Little Missy Jacket by DROPS Design

Dětský propínací svetr s kruhovým sedlem a norským vzorem pletený shora dolů z příze DROPS Lima. Velikost 12 měsíců – 12 let.

DROPS Design: model č. li-012-bn
Skupina přízí B
-----------------------------------------------------------

Velikost: 12/18 měsíců (2 - 3/4 roky - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 let)
Velikost v cm: 80/86 (92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152) cm
Materiál:
DROPS LIMA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
200 (200-200-250-250-300-300) g, barva č. 2923, žlutá
100 (100-100-150-150-150-150) g, barva č. 0100, smetanová

-------------------------------------------------------

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.4, dlouhá 60 nebo 80 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.3, dlouhá 60 nebo 80 cm – na lemy.
Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

DROPS DŘEVĚNÝ KNOFLÍK Kokos, č.516: 5 (6-6-6-7-7-8) ks.

Vyrobili jste si tento nebo nějaký jiný z našich modelů? Přidejte ke svým fotkám na sociálních sítích tag #dropsdesign - díky tomu je uvidíme i my!

Komentáře (21)

Přízi na tento model můžete mít už za 420Kč. Více zde.
-------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

Viz schémata A.1 a A.2. Zvolte si schéma pro vaši velikost. Celý vzor pleteme lícovým žerzejem.

TIP (légy):
Celé légy pleteme žlutou přízí. Použijeme tedy 1 samostatné klubíčko pro každou légu (tj. v řadách, kde není žlutá součástí vzoru).
Vlákna přízí střídáme mezi légou a sedlem/trupem. Při změně barvy překřížíme obě vlákna přes sebe, aby mezi oky nevznikaly dírky.

TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech musíme ujímat/přidávat, odečteme od celkového počtu ok na jehlici (např. 84 ok) oka obou lég (tj.10 ok) a zbytek vydělíme počtem ok, která potřebujeme ujmout/přidat (např. 7), takže 84 - 10 = 74 : 7 = 10,57.
V tomto případě tedy spleteme dohromady střídavě každé 9. a 10. oko a každé 10. a 11. oko.
Pokud přidáváme, 1x nahodíme střídavě za každým zhruba 10. a 11. okem; v následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. POZN.: ujímáme/přidáváme mimo obě légy.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ (boky):
Přidáváme 1 oko na obou stranách obou značek, takto - začínáme 2 oka před značkou: 1x nahodíme, 4 oka hladce (značka leží uprostřed těchto 4 ok), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – UJÍMÁNÍ (podpaží):
Ujmeme 1 oko na každé straně značky, takto - začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

ZVÝŠENÍ zadního průkrčníku:
Pokud zadní průkrčník tvarovat nechcete, tak tuto část přeskočte.
Začínáme z lícové strany. Pleteme hladce až po posledních 8 (8-8-10-10-12-12) ok v řadě, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace až po posledních 8 (8-8-10-10-12-12) ok na druhé straně. Práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme hladce až po posledních 16 (16-16-18-18-20-20) ok v řadě, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace až po posledních 16 (16-16-18-18-20-20) ok na druhé straně. Takto pokračujeme – po každém otočení práce upleteme o 8 ok méně, a to ještě 2x na každé straně dílu. Pak práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme hladce až do konce řady. Nakonec upleteme 1 rubovou řadu obrace (légy pleteme vroubkovým vzorem).

KNOFLÍKOVÉ DÍRKY:
Knoflíkové dírky vypleteme v léze pravého předního dílu (na svetr se díváme, jako by byl oblečený). 1 dírka = na začátku rubové řady spleteme hladce 2. a 3. oko od předního okraje, 1x nahodíme. V následující (lícové) řadě upleteme nahození hladce – v pletenině vznikne dírka.
První knoflíkovou dírku vypleteme v lemu průkrčníku, ve výši asi 1,5 - 2 cm, každou z dalších 4 (5-5-5-6-6-7) dírek pak pleteme vždy po zhruba 6 (6-6,5-7-6,5-7-7) cm výšky.

