DROPS / 194 / 3

Denim Crush by DROPS Design

Pulovr s kruhovým sedlem a pruhy pletený shora dolů z dvojité příze DROPS Air. Velikost S - XXXL.

DROPS Design: model č. ai-162
Skupina přízí C + C nebo E
-------------------------------------------------------

150-200-200-200-250-250 g, barva č. 10, mlha
150-200-200-200-250-250 g, barva č. 17, džínová
100-100-100-100-100-150 g, barva č. 09, marina
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 01, smetanová

-------------------------------------------------------
POMŮCKY:

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
10 ok na šířku a 14 řad na výšku lícovým žerzejem dvojitou přízí = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE č.9, dlouhé 40 a 80 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE č.8, dlouhé 40 a 80 cm na lemy.
Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

-------------------------------------------------------

Komentáře (9)

Přízi na tento model můžete mít už za 1323Kč. Více zde.
VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

VZOR:
Viz schéma A.1. Celý vzor pleteme lícovým žerzejem.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech musíme přidávat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 52 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat (tj. 18), takže 52 : 18 = 2,8.
V tomto případě tedy 1x nahodíme za každým zhruba 3. okem; v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2 (sedlo):
Přidáváme střídavě PŘED a ZA značkou. Takže v 1. kruhové řadě s přidáváním přidáme 1 oko ZA každou z 8 značek, ve 2. kruhové řadě s přidáváním přidáme 1 oko PŘED každou z 8 značek atd.
ZA značkami přidáváme takto: 1 oko upleteme hladce, 1x nahodíme.
PŘED značkami přidáváme takto: pleteme až po poslední 1 oko před značkou, 1x nahodíme.
V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP - UJÍMÁNÍ (rukávy): 
Na každé straně značky ujmeme 1 oko, takto - začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka). 

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích, ppř. krátké kruhové jehlici.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Na krátkou kruhovou jehlici č.8 nahodíme 1 vláknem příze v barvě mlhy a 1 vláknem džínové (= dvojitou přízí) 52-56-56-60-60-64 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme v kruhových řadách pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace) do výše 5 cm.

SEDLO:
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.9 a přízi změníme na 2 vlákna v barvě mlhy. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 18-18-18-20-20-22 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1 = 70-74-74-80-80-86 ok. Upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak vložíme do pleteniny 8 značek, takto:
označíme si začátek kruhové řady (= střed zadního průkrčníku), vynecháme 8-10-10-10-10-10 ok, vložíme druhou značku, každou z následujících 6 značek vložíme vždy po 9-9-9-10-10-11 okách; za poslední značkou zbývá v kruhové řadě 8-10-10-10-10-10 ok.
Teď začneme plést barevné pruhy podle schématu A.1 a SOUČASNĚ v 1. kruhové řadě přidáme u každé značky 1 oko – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2 (= přidáme 8 ok). Takto přidáváme v každé 2. kruhové řadě, celkem 8-9-11-13-16-17x a potom v každé 4. kruhové řadě, celkem 2-2-2-1-0-0x (= celkem 10-11-13-14-16-17 kruhových řad s přidáváním) = 150-162-178-192-208-222 ok. Poté upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 2-6-6-2-2-4 oka = 152-168-184-194-210-226 ok. Po dokončení posledního přidávání pokračujeme v pletení vzoru A.1 až do výše 25-26-27-28-29-30 cm (od počátečního nahození). Po dokončení 1 celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) vzor stále opakujeme.
Následující kruhovou řadu pleteme takto: upleteme prvních 22-24-26-28-31-34 ok (= polovina zadního dílu), následujících 32-36-40-42-44-46 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-6-8-8-8 nových ok (= podpaží/bok), upleteme 44-48-52-55-61-67 ok (= přední díl), dalších 32-36-40-42-44-46 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-6-8-8-8 nových ok (= podpaží/bok) a upleteme zbylých 22-24-26-27-30-33 ok (= polovina zadního dílu). NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA.

TRUP:
= 100-108-116-126-138-150 ok. Pokračujeme v kruhových řadách a dál pleteme pruhy dle schématu A.1 až do výše asi 21-22-23-24-25-26 cm (nyní zbývá doplést 1 kruhovou řadu + 6 cm pružného lemu), končíme tak, aby následující kruhová řada byla pletená buď barvou marina nebo smetanovou. Pak díl dokončíme 1 vláknem příze v barvě mlhy a 1 vláknem džínové (= dvojitou přízí). Upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 16-16-20-22-22-22 ok = 116-124-136-148-160-172 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.8 a upleteme 6 cm výšky pružným vzorem 2/2. Pak všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Pulovr měří asi 56-58-60-62-64-66 cm (od ramene).

RUKÁVY:
Odložených 32-36-40-42-44-46 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na krátkou kruhovou jehlici/ponožkové jehlice č.9 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého ze 6-6-6-8-8-8 nových ok v podpaží = 38-42-46-50-52-54 ok. Doprostřed 6-6-6-8-8-8 nových ok v podpaží vložíme značku (= na každé straně značky máme 3-3-3-4-4-4 nová oka). Dál pleteme v kruhových řadách vzor A.1. Ve výši 4-4-4-4-4-2 cm ujmeme na každé straně značky 1 oko – viz TIP – UJÍMÁNÍ. Toto ujímání opakujeme vždy po 6-5-4-3-3-3 cm výšky, celkem 6-7-8-10-10-11x = 26-28-30-30-32-32 ok. Pokračujeme až do výše 36-35-35-34-33-33 cm (nyní zbývá doplést 1 kruhovou řadu + 4 cm pružného lemu), končíme tak, aby následující kruhová řada byla pletená buď barvou marina nebo smetanovou. Pak díl dokončíme 1 vláknem příze v barvě mlhy a 1 vláknem džínové (= dvojitou přízí). Upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 2-0-2-2-0-0 oka = 28-28-32-32-32-32 ok. Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.8 a upleteme 4 cm výšky pružným vzorem 2/2. Pak všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Rukáv měří asi 41-40-40-39-38-38 cm. Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

Schéma

= 2 vlákna příze smetanové
= 2 vlákna příze v barvě mlhy
= 2 vlákna příze džínové
= 2 vlákna příze v barvě marina
= 1 vlákno příze v barvě mlhy a 1 vlákno příze džínové (= dvojitá příze)

AnnaMaria 20.02.2019 - 18:10:

Il diagramma si legge in orizzontale o in verticale?

