DROPS / 196 / 25

Zick Zack by DROPS Design

Neulottu pusero DROPS Air-langasta. Työssä on kohoneuletta ja vinoraitoja. Koot S-XXXL.

DROPS Design: Malli ai-171
Lankaryhmä C tai A + A
-------------------------------------------------------

300-350-350-400-450-500 g väriä 01, luonnonvalkoinen

-------------------------------------------------------
TARVIKKEET:

NEULETIHEYS:
15 silmukkaa kohoneuletta (A.1) leveyssuunnassa ja 24 kerrosta korkeussuunnassa = 10 x 10 cm.

PUIKOT:
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 6 tai käsialan mukaan: Pituus 60 cm tai 80 cm, sileään neuleeseen.

Kommentit (8)

Saat tämän mallin langat alkaen 24.00€. Lue lisää.
OHJE:

-------------------------------------------------------

Katso ruutupiirrokset A.1-A.3.

KAVENNUSVINKKI (hihat):
Kaikki kavennukset tehdään oikealla puolella!
Kavenna 1 ainaoikeinneulotun reunasilmukan sisäpuolella 1 silmukka seuraavasti: Kerroksen alussa 1 ainaoikeinneulotun reunasilmukan jälkeen: Neulo 2 silmukkaa oikein yhteen.
Kerroksen lopussa ennen 1 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa: Neulo kunnes jäljellä on 3 silmukkaa, nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

PUSERO: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan tasona osina ja ommellaan lopuksi yhteen. Etukappale ja takakappale neulotaan alhaalta ylös. Hihat neulotaan ylhäältä alas.

ETUKAPPALE:
Luo 95-103-107-115-123-135 silmukkaa pyöröpuikolle nro 6 Air-langalla. Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta. Jatka neulomalla mallineuletta seuraavasti (1.kerros = oikea puoli): 1 reunasilmukka AINAOIKEAA (lue selitys yllä), neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, kunnes jäljellä on 2 silmukkaa, neulo piirroksen A.1 ensimmäinen silmukka, 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan, kunnes työn pituus on 3 cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen. TARKISTA NEULETIHEYS!
Kiinnitä nyt 4 merkkilankaa työhön näin: Kiinnitä 1 merkkilanka 5 silmukan päähän kummastakin reunasta, kiinnitä seuraavat 2 merkkilankaa 34-38-40-42-46-52 silmukan päähän kummastakin 2 ensimmäisestä merkkilangasta = 15-15-15-19-19-19 silmukkaa 2 keskimmäisen merkkilangan välissä. Anna näiden 4 merkkilangan kulkea työn mukana. Aloita seuraavalla oikean puolen kerroksella kummankin reunan silmukoiden siirtäminen ja neulo mallineuletta näin: 1 reunasilmukka ainaoikeaa, neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti (= 4 silmukkaa), merkkilanka on tässä, nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli (= työstä kapeni 1 silmukka), neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti kuten aiemmin, kunnes olet seuraavan merkkilangan kohdalla, tee 1 langankierto puikolle (= työhön lisättiin 1 silmukka), neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti kuten aiemmin, kunnes olet seuraavan merkkilangan kohdalla, tee 1 langankierto puikolle (= työhön lisättiin 1 silmukka), neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti kuten aiemmin, kunnes seuraavaa merkkilankaa edeltää 2 silmukkaa, 2 silmukkaa oikein yhteen (= työstä kapeni 1 silmukka), merkkilanka on tässä, neulo mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti (= 4 silmukkaa), 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Neulo 1 kerros työn nurjalta puolelta, langankierrot neulotaan nurin, työhön tulee muodostua reikiä. Työn kummastakin reunasta kapeni 1 silmukka ja keskelle eteen lisättiin 2 silmukkaa (eli 2 keskimmäisen merkkilangan välissä on nyt 17-17-17-21-21-21 silmukkaa). Neulo keskiedun lisätyillä silmukoilla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Lisää kummankin 2 keskimmäisen merkkilangan sisäpuolelle 1 silmukka ja kavenna piirroksen A.2 mallineuleen jälkeen sekä ennen piirroksen A.3 mallineuletta 1 silmukka joka 4.kerros yhteensä 22-22-24-24-26-26 kertaa. Silmukkaluku pysyy koko ajan samana. Kun kaikki kavennukset ja lisäykset on tehty, työn pituus sivusta mitattuna on n. 38-38-41-41-45-45 cm. Jatka kohoneuletta kuten aiemmin ja toista kavennukset kuten aiemmin (keskelle eteen ei enää lisätä silmukoita) joka 4.kerros vielä 2 kertaa = 91-99-103-111-119-131 silmukkaa. Kun työn pituus sivusta mitattuna on 44-45-46-47-48-49 cm, neulo seuraava kerros (= nurja puoli) näin: Neulo kerroksen ensimmäiset 45-49-51-55-59-65 silmukkaa, neulo seuraavaan silmukkaan 2 silmukkaa (= työn keskisilmukkaan lisättiin 1 silmukka), neulo kerroksen loput 45-49-51-55-59-65 silmukkaa = 92-100-104-112-120-132 silmukkaa. Siirrä viimeiset 46-50-52-56-60-66 silmukkaa (oikealta puolelta katsottuna) apulangalle oikeaa olkaa varten ja neulo vasen olka. Kiinnitä 1 merkkilanka työn kumpaankin reunaan. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ!

