DROPS / 192 / 18

Horizon Highlights by DROPS Design

Neulottu myssy DROPS BabyAlpaca Silk -langasta. Työssä on pitsineuletta, raitoja ja ainaoikein -neuletta. Neulotut rannekkeet DROPS BabyAlpaca Silk -langasta. Työssä on pitsineuletta, raitoja ja ainaoikein -neuletta.

DROPS Design: Malli bs-145
Lankaryhmä A
-------------------------------------------------------

100-100 g väriä 8465, keskiharmaa
100-100 g väriä 3250, vaalea vanharoosa

100-100 g väriä 8465, keskiharmaa
50-50 g väriä 3250, vaalea vanharoosa

RANNEKKEET:
Koko: S/M - L/XL
Mitat: Pituus: n.18-20 cm. Ympärys: n. 17-19 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABYALPACA SILK (kuuluu lankaryhmään A):
50-50 g väriä 8465, keskiharmaa
50-50 g väriä 3250, vaalea vanharoosa

-------------------------------------------------------

24 silmukkaa ainaoikeaa leveyssuunnassa ja 48 kerrosta korkeussuunnassa = 10 x 10 cm.

PUIKOT:
DROPS PUIKOT NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS PUIKOT NRO 2,5: Joustinneuleeseen.

24 silmukkaa ainaoikeaa leveyssuunnassa ja 48 kerrosta korkeussuunnassa = 10 x 10 cm.

DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 3 tai käsialan mukaan: Pituus 60 cm tai 80 cm.

Kommentit (5)

Saat tämän mallin langat alkaen 24.40€. Lue lisää.
OHJE:

-------------------------------------------------------

AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.

RAIDOITUS (myssy):
Neulo *2 kerrosta ainaoikeaa vaalean vanharoosalla langalla, neulo 2 kerrosta ainaoikeaa keskiharmaalla langalla*, toista *-* yhteensä 5 kertaa. Neulo sitten keskiharmaalla langalla lopulliseen mittaan asti.

LISÄYSVINKKI (myssy):
Kaikki lisäykset tehdään työn oikealta puolelta!
Lisää 1 silmukka tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää.

KAVENNUSVINKKI (myssy):
Kaikki kavennukset tehdään työn oikealta puolelta!
Kavenna merkkilangan jälkeen 1 silmukka näin: Neulo 2 silmukkaa oikein yhteen.

MALLINEULE:
Myssy: Katso ruutupiirros A.1.
Rannekkeet: Katso ruutupiirrokset A.1-A.3.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

MYSSY: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan tasona alhaalta ylös. Lopuksi myssy ommellaan yhteen keskeltä takaa.

MYSSY:
Luo löyhästi 122-143 silmukkaa (sisällyttäen 1 reunasilmukka kummassakin reunassa) puikoille nro 2,5 keskiharmaalla langalla. Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta. Jatka neulomalla joustinneuletta (= 1 silmukka oikein / 2 silmukkaa nurin), lukuun ottamatta 1 AINAOIKEINNEULOTTUA (lue selitys yllä) reunasilmukkaa kummassakin reunassa.
Kun työn korkeus on 5 cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen, vaihda puikkoihin nro 3 ja neulo 2 kerrosta ainaoikeaa. Vaihda sitten vaalean vanharoosaan lankaan ja neulo seuraavasti: Neulo 1 reunasilmukka ainaoikeaa, toista piirroksen A.1 mallikertaa (= 2 silmukkaa), kunnes jäljellä on 1 silmukka, neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, myssyn korkeus on n. 7 cm. Jatka neulomalla RAIDOITUSTA (lue selitys yllä) ja kiinnitä 5 merkkilankaa työhön (oikealta puolelta) seuraavasti: Kiinnitä 1 merkkilanka 1 silmukan jälkeen, kiinnitä sitten seuraavat 4 merkkilankaa aina 24-28 silmukan välein, viimeisen merkkilangan jälkeen jäljellä on 25-30 silmukkaa. Lisää seuraavalla oikean puolen kerroksella jokaisen merkkilangan jälkeen 1 silmukka (= työhön lisättiin 5 silmukkaa, lue LISÄYSVINKKI). TARKISTA NEULETIHEYS! Toista tällaiset lisäykset joka 2.kerros vielä 3 kertaa ja sitten joka 4.kerros yhteensä 7 kertaa = 177-198 silmukkaa. Kun työn pituus joustinneuleen yläreunasta mitattuna on 11-12 cm, kavenna seuraavalla oikean puolen kerroksella jokaisen merkkilangan jälkeen 1 silmukka (= työstä kapeni 5 silmukkaa, lue KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset joka 2.kerros yhteensä 17-19 kertaa = 92-103 silmukkaa.
Neulo kaikki silmukat pareittain yhteen. Toista tällaiset kavennukset jokaisella oikean puolen kerroksella yhteensä 3 kertaa = 12-13 silmukkaa. Myssyn korkeus on n. 25-26 cm.
Vedä lanka loppujen silmukoiden läpi ja kiristä aukko umpeen. Ompele myssy yhteen keskeltä takaa yhden reunasilmukan päästä.

-------------------------------------------------------

RANNEKKEET: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan tasona pyöröpuikolla. Lopuksi rannekkeet ommellaan yhteen.

