DROPS / 197 / 8

Clemence by DROPS Design

Pulovr s kruhovým sedlem a plastickým vzorem pletený shora dolů z příze DROPS Air. Velikost S - XXXL.

DROPS Design: model č. ai-167
Skupina přízí C nebo A + A
-----------------------------------------------------------

250-250-250-300-300-350 g, barva č. 13, pomerančová

-------------------------------------------------------

POMŮCKY:

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
13 ok na šířku a 17 řad na výšku lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.8.
DROPS KRUHOVÉ JEHLICE č.8, dlouhé 40 a 80 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.7.
DROPS KRUHOVÉ JEHLICE č.7, dlouhé 40 a 80 cm na lemy.
Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

-------------------------------------------------------

Komentáře (30)

65% alpaka, 28% polyamid, 7% vlna
od 96.00 Kč /50g
DROPS Air mix DROPS Air mix 96.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Air uni colour DROPS Air uni colour 96.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 480Kč. Více zde.
VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

VZOR:
Viz schéma A.1. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost.

TIP - UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ:
Abychom vypočítali, jak často musíme ujímat/přidávat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 180 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout/přidat (tj. 4), takže 180 : 4 = 45.
V tomto případě tedy spleteme hladce dohromady každé 44. a 45. oko.
Pokud přidáváme, přidáme za každým 45. okem. Přidáváme nahozením a v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – RUBOVÝ ŽERZEJ (rukávy a trup):
Když pleteme rubovým žerzejem, tj. lícovou řadu obrace, můžeme si pleteninu otočit naruby a plést řadu z rubu hladce. Dbáme však na to, abychom pak pleteninu převrátili zpět na lícovou stranu.

TIP - UJÍMÁNÍ (rukávy):
Na každé straně značky ujmeme 1 oko, takto - začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme obrace, 2 oka upleteme obrace (značka leží mezi nimi), další 2 oka spleteme obrace (= ujmuli jsme 2 oka). POZOR! Pokud máme díl převrácený a pleteme z rubu hladce, budeme i oka splétat hladce!

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Rukávy pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici či ponožkových jehlicích.

SEDLO:
Na kruhovou jehlici č.7 nahodíme přízí Air 54-60-63-66-69-72 ok. Označíme si začátek kruhové řady (= střed zadního průkrčníku).
Pleteme vzorem A.1a – zvolte si schéma pro požadovanou velikost (= 18-20-21-22-23-24 sekvencí vzoru po 3 okách). Pokračujeme a po dokončení celé sekvence vzoru A.1 převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.8. Namísto vzoru A.1a pleteme teď vzor A.1b. Po dokončení celé sekvence vzoru A.1b (na výšku) máme na jehlici 180-200-210-242-253-264 ok.
Nyní pleteme namísto vzoru A.1b vzor A.1c. Sekvenci vzoru A.1c opakujeme až do výše 22-24-25-27-29-31 cm (od počáteční, nahozené řady) – končíme tak, abychom měli upletenou kruhovou řadu stejnou, jako je 1. kruhová řada vzoru A.1c. Upleteme 1 kruhovou řadu obrace a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 4-4-0-12-11-0 ok – viz TIP - UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ = 176-196-210-230-242-264 ok.
Následující kruhovou řadu pleteme rubovým žerzejem (tj. obrace), takto:
upleteme prvních 26-28-30-33-36-40 ok (= polovina zadního dílu), následujících 36-42-45-49-49-52 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-8-8-10-10 nových ok (= podpaží), upleteme 52-56-60-66-72-80 ok (= přední díl), dalších 36-42-45-49-49-52 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-8-8-10-10 nových ok (= podpaží) a upleteme posledních 26-28-30-33-36-40 ok (= polovina zadního dílu).
NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!

