DROPS / 192 / 31

Meet the Dawn by DROPS Design

DROPS Sky-langasta neulottu myssy, jossa palmikoita ja ainaoikein -neuletta. DROPS Sky-langasta neulotut käsineet, joissa palmikoita ja ainaoikein -neuletta.

DROPS Design: Malli sk-005
Lankaryhmä B
-------------------------------------------------------

KOKO SETTI:
Koko: S/M - M/L
Pään ympärys: 54/56 - 56/58 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS SKY (kuuluu lankaryhmään B):
150-150 g väriä 13, vaalea farkunsininen

100-100 g väriä 13, vaalea farkunsininen

KÄSINEET:
Koko: S/M - M/L
Mitat (pituus): n. 28-30 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS SKY (kuuluu lankaryhmään B):
100-100 g väriä 13, vaalea farkunsininen

-------------------------------------------------------

23 silmukkaa ainaoikeaa leveyssuunnassa ja 48 kerrosta korkeussuunnassa = 10 x 10 cm.

PUIKOT:
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 3 tai käsialan mukaan: Pituus joko 40 cm, 60 cm tai 80 cm.

23 silmukkaa ainaoikeaa leveyssuunnassa ja 48 kerrosta korkeussuunnassa = 10 x 10 cm.

Kommentit (5)

74% Alpakkaa, 18% Polyamidia, 8% Villaa
alkaen 4.15 € /50g
DROPS Sky uni colour DROPS Sky uni colour 4.15 € /50g
Tilaa
DROPS Sky mix DROPS Sky mix 4.15 € /50g
Tilaa
Puikot & Virkkuukoukut
Saat tämän mallin langat alkaen 12.45€. Lue lisää.
OHJE:

-------------------------------------------------------

AINAOIKEINNEULE tasona (myssy):
Neulo kaikki kerrokset oikein.

MALLINEULE:
Myssy: Katso ruutupiirros A.1.
Käsineet Katso ruutupiirrokset A.2 ja A.3.
Piirroksissa A.1b, A.2b ja A.3b kavennetaan ja lisätään silmukoita, joten silmukkaluku vaihtelee 1 silmukan verran, kun olet tehnyt kavennuskerroksen.

KAVENNUSVINKKI 1 (myssy):
Kaikki kavennukset tehdään työn oikealta puolelta!
Kavenna merkkilangan kummallakin puolella 1 silmukka seuraavasti: Merkkilangan jälkeen: Nosta 1 silmukka oikein neulomatta, 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli.
Ennen merkkilankaa: Neulo 2 silmukkaa oikein yhteen.

AINAOIKEINNEULE suljettuna neuleena (käsineet):
Neulo vuorotellen 1 kerros oikein ja 1 kerros nurin.

LISÄYSVINKKI (käsineet):
Lisää 1 silmukka tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää. Lisätyillä silmukoilla neulotaan jatkossa ainaoikeaa.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

MYSSY: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan tasona ja ommellaan lopuksi yhteen.

MYSSY:
Luo 114-120 silmukkaa (sisällyttäen 1 reunasilmukka kummassakin reunassa) pyöröpuikolle nro 3 Sky-langalla. Neulo 6 kerrosta AINAOIKEAA (lue selitys yllä).
Jatka neulomalla seuraavasti (1.kerros = oikea puoli): Neulo 39-42 silmukkaa ainaoikeaa, A.1 (= 36 silmukkaa) ja 39-42 silmukkaa ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan.
Kun olet neulonut piirroksen A.1a loppuun, työssä on 119-125 silmukkaa. Neulo nyt piirroksen A.1a mallineuleen yläpuolelle mallineuletta piirroksen A.1b (= 41 silmukkaa) mukaisesti. TARKISTA NEULETIHEYS!
Jatka mallineuletta tähän tapaan, kunnes työn korkeus on 21 cm (mallineuleen eri kuvioiden mallikerroissa on eri määrä kerroksia).
Kiinnitä 6 merkkilankaa piirroksen A.1b mallikertojen molemmin puolin oleviin ainaoikeinneulottuihin silmukoihin näin:
Neulo 3-6 silmukkaa ainaoikeaa, kiinnitä 1 merkkilanka työhön, *12 silmukkaa ainaoikeaa, kiinnitä 1 merkkilanka työhön*, toista *-* yhteensä 2 kertaa, neulo 12 silmukkaa ainaoikeaa, neulo mallineuletta piirroksen A.1b mukaisesti kuten aiemmin, neulo 12 silmukkaa ainaoikeaa, *kiinnitä 1 merkkilanka työhön, neulo 12 silmukkaa ainaoikeaa*, toista *-* yhteensä 2 kertaa, kiinnitä 1 merkkilanka työhön, neulo 3-6 silmukkaa ainaoikeaa (= yhteensä 6 merkkilankaa).
Kavenna sitten 3 ensimmäisen merkkilangan jälkeen 1 silmukka ja kavenna ennen 3 viimeistä merkkilankaa 1 silmukka (lue KAVENNUSVINKKI 1).
Toista tällaiset kavennukset joka 4.kerros yhteensä 4-5 kertaa, neulo sitten piirroksen A.1b mallikertojen yläpuolelle mallineuletta piirroksen A.1c mukaisesti ja tee jokaisen merkkilangan kohdalla kavennukset joka 2.kerros vielä 6 kertaa = 25 silmukkaa. Neulo sitten kaikki silmukat pareittain yhteen = 13 silmukkaa.
Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä lanka ja päättele langanpäät hyvin. Myssyn korkeus päälaelta alaspäin mitattuna on n. 26-27 cm.

