DROPS / 196 / 28

Green Envy by DROPS Design

Horgolt kardigán DROPS Baby Merino fonalból A darabot négyzet alakban készítjük, legyező- ls csipkemintával, és csíkokkal S - XXXL méretekben

DROPS design: bm-055 jelű minta
A fonalcsoport
-------------------------------------------------------

Méretek: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Alapanyagok:
DROPS BABY MERINO fonal a Garnstudiótól (az A fonalcsoporthoz tartozik)
50-100-100-100-100-100 gramm a 20 sz. sötét szürke színből
500-550-600-650-700-750 gramm a 38 sz. olajzöld színből

-------------------------------------------------------
KELLÉKEK:

HORGOLÁSPRÓBA:
20 erp egymás mellett és 7,5 sor egymás fölött = kb 10 x 10 cm.
Az A.4 jelű diagram mintája körülbelül 2,5 cm széles.

HORGOLÓTŰ:
DROPS HORGOLÓTŰ: 4 mm vastag,
Ne feledkezzünk meg arról, hogy a megadott tű-méretek csak javaslatok, mindig készítsünk próbadarabot! Ha a 10 cm-n túl sok szemünk van, váltsunk nagyobb horgolótűre. Ha a 10 cm-n túl kevés szemünk van, váltsunk kisebb horgolótűre.

-------------------------------------------------------

Elkészítette ezt, vagy egy másik mintánkat? Zegyen #dropsdesign taget a képekre a szoliális médiában, hogy mi is láthassuk.

Másik fonalat szeretne használni? Próbálja ki a fonal-átváltónkat!
Megjegyzések (12)

100% gyapjú
minimum 1121.00 Ft /50g
DROPS Baby Merino uni colour DROPS Baby Merino uni colour 1121.00 Ft /50g
Kacskaringó Fonalbolt
Rendelés
DROPS Baby Merino mix DROPS Baby Merino mix 1121.00 Ft /50g
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 12331Ft. Olvasson tovább.
TANÁCSOK A MINTA ELKÉSZÍTÉSÉHEZ:

-------------------------------------------------------

MINTA:
Lásd az A.1 - A.4 jelű diagramokat

TANÁCSOK A HORGOLÁSHOZ:
Minden erp-kal horgolt kör / sor 3 lsz-mel kezdődik (ami az 1. erp-t helyettesíti), és a kör elején, a 3. lsz-be öltött kúszószemmel végződik.
Minden krp-kal horgolt kör / sor 4 lsz-mel kezdődik (ami az 1. krp-t helyettesíti), és a kör elején, a 4. lsz-be öltött kúszószemmel végződik.
Minden rp-kal horgolt kör / sor 1 lsz-mel kezdődik (ami az 1. rp-t helyettesíti), és a kör lején, a 4. lsz-be öltött kúszószemmel végződik.

CSÍKOK:
Amikor a darabunk 5, 10, 20 és 36 cm-es a közepétől mérve (és a köv kör erp csoportok nélkül horgolt kör) a következő kört a sötétszürke fonallal horgoljuk. Amikor elkészültünk a körrel, vágjuk el és rögzítsük a sötétszürke szálat Az olajzöld színű sálat ne vágjuk el, ezt a szálat a FO-n elvezetjük, de ügyeljünk arra, hogy a szál ne legyen túl szoros.

-------------------------------------------------------

A MINTALEÍRÁS ITT KEZDŐDIK:

-------------------------------------------------------

KARDIGÁN: RÖVID ÖSSZEFOGLALÓ
A A kardigán hátát először körben haladva készítjük, a háta közepétől kifelé, majd a két elejét oda-visza haladva készítjük el. A két ujját körben haladva készítjük el, fentről lefelé, majd végül bevarrjuk a karöltőkbe.

