DROPS / 197 / 33

Simple Mind by DROPS Design

Ylhäältä alas neulottu pusero 3-kertaisesta DROPS Kid-Silk -langasta. Työssä on raglanlinjat ja helmineuletta. Koot S-XXXL.

DROPS Design: Malli ks-135
Lankaryhmä A + A + A tai D
-------------------------------------------------------

Koko: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS KID-SILK (kuuluu lankaryhmään A):
100-125-125-125-150-150 g väriä 05, kanerva
100-125-125-125-150-150 g väriä 12, beige
100-125-125-125-150-150 g väriä 15, tummanruskea

-------------------------------------------------------
TARVIKKEET:

NEULETIHEYS:
14 silmukkaa helmineuletta leveyssuunnassa ja 22 kerrosta korkeussuunnassa, 3-kertaisella Kid-Silk -langalla = 10 x 10 cm.

PUIKOT:
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 6 tai käsialan mukaan: Helmineuleeseen.
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 6 tai käsialan mukaan: Pituus 40 cm ja 80 cm, helmineuleeseen.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 5: Joustinneuleeseen.
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 5: Pituus 40 cm ja 80 cm, joustinneuleeseen.

Kommentit (14)

Saat tämän mallin langat alkaen 59.40€. Lue lisää.
OHJE:

-------------------------------------------------------

KAKSINKERTAINEN HELMINEULE:
1.KERROS: *1 silmukka oikein, 1 silmukka nurin*, toista *-*.
2.KERROS: Neulo oikeat silmukat oikein ja nurjat silmukat nurin.
3.KERROS: Neulo oikeat silmukat nurin ja nurjat silmukat oikein.
4.KERROS: Kuten 2.kerros.
Toista kerroksia 1.-4.

RAGLANLISÄYKSET:
Lisää piirroksen A.1 jokaisen mallikerran kummallekin puolelle 1 silmukka (= työhön lisätään yhteensä 8 silmukkaa).
Lisää 1 silmukka tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää. Jatkossa lisätyillä silmukoilla neulotaan kaksinkertaista helmineuletta.

LISÄYSVINKKI (lisääminen tasavälein):
Laske kuinka usein kerroksella lisätään seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 74 silmukkaa) ja jaa silmukat lisäysten määrän kanssa (esim. 5) = 14,8.
Tässä esimerkissä lisätään 1 silmukka tekemällä 1 langankierto n. joka 15.silmukan jälkeen. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää.

KAVENNUSVINKKI (hihat):
Kavenna merkityn silmukan molemmin puolin 1 silmukka näin: Neulo kunnes merkkiä edeltää 4 silmukkaa, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, 4 silmukkaa helmineuletta (= merkki on näiden silmukoiden keskellä), nosta 1 silmukka oikein neulomatta, 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

PUSERO: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla, ylhäältä alas. Hihat neulotaan suljettuna neuleena lyhyellä pyöröpuikolla/sukkapuikoilla. Koko työ neulotaan 3-kertaisella Kid-Silk -langalla.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Käytä kaikkia värejä yhtaikaa (= 3-kertainen lanka) ja luo 68-72-76-76-80-88 silmukkaa lyhyelle pyöröpuikolle nro 5. Neulo 1 kerros oikein. Neulo sitten 4 cm joustinneuletta (2 silmukkaa oikein/ 2 silmukkaa nurin). Neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 6 silmukkaa (lue LISÄYSVINKKI) (lisääminen tasavälein)) = 74-78-82-82-86-94 silmukkaa. Neulo 1 kerros nurin. Vaihda pyöröpuikkoon nro 6.

KAARROKE:
Neulo nyt mallineuletta seuraavasti: 8-9-10-10-11-13 silmukkaa KAKSINKERTAISTA HELMINEULETTA (lue selitys yllä), (= puolikas takakappale), tee 1 langankierto puikolle, A.1 (= 6 silmukkaa), tee 1 langankierto puikolle, 8 silmukkaa kaksinkertaista helmineuletta (= hiha), tee 1 langankierto puikolle, A.1, tee 1 langankierto puikolle, 17-19-21-21-23-27 silmukkaa kaksinkertaista helmineuletta (= etukappale), tee 1 langankierto puikolle, A.1, tee 1 langankierto puikolle, 8 silmukkaa kaksinkertaista helmineuletta (= hiha), tee 1 langankierto puikolle, A.1, tee 1 langankierto puikolle, 9-10-11-11-12-14 silmukkaa kaksinkertaista helmineuletta (= puolikas takakappale). TARKISTA NEULETIHEYS! RAGLANLISÄYSTEN (lue selitys yllä) ensimmäinen lisäyskerros on nyt valmis = 82-86-90-90-94-102 silmukkaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan ja toista raglanlisäykset joka 2.kerros yhteensä 22-23-25-27-29-31 kertaa = 250-262-282-298-318-342 silmukkaa. Jatka neulomista, kunnes työn pituus keskellä takana olevasta luomisreunasta mitattuna on 27-29-31-33-34-36 cm.