VIIMEISTELY:
Ompele myssy yhteen yhden reunasilmukan päästä.
-------------------------------------------------------

KÄSINEET: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Käsineet neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.

VASEN KÄSINE:
Luo 44-47 silmukkaa sukkapuikoille nro 3 Sky-langalla. Neulo 6 kerrosta AINAOIKEAA (lue selitys yllä). Neulo 1 silmukka ainaoikeaa, A.2a (= 24 silmukkaa) ja 19-22 silmukkaa ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirroksen A.2a loppuun, työssä on 49-52 silmukkaa. Neulo nyt piirroksen A.2a mallineuleen yläpuolelle mallineuletta piirroksen A.2b mukaisesti.
Kun työn pituus on 10 cm, lisää tasavälein ainaoikeinneulottujen silmukoiden kohdalla 4 silmukkaa = 53-56 silmukkaa
Lisätyt silmukat neulotaan ainaoikein -neuleena.
Toista piirroksen mallikertoja (mallineuleen eri kuvioiden mallikerroissa on eri määrä kerroksia). TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun työn pituus on 12-13 cm, lisää kerroksen ensimmäisen silmukan molemmin puolin peukalokiilaa varten 1 silmukka (lue LISÄYSVINKKI).
Toista tällaiset lisäykset aiemmin lisättyjen silmukoiden kummallakin puolella joka 2.kerros yhteensä 6-7 kertaa = 65-70 silmukkaa. Siirrä nyt peukalokiilan 13-15 silmukkaa apulangalle. Jatka suljettua neuletta kuten aiemmin ja luo seuraavalla kerroksella apulangan silmukoiden tilalle 1 silmukka = 53-56 silmukkaa. Kun käsineen pituus on n. 25-27 cm (sovita tarvittaessa käsinettä, työhön neulotaan vielä n. 3 cm), tee kavennukset seuraavasti:
Neulo seuraavalla oikean puolen kerroksella piirroksen A.2b mallineuleen yläpuolelle mallineuletta piirroksen A.2c mukaisesti. Kavenna SAMALLA tasavälein ainaoikeinneulottujen silmukoiden kohdalla 3 silmukkaa. Toista tällaiset kavennukset joka 2.kerros yhteensä 6 kertaa = 12-15 silmukkaa.
Neulo kaikki silmukat pareittain yhteen = 6-8 silmukkaa. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin. Käsineen pituus on yhteensä n. 28-30 cm.

PEUKALO:
Ota apulangalla odottavat 13-15 silmukkaa sukkapuikoille nro 3 ja poimi lisäksi peukalokiilan takareunasta 3 silmukkaa = 16-18 silmukkaa. Neulo 6-7 cm ainaoikeaa suljettuna neuleena, neulo sitten kaikki silmukat pareittain oikein yhteen = 8-9 silmukkaa. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin.

OIKEA KÄSINE:
Neulo vasemman käsineen peilikuvaksi, eli neulo nyt piirroksen A.2 mallineuleen sijaan mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti ja tee peukalokiilan lisäykset piirroksen A.3 mallineuleen jälkeisen ainaoikeinneulotun silmukan kummallakin puolella.

