DROPS / 196 / 15

Diamond Delight by DROPS Design

Sweter na drutach, przerabiany od góry do dołu z włóczki DROPS Air, z zaokrąglonym karczkiem i żakardem norweskim. Od S do XXXL

DROPS design: model ai-146
Grupa włóczek C lub A + A
----------------------------------------------------------

Rozmiary: S – M – L – XL – XXL – XXXL
Materiał:
DROPS AIR od Garnstudio (należy do Grupy włóczek C)
250-300-300-350-350-400 g kolor 02, pszeniczny
100-100-100-100-100-100 g kolor nr 14, wrzos

----------------------------------------------------------
ZANIM ZACZNIEMY:

PRÓBKA:
16 oczek na szerokość i 20 rzędów na wysokość, dżersejem = 10 x 10 cm.

DRUTY:
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 5,5
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 5,5 – 40 i 80 cm długości, na dżersej.
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 4,5
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr4,5 – 80 cm długości, na ściągacze.
Podany rozmiar drutów jest orientacyjny! Jeżeli masz za dużo oczek na 10 cm, użyj większych drutów. Jeżeli jest za mało oczek na 10 cm, użyj mniejszych drutów

----------------------------------------------------------

od 22.50 zł /50g
DROPS Air mix DROPS Air mix 22.50 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Air uni colour DROPS Air uni colour 22.50 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 157.50zł. Więcej informacji.

Objaśnienia do wzoru

WYKORZYSTYWANE TECHNIKI:

----------------------------------------------------------

DODAWANIE OCZEK (w regularnych odstępach):
Aby obliczyć gdzie dodawać oczka, należy wziąć ogólną liczbę oczek (np. 76 oczek) i podzielić ją przez liczbę oczka jaka ma być dodana (np. 8) = 9,5.
W tym przykładzie będziemy dodawać oczka wykonując 1 narzut na przemian za każdym 9-tym i 10-tym oczkiem. W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na prawo, aby uniknąć dziur.

ŚCIEG FANTAZYJNY:
Patrz schemat A.1. Żakard jest przerabiany dżersejem.

WSKAZÓWKA:
Aby żakard nie był zbyt ścisły nie można zaciskać nitek na lewej stronie robótki. Jeżeli żakard wychodzi za ścisły należy użyć większego rozmiaru drutów podczas jego przerabiania.

REGLAN:
Dodać 1 oczko z każdej strony 4 nitek markerów, w miejscu każdego przejścia między rękawami, a tyłem/przodem następująco: przerabiać aż zostaje 1 oczko przed nitką markerem, 1 narzut, przerobić 2 oczka prawe (nitka markerem jest na środku tych oczek), 1 narzut (= dodanych 8 oczek). W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na prawo, aby uniknąć dziur. Dalej przerabiać nowe oczka dżersejem.

ZAMYKANIE OCZEK (rękawy):
Zamknąć 1 oczko z każdej strony nitki markera następująco: przerabiać aż zostaje 3 oczka przed nitką markerem i przerobić 2 oczka razem na prawo, 2 oczka prawe (nitka marker jest między tymi oczkami), zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem.

----------------------------------------------------------

ROBÓTKĘ ROZPOCZYNAMY TUTAJ:

----------------------------------------------------------

SWETER - SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Przerabiany od góry do dołu, na okrągło na drutach z żyłką. Po przerobieniu karczku, dalej przerabiać tył/przód na okrągło na drutach z żyłką. Rękawy są przerabiane na okrągło na drutach pończoszniczych/krótkich drutach z żyłką.

WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Na drutach z żyłką nr 4,5 nabrać 76-80-84-88-92-96 oczek kolorem wrzos i przerobić 1 okrążenie na prawo. Dalej przerabiać ściągaczem (= 2 oczka prawe/2 oczka lewe) przez 3 cm. Następnie przerobić 1 okrążenie na prawo, w tym samym czasie równomiernie dodając 8-8-8-12-12-12 oczek – PATRZ DODAWANIE OCZEK = 84-88-92-100-104-108 oczek. Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 5,5.

KARCZEK:
Umieścić 1 nitkę marker na początku okrążenia = środek tyłu. Przerabiać schemat A.1 na okrągło (= 21-22-23-25-26-27 motywów po 4 oczka) - patrz ŚCIEG FANTAZYJNY i WSKAZÓWKA powyżej. Dalej przerabiać schemat A.1 zgodnie ze schematem. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Po przerobieniu schematu A.1, jest 252-264-276-300-312-324 oczka, a długość robótki wynosi ok. 23 cm od rzędu nabierania oczek, mierząc wzdłuż przodu.

ROZMIAR S:
Dalej przerabiać kolorem pszenicznym, dżersejem, bez dodawania oczek, aż długość robótki wynosi 24 cm, od rzędu nabierania oczek, mierząc wzdłuż przodu.

