DROPS / 195 / 20

Regn by DROPS Design

Strikket bluse i 2 tråde DROPS Sky. Arbejdet er strikket med rib. Størrelse S - XXXL.

Tags: bluser,

DROPS Design: Model sk-003
Garngruppe B + B eller D
-------------------------------------------------------

Størrelse: S - M - L - XL – XXL - XXXL
OBS: Målene på måleskitsen kan virke lidt små (gælder ryg- og forstykke), men pga mønsteret bliver tøjet elastisk. Strik den størrelse du normalt ville strikke.
Materialer:
DROPS SKY fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
200-250-250-250-300-300 g farve 03, lys beige
200-250-250-250-300-300 g farve 04, grå

-------------------------------------------------------
TILBEHØR TIL ARBEJDET:

STRIKKEFASTHED:
14 masker i bredden og 16 pinde i højden med glatstrik og 2 tråde = 10 x 10 cm.

PINDE:
DROPS STRØMPEPINDE NR 6.
DROPS RUNDPINDE NR 6: Længde på 40 cm og 60 cm eller 80 cm til selve tøjet.
DROPS STRØMPEPINDE NR 5,5: til rib på ærmerne.

Garnet til denne opskrift koster fra 231.6kr. Læs mere.
-------------------------------------------------------

FORKLARING TIL OPSKRIFTEN:

-------------------------------------------------------

INDTAGNINGSTIPS (jævnt fordelt):
For at beregne hvordan der skal tages ind jævnt, regner man det totale maskeantal på pinden (f.eks 32 masker) og deler med antal indtagninger som skal gøres (f.eks 2) = 16. I dette eksempel tages der ind ved at strikke 15. og 16.maske sammen.

UDTAGNINGSTIPS (gælder ærmerne):
Strik til der er 1 maske tilbage før mærketråden, slå om, strik 2 masker ret (mærketråden sidder midt mellem disse masker), slå om. På næste omgang strikkes omslaget drejet ret, så der ikke bliver hul. Videre strikkes de nye masker i glatstrik.

-------------------------------------------------------

START ARBEJDET HER:

-------------------------------------------------------

BLUSE - KORT OVERSIGT OVER ARBEJDET:
Arbejdet strikkes rundt på rundpind op til ærmegabet, derefter strikkes for- og bagstykke frem og tilbage hver for sig. Ærmerne strikkes rundt på strømpepinde/lille rundpind.

RYG & FORSTYKKE:
Slå 160-176-192-208-224-240 masker op på rundpind 6 med 1 tråd lys beige og 1 tråd grå (= 2 tråde). Strik 1 omgang ret. Fortsæt med rib således: 2 vrang, * 4 ret, 4 vrang *, strik fra *-* til der er 2 masker tilbage, strik 2 vrang. Fortsæt således. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arbejdet måler 37-38-39-40-41-42 cm strikkes der kun over de første 80-88-96-104-112-120 masker på pinden, de sidste 80-88-96-104-112-120 masker sættes på en tråd.

FORSTYKKE:
= 80-88-96-104-112-120 masker. Fortsæt med rib som før til færdigt mål. Når arbejdet måler 50-52-54-56-58-60 cm strikkes der forkortede pinde således: * Strik over de første 26-26-30-34-38-42 masker, vend, stram tråden, strik tilbage, vend, strik over de første 22-22-26-30-34-38 masker, vend, stram tråden, strik tilbage, strik 1 pind over alle 80-88-96-104-112-120 masker *, gentag fra *-* 1 gang til. Luk af med ret over ret og vrang over vrang. Arbejdet måler ca 54-56-58-60-62-64 cm.

BAGSTYKKE:
Sæt de 80-88-96-104-112-120 masker fra tråden over på rundpind 6 og strik på samme måde som forstykket.

ÆRME:
Slå 32-32-32-32-40-40 masker op på strømpepinde 5,5 med 1 tråd lys beige og 1 tråd grå (= 2 tråde). Strik 1 omgang ret. Derefter strikkes der rib (= 4 ret / 4 vrang) i 4 cm. Skift til strømpepinde 6 og strik 1 omgang ret hvor der tages 2-2-0-0-4-4 masker ind jævnt fordelt – læs INDTAGNINGSTIPS = 30-30-32-32-36-36 masker. Sæt 1 mærketråd i begyndelsen af omgangen = midt under ærmet. Fortsæt i glatstrik. Når arbejdet måler 7-6-8-7-7-7 cm tages der 1 maske ud på hver side af mærketråden – læs UDTAGNINGSTIPS. Tag ud således på hver 4½.-4.-3.-3.-3.-2½.cm totalt 9-10-11-12-11-13 gange = 48-50-54-56-58-62 masker. Luk af når arbejdet måler 45-44-42-42-39-38 cm (kortere mål i de største størrelser pga bredere skuldervidde) – sørg for at aflukningskanten ikke strammer. Strik det andet ærme.

MONTERING:
Sy skuldersømmene, lad ca 19-20-21-22-23-24 cm være til hals. Sy ærmerne i.

Diagram

Maria Gioia 16.04.2019 - 13:55:

Buongiorno, posso realizzare questo medello anche con i ferri classici? Nel caso quante maglie dovrei montare per una taglia M? Grazie

DROPS Design 16.04.2019 kl. 14:00:

Buongiorno Maria Gioia, può lavorare questo modello in piano aggiungendo 1 maglia di vivagno a ogni lato per la cucitura. Buon lavoro!