DROPS Design 20.02.2019 kl. 19:23:

Buonasera AnnaMaria. Il diagramma si legge dal basso verso l'alto e da destra verso sinistra. Buon lavoro!

Patricia Fuchs 29.11.2018 - 20:32:

Eine Frage, bitte. Meine Maschenprobe beträgt 10 Maschen x 16 Reihen, stricke ich dann genau so 25 cm (wie in in der Anleitung, das wären dann praktisch 35 Reihen) oder rechne ich die 25 cm auf meine eigene Maschenprobe um und stricke 40 Reihen? Ich bin mir auch nie sicher, ob Eure Schnitte sich auf den gewaschenen Pullover oder das Maß direkt nach dem Stricken beziehen. Denn ungewaschen hat man ja meistens andere Maße als gewaschen. Bitte erklärt mir das kurz :-), vielen vielen Dank.

DROPS Design 30.11.2018 kl. 08:44:

Liebe Frau Fuchs, haben Sie Ihre Maschenprobe auch mal zuerst gewaschen? So haben Sie vielleicht die korrete Reiheanzahl. Wenn Sie mehr Reihen für 10 cm brauche, sollen Sie unter dem Raglan gleichmäßig verteilt extra Reihe stricken, damit die Passe nicht zu eng wird. Dann A.1 weiter stricken bis die Arbeit 25 cm (in die 1. Größe) mißt - Reihenanzahl einfach nach der Maße anpassen. Beachten Sie bitte auch, daß die Garnmenge über die Maschenprobe 10 M x 14 Reihen kalkuliert wird. Viel Spaß beim stricken!

Marion 15.11.2018 - 10:38:

Bonjour, pour l'empiècement il est indiqué "Quand A.1 a été tricoté 1 fois en hauteur, répéter le diagramme en hauteur." Ce qui fait donc 4 rayures blanches pour l'empiècement. Mais si je regarde la photo, je ne compte que 2 rayures blanches sur l'empiècement. Pouvez-vous m'aider s'il vous plait? Merci beaucoup!

DROPS Design 15.11.2018 kl. 13:42:

Bonjour Marion, votre échantillon est-il juste en hauteur? Avec 14 rangs = 10 cm, les 36 rangs du diagramme + le 1er tour = 26 cm. Donc, en fonction de la taille, vous diviserez l'ouvrage soit avant la fin de A.1 (en S) soit juste après A.1 (M) ou après le 1er A.1 (dans les autres tailles). Bon tricot!

Maria 16.10.2018 - 13:48:

Posso usare Ferri diritti?

DROPS Design 16.10.2018 kl. 14:14:

Buongiorno Maria. Il capo è lavorato in tondo a partire dal collo verso il basso. Per questo tipo di lavorazione, non è possibile sostituire i ferri circolari con quelli dritti. Buon lavoro!

Charlotte Bjerregaard 10.09.2018 - 11:26:

Hej igen, for info. så virker jeres webside ikke optimalt lige nu. Billeder bliver ikke åbnet, så det er umuligt at finde opskrifter og bestille i henhold til dem. Hilsen Charlotte

DROPS Design 10.09.2018 kl. 11:50:

Hei Charlotte. Vi har for øyeblikket tekniske problemer med siden vår, dette medfører at diagrammer og bilder dessverre ikke lastes ordentlig. Vi jobber med å løse problemet, og siden vil være tilbake som normalt så snart som mulig. Du kan følge med på vår twitter eller facebookside for oppdateringer. Beklager dette

Charlotte 07.09.2018 - 11:10:

Hej, Har lige et måske dumt spørgsmål. I jeres opskrifter skriver i f.eks Drops rundpind (60cm) nr. 4. Eller et andet nummer. Hvad referer dette nr til? Der står ikke noget nummer på den enkelte varer. Referere nummer til diameter, dvs. 4 = 4,0 mm?

DROPS Design 10.09.2018 kl. 09:26:

Hei Charlotte. Ja, pinnenummer er tykkelsen på pinnen. Så pinne nr 4 har en diameter på 4 mm. God fornøyelse.

Kirsten Hjort 23.08.2018 - 00:16:

Er der ikke fejl i diagrammet? Mener at den korrekte farve til 2. linje (firkant med streg i) i diagram forklaring skal være 2 tråde tåge og ikke natur som I har noteret? Ellers passer det ikke til billedet eller til symetrien i striberne.

DROPS Design 23.08.2018 kl. 07:58:

Hei Kirsten. Her hadde det skjedd en glipp i den danske oversettelsen, det er helt riktig at symbol nr 2 (firkant med strek) skal være 2 tråder tåke. Dette er nå rettet, takk for beskjed og god fornøyelse.

Sanne 03.07.2018 - 21:37:

Ja tak en fed trøje

Michela 11.06.2018 - 14:42:

Sportivo. Adatto per il tempo libero. Molto bello.

Přidejte komentář k návodu DROPS 194-3