TRUP:
= 116-124-136-148-164-180 ok. Doprostřed 6-6-8-8-10-10 nových ok v podpaží na jedné straně vložíme značku. Kruhovou řadu pak začínáme u této značky. Pokračujeme rubovým žerzejem (tj. obrace) – viz TIP – RUBOVÝ ŽERZEJ. Ve výši 25-25-26-26-26-26 cm od podpaží převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.7 a upleteme 6 cm výšky pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace). Pak všechna oka volně dle vzoru uzavřeme – abychom neměli uzavřený okraj moc stažený, použijeme na uzavírání ok jehlice č.8.
Pulovr měří asi 56-58-60-62-64-66 cm (od ramene).

RUKÁV:
Odložených 36-42-45-49-49-52 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na krátkou kruhovou jehlici/ponožkové jehlice č.8 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého ze 6-6-8-8-10-10 nově nahozených ok v podpaží = 42-48-53-57-59-62 ok. Doprostřed 6-6-8-8-10-10 nových ok v podpaží vložíme značku – kruhová řada začíná zde. Pokračujeme rubovým žerzejem – viz TIP – RUBOVÝ ŽERZEJ. Ve výši 3 cm ujmeme na každé straně značky 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ. Toto ujímání opakujeme vždy po 5-3-2,5-2-2-1,5 cm výšky, celkem 7-10-12-13-13-14x = 28-28-29-31-33-34 ok. Dál pleteme až do výše 36-34-34-32-30-29 cm (od podpaží). Pak upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 0-0-3-1-3-2 oka = 28-28-32-32-36-36 ok. Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.7 a upleteme 6 cm výšky pružným vzorem 2/2. Rukáv měří asi 43-41-41-39-37-36 cm (od podpaží). Pak všechna oka dle vzoru uzavřeme – abychom neměli uzavřený okraj moc stažený, uzavíráme jehlicí č.8. Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

= 1x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky
= hladce
= *pravou jehlici vpíchneme o 4 kruhové řady níže do oka označeného kroužkem, nabereme přízi a vytáhneme smyčku dlouhou asi 3 cm*, 1 oko upleteme hladce, *-* 1x zopakujeme (= 3 oka)
= 3 oka spleteme hladce
= 3 oka spleteme hladce za zadní nit

Patricia Olivia Fuchs 16.04.2019 - 18:38:

Stricktipp für Glatt links: Bedeutet das, dass ich praktisch nach dem Stilllegen der Ärmel einen Anfangsfaden beim halben Rückenteil habe, jedoch die Runde beim Arm mit einem neuen Faden beginne? Wäre es nicht klüger, wenn ich die Runde weiterhin am halben Rückenteil beginne und mit einer Wendemasche (für verkürzte Reihen) die Arbeit auf rechts wende? Ich hoffe, Sie wissen, was ich meine... Das geht sicher auch - richtig?

DROPS Design 23.04.2019 kl. 10:42:

Liebe Frau Fuchs, wahrscheinlich können Sie auch die Runden beim halben Rückenteil auch anfangen, beim Rumpfteil stricken Sie jetzt glatt links bis zum Bündchen. Viel spaß beim stricken!

Sagrario López Palmero 22.03.2019 - 08:09:

Tip.para tejer de revés. Cuando se vira la.pieza no se queda hueco en ese punto ya que se vá en sentido contrario de cómo se estaba haciendo?? Gracias y Saludos.

DROPS Design 13.04.2019 kl. 20:50:

Hola Sagrario. No queda ningún hueco en la labor. Si estás más cómoda trabajando en punto jersey ( todos los puntos de derecho trabajando en redondo), puedes darle la vuelta a la labor y trabajar por el lado revés del jersey en punto jersey. No olvides darle otra vez la vuelta cuando tengas que empezar el punto elástico.

Mariapaola 11.01.2019 - 13:14:

...quindi le 6+6 nuove maglie avviate si lavoreranno con il corpo fino a diventare 116; è esatto? Grazie per la pazienza e la velocità della risposta!

DROPS Design 11.01.2019 kl. 13:36:

Buongiorno Mariapaola. Sì esatto. Mette in sospeso le maglie per le maniche, avvia le 6 + 6 maglie e prosegue in tondo sulle 116 m che sono il davanti e il dietro. Buon lavoro!

