Little Missy Jacket by DROPS Design

Dětský propínací svetr s kruhovým sedlem a norským vzorem pletený shora dolů z příze DROPS Lima. Velikost 12 měsíců – 12 let.

DROPS Design: model č. li-012-bn
Skupina přízí B
-----------------------------------------------------------

Velikost: 12/18 měsíců (2 - 3/4 roky - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 let)
Velikost v cm: 80/86 (92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152) cm
Materiál:
DROPS LIMA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
200 (200-200-250-250-300-300) g, barva č. 2923, žlutá
100 (100-100-150-150-150-150) g, barva č. 0100, smetanová

-------------------------------------------------------

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.4, dlouhá 60 nebo 80 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.3, dlouhá 60 nebo 80 cm – na lemy.
Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

DROPS DŘEVĚNÝ KNOFLÍK Kokos, č.516: 5 (6-6-6-7-7-8) ks.

od 49.00 Kč /50g
DROPS Lima uni colour DROPS Lima uni colour 49.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Lima mix DROPS Lima mix 52.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 294Kč. Více zde.

Návod

-------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

Viz schémata A.1 a A.2. Zvolte si schéma pro vaši velikost. Celý vzor pleteme lícovým žerzejem.

TIP (légy):
Celé légy pleteme žlutou přízí. Použijeme tedy 1 samostatné klubíčko pro každou légu (tj. v řadách, kde není žlutá součástí vzoru).
Vlákna přízí střídáme mezi légou a sedlem/trupem. Při změně barvy překřížíme obě vlákna přes sebe, aby mezi oky nevznikaly dírky.

TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech musíme ujímat/přidávat, odečteme od celkového počtu ok na jehlici (např. 84 ok) oka obou lég (tj.10 ok) a zbytek vydělíme počtem ok, která potřebujeme ujmout/přidat (např. 7), takže 84 - 10 = 74 : 7 = 10,57.
V tomto případě tedy spleteme dohromady střídavě každé 9. a 10. oko a každé 10. a 11. oko.
Pokud přidáváme, 1x nahodíme střídavě za každým zhruba 10. a 11. okem; v následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. POZN.: ujímáme/přidáváme mimo obě légy.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ (boky):
Přidáváme 1 oko na obou stranách obou značek, takto - začínáme 2 oka před značkou: 1x nahodíme, 4 oka hladce (značka leží uprostřed těchto 4 ok), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – UJÍMÁNÍ (podpaží):
Ujmeme 1 oko na každé straně značky, takto - začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

ZVÝŠENÍ zadního průkrčníku:
Pokud zadní průkrčník tvarovat nechcete, tak tuto část přeskočte.
Začínáme z lícové strany. Pleteme hladce až po posledních 8 (8-8-10-10-12-12) ok v řadě, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace až po posledních 8 (8-8-10-10-12-12) ok na druhé straně. Práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme hladce až po posledních 16 (16-16-18-18-20-20) ok v řadě, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace až po posledních 16 (16-16-18-18-20-20) ok na druhé straně. Takto pokračujeme – po každém otočení práce upleteme o 8 ok méně, a to ještě 2x na každé straně dílu. Pak práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme hladce až do konce řady. Nakonec upleteme 1 rubovou řadu obrace (légy pleteme vroubkovým vzorem).

KNOFLÍKOVÉ DÍRKY:
Knoflíkové dírky vypleteme v léze pravého předního dílu (na svetr se díváme, jako by byl oblečený). 1 dírka = na začátku rubové řady spleteme hladce 2. a 3. oko od předního okraje, 1x nahodíme. V následující (lícové) řadě upleteme nahození hladce – v pletenině vznikne dírka.
První knoflíkovou dírku vypleteme v lemu průkrčníku, ve výši asi 1,5 - 2 cm, každou z dalších 4 (5-5-5-6-6-7) dírek pak pleteme vždy po zhruba 6 (6-6,5-7-6,5-7-7) cm výšky.

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

----------------------------------------------------------

SVETR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v řadách na kruhové jehlici od předního okraje jedné légy k okraji druhé a shora dolů. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích, také shora dolů.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Na kruhovou jehlici č.3 nahodíme žlutou přízí 84 (88-92-96-100-108-112) ok (včetně 5 ok légy na každé straně) a upleteme 1 rubovou řadu obrace. Následující lícovou řadu pleteme takto: 5 ok légy VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše, *2 oka hladce, 2 oka obrace*, *-* opakujeme až po posledních 7 ok, 2 oka upleteme hladce a končíme 5 oky légy vroubkovým vzorem. Takto dál pleteme pružným vzorem do výše 3 cm, pamatujeme na vyplétání KNOFLÍKOVÝCH DÍREK v pravé léze – viz výše. Končíme lícovou řadou.

