DROPS Extra / 0-1428

Double Trouble by DROPS Design

Kötött sapka gyerekeknek DROPS Merino Extra Fine fonalból. A darabot norvégmintával és bojttal készítjük. 2 - 12 évesekre való méretekben Téma: Karácsony

DROPS design: me-050-bn jelű minta
B fonalcsoport
-------------------------------------------------------

Méretek:
2 - 3/4 - 5/8 - 9/12 éveseknek.
A fej kerülete kb: 42/44 - 48/50 - 50/52 - 52/54 - 54/56 cm.
Hossz: 38- 41 - 42 - 45 cm:

Alapanyagok:
DROPS MERINO EXTRA FINE fonal a Garnstudiótól (az A fonalcsoporthoz tartozik)
100-100-100-100 gramm a 11 sz. piros színből
50-50-50-50 gramm a 01 sz. törtfehér színből
50-50-50-150 gramm a 05 sz. világosszürke színből

A KÖTÉSPRÓBA:
22 szem egymás mellett és 30 sor egymás fölött a harisnyakötéssel = kb 10 x 10 cm.

KÖTŐTŰ:
DROPS KÉTHEGYŰ KÖTŐTŰ KÉSZLET: 3,5 MM VASTAG
DROPS KÖRKÖTŐTŰ (40 cm hosszú) 3 mm vastag- a harisnyakötéshez
DROPS körkötőtű (40 cm hosszú), 2,5 mm vastag, a bordás mintához.
Ne feledkezzünk meg arról, hogy a horgolótű mérete csak ajánlás. Ellenőrizzük a horgoláspróbát. Ha a 10 cm-n túl sok szemünk van, váltsunk nagyobb kötőtűre. Ha a 10 cm-n túl kevés szemünk van, váltsunk kisebb kötőtűre.

-------------------------------------------------------

Elkészítette ezt, vagy egy másik mintánkat? Zegyen #dropsdesign taget a képekre a szoliális médiában, hogy mi is láthassuk.

Másik fonalat szeretne használni? Próbálja ki a fonal-átváltónkat!
Megjegyzések (15)

100% gyapjú
minimum 1121.00 Ft /50g
DROPS Merino Extra Fine uni colour DROPS Merino Extra Fine uni colour 1121.00 Ft /50g
Kacskaringó Fonalbolt
Rendelés
DROPS Merino Extra Fine mix DROPS Merino Extra Fine mix 1121.00 Ft /50g
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 4484Ft. Olvasson tovább.
-------------------------------------------------------

TANÁCSOK A MINTA ELKÉSZÍTÉSÉHEZ:

-------------------------------------------------------

MINTA:
Lásd az A.1 - A.3-as diagramokat

TANÁCS A FOGYASZTÁSHOZ / SZAPORÍTÁSHOZ (egyenletesen elosztva elhelyezett szaporításokhoz):
Úgy számoljuk ki, az egyenletesen elosztott fogyasztásokhoz / szaporításokhoz hol kell a sorban a fogyasztást / szaporítást elkészítenünk, hogy vesszük a kötőtűn lévő szemek számát (vagyis ebben a példában 104 szemet), és a szemek számát elosztjuk azzal a számmal, ahány szemet kell fogyasztanunk / szaporítanunk (ebben a példában 8) = 13. Más szóval, ebben a példában, minden 12. és 13. szemet kell összedolgoznunk a fogyasztásokhoz.
Ha szaporítunk, egy rh-t készítünk kb minden 13. szem után. A következő sorban / körben a ráhajtást csavartan kötjük, így a helyükön nem keletkezik lyuk.

TANÁCS A FOGYASZTÁSHOZ
Minden jelölő mindkét oldalán a következő módon fogyasztunk 1 szemet: Kössünk, amíg 3 szem marad a jelölő előtt, 1 szemet leemelünk, 1 sima, a leemelt szemet a lekötött szemen átemeljük, 2 sima szemet kötünk (a jelölő a két szem között van), a következő 2 szemet simán összekötjük.

-------------------------------------------------------

A MINTALEÍRÁS ITT KEZDŐDIK:

-------------------------------------------------------

SAPKA: RÖVID ÖSSZEFOGLALÓ
A darabot körben kötjük a körkötőtűn az alsó szélétől felfelé haladva. Váltsunk a 4 mm-es kéthegyű kötőtűkre, amikor a körkötőtű már túl rövid.

