DROPS / 197 / 34

Simple Mind Jacket by DROPS Design

Sweter rozpinany na drutach, przerabiany od góry do dołu 3 nitkami włóczki DROPS Kid-Silk, z reglanowymi rękawami, podwójnym ryżem. Od S do XXXL.

DROPS Design: model nr ks-136
Grupy włóczek A + A + A lub D
-------------------------------------------------------

Rozmiary: S – M – L – XL – XXL – XXXL
Materiał:
DROPS KID-SILK od Garnstudio (należy do Grupy włóczek A)
100-125-125-125-150-150 g kolor 05, wrzos
100-125-125-125-150-150 g kolor 12, beż
100-125-125-125-150-150 g kolor 15, ciemny brąz

-------------------------------------------------------
ZANIM ZACZNIEMY:

PRÓBKA:
14 oczek na szerokość i 22 rzędy na wysokość podwójnym ryżem, 3 nitkami Kid-Silk = 10 x 10 cm.

DRUTY:
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 6, na podwójny ryż.
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 6 – 40 I 80 cm długości, na podwójny ryż.
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 5, na ściągacze.
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 5 – 80 cm długości, na ściągacze.
Podany rozmiar drutów jest orientacyjny. Jeżeli masz za dużo oczek na 10 cm, użyj większych drutów. Jeżeli jest za mało oczek na 10 cm, użyj mniejszych drutów.

GUZIKI DROPS Z MASY PERŁOWEJ, wklęsłe (białe) NR 522: 5-5-5-5-6-6 szt.

-------------------------------------------------------

Komentarze (8)

75% Moher, 25% Jedwab
od 12.40 zł /25g
DROPS Kid-Silk uni colour DROPS Kid-Silk uni colour 12.40 zł /25g
włóczkowo
Zamów
DROPS Kid-Silk long print DROPS Kid-Silk long print 12.40 zł /25g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 148.80zł. Więcej informacji.
WYKORZYSTYWANE TECHNIKI:

-------------------------------------------------------

Patrz schemat A.1.
Schemat przedstawia wszystkie rzędy ściegu fantazyjnego, widok na prawej stronie robótki.

PODWÓJNY RYŻ:
RZĄD/OKRĄŻENIE 1: *1 oczko prawe, 1 oczko lewe*, powtórzyć od *-*.
RZĄD/OKRĄŻENIE 2: przerobić oczka prawe na prawo, oczka lewe na lewo
RZĄD/OKRĄŻENIE 3: przerobić oczka prawe na lewo, a oczka lewe na prawo
RZĄD/OKRĄŻENIE 4: jak w rzędzie/okrążeniu 2.
Powtarzać rzędy/okrążenia 1 - 4.

REGLAN:
Dodać 1 oczko z każdej strony każdego schematu A.1 (= dodane 8 oczek).
Aby dodać 1 oczko należy wykonać 1 narzut. W następnym rzędzie przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur. Następnie przerabiać dodawane oczka podwójnym ryżem.

DODAWANIE OCZEK (w regularnych odstępach):
Aby obliczyć, gdzie dodawać oczka, należy wziąć ogólną liczbę oczek (np. 74 oczka), pomniejszoną o oczka obszyć przodów (np. 10 oczek) i pozostałą liczbę oczek podzielić przez liczbę oczek jaka ma być dodana (np. 7) = 9,4.
W tym przykładzie będziemy dodawać oczka wykonując 1 narzut na przemian za każdym 9-tym i 10-tym oczkiem. Nie dodawać oczek ponad obszyciami przodów. W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur.

ZAMYKANIE OCZEK (rękawy):
Zamknąć 1 oczko z każdej strony oczka z markerem następująco: przerabiać aż zostaje 4 oczka przed markerem, 2 oczka razem na prawo, 4 oczka podwójnym ryżem (nitka marker znajduje się na środku tych 4 oczek), zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe i przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem (= zostają zamknięte 2 oczka).

DZIURKI NA GUZIKI (od góry do dołu):
Dziurki na guziki wykonać na obszyciu prawego przodu (gdy sweter jest nałożony). 1 dziurka = przerabiać na prawej stronie robótki aż zostaje 3 oczka do końca rzędu, wykonać 1 narzut, przerobić 2 oczka razem na prawo i 1 oczko prawe. W następnym rzędzie (na lewej stronie robótki) przerobić narzut na prawo, powstanie dziurka.
1-szą dziurkę wykonać, gdy wys. wykończenia dekoltu wynosi ok. 3 cm. Kolejnych 4-4-4-4-5-5 dziurek rozmieścić co ok. 10 cm.