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

----------------------------------------------------------

SVETR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v řadách na kruhové jehlici od předního okraje jedné légy k okraji druhé a shora dolů. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích, také shora dolů.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Na kruhovou jehlici č.3 nahodíme žlutou přízí 84 (88-92-96-100-108-112) ok (včetně 5 ok légy na každé straně) a upleteme 1 rubovou řadu obrace. Následující lícovou řadu pleteme takto: 5 ok légy VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše, *2 oka hladce, 2 oka obrace*, *-* opakujeme až po posledních 7 ok, 2 oka upleteme hladce a končíme 5 oky légy vroubkovým vzorem. Takto dál pleteme pružným vzorem do výše 3 cm, pamatujeme na vyplétání KNOFLÍKOVÝCH DÍREK v pravé léze – viz výše. Končíme lícovou řadou.

SEDLO:
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4.
Upleteme 1 rubovou řadu obrace s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 7 (5-4-1-5-6-10) ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ (oka splétáme obrace) = 77 (83-88-95-95-102-102) ok.
Pro lepší vytvarování průkrčníku můžeme uplést jeho zadní stranu o trochu vyšší než přední – viz ZVÝŠENÍ zadního průkrčníku výše. Pokud průkrčník tvarovat nechcete, můžete tuto část vynechat.
Pokračujeme lícovou řadou, takto: 5 ok légy vroubkovým vzorem, vzor A.1 – sekvenci opakujeme až po posledních 6 ok v řadě – POZN.: zvolte si schéma pro požadovanou velikost (= 11 (12-11-12-12-13-13) sekvencí vzoru po 6 (6-7-7-7-7-7) okách), vzor A.2 (= 1 oko) a končíme 5 oky légy vroubkovým vzorem. V tomto rozvržení vzoru pokračujeme a dál přidáváme dle schématu – viz TIP! Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 a A.2 (na výšku) máme v řadě 187 (203-220-239-251-271-271) ok. Pokračujeme žlutou přízí lícovým žerzejem s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně. V následující lícové řadě přidáme rovnoměrně 7 (7-10-7-3-0-11) ok (přidáváme mimo obě légy = 194 (210-230-246-254-271-282) ok.
Ve výši 13 (14-15-16-17-18-19) cm (měřeno podél légy a bez lemu průkrčníku), rozdělíme pleteninu na díly, takto: upleteme 29 (31-34-36-38-40-42) ok (= přední díl), následujících 42 (46-50-54-54-58-60) ok odložíme na pomocnou jehlici (oka nepleteme, jen přesuneme; = rukáv), nahodíme 6 ok nových (= podpaží), upleteme 52 (56-62-66-70-75-78) ok (= zadní díl), dalších 42 (46-50-54-54-58-60) ok odložíme na pomocnou jehlici (oka nepleteme, jen přesuneme; = rukáv), nahodíme 6 ok nových (= podpaží) a upleteme zbylých 29 (31-34-36-38-40-42) ok (= přední díl) = 122 (130-142-150-158-167-174) ok. 

TRUP:
Označíme si boky – za 32. (34.-37.-39.-41.-43.-45.) oko od každého předního okraje vložíme značku (= mezi značkami leží 58 (62-68-72-76-81-84) ok zadního dílu). NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA! Pleteme v řadách lícovým žerzejem s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně, pamatujeme na vyplétání KNOFLÍKOVÝCH DÍREK. Ve výši 3 cm od podpaží přidáme na bocích 1 oko na obou stranách obou značek, viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ. Toto přidávání zopakujeme ještě ve výši 8 cm = 130 (138-150-158-166-175-182) ok. Ve výši 11 (13-16-19-22-25-28) cm od podpaží přidáme v následující lícové řadě rovnoměrně 14 (14-14-14-14-13-14) ok (přidáváme mimo obě légy) = 144 (152-164-172-180-188-196) ok.
Další lícovou řadu pleteme takto: 5 ok légy vroubkovým vzorem, *2 oka hladce, 2 obrace*, *-* opakujeme až po posledních 7 ok, 2 oka upleteme hladce a končíme 5 oky légy vroubkovým vzorem. Takto pleteme pružný lem do výše 4 cm, poté všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Svetr měří asi 34 (37-41-45-49-53-57) cm (od ramene). 

RUKÁV:
Odložená oka jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice č.4 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého ze 6 nových ok v podpaží = na jehlicích máme 48 (52-56-60-60-64-66) ok. Doprostřed 6 ok v podpaží vložíme značku – kruhová řada začíná zde. NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
Pleteme v kruhových řadách žlutou přízí. Ve výši 1 cm ujmeme na každé straně značky 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ.
Takto ujímáme vždy po 2 (2,5-2,5-2,5-3,5-3,5-3,5) cm výšky, celkem 6 (6-8-8-8-8-9)x = 36 (40-40-44-44-48-48) ok. Ve výši 14 (16-21-24-28-31-35) cm převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č.3 a pleteme lem pružným vzorem 2/2. Když je lem vysoký 4 cm všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Ruláv měří asi 18 (20-25-28-32-35-39) cm (od podpaží).