SAPKA:
A kezdéshez szedjünk fel 104-112-112-120 szemet az 2,5 mm vastag körkötőtűre a világos szürke színű fonalból. Kössünk 1 kört S szemekkel. Kössük a bordás mintát = 2 sima / 2 fordított szemmel 3 cm-ig. Váltsunk az 3,5 mm vastag körkötőtűre. Ezután kössünk 1 kört sima szemekkel, UGYANAKKOR, egyenletesen elosztva fogyasszunk 8 szemet a körben. OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A FOGYASZTÁSHOZ! = 96-104-30-104-112 szem. Ezután kössük a mintát körben az A.1 jelű diagram szerint = 12-13-13-14 ismétlés a 8 szemes mintaegységből. A minta nyíllal jelölt körében, egyenletesen elosztva fogyasszunk 0-1-1-2 szemet = 96-105-105-114 szem. NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELELŐ KÖTÉSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL! Amikor az A.1 jelű minta minden körét elkészítettük, kössük az A.2 jelű mintát a körben (= 32-35-35-38 ismétlés a 3 szemes mintaegységből). A minta nyíllal jelölt körében, egyenletesen elosztva fogyasszunk 0-1-1-2 szemet = 96-104-104-112 szem. Amikor az A.2 jelű minta minden körét elkészítettük, kössük az A.3 jelű mintát a körben (= 12-13-13-14 ismétlés a 8 szemes mintaegységből). Amikor az A.3 jelű minta minden sorát elkészítettük, kössünk harisnyakötéssel ezeken a szemeken a teljes hosszig a piros színű fonallal. Folytassuk, amíg a darabunk 16-17-18-19 cm-es lesz. Tegyünk 1 jelölőt a kör kezdetéhez, és 1 másikat 106-11448-52-52-56 szem után (= az oldalak). A következő körben minden jelölő mindkét oldalán fogyasztunk 1 szemet. OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A FOGYASZTÁSHOZ! (= összesen 4 szemet fogyasztottunk). Fogyasszunk a fentiek szerint, minden 3. körben, összesen 23-25-25-27 alkalommal = 4 szem marad a kötőtűkön, minden méretben. Vágjuk el a fonalat és vezessük át a megmaradt szemeken, húzzuk szorosra, és varrjuk el a szálat. A teljes sapka kb 38-41-42-45 cm-es fentről lefelé mérve.

BOJT
1 bojt= vágjunk le a kívánt mennyiségű, egyenként 20 cm hosszú szálat a piros fonalból (például 30 db-ot). Ezután vágjunk le 1 db, kb 23 cm hosszú szálat a piros fonalból, ezzel rögzítjük majd a bojtot. Fektessük ezt a szálat a többi közepére. Hajtsuk félbe a 30 szálat, és tekerjük körbe az új, piros fonallal (kb 1 cm-re a felső szélétől). Gondosan rögzítsük a szálakat és varrjuk fel a bojtot a sapkára.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Diagram

= S a világos szürke fonallal.
= sima a törtfehér színű fonallal
= sima a piros színű fonallal
= kör szaporításokkal / fogyasztásokkal.

Megjegyzések (15)

Hagyjon megjegyzést!

Elisabeth Zwickl 20.12.2018 - 23:35:

Ich habe heute diese schöne Mütze als Weihnachtsgeschenk gestrickt. Wunderbare Anleitung.

Yulia 03.12.2018 - 12:04:

Vilken underbar ide med julkalender! Tack så jättemycket :-)

Manon 02.12.2018 - 19:48:

To download, try to "print" to create a PDF. If it works, you will be able to save it on your PC.

Pamela 02.12.2018 - 03:28:

I can’t figure out how to download the pattern, I don’t have a printer!

DROPS Design 03.12.2018 kl. 09:23:

Dear Pamela, our pattern can only be printed, but if you have no printer you can choose a virtual printer to save them as a .PDF file. Happy knitting!

Lu Widener 01.12.2018 - 19:43:

Absolutely beautiful! You offer the most inspirational designs!

Judy Laquidara 01.12.2018 - 19:03:

Very cute! Thank you so much!

GIna Wane 01.12.2018 - 17:26:

Tack sa mycket! Jatte fint. Miles de gracias. Exactamente el patron que estaba buscando por mi nieto! Det ar sa kul att vanta varje dag for en julklapp ifran Garn Studio. Tack, tack.

Janine 01.12.2018 - 14:40:

Gefällt mir sehr gut - danke

Linda 01.12.2018 - 12:27:

What an amazing start to the Advent calendar, thank you 🤶

Bea 01.12.2018 - 12:16:

Ein sehr schöner Beginn 😍 Ich mag die norwegermuster sehr gerne

Post a comment to pattern DROPS Extra 0-1428