VASEN OLKA:
= 46-50-52-56-60-66 silmukkaa. Neulo mallineuletta kuten aiemmin (1.kerros = oikea puoli), kunnes jäljellä on 15 silmukkaa, tee 1 langankierto puikolle, neulo 3 silmukkaa oikein yhteen (= työstä kapeni pääntietä varten 1 silmukka), neulo seuraavilla 11 silmukalla mallineuletta kuten aiemmin, 1 reunasilmukka ainaoikeaa (= pääntien reuna). Neulo 1 kerros työn nurjalta puolelta, langankierto neulotaan nurin, jolloin työhön muodostuu reikä. Toista tällaiset pääntien kavennukset joka 4.kerros yhteensä 8-8-8-10-10-10 kertaa. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 1 cm, päätä oikean puolen kerroksen ensimmäiset 2-2-4-4-4-4 silmukkaa kädentietä varten. Kun kaikki kavennukset on tehty, olalla on 36-40-40-42-46-52 silmukkaa. Jatka mallineuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa kummassakin reunassa, kunnes työn pituus merkkilangasta mitattuna on 16-17-18-19-20-21 cm. Päätä silmukat oikein silmukoin. Tee tarvittaessa 1 langankierto n. joka 4.silmukan jälkeen samalla kun päätät silmukat, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava (langankierto päätetään kuten muut silmukat). Työn pituus olalta alaspäin (sivusta) mitattuna on n. 60-62-64-66-68-70 cm.

OIKEA OLKA:
= 46-50-52-56-60-66 silmukkaa. Neulo mallineuletta seuraavasti (1.kerros = oikea puoli): 1 reunasilmukka ainaoikeaa, neulo seuraavilla 13 silmukalla mallineuletta kuten aiemmin, nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, vedä nostettu silmukka kavennuksen yli, tee 1 langankierto puikolle (työstä kapeni pääntietä varten 1 silmukka), neulo kerroksen lopuilla silmukoilla mallineuletta kuten aiemmin. Neulo 1 kerros työn nurjalta puolelta, langankierto neulotaan nurin, jolloin työhön muodostuu reikä. Toista tällaiset pääntien kavennukset joka 4.kerros yhteensä 8-8-8-10-10-10 kertaa. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 1 cm, päätä nurjan puolen kerroksen ensimmäiset 2-2-4-4-4-4 silmukkaa kädentietä varten. Kun kaikki kavennukset on tehty, olalla on 36-40-40-42-46-52 silmukkaa. Jatka mallineuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa kummassakin reunassa, kunnes työn pituus merkkilangasta mitattuna on 16-17-18-19-20-21 cm. Päätä silmukat oikein silmukoin. Tee tarvittaessa 1 langankierto n. joka 4.silmukan jälkeen samalla kun päätät silmukat, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava (langankierto päätetään kuten muut silmukat). Työn pituus olalta alaspäin (sivusta) mitattuna on n. 60-62-64-66-68-70 cm.