ROZMIARY M – L – XL – XXL – XXXL:
Umieścić teraz 4 nitki markery, bez przerabiania oczek:
1-sza za 40-41-45-48-52 pierwszymi oczkami (= połowa tyłu), 2-ga za 52-56-60-60-58 następnymi oczkami (= rękaw), 3-cia za 80-82-90-96-104 następnymi oczkami (= przód) i 4-ta za 52-56-60-60-58 następnymi oczkami (= rękaw), zostaje 40-41-45-48-52 oczka za ostatnią nitką markerem (= połowa tyłu). Przerabiać kolorem pszenicznym, dżersejem, na okrągło, W TYM SAMYM CZASIE w 1-szym okrążeniu zacząć dodawanie oczek na REGLAN – patrz opis powyżej. Dodawać tak samo w sumie 1-2-2-3-4 razy co 4 okrążenia. Po dodaniu ostatnich oczek na reglan, mamy 272-292-316-336-356 oczek. Dalej przerabiać dżersejem, bez dodawania oczek, aż długość robótki wynosi 26-27-29-31-33 cm, od rzędu nabierania oczek, mierząc wzdłuż przodu.

WSZYSTKIE ROZMIARY:
Teraz kończyć kolorem pszenicznym. Przerabiać kolejne okrążenie dżersejem: 38-41-43-47-51-56 oczek (= połowa tyłu), zdjąć 50-54-60-64-66-66 następnych oczek na nitkę na rękaw, nabrać 6-6-8-8-10-10 oczek (= bok, pod rękawem), przerobić 76-82-86-94-102-112 oczek (= przód), zdjąć 50-54-60-64-66-66 następnych oczek na nitkę na rękaw, nabrać 6-6-8-8-10-10 oczek (= bok, pod rękawem), przerobić 38-41-43-47-51-56 ostatnich oczek (= połowa tyłu). Kończyć oddzielnie tył/przód i rękawy. OD TEGO MOMENTU MIERZYĆ STĄD!

TYŁ & PRZÓD:
= 164-176-188-204-224-244 oczka. Umieścić 1 nitkę marker na środku 6-6-8-8-10-10 nowych oczek nabranych pod rękawem na jednym z boków i zacząć okrążenie tutaj. Przerabiać dżersejem na okrągło. Gdy dł. robótki od jej podziału wynosi 28-28-29-29-29-29 cm, przerobić 1 okrążenie, w tym samym czasie równomiernie dodając 28-28-32-32-36-40 oczek = 192-204-220-236-260-284 oczka.
Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 4,5 i przerabiać ściągaczem 2 oczka prawe/2 oczka lewe przez 3 cm. Zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu (aby zamykane oczka nie ściągały robótki, do zamykania można użyć drutów nr 5,5). Całkowita długość swetra od ramienia wynosi ok. 58-60-62-64-66-68 cm.

RĘKAWY:
Zdjąć 50-54-60-64-66-66 oczek z nitki z jednej strony robótki na druty z żyłką/druty pończosznicze nr 5,5 i dodatkowo nabrać 1 oczko w każde z 6-6-8-8-10-10 oczek nabranych pod rękawem = 56-60-68-72-76-76 oczek. Umieścić 1 nitkę marker na środku 6-6-8-8-10-10 oczek pod rękawem i zaczynać okrążenie tutaj. Przerabiać dżersejem na okrągło.
Gdy dł. robótki od jej podziału wynosi 2 cm, zamknąć 2 oczka na środku pod rękawem – PATRZ ZAMYKANIE OCZEK. Zamykać tak samo co 3½-3-2-2-1½-1½ cm w sumie 10-12-15-16-17-16 razy = 36-36-38-40-42-44 oczka. Dalej przerabiać aż dł. robótki od jej podziału wyniesie 39-37-37-35-33-32 cm (krócej dla większych rozmiarów, gdyż karczek jest dłuższy).
Przerobić 1 okrążenie na prawo, w tym samym czasie równomiernie dodając 4-4-2-4-2-4 oczka = 40-40-40-44-44-48 oczek. Dalej przerabiać na drutach pończoszniczych nr 4,5 i przerabiać ściągaczem = 2 oczka prawe/2 oczka lewe przez 3 cm. Długość rękawa od podziału robótki wynosi ok. 42-40-40-38-36-35 cm. Zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu (aby zamykane oczka nie ściągały robótki, do zamykania użyć drutów nr 5,5). Drugi rękaw wykonać tak samo.

Schemat

= pszeniczny
= wrzos
= wykonać 1 narzut między 2 oczkami, w następnym okrążeniu przerobić oczko przekręcone w miejscu narzutu na prawo, aby uniknąć dziur

Kathryn 12.09.2019 - 09:56:

100g of the second colour is not enough to complete the colourwork. I am knitting L and it should be, Re-ordering will be inconvenient and expensive.

