DROPS Baby / 33 / 2

Golden Slumber by DROPS Design

Kocyk dziecięcy na drutach, wykonywany po kwadracie od środka, z wzorem liści, z włóczki DROPS BabyMerino,

DROPS Design: model nr bm-109-by
Grupa włóczek A
-------------------------------------------------------

Wymiary: ok. 100 x 100 cm
Materiał:
DROPS BABYMERINO od Garnstudio (należy do Grupy włóczek A)
450 g kolor 44, pudrowy

-------------------------------------------------------
ZANIM ZACZNIEMY:

PRÓBKA:
23 oczka na szerokość i 30 rzędów na wysokość, dżersejem = 10 x 10 cm.

DRUTY:
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 3,5.
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 3,5 – 40 cm, 60 cm i 80 cm długości.
Podany rozmiar drutów jest orientacyjny. Jeżeli masz za dużo oczek na 10 cm, użyj większych drutów. Jeżeli jest za mało oczek na 10 cm, użyj mniejszych drutów.

-------------------------------------------------------

Czy wykonałaś ten lub inny z naszych wzorów? Otaguj zdjęcia na portalu społecznościowym #dropsdesign, abyśmy mogli je zobaczyć!

Chcesz użyć innej włóczki? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!
Komentarze (11)

100% Wełna
od 14.70 zł /50g
DROPS Baby Merino uni colour DROPS Baby Merino uni colour 14.70 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Baby Merino mix DROPS Baby Merino mix 14.70 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 132.30zł. Więcej informacji.
WYKORZYSTYWANE TECHNIKI:

-------------------------------------------------------

ŚCIEG FANTAZYJNY:
Patrz schematy A.1 - A.7. Schematy przedstawiają wszystkie rzędy ściegu fantazyjnego, widok na prawej stronie robótki.

-------------------------------------------------------

ROBÓTKĘ ROZPOCZYNAMY TUTAJ:

-------------------------------------------------------

KOCYK - SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Przerabiany na okrągło na drutach pończoszniczych/drutach z żyłką, zaczynając od środka, po kwadracie. Gdy jest zbyt dużo oczek na druty pończosznicze, zacząć przerabiać na drutach z żyłką.

KOCYK:
Na drutach pończoszniczych nr 3,5 nabrać 8 oczek włóczką Baby Merino. Równomiernie rozłożyć oczka, tak aby było po 2 oczka na każdym drucie. Przerobić 1 okrążenie na prawo, dalej przerabiać kolejne okrążenie następująco: * schemat A.1 (= 1 oczko), 1 oczko prawe (= oczko w rogu – aby łatwo odnaleźć oczko w rogu, można w to oczko włożyć marker) *, powtórzyć od *-* w sumie 4 razy. Dalej przerabiać schemat A.1 z 1 oczkiem prawym na każdy róg, między każdym schematem A.1. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
Gdy schemat A.1 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość, jest 39 oczek między oczkami na rogach, a w sumie jest 160 oczek.
Przerabiać kolejne okrążenie następująco: *schemat A.2 (= 9 oczek), A.3 (= 18 oczek), A.4 (= 12 oczek) i przerobić oczko w rogu na prawo *, powtórzyć od *-* w sumie 4 razy. Dalej przerabiać schematy A.2 - A.4 tak samo. Gdy schematy A.2 – A.4 zostaną przerobione 1 raz na wysokość, jest 232 oczka (57 oczek między każdym z oczek w rogach).
Powtarzać schematy A.2, A.3 i A.4 na wysokość. Za każdym razem gdy powtarzamy schematy na wysokość, jest wystarczająca liczba oczek, aby przerobić 1 raz dodatkowy schemat A.3 między schematami A.2 i A.4.
Przerabiać schematy w sumie 9 razy A.2 - A.4 (lub wg uznania) = 808 oczek (201 oczek między każdym z oczek w rogach).
Dalej przerobić kolejne okrążenie następująco: *schemat A.5 (= 9 oczek), schemat A.6 aż zostaje 12 oczek przed oczkiem w rogu (tzn. przerabiać 10 motywów po 18 oczek, jeżeli schematy A.2 - A.4 zostaną przerobione 9 razy na wysokość), schemat A.7 (= 12 oczek) i przerobić oczko w rogu na prawo*, powtórzyć od *-* w sumie 4 razy. Gdy schematy A.5 - A.7 są zakończone, jest 920 oczek (229 oczek między każdym z oczek w rogach), a długość robótki wynosi ok. 100 cm między każdym z oczek w rogach.

ZAMYKANIE OCZEK:
Zamknąć oczka, ale aby zamykane oczka nie ściągały robótki, można wykonać 1 narzut za każdym narzutem poprzedniego okrążenia – zamykać narzuty jak zwykłe oczka.
Przeciągnąć nitkę przez oczka na środku koca (w rzędzie nabierania oczek), zacisnąć nitkę, aby zamknąć dziurkę i wrobić nitkę.

= zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, przerobić 1 oczko prawe i przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem
= wykonać 1 narzut między 2 oczkami; w następnym okrążeniu przerobić oczko lewe w miejscu narzutu, powstanie otwór/dziurka
= zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, przerobić 2 oczka razem na prawo i przełożyć oczko zdjęte ponad oczkami przerobionymi razem

Jacelien Balkema 08.06.2019 - 20:46:

In de legenda van de teltekening staat dat de omslag gedraaid averecht gebreid moet worden zodat er een gaatje ontstaat. Dat begrijp ik niet. Bij gedraaid averecht breien krijg je toch juist geen gaatje? Zijn er misschien omslagen die gedraaid gebreid moeten worden, en andere in het patroon juist niet gedraaid? Ik vraag me dus af hoe de omslagen in de volgende naald gebreid moeten worden.

DROPS Design 09.06.2019 kl. 14:30:

Dag Jacelien,

Er staat inderdaad een foutje in. De omslag moet op de volgende naald averecht gebreid worden (i.p.v. gedraaid averecht), zodat er een gaatje ontstaat. Bedankt voor het doorgeven; het is nu aangepast. Veel breiplezier!

Anette Njaastad 18.05.2019 - 23:45:

Gå på Instagram #dropsdesign der finner dere teppet :)

Valerie 01.05.2019 - 15:23:

Bonjour Il est dit de tricoter les jetés torses pour ne pas faire de trous mais je vois des trous partout sur les photos? Trous ou pas trou alors? Merci

DROPS Design 01.05.2019 kl. 15:39:

Bonjour Valeire. Il y a une erreur dans les explications. On doit tricoter le jeté à l'envers pour former un trou. Nous irons corriger le texte. Merci e bon tricot !

Annarosa 19.04.2019 - 16:07:

Questa copertina mi sembra molto bella e vorrei provare a farla. Mi piacerebbe vedere una foto della copertina aperta per capire se viene perfettamente quadra o tendente al rotondo. Grazie in anticipo

Sophie 11.04.2019 - 10:16:

Hallo, immer in der ersten Reihe eines Musters, wenn 1 Masche wie zum Rechtsstricken abgehoben, 2 Maschen rechts zusammengestrickt, die abgehobene Masche über die zusammengestrickten gezogen wird, entsteht bei mir eine kleine Beule auf der Rückseite der Decke, die sich auch nicht beim weiter stricken verzieht. Wie kann ich diese Beule vermeiden oder was mache ich evtl. falsch? Vielen Dank im Voraus,

DROPS Design 25.04.2019 kl. 10:13:

Liebe Sophie, beachten Sie, daß diese Masche nicht zu locker gestrickt wird, waschen/spannen die fertige Decke sollen dann auch mal die maschen mehr regelmäßig aussehen. Viel Spaß beim stricken!

Kerstin Schneider 15.03.2019 - 19:14:

Hallo, ich habe meinen Denkfehler gefunden. Es ist schon sehr verwirrend, wenn die "Eckmasche" in der Strickschrift nicht mit erscheint.

Kerstin Schneider 15.03.2019 - 17:45:

Hallo, ich verstehe die Strickschrift zu A1 nicht ganz. Ich schlage 8 Maschen an und stricke eine Runde rechte Maschen, soweit klar. Aber wie fange ich dann die erste Reihe der Stickschrift an? Ich habe ja auf jeder Nadel je 2 Maschen. Laut Strickschrift 1 Umschlag, 1 Masche rechts, 1 Umschlag. Werden dann 2 Umschläge gestrickt? Danke schon mal im Voraus.

DROPS Design 18.03.2019 kl. 08:33:

Liebe Frau Schneider, nach der 1. Reihe stricken Sie *A.1 (= 1 Umschlag, 1 M re, 1 Umschlag), 1 M re* x 4 in der Runde (= 8 M - am Ende der 1. Runde haben Sie 16 M. Die Maschen nach A.1 wird immer rechts gestrickt. Viel Spaß beim stricken!

Michèle 04.03.2019 - 14:02:

Guten Tag Wie manche Klungel Wolle muss ich bestellen für diese Decke im angegebenen Garn, Farbe puder? 9 Stück? Danke für Ihre Hilfe

DROPS Design 04.03.2019 kl. 16:02:

Liebe Michèle, ja genau, Baby Merino ist 50 g Knäuel, so daß Sie 9 Knäuel (x 50 g = 450 g) für die Decke brauchen. Viel Spaß beim stricken!

Bente Nielsen 24.02.2019 - 20:49:

Jeg havde en kamp med at komme igang, Start opskrift meget kringlet. Hjernecellerne skulle godt nok igang (er ikke nybegynder)

Pia Van Es-Lund 07.10.2018 - 12:34:

Vil gerne se et billede af hele tæppet

Dodaj komentarz do modelu DROPS Baby 33-2