HÁTA:
A darabot CSÍKOS MINTÁVAL kötjük- lásd a fenti magyarázatot.
4 mm es horgolótűvel, és a Paris fonallal horgoljuk az A.1 jelű mintát. NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELELŐ HORGOLÁSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL!
Amikor az A.1 jelű minta sorait / köreit 1 alkalommal elkészítettük, ismételjük az utolsó 2 kört a szaporításokkal, a korábbiak szerint. Folytassuk, amíg a négyzetünk kb 36-38-40-42-44-46 cm-es (vagyis kb 18-19-20-21-22-23 cm-es a közepétől kifelé haladva), és a köv kör az A.1 jelű diagram utolsó köre (vagyis 1 rp-kal horgolt kör mindkét oldalon, így könnyebb a szemeket szétválasztani a karöltők kialakításához.
Most készítsük el a karöltőt, a következő módon: Horgoljunk az első oldalon a korábbiak szerint (az első sarokig és azzal együtt), horgoljunk 48-52-55-59-62-62 lsz-met. Hagyjuk ki a köv oldal felét a karöltő kialakításához, horgoljuk a sarok másik felét. Horgoljuk a következő oldalt a korábbiak szerint a sarokig, horgoljuk az utolsó oldal első felét a korábbiak szerint, majd készítsünk 48-52-55-59-62-62 lsz-t, hagyjuk ki az oldal utolsó felét a karöltő kialakításához, majd horgoljuk az utolsó sarkot a korábbiak szerint.
A következő körben folytassuk a mintával a korábbiak szerint, a karöltők kialakításához készített lsz-sorba horgoljuk a mintát a korábbiak szerint (vagyis ugyanannyi ismétlést horgoljunk, mint ahányat korábban kihagytunk, a sarok szaporításaival együtt).
Folytassuk körben haladva, amíg a darabunk összesen kb 78-80-82-84-86-88 cm-es, és egy erp csoportokkal horgolt kör után járunk (vagyis 39-40-41-42-43-44 cm cm-re a négyzet közepétől). Vágjuk el a fonalat.

JOBB ELEJE:
Az első sarok közepében kezdjünk.
Az 1.sorban a FO felől így haladjunk: Horgoljuk az A.2b jelű mintát (vagyis 1 erp + 2 lsz + 1 erp-t horgolunk a 4 lsz-be, ami az előző kör elején az eső krp-t helyettesítette)- olvassuk el a fenti magyarázatot a horgoláshoz- majd horgoljuk a mintát a korábbiak szerint, amíg 2 lsz marad a sarok előtt. Horgoljuk az A.2a jelű mintát a sarokban (vagyis 1 erp + 2 lsz + 1 erp-t horgolunk a sarokban lévő krp-ba).
Folytassuk a fenti mintával oda-vissza haladva (vagyis ismételjük az A.2 jelű minta utolsó 2 sorát). Készítsük a mintát, amíg a darabunk 61-63-65-67-69-71 cm-es, a négyzet közepétől kifelé mérve, és 1 erp csoportokkal horgolt sor után járunk. Vágjuk el a fonalat, és dolgozzuk el a szálat.

BAL ELEJE:
Ugyanúgy készítjük, mint a jobb eleje darabot, de annak tükörképeként.

UJJA:
A kezdéshez készítsünk 97-104-111-118-125-125 lsz hosszú lsz-sort, a 4 mm-es horgolótűvel az olajzöld színű fonallal majd az 1. lsz-be öltött kúszószemmel zárjuk a kört.
Készítsünk 4 lsz-t (ez 1 krp-nak felel meg), 1 lsz-t kihagyunk horgoljunk 1 krp-t a következő 5 lsz mindegyikébe. * Hagyjunk ki 1 lsz-t, horgoljunk 1 krp-t a következő 6 lsz mindegyikébe. * Ismételjük meg a *-* közötti részt a kör végéig majd a kör elején, a 4. lsz-be öltött ksz-mel zárjuk a kört = 84-90-96-102-108-108 krp.a körben.
Ezután körben folytatjuk a minta kötését a következő módon: Ezután készítsük az A.3 jelű mintát (= 6 szem) minden szemen (= 13-14-15-16-17-17ismétlés egymás mellett).
Folytassuk a fenti mintával.
Amikor az ujja kb 4 cm-es (és a következő kör az A.3 jelű minta 3. köre) a köv módon fogyasszunk:
Horgoljunk 1 lsz-t, hagyjuk ki az első 4 lsz-t (= ez az 1. krp-t helyettesíttette) és 2 krp-t az első körből. Folytassuk a mintát a korábbiak szerint, amíg 3 lsz és 1 ksz marad a sorból, Hagyjunk ki 3 krp-t az előző körből, és az 1. lsz-be öltött ksz-mel fejezzük be a sort (= 3 erp-t fogyasztottunk mindkét oldalon, az egész sorban összesen 6 erp-t fogyasztottunk).
A köv kört úgy készítjük, mint a 2. kört (úgy, hogy a lsz-ívek folytatódjanak, de egymáshoz képest eltolva). Folyt a 1-4. körrel a korábbiak szerint. Ismételjük meg a fogyasztást a fentiek szerint 10-8-8-7-7-7 cm-ként összesen 5-6-6-7-7-7 alkalommal = 54-54-60-60-66-66 szem marad (1 krp-kal horgolt körben). Amikor az ujja kb 53 cm-es (és egy lsz-mekkel és rp-kal horgolt kör után járunk) vágjuk el és rögzítsük a fonalat.
Ugyanilyen módon készítsünk el a másik ujját.