SEDLO:
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4.
Upleteme 1 rubovou řadu obrace s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 7 (5-4-1-5-6-10) ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ (oka splétáme obrace) = 77 (83-88-95-95-102-102) ok.
Pro lepší vytvarování průkrčníku můžeme uplést jeho zadní stranu o trochu vyšší než přední – viz ZVÝŠENÍ zadního průkrčníku výše. Pokud průkrčník tvarovat nechcete, můžete tuto část vynechat.
Pokračujeme lícovou řadou, takto: 5 ok légy vroubkovým vzorem, vzor A.1 – sekvenci opakujeme až po posledních 6 ok v řadě – POZN.: zvolte si schéma pro požadovanou velikost (= 11 (12-11-12-12-13-13) sekvencí vzoru po 6 (6-7-7-7-7-7) okách), vzor A.2 (= 1 oko) a končíme 5 oky légy vroubkovým vzorem. V tomto rozvržení vzoru pokračujeme a dál přidáváme dle schématu – viz TIP! Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 a A.2 (na výšku) máme v řadě 187 (203-220-239-251-271-271) ok. Pokračujeme žlutou přízí lícovým žerzejem s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně. V následující lícové řadě přidáme rovnoměrně 7 (7-10-7-3-0-11) ok (přidáváme mimo obě légy = 194 (210-230-246-254-271-282) ok.
Ve výši 13 (14-15-16-17-18-19) cm (měřeno podél légy a bez lemu průkrčníku), rozdělíme pleteninu na díly, takto: upleteme 29 (31-34-36-38-40-42) ok (= přední díl), následujících 42 (46-50-54-54-58-60) ok odložíme na pomocnou jehlici (oka nepleteme, jen přesuneme; = rukáv), nahodíme 6 ok nových (= podpaží), upleteme 52 (56-62-66-70-75-78) ok (= zadní díl), dalších 42 (46-50-54-54-58-60) ok odložíme na pomocnou jehlici (oka nepleteme, jen přesuneme; = rukáv), nahodíme 6 ok nových (= podpaží) a upleteme zbylých 29 (31-34-36-38-40-42) ok (= přední díl) = 122 (130-142-150-158-167-174) ok. 

TRUP:
Označíme si boky – za 32. (34.-37.-39.-41.-43.-45.) oko od každého předního okraje vložíme značku (= mezi značkami leží 58 (62-68-72-76-81-84) ok zadního dílu). NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA! Pleteme v řadách lícovým žerzejem s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně, pamatujeme na vyplétání KNOFLÍKOVÝCH DÍREK. Ve výši 3 cm od podpaží přidáme na bocích 1 oko na obou stranách obou značek, viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ. Toto přidávání zopakujeme ještě ve výši 8 cm = 130 (138-150-158-166-175-182) ok. Ve výši 11 (13-16-19-22-25-28) cm od podpaží přidáme v následující lícové řadě rovnoměrně 14 (14-14-14-14-13-14) ok (přidáváme mimo obě légy) = 144 (152-164-172-180-188-196) ok.
Další lícovou řadu pleteme takto: 5 ok légy vroubkovým vzorem, *2 oka hladce, 2 obrace*, *-* opakujeme až po posledních 7 ok, 2 oka upleteme hladce a končíme 5 oky légy vroubkovým vzorem. Takto pleteme pružný lem do výše 4 cm, poté všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Svetr měří asi 34 (37-41-45-49-53-57) cm (od ramene). 

RUKÁV:
Odložená oka jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice č.4 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého ze 6 nových ok v podpaží = na jehlicích máme 48 (52-56-60-60-64-66) ok. Doprostřed 6 ok v podpaží vložíme značku – kruhová řada začíná zde. NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
Pleteme v kruhových řadách žlutou přízí. Ve výši 1 cm ujmeme na každé straně značky 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ.
Takto ujímáme vždy po 2 (2,5-2,5-2,5-3,5-3,5-3,5) cm výšky, celkem 6 (6-8-8-8-8-9)x = 36 (40-40-44-44-48-48) ok. Ve výši 14 (16-21-24-28-31-35) cm převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č.3 a pleteme lem pružným vzorem 2/2. Když je lem vysoký 4 cm všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Ruláv měří asi 18 (20-25-28-32-35-39) cm (od podpaží).

= žlutá
= smetanová
= 1x nahodíme mezi 2 oky základní barvou pruhu se vzorem; v následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky

Potřebujete poradit s tímto návodem?

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS Children 32-8) .

Komentáře / Otázky (43)

Margareta Söderlund 09.12.2019 - 17:53:

Jag har stickat norsktröjor i Drops Lima till våra tre småpojkar och fått nästan 200 gr kvar av det senapsgula. Nu vill jag sticka varsin cardigan med norskmönster till de tre flickorna och tänker ha det senapsgula som accentfärg och behöver hjälp med smakråd ang. bottenfärg. Vad tror ni om det mörkbruna nr 5610. Och i så fall, hur mycket går det åt? En av töserna är 6 månader och de andra två är 3 år. Jag köpte för mycket senaste o vill undvika det nu.