Seuraava kerros neulotaan näin: Neulo ensimmäiset 33-35-38-40-43-47 silmukkaa kuten aiemmin (= puolikas takakappale), luo 5-5-7-7-9-9 silmukkaa (= sivussa hihan alla), siirrä seuraavat 58-60-64-68-72-76 silmukkaa apulangalle (= hiha), neulo seuraavat 67-71-77-81-87-95 silmukkaa (= etukappale), luo 5-5-7-7-9-9 silmukkaa (= sivussa hihan alla), siirrä seuraavat 58-60-64-68-72-76 silmukkaa apulangalle (= hiha), neulo loput 34-36-39-41-44-48 silmukkaa (= puolikas takakappale). KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ!

ETU- JA TAKAKAPPALE:
= 144-152-168-176-192-208 silmukkaa. Jatka kaksinkertaista helmineuletta suljettuna neuleena kuten aiemmin, kunnes työn pituus on 36-36-36-36-37-37 cm. Päätä silmukat siten miltä ne näyttävät. Tee tarvittaessa 1 langankierto n. joka 4.silmukan jälkeen samalla kun päätät silmukat, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava (langankierto päätetään kuten muut silmukat). Työn pituus olalta alaspäin mitattuna on n. 68-70-72-74-76-78 cm.

HIHAT:
Ota toisen sivun apulangalla odottavat 58-60-64-68-72-76 silmukkaa lyhyelle pyöröpuikolle/sukkapuikoille nro 6 ja poimi lisäksi jokaisesta hihan alapuolelle luodusta 5-5-7-7-9-9 silmukasta 1 silmukka = 63-65-71-75-81-85 silmukkaa. Kiinnitä 1 merkki keskeltä hihan alta poimittujen 5-5-7-7-9-9 silmukan keskelle. Neulo kaksinkertaista helmineuletta suljettuna neuleena. Kun työn pituus on 2 cm, kavenna keskellä hihan alla 2 silmukkaa (lue KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset joka 3.-3.-2.-2.-2.-1.kerros 4-9-4-11-24-1 kertaa ja joka 4.-4.-3.-3.-3.-2.kerros 14-9-17-11-1-25 kertaa = 27-29-29-31-31-33 silmukkaa. Jatka helmineuletta, kunnes työn pituus on 35-33-32-30-29-28 cm (suurimmissa koissa on lyhyemmät mitat, koska niissä on leveämmät pääntiet ja korkeammat kaarrokkeet). Neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 5-7-7-9-9-11 silmukkaa = 32-36-36-40-40-44 silmukkaa. Vaihda sukkapuikkoihin nro 5 ja neulo 4 cm joustinneuletta (2 silmukkaa oikein/ 2 silmukkaa nurin). Päätä silmukat joustinneuletta neuloen. Ole tarkkana, että päätösreunasta tulee joustava! Hihan pituus on n. 39-37-36-34-33-32 cm. Neulo toinen hiha samoin.

María Paz 25.05.2019 - 21:22:

Hola tengo una duda sobre las disminuciones en la manga. El patrón dice que se disminuye 1 punto a cada lado del marcador pero también señala que se trabaja hasta que queden 4 ptos antes del marcador. Mi pregunta es: la disminución se realiza justo antes y /o después del marcador o dentro de los últimos 4 ptos anteriores al marcador? Gracias

DROPS Design 29.05.2019 kl. 16:55:

Hola Maria! Las disminuciónes se realizan a cada lado de 4 ptos en el medio de la manga (el mercador esta en el medio de estos 4 ptos). Mira 'TIP PARA LAS DISMINUCIONES (aplicar a las mangas)' en los instruciones. Cordiales saludos!