ÖSSZEÁLLÍTÁS:
Ezután varrjuk be a két ujját a karöltőkbe az olajzöld színű fonallal, a szélső szemek külső ívébe öltve.

Diagram

= 2 lsz
= 3 lsz
= 4 lsz
= 6 lsz
= rp a lsz-ív körül
= egyráhajtásos pálca (erp) lsz-iv / lsz-gyűrű köré
= kétráhajtásos pálca (krp) szembe
= 1 krp a lsz-ív köré
= erp csoport: (3 krp + 2 lsz + 3 krp ) a lsz-ív körül.
= ( 1 erp + 6 lsz + 1 erp) a lsz-ív / krp köré.
= a kört 3 lsz-mel kezdjük, majd 6 lsz-t készítünk + 1 erp-t az előző kör elején a 4. lsz-be, A kört a kör elején a 3. lsz-be öltött ksz-mel zárjuk, majd ksz-mekkel haladunk az 1. lsz-ív közepéig.
= a kört 3 lsz-mel kezdjük, és a kör elején a 3. lsz-be öltött ksz-mel fejezzük be a kört.
= a kört 4 lsz-mel kezdjük, és a kör elején a 4. lsz-be öltött ksz-mel fejezzük be a kört.
= A horgolás iránya.
= 5 lsz, az 1. lsz-be öltött 1 ksz-mel gyűrűt alakítunk ki (lásd a pontot a körön), itt kezdjük és fejezzük be a kört.
= Ezt a sort / kört már elkészítettük, a diagram azt ábrázolja, a következő sort hogyan horgoljuk a szemekbe / a szemek köré.
= egyráhajtásos pálca (erp) szembe
= 1 rp 2 krp között
= a kört 1 lsz-mel kezdjük (ez az 1. rp-t helyettesíti), és a kör elején az 1. rp-ba öltött ksz-mel fejezzük be a kört.

Megjegyzések (12)

Hagyjon megjegyzést!

LILIANE BERNARD 09.02.2019 - 07:35:

Bonjour, ce modèle me plait bien mais j'aimerais qu'il soit plus long (mi-mollet) est ce possible et si oui comment procéder, merci de votre réponse, cordialement

DROPS Design 11.02.2019 kl. 08:18:

Bonjour Mme Bernard, vous pouvez probablement l'allonger en rajoutant des rangs supplémentaires en bas du gilet, nous ne sommes toutefois pas en mesure de pouvoir adapter chaque modèle à chaque demande, n'hésitez pas à contacter votre magasin DROPS - même par mail ou téléphone, on saura vous y aider et vous conseiller. Bon crochet!

Shelia Baker 20.01.2019 - 18:28:

Thank you for your swift response. I changed the setting to UK English and the stitch group I was referring to became a triple crochet group and the description is 3 double tribles + chain 2 + 3 double tribles . My question is: should the double crochet group on the US language setting actually be called a triple crochet group? That would make it more logical to me.

DROPS Design 21.01.2019 kl. 11:45:

Dear Mrs Baker, you have here (9th symbol): 3 double treble (UK-English)/ treble crochets (US-English) + 2 chains + 3 double treble crochets (UK/English) / treble crochets (US-English), this make the "group". Happy crocheting!

Shelia Baker 20.01.2019 - 02:44:

Hello! I am making this pattern and am wondering if the stitches for the double crochet group are supposed to be treble stitches?