= tämän ruudun silmukka on kavennettu pois työstä, siirry piirroksen seuraavaan merkkiin
= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto
= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto, seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen, JOTTEI muodostuisi reikää
= neulo 3 silmukkaa, vedä ensimmäiseksi neulottu silmukka 2 viimeisen silmukan yli siten, että tämä silmukka laskeutuu kahden muun silmukan ympäri (= työstä kapeni 1 silmukka)
= 2 silmukkaa oikein yhteen
= nosta 1 silmukka oikein neulomatta, 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli
= siirrä 2 silmukkaa apupuikolle työn eteen, neulo 2 silmukkaa oikein, neulo apupuikon 2 silmukkaa oikein
= siirrä 2 silmukkaa apupuikolle työn taakse, neulo 2 silmukkaa oikein, neulo apupuikon 2 silmukkaa oikein
= siirrä 4 silmukkaa apupuikolle työn eteen, neulo 4 silmukkaa oikein, neulo apupuikon 4 silmukkaa oikein
= siirrä 4 silmukkaa apupuikolle työn taakse, neulo 4 silmukkaa oikein, neulo apupuikon 4 silmukkaa oikein
= 2 silmukkaa nurin yhteen

Kommentit (5)

Näppäile kommenttisi tähän!

Heather 28.11.2018 - 18:18:

I am making the second size. I see that I am to complete A2b over A2a until piece measures 10cm. My question is; the chart cuts off after row 10 it only shows the first 15 stitches. What happens with the remaining 14 stitches? Work them as they appear then once the last 2 rows are done, start at row 1 again?

DROPS Design 29.11.2018 kl. 08:47:

Dear Heather, the patterns are not repeated over the same number of rows, when you have worked the first 10 rows in A.2b, repeat A.2b from first row over these 14 sts and continue the first sts in A.2b as shown in diagram. When you have worked all rows in A.2b over the first sts in diagram, repeat pattern from row 1 over these sts. Make sure small and large cable will have the correct number of rows between each (= 5 rows for the small one and 9 rows for the large one). Happy knitting!

Lene Hasle 19.11.2018 - 19:11:

Er der fejl i beskrivelse af aflukning? Hvis man tager 3 masker ind i retstrikmaskerne 6 gange, som der står, så ender man med 6 masker og ikke 12.

DROPS Design 23.11.2018 kl. 11:33:

Hei Lene. Det stemmer at du har 6 masker igjen av rillemaskene, men du har også 6 masker igjen av mønsteret = 12 masker totalt på pinnen. Du feller 23 masker i A.2c og 18 masker over rillene. God fornøyelse.

Janice Paschek 29.10.2018 - 20:20:

Ich bin gerade dabei die Fäustlinge zu stricken und habe eine Frage dazu. Es heißt in der Anleitung: Dann wie folgt weiterstricken: 1 M kraus rechts, A.2a (= 24) und 19-22 M kraus rechts. Bis hier hin verstehe ich es noch. Dann folgt: Wenn A.2a 1 x in der Höhe gestrickt wurde, sind 49-52 M auf der Nadel. Wie komme ich auf die 49M? In dem Muster sind in der zweiten Reihe nur 29 M angegeben. Wird der Rest mit linken M aufgefüllt? Vielen Dank und viele Grüße Janice

DROPS Design 30.10.2018 kl. 08:30:

Liebe Frau Paschek, in der 1. Reihe von A.2a werden Sie 5 Maschen zunehmen (siehe 5. Symbol), so haben Sie 44-47 M + 5 M = 49-52 M. So habe Sie: 1 M kraus rechts, A.2a (= 29 M ) und 19-22 M kraus rechts. Dann stricken Sie A.2b über die 29 M von A.2a und die anderen Maschen stricken Sie wie zuvor. Viel Spaß beim stricken!

Eva Sporrong 25.10.2018 - 08:48:

Hej, varför slutar mönstret i A1b mitt i de 2 översta varven? Vad gör jag efter A1b. Börjar med A1a eller fortsätter med A1b till 21cm.Beskrivningen är lite otillräcklig och jag är ändå en van stickare. Vad menas med: ”de olika mönstren stickas på olika varv på höjden? ” hälsningar Eva Sporrong

DROPS Design 25.10.2018 kl. 17:24:

Hej, att de olika mönstren stickas på olika varv i höjden betyder att det är färre varv i höjden på rapporten längst till vänster i diagr. Du ska alltså upprepa de 10 varven längst till vänster i diagr A.1b i höjden samtidigt som du upprepar de 12 varven i den längre rapporten längst till höger i diagr. Fortsätt med detta tills arb mäter 21 cm.

Katarzyna 24.10.2018 - 17:42:

Czy przy przerobieniu czapki 21 cm wysokosc powtarzac schemat A1a razem z A 1b

DROPS Design 25.10.2018 kl. 10:04:

Witaj Katarzyno! Na wys. 21 cm dalej przerabiasz ale tylko schemat A1b. Po zamknięciu oczek w sumie 4-5 razy co 4 rzędy, zaczynasz schemat A1c. Pozdrawiamy!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 192-31