Mari 01.08.2019 - 12:45:

Når jeg skal sette merketråder i arbeidet stemmer ikke antall masker? Strikker str M og skal ha tilsammen 82 masker på bakstykket men jeg får bare 70 masker der? Har rett antall masker på pinnen. Er det feil i oppskriften?

DROPS Design 02.08.2019 kl. 13:53:

Hej Mari, Du har 264 masker. Første merketråd settes etter de første 40 m (= halve bakstykket), 2.merketråd settes etter de neste 52m (= erme), 3.merketråd settes etter de neste 80m (= forstykke) og 4.merketråd settes etter de neste 52m (= erme), det er nå 40m igjen på omgangen etter siste merketråd (= halve bakstykket). God fornøjelse!

Adelina 01.04.2019 - 00:42:

Hola: Estoy tejiendo este modelo para una persona que es talla M pero tiene mucha espalda (por practica de natación) cómo debo tejer? Hasta la parte del canesú voy bien luego los aumentos para el ranglan y la separación de espalda y delantera es mi confusion. gracias por la respuesta. Soy fanática de su pagina

Sølvi Hassel 20.03.2019 - 11:36:

I denne oppskriften er det flere feil: Innledningen refererer til str. S-M-L-XL-XXL-XXXL. Når det skal settes merketråder i arbeidet, er S utelatt. Etter foretatt raglanøkning, er det oppgitt merketråder med samme antall som FØR raglanøkningen. Dette blir veldig forvirrende.

Mina 16.02.2019 - 16:51:

Me podrÍan decir como buscar tallas XS de los jerseys nórdicos. Gracias

DROPS Design 16.02.2019 kl. 19:52:

Hola Mina. No tenemos buscador por tallas.

Bea F 11.02.2019 - 10:49:

J’ai une laine aiguille 3-4. (22m x28 rang)Je souhaite le faire en taille L. Quel chiffre dois je prendre ? Merci de votre aide

DROPS Design 11.02.2019 kl. 11:52:

Bonjour Bea, ce modèle se tricote sur la base d'un échantillon de 16 m x 20 rangs = 10 x 10 cm, si vous n'avez pas le bon échantillon avec votre fil, vous n'aurez pas le bon résultat. Nous sommes en mesure de pouvoir proposer des modèles gratuits grâce à nos fils à tricoter et à crocheter vendus dans le monde entier. Vous comprendrez ainsi que nous ne pouvons que vous recommander d’utiliser l’une de nos qualités. N’hésitez pas à contacter votre magasin DROPS en France pour toute assistance. Merci pour votre compréhension.

Theresa Hotchman 09.02.2019 - 14:01:

Hi there are errors in the pattern on Size M L XL XXL XXXL and next section All sizes. There are 5 sizes but the print has 6 throwing size number out. I am at this stage and would appreciate an amendment. Thank you.

DROPS Design 11.02.2019 kl. 08:27:

Dear Mrs Hotchman, if you are working size S, this section doesn't apply = you continue working with wheat whithout increasing until piece measures 24 cm. Then go to the section ALL SIZES. If you are working on of the 5 larger sizes, just work as explained under this section then go the the section ALL SIZES. Happy knitting!

Elena 29.01.2019 - 00:31:

Se puede hacer este modelo con elevación en el cuello? Muchas gracias

DROPS Design 29.01.2019 kl. 08:59:

Querida Elena, si, tu puedes hacerlo. Cordiales saludos!

Bettina 17.01.2019 - 20:26:

Hallo, ich glaube, die maschenzahlen wurden vertauscht! Im Abschnitt „Grösse M...“ muss ich vier Markierungen setzen und dann gesamt 16 Maschen zunehmen. Im nächsten Abschnitt „ alle Grössen“ sollte ich die Maschen für die Ärmel stilllegen, dort sind es aber weniger Maschen, es kann nicht aufgehen. Bitte überprüfen und ändern, danke euch!

DROPS Design 18.01.2019 kl. 09:24:

Liebe Bettina, in der Grösse M setzen Sie die 4 Markierer (mit 1. nach 40 M., 2. nach 52 M usw dann nehmen Sie 1 M auf beiden Seiten jeder Markierung zu (= 8 M werden zugenommen), Sie hatten davor 264 M + 8 M = 272 M. Dann stricken Sie die ersten 41 M = die 40 M + 1 Zunahme (= 1/2 Rückenteil), die nächsten 54 M (= 52 + 2 Zunahmen) legen Sie für den Ärmel still, usw. Viel Spaß beim stricken!

Elisabeth Mulbjerg 14.01.2019 - 22:17:

Hej. \r\nKan denne opskrift strikkes i garntype Merino Extra fine.\r\nHvis den kan, vil jeg gerne have hjælp til str. . Skal jeg evt. Strikke i en større størrelse. F.eks. Jeg vil strikke i str. M i drops air.

Dodaj komentarz do modelu DROPS 196-15