DROPS Design 20.01.2019 kl. 09:09:

Dear Sheila, the stitch-groups are crocheted with trebes (UK). Please be aware of the difference between the US and the UK versions of the crochet paterns, and makesure you are reading the ones you need (the lg you learned the names of the stitches on). You can change the lg of the pattern by clicking on the roll-down menue just below the picture. Happy Crafting!

Agathe 11.01.2019 - 18:11:

Bonjour, je suis entrain de faire ce modèle et je ne comprend comment faire les côté droit et gauche sans faire d'augmentation dans le coin ? Diagramme A.2a et A.2b pouvez vous m'aiguillez ? Ça fait plusieurs fois que je recommence et le résultat n'est pas la ! Merci

DROPS Design 14.01.2019 kl. 08:33:

Bonjour Agathe, quand vous continuez chaque devant, vous crochetez le long d'un côté uniquement, soit dans les 4 ml du début du tour précédent (= 1 double-bride) crochetez: A.2b (= 1 b, 2 ml, 1b) dans ce coin, puis continuez comme avant (= crochetez le rang suivant comme pour le carré en commençant par 4 ml) et terminez par A.2b: 4 ml et 1 bride, 2 ml, 1 bride dans la double-bride du coin suivant = le long d'un seul côté. Tournez et crochetez: A.2b, comme avant, A.2 a et continuez ainsi/ Bon crochet!

Nicole 24.10.2018 - 20:03:

Hallo, ich habe Probleme mit den Vorderteilen. Ich verstehe nicht, wie der Rand gehäkelt wird. Wenn ich im Muster weiter häkele, werden die Ränder spitz. Ansonsten tolles Muster, danke!

DROPS Design 25.10.2018 kl. 08:28:

Liebe Nicole, beginnen Sie in der Ecke und häkeln Sie (Rückreihe) A.2b (= 1 Stb, 2 Lm, 1 Stb) in die 4. Lm vom Beg der vorrigen Runde, dann weiter im Muster häkeln (= wie bei der letzte Reihe in A.1) bis zur nächsten Ecke und die Reihe mit A.2a (1 Stb, 2 Lm, 1 Stb) enden, zwischen diese Stb-gruppe/Doppelstäbchen Gruppe (2. Reihe) häkeln Sie wie zuvor. Viel Spaß beim häkeln!

NDJ 01.10.2018 - 20:44:

Bonjour je suis en train de confectionner ce modèle et je comprends pas "Au tour suivant, continuer comme avant; autour des chaînettes des emmanchures, crocheter comme avant (autrement dit, on crochète le même nombre de motifs que celui qui a été sauté, y compris l’augmentation du coin)" faut il refaire la dernière ligne du diagramme A1 ou l'avant dernière ? Par avance merci de votre aide Nathalie

DROPS Design 02.10.2018 kl. 09:35:

Bonjour Nathalie, après le tour des emmanchures, continuez le diagramme comme avant (= rang suivant) et crochetez-le tout le tour: dans les mailles du rang précédent et dans les emmanchures, dans la chaînette des emmanchures, crochetez le même nombre de motifs que celui que vous avez sauté au tour précédent. Bon crochet!

Daniela 03.09.2018 - 10:36:

Wenn A.1 1 x gehäkelt wurde, die 2 letzten Runden OHNE Zunahmen wie zuvor weiterhäkeln, bis das Viereck ein Maß von insgesamt 36-38-40-42-44-46 cm hat. Sollte es nicht heissen: MIT Zunahmen?

DROPS Design 03.09.2018 kl. 15:24:

Liebe Daniela, stimmt, es soll mit Zunahmen heißen. Die deutsche Anleitung wird korrigiert, danke für den Hinweis. Viel Spaß beim häkeln!

Silvia 11.07.2018 - 15:00:

Bello pratico e funzionale. Lo mettiamo con la mezza stagione o come cardigan ne periodo invernale. Spero di poterlo fare!!!

Henny Van Dooren 11.07.2018 - 13:58:

Prachtig patroon, wanneer komt dit beschikbaar?

Conny 14.06.2018 - 10:58:

Eine Qudrat- Anleitung mit A Garn gehäkelt, werde ich versuchen!

Post a comment to pattern DROPS 196-28