Laura 27.11.2019 - 18:46:

Ciao scusa mi puoi aiutare con l'inizio dello schema ? perché se faccio 11 ripetizioni da 6 m ( come scritto ) per lo schema 1 e poi aggiungo la maglia dello schema 2 non finisco con con 6 m ma me ne avanzano 3

DROPS Design 27.11.2019 kl. 21:38:

Buongiorno Laura. Nella taglia più piccola ha 77 maglie. Lavora 5 m a legaccio, lo schema 1 (6 maglie) 11 volte, 1 m dello schema 2 e 5 m a legaccio. In tutto 5 + 11x6 + 1 + 5 = 77 m. Buon lavoro!

Marica 26.11.2019 - 01:26:

Dice di lavorare 3 cm a coste finendo dopo il ferro sul dir del lav, quindi il ferro succ dovrebbe essere sul rov del lavoro, ma..: “Proseguire a coste per 3 cm .... e finire dopo 1 ferro sul diritto del lavoro. SPRONE: Passare ai ferri circolari n° 4. Lavorare 1 ferro a rovescio sul diritto del lavoro

DROPS Design 26.11.2019 kl. 06:47:

Buongiorno Marica. Abbiamo corretto il testo: deve lavorare un ferro a rov sul rovescio del lavoro. Buon lavoro!

Marica 25.11.2019 - 09:38:

Se inizio il diagramma con il filo ocra al dir del lavoro e il ferro succ sul rov del lav lo devo fate con il panna per poi riprendere a lav lo schema al terzo ferro con entrambi i colori, alla fine del primo ferro taglio il filo?

DROPS Design 25.11.2019 kl. 15:12:

Buongiorno Marica, si, può tagliare il filo ocra alla fine del primo ferro. Buon lavoro!

Marica 24.11.2019 - 15:24:

Il diagramma si legge da dedtra a sinistra al dir e da sinistra a destra al rovescio? Alla fine del primo ferro colore ocra devo lasciare il filo e cominciare con il bianco?

DROPS Design 24.11.2019 kl. 17:24:

Buongiorno Marica, si, il motivo si leggere da destra verso sinistra sui ferri di andata e da sinistra verso destra su quelli di ritorno. Lavora il primo ferro con il colore ocra, poi passa al bianco. Buon lavoro!

Nina 16.11.2019 - 08:48:

Hoi! Bij de pas is de eerste tour die gebreid wordt averecht aan de goede kant. Daarna kun je de verhoging breien. Of verder met het patroon. Nu staat er dat je dan weer met een tour aan de goede kant moet beginnen. Hoe dan? Ik heb immers net een tour aan de goede kant gebreid. Moet ik de tour aan de verkeerde kant recht of averecht breien zodat ik dan aan de goede kant met het patroon kan beginnen? Met vriendelijke groet, Nina.

DROPS Design 23.11.2019 kl. 15:21:

Dag Nina,

Je kunt de draad afknippen, de steken naar de andere kant van de rondbreinaald schuiven en opnieuw aan de goede kant beginnen.

Nina 15.11.2019 - 21:23:

Voor maat 98/104, welk A1 patroon moet ik gebruiken?

DROPS Design 23.11.2019 kl. 15:18:

Dag Nina,

Hiervoor gebruik je het middelste patroon van A.1 (waar 3/4 - 5/6 bij staat)

Jeanne Rood 16.10.2019 - 15:26:

Bij het breien van een verhoging in de nek begrijp ik onderstaande tekst niet. Waar en hoe moet ik 8 steken minderen nadat ik de verhoging heb gebreid? Tekst: (patroon verhoging 32-8) Ga verder met 8 steken te minderen elke keer dat u het werk keert, 2 keer aan elke kant, keer het werk, trek de draad aan en brei recht tot het einde van de naald, brei dan 1 naald averecht aan de verkeerde kant (de biezen worden in ribbelsteek gebreid).

DROPS Design 17.10.2019 kl. 08:49:

Dag Jeanne,

Het stond foutief aangegeven, je hoeft namelijk niet te minderen, maar je breit telkens 8 steken minder. Ik heb het nu aangepast naar Ga verder door steeds 8 steken minder te breien elke keer dat u het werk keert

Renate Schubert 12.10.2019 - 14:30:

Ich habe die Jacke in Größe 128 nach ihrer Anleitung gestrickt . Die Beschreibung war verständlich. Nach zwei Wochen war die Jacke fertig.

Sari 12.10.2019 - 00:10:

Jos teen esimerkiksi mallin 2-vuotiaalle kuvio rivillä 5 lisäyksen 8. silmukan jälkeen tulee joka toiseen kuvioon 4 ja joka toiseen kolme silmukkaa päävärillä. Seuraavan kerroksen kuvio ei täsmää.\r\nKäsitänkö nämä levennykset jotenkin väärin? 5 -rivi menee näin : 0oxoooxoo niin teenkö tuon lisäyksen 0 joka kuviokerrassa vai rivin lopussa ainoastaan?

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 32-8