DROPS / 194 / 3

Denim Crush by DROPS Design

Ylhäältä alas neulottu pusero 2-kertaisesta DROPS Air-langasta. Työssä on kaarroke ja raitoja. Koot S-XXXL.

DROPS Design: Malli ai-162
Lankaryhmä C + C tai E
-------------------------------------------------------

150-200-200-200-250-250 g väriä 10, sumu
150-200-200-200-250-250 g väriä 17, farkunsininen
100-100-100-100-100-150 g väriä 09, laivastonsininen
50-50-50-50-50-50 g väriä 01, luonnonvalkoinen

-------------------------------------------------------
TARVIKKEET:

NEULETIHEYS:
10 silmukkaa sileää neuletta leveyssuunnassa ja 14 kerrosta korkeussuunnassa, 2-kertaisella langalla = 10 x 10 cm.

PUIKOT:
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 9 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 9 tai käsialan mukaan: Pituus 40 cm ja 80 cm, sileään neuleeseen.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 8.
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 8: Pituus 40 cm ja 80 cm, joustinneuleeseen.

Kommentit (7)

Saat tämän mallin langat alkaen 36.00€. Lue lisää.
OHJE:

-------------------------------------------------------

MALLINEULE:
Katso ruutupiirros A.1. Koko mallineule neulotaan sileänä neuleena.

LISÄYSVINKKI 1 (lisääminen tasavälein):
Laske kuinka usein kerroksella lisätään seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 52 silmukkaa) ja jaa silmukat lisäysten määrän kanssa (esim. 18) = 2,8.
Tässä esimerkissä lisätään tekemällä 1 langankierto puikolle n. joka 3.silmukan jälkeen. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää.

LISÄYSVINKKI 2 (kaarroke):
Lisää vuorotellen ennen merkkilankaa ja merkkilangan jälkeen. Eli ensimmäisellä lisäyskerroksella lisätään jokaisen 8 merkkilangan jälkeen 1 silmukka, toisella lisäyskerroksella lisätään ennen jokaista 8 merkkilankaa, jne.
Tee lisäykset seuraavasti: Jokaisen merkkilangan jälkeen: Neulo 1 silmukka oikein, tee 1 langankierto puikolle.
Ennen jokaista merkkilankaa: Neulo kunnes merkkilankaa edeltää 1 silmukka, tee 1 langankierto puikolle.
Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää.

KAVENNUSVINKKI (hihat):
Kavenna merkkilangan molemmin puolin 1 silmukka seuraavasti: Neulo kunnes merkkilankaa edeltää 3 silmukkaa, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, neulo 2 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden silmukoiden keskellä), nosta 1 silmukka oikein neulomatta, 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

PUSERO: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla, ylhäältä alas. Hihat neulotaan suljettuna neuleena lyhyellä pyöröpuikolla/sukkapuikoilla.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Luo 52-56-56-60-60-64 silmukkaa lyhyelle pyöröpuikolle nro 8 seuraavalla väriyhdistelmällä: 1-kertainen sumu ja 1-kertainen farkunsininen (= 2-kertainen lanka). Neulo 1 kerros oikein. Neulo sitten joustinneuletta suljettuna neuleena (2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin), kunnes työn pituus luomisreunasta mitattuna on 5 cm.