-------------------------------------------------------

ROBÓTKĘ ROZPOCZYNAMY TUTAJ:

-------------------------------------------------------

SWETER – SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Przerabiany od góry do dołu, w tę i z powrotem na drutach z żyłką. Rękawy są przerabiane na okrągło na krótkich drutach z żyłką/drutach pończoszniczych. Sweter jest w całości przerabiany 3 nitkami włóczki Kid-Silk.

WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Na drutach z żyłką nr 5 nabrać 74-78-82-82-86-94 oczka 1 nitką włóczki Kid-Silk każdego koloru (= 3 nitki razem). Przerobić 1 rząd na lewo na lewej stronie robótki, dalej przerabiać ściągaczem, zaczynając na prawej stronie robótki następująco: 4 oczka obszycia przodu ściegiem francuskim – patrz powyżej, (2 oczka prawe / 2 oczka lewe) aż zostaje 6 oczek, kończyć przerabiając 2 oczka prawe i 4 oczka obszycia przodu ściegiem francuskim. Dalej przerabiać ściągacz tak samo, aż długość robótki wynosi 4 cm – nie zapomnieć o DZIURKACH NA GUZIKI! Przerobić 1 rząd na prawo na prawej stronie robótki, równomiernie dodając 7 oczek – PATRZ DODAWANIE OCZEK (w regularnych odstępach) = 81-85-89-89-93-101 oczek. Przerobić rząd powrotny na prawo na lewej stronie robótki. Wziąć teraz druty z żyłką nr 6.

KARCZEK:
Przerabiać teraz na prawej stronie robótki następująco: 4 oczka obszycia przodu ściegiem francuskim, 8-9-10-10-11-13 oczek podwójnym ryżem: – patrz powyżej, (= lewy przód), 1 narzut, A.1 (= 6 oczek), 1 narzut, 8 oczek podwójnym ryżem (= rękaw), 1 narzut, A.1, 1 narzut, 17-19-21-21-23-27 oczek podwójnym ryżem (= tył), 1 narzut, A.1, 1 narzut, 8 oczek podwójnym ryżem (= rękaw), 1 narzut, A.1, 1 narzut, 8-9-10-10-11-13 oczek podwójnym ryżem (= prawy przód) i kończyć przerabiając 4 oczka obszycia przodu ściegiem francuskim. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Pierwsze dodawanie oczek na REGLAN - patrz powyżej, jest teraz gotowe = 89-93-97-97-101-109 oczek. Dalej przerabiać tak samo i dodawać na reglan w sumie 22-23-25-27-29-31 razy co 2 rzędy = 257-269-289-305-325-349 oczek. Przerabiać, aż długość robótki wynosi 27-29-31-33-34-36 cm od rzędu nabierania oczek, wzdłuż obszycia przodu.
Przerobić kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: przerobić jak wcześniej 37-39-42-44-47-51 pierwszych oczek (= lewy przód), nabrać 5-5-7-7-9-9 oczek (= bok, pod rękawem), zdjąć 58-60-64-68-72-76 następnych oczek na nitkę (= rękaw), przerobić 67-71-77-81-87-95 następnych oczek (= tył), nabrać 5-5-7-7-9-9 oczek (= bok, pod rękawem), zdjąć 58-60-64-68-72-76 następnych oczek na nitkę (= rękaw) i przerobić 37-39-42-44-47-51 ostatnich oczek (= prawy przód). OD TEGO MOMENTU MIERZYĆ STĄD!

TYŁ & PRZODY:
= 151-159-175-183-199-215 oczek. Dalej przerabiać z 4 oczkami obszycia przodu ściegiem francuskim i podwójnym ryżem jak wcześniej, aż długość robótki wynosi 36-36-36-36-37-37 cm. Zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu; ale aby zamykane oczka nie ściągały robótki, można wykonać 1 narzut za każdym 4-tym oczkiem (zamykać narzuty jak zwykłe oczka). Całkowita długość robótki od ramienia wynosi ok. 68-70-72-74-76-78 cm.

