DROPS / 192 / 38

Blue Oblivion by DROPS Design

Virkattu otsanauha DROPS Air-langasta. Työssä on viistoon kulkevia puhvisilmukoita. Virkattu kauluri DROPS Air-langasta.Työssä on viistoon kulkevia puhvisilmukoita.

DROPS Design: Malli ai-143
Lankaryhmä C tai A + A
-------------------------------------------------------

150-150 g väriä 17, farkunsininen

OTSANAUHA:
Koko: S/M - L/XL
Pään ympärys: n. 54/56 - 58/60 cm
Leveys: n. 12-12 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS AIR (kuuluu lankaryhmään C):
50-50 g väriä 17, farkunsininen

100-100 g väriä 17, farkunsininen

-------------------------------------------------------
TARVIKKEET:

OTSANAUHA:

VIRKKUUTIHEYS:
13 pylvästä leveyssuunnassa ja 8 kerrosta korkeussuunnassa = 10 x 10 cm.
5 piirroksen A.2 mallikertaa = 10 cm leveyssuunnassa.

VIRKKUUKOUKKU:
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 5,5 tai käsialan mukaan.
Mikäli saat liikaa silmukoita/10 cm, vaihda paksumpaan koukkuun. Jos saat liian vähän silmukoita/10 cm, vaihda ohuempaan koukkuun.

KAULURI:

VIRKKUUTIHEYS:
13 pylvästä leveyssuunnassa ja 8 kerrosta korkeussuunnassa = 10 x 10 cm.
5 piirroksen A.2 mallikertaa = 10 cm leveyssuunnassa.

VIRKKUUKOUKKU:
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 5,5 tai käsialan mukaan.
Mikäli saat liikaa silmukoita/10 cm, vaihda paksumpaan koukkuun. Jos saat liian vähän silmukoita/10 cm, vaihda ohuempaan koukkuun.

Saat tämän mallin langat alkaen 17.10€. Lue lisää.
OHJE:

-------------------------------------------------------

MALLIVIRKKAUS:
Katso piirrokset A.1-A.3.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

OTSANAUHA: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ virkataan tasona ja ommellaan lopuksi yhteen.

OTSANAUHA:
Virkkaa 11-11 ketjusilmukkaa koukulla nro 5,5 ja Air-langalla. Virkkaa sitten mallivirkkausta piirrosten mukaisesti seuraavasti: Virkkaa ensimmäisten 2 ketjusilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.1a mukaisesti, virkkaa seuraavien 8-8 ketjusilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.2a mukaisesti (= 4-4 mallikertaa) ja virkkaa viimeisen ketjusilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.3a mukaisesti. Jatka mallivirkkausta tähän tapaan. Kun olet virkannut piirrokset loppuun, virkkaa piirroksen A.1a mallivirkkauksen kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.1b mukaisesti, virkkaa piirroksen A.2a mallivirkkauksen kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.2b mukaisesti ja virkkaa piirroksen A.3a mallivirkkauksen kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.3b mukaisesti. Toista piirrosten A.1b/A.2b/A.3b mallikertoja. TARKISTA VIRKKUUTIHEYS! Jatka virkkaamista, kunnes työn pituus on 49-51 cm. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

VIIMEISTELY:
Aseta lyhytsivut reunat vastakkain ja ompele yhteen uloimmista silmukanreunoista, jottei saumasta tulisi paksu.

-------------------------------------------------------

KAULURI: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ virkataan tasona ja ommellaan lopuksi yhteen.

KAULURI:
Virkkaa 19-21 ketjusilmukkaa koukulla nro 5,5 ja Air-langalla. Virkkaa sitten mallivirkkausta piirrosten mukaisesti seuraavasti: Virkkaa ensimmäisten 2 ketjusilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.1a mukaisesti, virkkaa seuraavien 16-18 ketjusilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.2a mukaisesti (= 8-9 mallikertaa) ja virkkaa viimeisen ketjusilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.3a mukaisesti. Jatka mallivirkkausta tähän tapaan. Kun olet virkannut piirrokset loppuun, virkkaa piirroksen A.1a mallivirkkauksen kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.1b mukaisesti, virkkaa piirroksen A.2a mallivirkkauksen kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.2b mukaisesti ja virkkaa piirroksen A.3a mallivirkkauksen kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.3b mukaisesti. Toista piirrosten A.1b/A.2b/A.3b mallikertoja. TARKISTA VIRKKUUTIHEYS! Kun työn pituus on 56-56 cm, kiinnitä 1 merkki työn vasempaan reunaan (oikealta puolelta katsottuna). Kaulurin pää kiinnitetään tästä merkistä alkaen. Jatka virkkaamista, kunnes työn pituus merkistä mitattuna on 20-22 cm (työn pituus on yhteensä 76-78 cm). Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

VIIMEISTELY:
Kiinnitä aloitusreuna työn pitkittäissivuun, merkistä alkaen lopetusreunaan asti (ompele uloimmista silmukanreunoista jottei saumasta tulisi paksu).

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 31.10.2018
Korjaus: Virkkaa ensimmäisten 2 ketjusilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.1a mukaisesti, virkkaa seuraavien 8-8 ketjusilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.2a mukaisesti (aiemmin A.1b)

Piirros

= ketjusilmukkaketju on jo virkattu, aloita seuraavalta kerrokselta!
= ketjusilmukka
= 1 VIISTOON KULKEVA PUHVISILMUKKA (ketjusilmukkaan): Vie koukku ketjusilmukkaan, ota lanka koukulle ja vedä lanka silmukan läpi, *ota lanka koukulle ja vie koukku samaan ketjusilmukkaan, ota lanka koukulle ja vedä lanka silmukan läpi*, toista *-* yhteensä 3 kertaa = 8 silmukkaa koukulla. Ota lanka koukulle ja vedä se kaikkien 8 silmukan läpi.
= 1 VIISTOON KULKEVA PUHVISILMUKKA (viistoon kulkevaan puhvisilmukkaan): Vie koukku edellisen kerroksen viistoon kulkevan puhvisilmukan ensimmäiseen silmukkaan, ota lanka koukulle ja vedä lanka silmukan läpi, *ota lanka koukulle ja vie koukku samaan silmukkaan, ota lanka koukulle ja vedä lanka silmukan läpi*, toista *-* yhteensä 3 kertaa = 8 silmukkaa koukulla. Ota lanka koukulle ja vedä se kaikkien 8 silmukan läpi.

Birgitte Skov 31.10.2018 - 11:30:

Hej - jeg forsøger lige at gennemskue opskriften inden jeg går i gang. Jeg forstår ikke rk 1 "...A.1b over de ns 8-8 (16-18) lm" - det må skulle være A.2a i stedet? På forhånd tak Birgitte

DROPS Design 31.10.2018 kl. 13:20:

Hei Birgitte. Ja, det har du helt rett i, det skal strikkes A.2a mellom A.1a og A.3a. Dette skal vi få korrigert i oppskriften. Takk for beskjed og god fornøyelse.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 192-38