KAARROKE:
Vaihda pyöröpuikkoon nro 9 ja 2-kertaiseen sumun väriseen lankaan. Neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 18-18-18-20-20-22 silmukkaa (lue LISÄYSVINKKI 1) = 70-74-74-80-80-86 silmukkaa. Neulo 1 kerros oikein. Kiinnitä nyt 8 merkkilankaa työhön näin:
Kiinnitä 1 merkkilanka kerroksen alkuun (= keskitaka), jätä 8-10-10-10-10-10 silmukkaa väliin, kiinnitä seuraava merkkilanka tähän, kiinnitä sitten vielä seuraavat 6 merkkilankaa aina 9-9-9-10-10-11 silmukan välein, kerroksella on nyt viimeisen merkkilangan jälkeen jäljellä 8-10-10-10-10-10 silmukkaa.
Neulo nyt raidoitusta piirroksen A.1 mukaisesti, lisää SAMALLA ensimmäisellä kerroksella jokaisen merkkilangan kohdalla 1 silmukka (lue LISÄYSVINKKI 2) (= työhön lisättiin 8 silmukkaa). Toista tällaiset lisäykset joka 2.kerros yhteensä 8-9-11-13-16-17 kertaa ja joka 4.kerros 2-2-2-1-0-0 kertaa (= yhteensä 10-11-13-14-16-17 lisäyskerrosta) = 150-162-178-192-208-222 silmukkaa. Neulo 1 kerros ja lisää tasavälein 2-6-6-2-2-4 silmukkaa = 152-168-184-194-210-226 silmukkaa. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun olet tehnyt viimeisen lisäyskerroksen, jatka piirroksen A.1 mallineuletta, kunnes työn pituus luomisreunasta mitattuna on 25-26-27-28-29-30 cm. Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, toista piirroksen mallikertaa.
Seuraava kerros neulotaan näin: Neulo 22-24-26-28-31-34 silmukkaa oikein (= puolikas takakappale), siirrä seuraavat 32-36-40-42-44-46 silmukkaa apulangalle hihaa varten ja luo hihan alapuolelle 6-6-6-8-8-8 silmukkaa, neulo seuraavat 44-48-52-55-61-67 silmukkaa (= etukappale), siirrä seuraavat 32-36-40-42-44-46 silmukkaa apulangalle ja luo hihan alapuolelle 6-6-6-8-8-8 silmukkaa, neulo kerroksen loput 22-24-26-27-30-33 silmukkaa (= puolikas takakappale). KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ.

ETU- JA TAKAKAPPALE:
= 100-108-116-126-138-150 silmukkaa. Jatka raidoitusta suljettuna neuleena piirroksen A.1 mukaisesti, kunnes työn pituus on n. 21-22-23-24-25-26 cm (työhön neulotaan vielä 1 kerros + 6 cm joustinneuletta). HUOM: Tarkista, että piirroksen A.1 raidoituksen seuraava kerros ei neulottaisi laivastonsinisellä tai luonnonvalkoisella langalla. Jatka neulomista seuraavalla väriyhdistelmällä: 1-kertainen sumu ja 1-kertainen farkunsininen (= 2-kertainen lanka). Neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 16-16-20-22-22-22 silmukkaa = 116-124-136-148-160-172 silmukkaa. Vaihda pyöröpuikkoon nro 8. Neulo 6 cm joustinneuletta (2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Päätä silmukat joustinneuletta neuloen. Puseron pituus olalta alaspäin mitattuna on n. 56-58-60-62-64-66 cm.

HIHAT:
Ota toisen sivun apulangalla odottavat 32-36-40-42-44-46 silmukkaa takaisin lyhyelle pyöröpuikolle/sukkapuikoille nro 9 ja poimi lisäksi jokaisesta hihan alapuolelle luodusta 6-6-6-8-8-8 silmukasta 1 silmukka = 38-42-46-50-52-54 silmukkaa. Kiinnitä 1 merkkilanka keskelle hihan alle, eli hihan alapuolelta poimittujen 6-6-6-8-8-8 silmukan keskelle (= 3-3-3-4-4-4 poimittua silmukkaa merkkilangan kummallakin puolella). Jatka piirroksen A.1 mallineuletta suljettuna neuleena. Kun työn pituus on 4-4-4-4-4-2 cm, kavenna keskellä hihan alla olevan merkkilangan molemmin puolin 1 silmukka (lue KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset n. 6-5-4-3-3-3 cm välein yhteensä 6-7-8-10-10-11 kertaa = 26-28-30-30-32-32 silmukkaa. Neulo kunnes hihan pituus on n. 36-35-35-34-33-33 cm (työhön neulotaan vielä 1 kerros + 4 cm joustinneuletta). HUOM: Tarkista, että piirroksen A.1 raidoituksen seuraava kerros ei neulottaisi laivastonsinisellä tai luonnonvalkoisella langalla. Jatka neulomista seuraavalla väriyhdistelmällä: 1-kertainen sumu ja 1-kertainen farkunsininen (= 2-kertainen lanka). Neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 2-0-2-2-0-0 silmukkaa = 28-28-32-32-32-32 silmukkaa. Vaihda sukkapuikkoihin nro 8. Neulo 4 cm joustinneuletta (2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Päätä silmukat joustinneuletta neuloen. Hihan pituus on n. 41-40-40-39-38-38 cm.