RĘKAWY:
Wziąć z powrotem 58-60-64-68-72-76 oczek z nitki z jednej strony robótki na krótkie druty z żyłką/druty pończosznicze nr 6 i nabrać 1 oczko w każde z 5-5-7-7-9-9 nowych oczek nabranych z boku pod rękawem = 63-65-71-75-81-85 oczek. Umieścić 1 marker na środku 5-5-7-7-9-9 nowych oczek z boku pod rękawem. Dalej przerabiać podwójnym ryżem na okrągło.
Gdy dł. robótki wynosi 2 cm, zamknąć 2 oczka na środku pod rękawem – PATRZ ZAMYKANIE OCZEK. Zamykać tak samo 4-9-4-11-24-1 razy co 3-3-2-2-2-1 okrążenia i 14-9-17-11-1-25 razy co 4-4-3-3-3-2 okrążenia = 27-29-29-31-31-33 oczka. Dalej przerabiać podwójnym ryżem, aż długość robótki wynosi 35-33-32-30-29-28 cm (krócej dla większych rozmiarów, gdyż dekolt jest szerszy, a karczek dłuższy). Przerobić 1 okrążenie na prawo, równomiernie dodając 5-7-7-9-9-11 oczek = 32-36-36-40-40-44 oczka. Dalej przerabiać na drutach pończoszniczych nr 5 ściągaczem (2 oczka prawe / 2 oczka lewe) przez 4 cm. Zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu. Nie zaciskać zbyt mocno nitki podczas zamykania oczek! Długość rękawa wynosi ok. 39-37-36-34-33-32 cm. Drugi rękaw wykonać tak samo.

Marion 25.02.2019 - 11:43:

Hallo, auf dem Bild mit der jüngeren Frau wirkt der Halsausschnitt größer als bei der älteren Frau. Ich möchte ihne gerne so stricken wie bei der älteren Frau. Für welchen Ausschnitt ist die Anleitung geschrieben?

DROPS Design 25.02.2019 kl. 12:44:

Liebe Marion, beide Frauen tragen hier dieselbe Jacke. Viel Spaß beim stricken!

Rolijn 29.01.2019 - 12:45:

Hallo! Mir ist nicht ganz deutlich wie viel Wolle ich für Größe S benötige. 900 gramm? Vielen Dank für eine kurze Info! :-)

DROPS Design 29.01.2019 kl. 12:54:

Liebe Frau Rolijn, Für Grösse S brauchen Sie 100 g in jede Farbe 05, 12 und 15, ie 4 Knäuel Farbe 05 + 4 Knäuel Farbe 12 + 4 Knäuel Farbe 15 in DROPS Kid-Silk. Viel Spaß beim stricken!

Pascale 16.11.2018 - 08:23:

Bonjour, Je m'étonne de la petite quantité de laine demandée pour ce modèle. Sachant que le fils est tricoté triple, cela fait un gilet avec uniquement 3 grosses pelotes (triple fils) soit environ 167 m X 3 = 501 m. N'y-a-t-il pas une erreur? Belle journée

DROPS Design 16.11.2018 kl. 09:57:

Bonjour Pascale, DROPS Kid-Silk se présente sous forme de pelotes de 25 g/200 m. Ainsi, en taille S, il vous faudra un total de 300 g soit 300/25 g la pelote = 12 pelotes (4 de chaque couleur) de 200 m chacune. Bon tricot!

Karin 31.10.2018 - 19:48:

Har följt instruktionerna för ok och börjat på raglan. Efter första ökningen står det ”Fortsätt så och öka till raglan på vartannat varv totalt 22-23-25-27-29-31 ggr”. Fortsätt hur då? Med samma instruktioner för ok och raglan? Nästa omgång har jag ju 8 nya maskor, så den initiala instruktionen för ok och raglan funkar ju inte.

DROPS Design 01.11.2018 kl. 15:37:

Hej Karin, jo du ökar alltid på samma ställe (på varje sida av A.1) de nya maskorna stickas in i moss-stickningen. Lycka till!

Gabi 08.10.2018 - 18:33:

Ich würde sehr gerne die Anleitung hierzu ausdrucken, aber es wird nur die Seite mit dem Zubehör für die Arbeit ausgedrückt. Könnt Ihr das bitte klären... vielen Dank

DROPS Design 09.10.2018 kl. 09:06:

Liebe Gabi, wir könnten gerade diese Anleitung erfolgreich ausdrücken. Beachten Sie in den Drückereinstellungen, daß alle Seiten ausgedrückt werden - Versuchen Sie zudem, den Browsercache und Cookies zu löschen. Sollte all das nichts ändern, sagen Sie uns bitte Bescheid , welchen Browser Sie benutzen.

Solveig 31.08.2018 - 16:52:

Hej, Virkelig flot jakke! Har I et forslag til 3 farver, så jakken får et rødligt eller blåligt look?

DROPS Design 03.09.2018 kl. 15:42:

Hej Solveig, Det rødlige kunne være DROPS Kid-Silk fv 13+17+14. Det blålige look kunne være DROPS Kid-Silk fv 21+08+07. Se farverne her: DROPS Kid-Silk

Helle 06.08.2018 - 18:02:

Skøn jakke før overtøjet skal i brug

Monique 12.07.2018 - 14:07:

Eine zeitlose schöne Jacke, die nicht nur im Winter toll ist. Hoffentlich kommt sie mit in das Sortiment!

Dodaj komentarz do modelu DROPS 197-34