TAKAKAPPALE:
Luo 91-99-103-111-119-131 silmukkaa pyöröpuikolle nro 6 Air-langalla. Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta. Jatka neulomalla mallineuletta seuraavasti (1.kerros = oikea puoli): 1 reunasilmukka ainaoikeaa, neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, kunnes jäljellä on 2 silmukkaa, neulo piirroksen A.1 ensimmäinen silmukka, 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan, kunnes työn pituus on 45-46-47-48-49-50 cm. Kiinnitä 1 merkkilanka työn kumpaankin reunaan (kädentie alkaa tästä). KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Päätä 2 seuraavan kerroksen alusta 2-2-4-4-4-4 silmukkaa kädentietä varten = 87-95-95-103-111-123 silmukkaa. Jatka kohoneuletta kuten aiemmin. Kun työn pituus on 56-58-60-62-64-66 cm, neulo keskimmäisillä 19-19-19-23-23-23 silmukalla ainaoikeaa. Kun olet neulonut näillä silmukoilla 4 kerrosta ainaoikeaa, päätä keskimmäiset 15-15-15-19-19-19 silmukkaa pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen = 36-40-40-42-46-52 silmukkaa kummallakin olalla. Neulo jatkossa pääntien reunan reunimmaisilla 2 silmukalla ainaoikeaa, lopuilla silmukoilla neulotaan kohoneuletta kuten aiemmin. Kun työn pituus on 60-62-64-66-68-70 cm, päätä silmukat oikein silmukoin. Tee tarvittaessa 1 langankierto n. joka 4.silmukan jälkeen samalla kun päätät silmukat, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava (langankierto päätetään kuten muut silmukat). Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

HIHAT:
Luo 47-51-53-57-59-63 silmukkaa pyöröpuikolle nro 6 Air-langalla. Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta. Jatka neulomalla mallineuletta seuraavasti: 1 reunasilmukka ainaoikeaa, neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, kunnes jäljellä on 2 silmukkaa, neulo piirroksen A.1 ensimmäinen silmukka, 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun työn pituus on 4 cm, kavenna kummankin reunan ainaoikeinneulotun reunasilmukan sisäpuolella 1 silmukka (lue KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset joka 4.-4.-4.-2.-2.-2.kerros yhteensä 2-3-4-5-5-6 kertaa = 43-45-45-47-49-51 silmukkaa. Neulo kunnes hihan pituus on 42-41-42-40-38-35 cm (suurimmissa koissa on lyhyemmät mitat, koska niissä on leveämmät etu- ja takakappaleet). Päätä silmukat neuloen oikeat silmukat oikein ja ainaoikeinneulotut silmukat nurin. Neulo toinen hiha samoin.

VIIMEISTELY:
Ompele olkasaumat päätösreunan sisäpuolelta. Kiinnitä hihat paikoilleen luomisreunan sisäpuolelta hihoissa ja yhden ainaoikeinneulotun reunasilmukan päästä etu- ja takakappaleessa. Ompele hiha- ja sivusaumat yhden ainaoikeinneulotun reunasilmukan päästä.

Kommentit (8)

Näppäile kommenttisi tähän!

Tanja 13.10.2018 - 13:08:

Bitte nehmen Sie sich der vorherigen Fragen bezüglich der Maschenzahl an. Ich stricke gerade Größe S und kann nun nicht weiterarbeiten. 5+34+15+34+5=93, habe aber 95 Maschen angeschlagen. Danke!

Lone Werner Jensen 13.10.2018 - 10:06:

Jeg kan heller ikke få maskeantallet til at stemme, differerer 2 m. Der står at der tages ud på indersiden af de 2 midterste mærketråde. det må vel være på ydersiden, ellers vender hullerne den forkerte vej ??

DROPS Design 29.10.2018 kl. 15:23:

Hej Lone, se rettelsen som blev lagt ud 23/10. God fornøjelse!

Eve 20.09.2018 - 16:39:

Bonjour, Je vous remercie pour toutes vos explications. Je suis d'accord avec Maria, je ne trouve pas le même nombre de mailles : il en manque 2 pour toutes les tailles (ex : 5+40+15+40+5 = 105 et non 107. Cela risque t'il de décaler le diagramme? Merci de votre réponse. Bien cordialement

DROPS Design 21.09.2018 kl. 07:58:

Bonjour Eve, la question a été transmise à nos stylistes qui vont vérifier à nouveau. Merci d'avance pour votre patience.

Maria 17.09.2018 - 21:55:

Hallo! Ich vermute, dass die Maschenzahl nicht stimmt. Wenn ich bei der Markierungen alle Maschen zusammenzähle ( 5+38+15+38+5), komme ich bei Gr M auf 101. es sind aber 103 Maschen auf der Nadel! Danke.

Irena 19.07.2018 - 14:11:

Obie wersje modeli są świetne!!! Bezrękawnik na pewno wydziergam!

Monique 12.07.2018 - 14:36:

Toller Pullover!

Sanne 03.07.2018 - 21:31:

Wauu

Carmen 06.06.2018 - 23:11:

Me encanta! Quiero hacerlo para mi hija.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 196-25