RANNEKKEET:
Luo 22-24 silmukkaa pyöröpuikolle nro 3 keskiharmaalla langalla. Neulo 2 kerrosta AINAOIKEAA (lue selitys yllä).
1.KERROS (oikea puoli): Neulo oikeaa kunnes jäljellä on 1 silmukka, neulo seuraavaan silmukkaan 2 silmukkaa (eli neulo silmukka sekä etu- että takakautta), poimi edellisen kerroksen ainaoikein -neuleen ulkoreunasta 1 silmukka, poimi sitten luomisreunasta silmukat näin: Neulo ensimmäiseen silmukkaan 2 silmukkaa, neulo jokaiseen 21-23 seuraavaan silmukkaan 1 silmukka = 47-51 silmukkaa.
2.KERROS: Neulo kaikki silmukat oikein. Kiinnitä 1 merkkilanka 23.-25.silmukkaan ja 1 merkkilanka 25.-27.silmukkaan. Tee sitten näiden 2 silmukan molemmin puolin lisäykset.

1.OSA (ainaoikeaa keskiharmaalla langalla):
1.KERROS (oikea puoli): Neulo oikeaa, tee samalla merkittyjen silmukoiden molemmin puolin 1 langankierto (= työhön lisättiin 4 silmukkaa).
2.KERROS: Neulo silmukat oikein, langankierrot neulotaan kiertäen oikein, JOTTEI muodostuisi reikiä.
Toista kerroksia 1.-2. Merkittyjen 2 silmukan väliin tulee jokaisella lisäyskerroksella 2 silmukkaa enemmän ja työhön lisätään jokaisella lisäyskerroksella yhteensä 4 silmukkaa.
Kun olet luomisreunan jälkeen neulonut n. 3 cm (eli kun olet neulonut yhteensä 6 cm) ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen, neulo pitsineuletta seuraavasti:

2.OSA (pitsineuletta keskiharmaalla langalla):
Neulo 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa, neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 2 silmukkaa), kunnes merkittyä silmukkaa edeltää 1 silmukka, A.2 (= 2 silmukkaa), A.3 (= 2 silmukkaa), neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 2 silmukkaa), kunnes jäljellä on 2 silmukkaa, neulo lopuksi 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirrokset A.1-A.3 loppuun, työn pituus luomisreunasta mitattuna on n. 5 cm (eli työn pituus on yhteensä 10 cm).

3.OSA (raidoitusta ja ainaoikeaa):
Neulo 1.osan ainaoikein -neuleen 1. ja 2.kerros ja tee lisäykset kuten 1.osassa. Neulo samalla raidoitusta seuraavasti:
Neulo 2 kerrosta ainaoikeaa vaalean vanharoosalla langalla, neulo 2 kerrosta ainaoikeaa keskiharmaalla langalla.
Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes työn pituus luomisreunasta mitattuna on 8½-9½ cm (eli kunnes työn pituus on yhteensä 17-19 cm). Päätä silmukat oikein silmukoin työn oikealta puolelta.

Taita työ kaksinkerroin siten, että taitereuna on luomisreunan kohdalla. Ompele sivusauma alareunasta alkaen 11-12 cm:n matkalta. Ompele päätösreunan kohdalla silmukat aina pareittain yhteen. Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Jätä n. 6-7 cm väliin (rannekkeen yläreunassa on nyt jäljellä 1½ cm). Ompele viimeisten 1½ cm:n kohdalta silmukat pareittain yhteen. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.
Neulo toinen ranneke samoin.

Piirros

= oikea silmukka oikealta puolelta, nurja silmukka nurjalta puolelta
= oikea silmukka nurjalta puolelta

Lilly 21.02.2019 - 08:04:

Ich habe eine Frage zum 2. Bereich: strickt man ab der 1. markierten Masche A2 und A3 abwechselnd bis zur 2. markierten Masche und danach wieder A1? Bzw. in welcher Abfolge strickt man die beiden Diagramme A2 und A3 zwischen den markierten Maschen und ab wo wieder A1?

DROPS Design 21.02.2019 kl. 10:28:

Liebe Lilly, Sie stricken 2 kraus rechts, dann wiederholen Sie A.1 (= 2 M) bis 1 M vor der Masche mit dem Markierer übrig ist, dann stricken Sie A.2 (= 2 M) über die 2 nächsten Maschen, dann A.3 (= 2 M) über die nächsten 2 Maschen, dann wiederholen Sie A.1 (= 2 M) bis 2 Maschen übrig sind, und die 2 letzen Maschen kraus rechts stricken. Viel Spaß beim stricken!

Agneta Holm Herou 15.12.2018 - 21:53:

Var är diagrammet? Jag hittar bara en tom, liten ruta

DROPS Design 17.12.2018 kl. 11:28:

Hei Agneta. Diagrammene ligger nederste på siden. Vi har nå kontrollert at de også er synlige på den svenske siden, og det er de. Har du probelmer med å se dem uasnett hvslags enhet du bruker? God fornøyelse.

Fredrika Erenhall 06.11.2018 - 03:09:

Kan man få köpa mönstret 192-18 ? Har så svårt att ha det i mobilen, vill ha det framför mig. Mvh Fredrika

DROPS Design 06.11.2018 kl. 07:34:

Hei Fredrika. Vi har alle våreoppskrifter online, og ikke i papirformat dessverre. Men du kan skrive den ut om du trykker på printerikonet rett under boksen med materialer, rett før selve oppskirften starter. God fornøyelse.

Radwa 23.06.2018 - 14:26:

This looks easy, simple, quick and useful ❤

Isabel Pinho 05.06.2018 - 16:19:

Modelo e cores fantásticas

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 192-18