Mariapaola 10.01.2019 - 20:59:

Buonasera, ho realizzato lo sprone trovandomi esattamente con le 176 previste ma nel suddividere le maglie per il corpo e le maniche non capisco come avviare 6 nuove maglie SOTTO LA MANICA ( avviarle sul ferro?) e poi per la manica riprendere UNA MAGLIA IN OGNUNA DELLE 6 avviate sotto la manica. Grazie!

DROPS Design 11.01.2019 kl. 09:26:

Buongiorno Mariapaola. le alleghiamo due video: il primo può aiutarla per avviare le maglie; il secondo per riprendere le maglie nel bordo delle maglie avviate. Buon lavoro!

Susanne Damgaard 18.12.2018 - 20:55:

Hej. Kan I hjælpe med omgangene med xox. Jeg kan ikke finde ud af, hvad jeg skal gøre med de vrangmasker der ikke er markeret i diagrammet.

DROPS Design 19.12.2018 kl. 08:31:

Hei Susanne. Hvilke vrangmasker sikter du til? Du strikker etter diagram og alle m er markert i diagrammet. Den første omg med med xox (omg 10) begynner med 1 kast, så stikker du pinnen ned i rettmasken markert med O, 4 rader nedenfor (= omgang 6), henter tråden og drar den over de 3 radene opp til den raden du er på. Så strikker du 1 m rett som vanlig (= ruten med x), før du igjen strikker i m 4 rader nedenfor – den første m med X er nå ferdig strikket og du har strikket 3 m i denne. Videre strikker du 1 rett, en X igjen (= 3 m) og avslutter med 1 vrang. God fornøyelse.

Melanie 18.12.2018 - 16:41:

I really don't understand this pattern where the x stitches begin. What happens to the purl stitches? Why don't they show up in the chart? I'm pretty good at following charts, but I really can't make heads or tails of this one. I've read through the previous comments and haven't found a better explanation. Thanks for any clarifications you can give.

DROPS Design 19.12.2018 kl. 08:51:

Dear Melanie, this video is showing how to work the first pattern row (with xox): the first P on row is the stitch worked K between the 2 loops you are picking 4 rounds below. Happy knitting!

Lene 17.12.2018 - 17:24:

Øv....må opgive mønstret. Kan, på trods af hjælp, slet ikke få x og o i diagrammet til det ønskede resultat. Mvh Lene

Lene 15.12.2018 - 20:09:

Hej! Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan jeg strikker x i diagrammet. Mvh Lene

DROPS Design 17.12.2018 kl. 11:20:

Hei Lene. Når du kommer til en x skal du strikke i masken som er markert med sirkel 4 rader nedenfor. Du stikker nålen inn i midten av denne masken (4 rader ned) og henter tråden opp slik at den går over de 3 radene mellom den med masken du strikker i (4 rader nedenfor) og den raden som strikkes. Så strikker du 1 vanlig rettmaske (= masken med x - på raden som strikkes) før du på nytt strikker i masken 4 rader under. Begge x-ene i samme diagram (med 1 maske mellomrom) strikkes i den samme masken (med sirkel) 4 rader ned. Masken mellom de 2 x-ene er også en sirkel, og denne strikkes i 4 rader lenger opp. God fornøyelse.

Liudmila 08.12.2018 - 14:55:

Will you plese help me to convert my yarn? It's Bergere Aran that requires 5 mm needles, it's 50 gramms, 85 metres

DROPS Design 09.12.2018 kl. 19:15:

Hi Liudmila! You can use yarn converter (link under materials) and choose DROPS yarn with a similar thickness to yours. Happy knitting!

Judy Bekink 26.11.2018 - 11:16:

Bonjour, je vous signale que la site boutiquelucelainetricot.com ne répond plus aux appels téléphoniques, mail etc. Les commandes ne sont pas livrées mais les payements sont bien acceptés. Sur Google il y a déjà plusieurs avis négatives. Personnellement j'ai fait une commande et payé 40.86 euro et aucune nouvelle depuis 5 nov.

DROPS Design 27.11.2018 kl. 11:52:

Bonjour Mme Bekink, nous sommes désolés de ce désagrément, et allons transmettre votre message au magasin.

Přidejte komentář k návodu DROPS 197-8