= žlutá
= smetanová
= 1x nahodíme mezi 2 oky základní barvou pruhu se vzorem; v následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky

Jody 14.03.2019 - 17:19:

I am a beginning knitter. Love the top down patterns. I need a simple sweater for my 2 year old granddaughter.

DROPS Design 15.03.2019 kl. 08:15:

Dear Jody, should you have any question about the pattern, please feel free to ask them using this section. Happy knitting!

Margareta Nord 24.02.2019 - 14:33:

Hej! Jag letar efter tvättanvisningar på era garner, önskar tex veta om de kan tvättas i maskin, var hittar jag detta? Vänlig hälsning Margareta

DROPS Design 28.02.2019 kl. 14:00:

Hej Margareta, du hittar tvättanvisningar på varje färgkarta, på banderollerna och Generella tvättråd här :)

Monique 15.02.2019 - 16:49:

Mon nom accepté sur deux messages de "commentaire" est maintenant refusé avec réponse "trop court"

DROPS Design 18.02.2019 kl. 07:57:

Bonjour Monique, pouvez-vous nous indiquer via Facebook les mots que vous avez utilisé pour que nous vérifions notre système? Essayez de reformuler votre question, en utilisant d'autres mots/synonymes. Merci!

Monique 15.02.2019 - 16:45:

Les questions sont toutes refusées

Monique 15.02.2019 - 16:43:

Impossible de poser ma question votre messagerie est truquée message toujours refusé

Brechtje 13.02.2019 - 20:30:

Hallo, Volgens mij kloppen de afmetingen van dit patroon niet: Voor de kleinste maat geldt: De pas is 13 cm Het lijf 11 cm De boord is 4 cm In totaal is dit dus 28 cm en niet totaal 34 cm zoals in de beschrijving staat. Waarschijnlijk moet het lijf langer (17cm) zijn (ook op de foto lijkt het alsof het lijf echt wel langer is dan de pas). Of zie ik iets over het hoofd? Vriendelijke groet, Brechtje

DROPS Design 14.02.2019 kl. 13:52:

Dag Brechtje,

De afmetingen zoals aangegeven in de tekening kloppen. Als je het lijf te kort vindt dan kun je deze vrij makkelijk naar eigen wens aanpassen, omdat het werk van boven naar beneden gebreid wordt. Het model op de foto heeft waarschijnlijk een grotere maat aan, waardoor het lijf in verhouding langer is.

Ana 12.02.2019 - 22:27:

No tengo tienda en mi zona😯. Gracias

DROPS Design 16.02.2019 kl. 19:44:

Hola Ana. Para poder ayudarte necesito saber cuántos puntos tienes al empezar a trabajar las repeticiones.

Tia Currie 03.02.2019 - 19:13:

I'm not sure how to work the "cast on" at the end of the yoke, when separating the stitches for the sleeves. Why would one side at the front be 6 stitches more than the other side? And why would I cast on instead of increasing the stitches?

DROPS Design 04.02.2019 kl. 13:12:

Dear Mrs Currie, when dividing sts for body you will slip the sts for sleeves on a thread (they will be worked later), then you need some sts for under sleeve, you then cast on 6 sts "replacing" the sts on sleeve - this video shows how to cast on the new sts under sleeve on a jumper (from time code 6:54 approx), technique will be the same on a jacket. Happy knitting!

Marilyn 20.01.2019 - 13:26:

Hi, Do I need to change needle size to 3mm after increasing stitches for knit 2 purl 2 rib on body?

DROPS Design 21.01.2019 kl. 12:04:

Dear Marilyn, you are right, change to smaller needles to work the rib, pattern has been edited, thank you. Happy knitting!

Susanna 19.01.2019 - 08:36:

Det finns ett fel i översättningen till finska. Färgen ockra heter inte punamulta på finska utan okra. Ordet punamulta hänvisar däremot till rödmylla. Översättaren har säkert inte haft tillgång till någon bild på koftan, annars är det svårt att förstå ett så klart fel.

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 32-8