Piirros

= 2-kertainen luonnonvalkoinen
= 2-kertainen sumu
= 2-kertainen farkunsininen
= 2-kertainen laivastonsininen
= 1-kertainen sumu ja 1-kertainen farkunsininen (= 2-kertainen lanka)

Kommentit (7)

Näppäile kommenttisi tähän!

Marion 15.11.2018 - 10:38:

Bonjour, pour l'empiècement il est indiqué "Quand A.1 a été tricoté 1 fois en hauteur, répéter le diagramme en hauteur." Ce qui fait donc 4 rayures blanches pour l'empiècement. Mais si je regarde la photo, je ne compte que 2 rayures blanches sur l'empiècement. Pouvez-vous m'aider s'il vous plait? Merci beaucoup!

DROPS Design 15.11.2018 kl. 13:42:

Bonjour Marion, votre échantillon est-il juste en hauteur? Avec 14 rangs = 10 cm, les 36 rangs du diagramme + le 1er tour = 26 cm. Donc, en fonction de la taille, vous diviserez l'ouvrage soit avant la fin de A.1 (en S) soit juste après A.1 (M) ou après le 1er A.1 (dans les autres tailles). Bon tricot!

Maria 16.10.2018 - 13:48:

Posso usare Ferri diritti?

DROPS Design 16.10.2018 kl. 14:14:

Buongiorno Maria. Il capo è lavorato in tondo a partire dal collo verso il basso. Per questo tipo di lavorazione, non è possibile sostituire i ferri circolari con quelli dritti. Buon lavoro!

Charlotte Bjerregaard 10.09.2018 - 11:26:

Hej igen, for info. så virker jeres webside ikke optimalt lige nu. Billeder bliver ikke åbnet, så det er umuligt at finde opskrifter og bestille i henhold til dem. Hilsen Charlotte

DROPS Design 10.09.2018 kl. 11:50:

Hei Charlotte. Vi har for øyeblikket tekniske problemer med siden vår, dette medfører at diagrammer og bilder dessverre ikke lastes ordentlig. Vi jobber med å løse problemet, og siden vil være tilbake som normalt så snart som mulig. Du kan følge med på vår twitter eller facebookside for oppdateringer. Beklager dette

Charlotte 07.09.2018 - 11:10:

Hej, Har lige et måske dumt spørgsmål. I jeres opskrifter skriver i f.eks Drops rundpind (60cm) nr. 4. Eller et andet nummer. Hvad referer dette nr til? Der står ikke noget nummer på den enkelte varer. Referere nummer til diameter, dvs. 4 = 4,0 mm?

DROPS Design 10.09.2018 kl. 09:26:

Hei Charlotte. Ja, pinnenummer er tykkelsen på pinnen. Så pinne nr 4 har en diameter på 4 mm. God fornøyelse.

Kirsten Hjort 23.08.2018 - 00:16:

Er der ikke fejl i diagrammet? Mener at den korrekte farve til 2. linje (firkant med streg i) i diagram forklaring skal være 2 tråde tåge og ikke natur som I har noteret? Ellers passer det ikke til billedet eller til symetrien i striberne.

DROPS Design 23.08.2018 kl. 07:58:

Hei Kirsten. Her hadde det skjedd en glipp i den danske oversettelsen, det er helt riktig at symbol nr 2 (firkant med strek) skal være 2 tråder tåke. Dette er nå rettet, takk for beskjed og god fornøyelse.

Sanne 03.07.2018 - 21:37:

Ja tak en fed trøje

Michela 11.06.2018 - 14:42:

Sportivo. Adatto per il tempo libero. Molto bello.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 194-3