ketjusilmukkaan
= VIRKKAA 3 KAKSOISPYLVÄSTÄ YHTEEN (silmukkaan): Virkkaa 3 kaksoispylvästä samaan silmukkaan, mutta jätä jokaisen kaksoispylvään viimeinen langankierto ja läpiveto vielä tekemättä, ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi
= VIRKKAA 3 KAKSOISPYLVÄSTÄ YHTEEN (ketjusilmukkakaaren ympäri): Virkkaa 3 kaksoispylvästä saman ketjusilmukkakaaren ympäri, mutta jätä jokaisen kaksoispylvään viimeinen langankierto ja läpiveto vielä tekemättä, ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi
= virkkaa 3 ketjusilmukkaa, 1 pylväs ketjusilmukkakaaren ympäri. Kerroksen lopuksi virkataan 1 piilosilmukka kerroksen 3.ketjusilmukkaan
= VIRKKAA 2 PYLVÄSTÄ YHTEEN: Virkkaa 2 pylvästä saman ketjusilmukkakaaren ympäri, mutta jätä kummankin pylvään viimeinen langankierto ja läpiveto vielä tekemättä, ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi
= kerros alkaa näin: Virkkaa aluksi seuraavalla värillä 1 piilosilmukka ketjusilmukkakaaren ympäri ja virkkaa 2 ketjusilmukkaa, virkkaa sitten 1 puolipylväs saman ketjusilmukkakaaren ympäri. Kerroksen lopuksi virkataan 1 piilosilmukka kerroksen 2.ketjusilmukkaan
= VIRKKAA 2 PUOLIPYLVÄSTÄ YHTEEN: Virkkaa 2 puolipylvästä saman ketjusilmukkakaaren ympäri, mutta jätä kummankin puolipylvään viimeinen langankierto ja läpiveto vielä tekemättä, ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi
= kerroksen aluksi virkataan 3 ketjusilmukkaa ja kerroksen lopuksi virkataan 1 piilosilmukka kerroksen 3.ketjusilmukkaan
= 1 pylväs ketjusilmukkakaaren ympäri
= kerroksen aluksi virkataan 1 ketjusilmukka ja kerroksen lopuksi virkataan 1 piilosilmukka kerroksen 1.ketjusilmukkaan. Katkaise lanka ja virkkaa seuraava kerros uudella värillä

Kommentit (0)

Tähän ohjeeseen ei löydy kommentteja. Näppäile kommentti!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Extra 0-1436