Nuria March 09.02.2019 - 12:58:

En la explicacion de como hacercel jersey dicen: DELANTERO:\r\n= 80-88-96-104-112-120 puntos. Continuar con el elástico como antes hasta la largura final. Cuando la labor mida 50-52-54-56-58-60 cm trabajar filas cortas como sigue: *Trabajar los primeros 26-26-30-34-38-42 puntos, girar, estirar el hilo y trabajar de vuelta. \r\n\r\nDesconozco que significa \"estirar el hilo\"\r\n¿Podrian explicarme en que consiste?\r\nGracias

DROPS Design 11.02.2019 kl. 19:56:

Hola Nuria. Aquí tienes un video tutorial de cómo trabajar las filas cortas. Estirar o apretar el hilo, este término lo usamos para tener el hilo más tenso ( para evitar que se formen agujeros en medio de la labor).

Annegret 20.01.2019 - 13:45:

Ich möchte dieses-oder ein vergleichbares Modell- gern mit einem Faden Drops Sky stricken und freue mich über einen Tipp

DROPS Design 21.01.2019 kl. 11:08:

Liebe Annegret, dieses Modell wird nur mit 2 Fäden Sky gestrickt, dh nicht nur 1 Faden. Am besten blättern Sie in unseren Anleitungen für Pullover Garngruppe B um die richtige Maschenprobe zu haben wenn Sie nicht mit 2 Fäden stricken möchten. Viel Spaß beim stricken!

Sue 27.12.2018 - 09:26:

Ich habe sehr lange Arme und benötige 5 cm mehr Armlänge. Wo füge ich diese am besten ein?

DROPS Design 02.01.2019 kl. 12:18:

Liebe Sue, vielleicht können Sie die Zunahmen etwas später anfangen? oder dann diese 5 cm regelmäßig zwischen die Zunahmen verteilen? Viel Spaß beim stricken!

Patricia Olivia Fuchs 21.12.2018 - 16:12:

Bei Größe S werden 160 Maschen angeschlagen. Das ergibt bei mir mit Maschenprobe 14 in der Breite aber 57 cm für vorne und hinten, nicht 50. Bitte um Erklärung, danke.

DROPS Design 02.01.2019 kl. 08:29:

Liebe Frau Fuchs, die Maschenprobe wird glatt rechts gestrickt = 14 M x 16 R glatt rechts = 10 x 10 cm. Wenn diese Maschenprobe stimmt, dann sollten Sie die richtigen Massen in der jeweiligen Grösse bekommen, auch wenn Sie dann Bündchen/Rippenmuster stricken. Viel Spaß beim stricken!

Maillard 20.11.2018 - 23:29:

Bonsoir ,j.aimerai savoir si je peux tricoter ce modèle avec la laine Brushed alpaca silk et avec combien de pelotes et qu.elle n d.aiguille merci d.avance

DROPS Design 21.11.2018 kl. 08:34:

Bonjour Mme Maillard, ce pull se tricote avec 2 fils DROPS Sky qui appartient au groupe B, DROPS Brushed Alpaca Silk appartient au groupe C et n'apparaît pas comme une alternative. Vous trouverez ici quelques informations sur les alternatives - n'hésitez pas à contacter votre magasin DROPS, même par mail ou téléphone -pour une assistance personnalisée. Bon tricot!

Mary 15.11.2018 - 21:27:

Hallo, Kann ich denn statt im Rippenmuster auch in einem anderen Muster Stricken? Wenn ja, welche Alternativen würden Sie vorschlagen? Vielen Dank!

DROPS Design 16.11.2018 kl. 09:35:

Liebe Mary, dieses Modell wird im Rippenmuster gestrickt und geschrieben, dh alle Angaben sind so kalkuliert, am besten genauso stricken, wie in der Anleitung beschrieben ist. Viel Spaß beim stricken!

Dorthe Hald-sørensen 18.10.2018 - 14:28:

Hvornår kan man købe andre farver i dette garn

DROPS Design 23.10.2018 kl. 16:19:

Hej Dorthe, til at begynde med kan du købe det i disse 14 flotte farver. Vi har ikke besluttet om flere farver endnu. Men gå gerne ind på farvekortet og skriv en kommentar om hvilken farve du ville ønske dig :)

Mc 28.07.2018 - 11:20:

Bonjour, J'aimerais réaliser ce modèle en "LIMA", cependant quand je calcule mon mètrage de fil, je trouve des quantités astronomiques. Dans les explications que vous donnez il faut 10 pelotes, soit 1900 mètres, il me faudrait donc en "lima" 19 pelotes, pour une taille L ? Merci

DROPS Design 31.07.2018 kl. 08:54:

Bonjour Mc, la quantité sera automatiquement différente si vous utilisez Lima, car Sky fait environ 190 m pour 50 g alors que Lima fait 100 m environ pour 50 g. Rappelez-vous que des fils de composition différentes donneront des résultats différents, vous trouverez ici plus d'infos sur les alternatives. Bon tricot!

Sara M 26.07.2018 - 02:20:

I cannot wear real wool and would like an alternative to knit this in that doesn’t contain wool. Do you have any suggested alternatives? I tried the yarn converter and it didn’t offer any suggestions. Thank you

DROPS Design 26.07.2018 kl. 10:08:

Dear Sara M, you can use any other yarn group B - remember that different yarns with different textures will give different result - read more about alternatives here. Happy knitting!

Kommentere opskrift DROPS 195-20