Magali 19.03.2019 - 11:39:

J'ai du mal à m'y retrouver dans le point de blé car les mailles sont peu visibles dans ce type de laine. Comment me repérer? Comment faire les augmentations du raglan, est-ce que l'on répète 25 fois ce qui est expliqué pour le début de l'empiècement? Merci pour votre réponse.

DROPS Design 19.03.2019 kl. 11:49:

Bonjour Magali, quand vous tricotez le point de blé, vous devez toujours avoir alternativement 1 m end/1 m env sur 2 rangs puis 1 m env/1 m end sur 2 rangs, et vous répétez ces 4 rangs. Les augmentations du raglan vont se faire comme décrit la première fois = avant et après A.1 (= de chaque côté de A.1) avec 1 jeté. Au rang suivant, tricotez ce jeté torse à l'endroit pour éviter un trou. Tricotez ensuite cette maille soit à l'endroit (si la maille suivante/précédente doit être/a été tricotée à l'envers) soit à l'envers (si la maille suivante/précédente doit être/a été tricotée à l'endroit). Bon tricot!

Tina 16.03.2019 - 20:46:

What does it mean when it states increase on every A1 is that right side and wrong side? Increase 1 stitch on each side of every A.1 (= 8 stitches increased on round)

DROPS Design 18.03.2019 kl. 12:29:

Dear Tina, you are working A.1 a total of 4 times in the round (= A.1 = raglan line) - you will have to increase on each side of each A.1, ie work to A.1, increase 1 stitch before A.1, work A.1, and increase 1 stitch. Repeat this at each A.1 = you will increase a total of 8 sts on the round. Happy knitting!

Marlene Hoynck 29.01.2019 - 12:41:

Ik wil de XL versie maken maar ik kan niet vinden hoeveel wol ik dan moet bestellen. Ik begrijp dat ik met 3 draden tegelijkertijd moet werken en dat het 52 euro (16 bollen?) kost voor de kleinste maat?

DROPS Design 30.01.2019 kl. 16:46:

Dag Marlene,

De getallen met de streepjes ertussen refereren naar de maat. Voor heidepaars bijvoorbeeld heb je dus 100 gr voor maat S nodig en voor maat XL heb je 125 gram nodig. 1 bol Kid Silk is 25 gram.

Lone 27.01.2019 - 09:55:

Jeg undrer mig over at der står man skal bruge 3 farver, lyng, beige og mørkebrun, da det ser ud til at modellen er strikket i en farve, er der blandet 2 opskrifter sammen, så man ikke kan regne med det antal gram der står

Gerty 15.01.2019 - 23:44:

Il faut commencer par le dos et devant ou le col ?

DROPS Design 16.01.2019 kl. 08:56:

Bonjour Gerty, ce pull se tricote de haut en bas, on commence par le col. Bon tricot!

Nilla Persson 11.12.2018 - 22:16:

Hej Ni kan ta bort min undran - har nu förstått . Min förvirring uppstod i att jag inte stickar mönstret. ( slätstickn) Tack ! Hälsar Nilla

DROPS Design 12.12.2018 kl. 07:53:

Hei Nilla. Så bra at du fant ut av det. God fornøyelse videre

Nilla Persson 11.12.2018 - 21:51:

Hej! Jag undrar över raglanärmen. Vid första beskrivningen (starten på OK) står det efter (= halva bakstycket): gör 1 omslag om stickan A1 (=6 maskor) gör 1 omslag. Osv\r\nVad menas med (= 6 maskor) från var räknar jag detta? \r\nFörklaringen för raglan är ett omslag på varje sida A1, är det genomgående eller är det mer ökning första varvet? \r\nTacksam för hjälp! \r\nVänliga hälsningar Nilla

Corinne Guardiola 26.10.2018 - 18:03:

Bonjour, Ce modèle peut-il être réalisé avec des aiguilles droites? Je ne sais pas tricoter avec des aiguilles circulaires et je ne trouve aucun modèle. Merci

DROPS Design 28.10.2018 kl. 10:46:

Bonjour Mme Guardiola, vous devez voir la lecon ICI. Bon tricot!

Wenche 17.10.2018 - 13:23:

Hei Jeg er ferdig med økning i ragland og det står at jeg skal fortsette til arbeidet måler 29 cm. Skal jeg da fortsette med mønster A1 til jeg deler av til ermer eller skal jeg bare strikke perlestrikk

DROPS Design 08.11.2018 kl. 10:13:

Hej Wenche, du fortsætter mønsteret til arbejdet måler 29 cm. God fornøjelse!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 197-33