DROPS / 194 / 6

Winter Heart by DROPS Design

Pulovr s kruhovým sedlem s norským vzorem pletený shora dolů z příze DROPS Nepal nebo DROPS Air. Velikost S - XXXL.

DROPS design: model č. ne-285
Skupina přízí C nebo A + A
----------------------------------------------------------

Velikost: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiál:
DROPS NEPAL firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
550-600-700-750-800-900 g, barva č. 8907, mlha
150-150-200-200-200-250 g, barva č. 0612, hnědá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 0500, stříbrošedá
nebo:
DROPS AIR firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
300-300-350-400-400-450 g, barva č. 10, mlha
100-100-100-100-100-150 g, barva č. 05, hnědá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 18, světlá šedozelená

-------------------------------------------------------
POMŮCKY:

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
16 ok na šířku a 20 řad na výšku lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.5,5.
DROPS KRUHOVÉ JEHLICE č.5,5, dlouhé 40 a 80 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.4,5.
DROPS KRUHOVÉ JEHLICE č.4,5, dlouhé 40 a 80 cm na lemy.
Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

-------------------------------------------------------

Komentáře (20)

Přízi na tento model můžete mít už za 1050Kč. Více zde.
VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

TIP – PŘIDÁVÁNÍ:
Abychom vypočítali, jak často musíme přidávat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 73 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat (tj. 11), takže 73 : 11 = 6,6.
V tomto případě tedy 1x nahodíme střídavě za každým zhruba 6. a 7. okem; v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

VZOR:
Viz schéma A.1. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost. Celý vzor pleteme lícovým žerzejem.

TIP - UJÍMÁNÍ (rukávy): 
Na každé straně značky ujmeme 1 oko, takto - začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka). 

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích, ppř. krátké kruhové jehlici.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Na kruhovou jehlici č.4,5 nahodíme přízí v barvě mlhy 72-76-80-84-84-92 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace) do výše 2 cm. Poté upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 12-16-20-20-8-8 ok - viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ = 84-92-100-104-92-100 ok. Pokračujeme pletením sedla.

SEDLO:
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.5,5. Označíme si začátek kruhové řady (= střed zadního průkrčníku). Pleteme vzor A.1 (= 21-23-25-26-23-25 sekvencí vzoru po 4 okách) - viz VZOR. V pletení vzoru pokračujeme a přidáváme dle schématu. Když vzor A.1 dopleteme až ke kruhové řadě označené pro zvolenou velikost, máme na jehlici 252-276-300-312-322-350 ok a díl měří asi 26-28-29-31-33-35 cm (měřeno od počáteční, nahozené řady, uprostřed přední strany). Pokud je to nutné, pokračujeme v pletení vzoru A.1 až do potřebné výše, ale už nepřidáváme (po dokončení poslední kruhové řady vzoru A.1 pleteme lícovým žerzejem přízí v barvě mlhy).
Následující kruhovou řadu pleteme takto: upleteme prvních 38-41-44-47-50-54 ok (= polovina zadního dílu), následujících 51-57-63-63-62-67 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-6-6-12-12 nových ok (= podpaží/bok), upleteme 74-80-86-92-98-108 ok (= přední díl), dalších 51-57-63-63-62-67 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-6-6-12-12 nových ok (= podpaží/bok) a upleteme zbylých 38-41-44-47-50-54 ok (= polovina zadního dílu). Trup a rukávy dokončíme odděleně.
NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!

TRUP:
= 162-174-186-198-222-240 ok. Pokračujeme, až dokončíme celou sekvenci vzoru A.1 (na výšku), pak pleteme lícovým žerzejem přízí v barvě mlhy. Ve výši 28-28-29-29-29-29 cm od místa, kde jsme díly rozdělili (= podpaží), pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 34-34-38-38-46-48 ok = 196-208-224-236-268-288 ok.
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4,5 a upleteme 3 cm výšky pružným vzorem 2/2. Pak všechna oka dle vzoru uzavřeme – abychom neměli uzavřený okraj moc stažený, můžeme na uzavření ok použít jehlice č.5,5.
Pulovr měří asi 60-62-64-66-68-70 cm (od ramene).

RUKÁV:
Odložených 51-57-63-63-62-67 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na krátkou kruhovou jehlici/ponožkové jehlice č.5,5 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého ze 6-6-6-6-12-12 nových ok v podpaží = 57-63-69-69-74-79 ok. Doprostřed 6-6-6-6-12-12 ok v podpaží vložíme značku – kruhová řada začíná zde; během pletní značku snímáme vždy do aktuálně pletené řady. Pokud vám pro zvolenou velikost ještě chybí doplést některé řady vzoru A.1, pokračujte v pletení tak dlouho, dokud nedokončíte celou sekvenci vzoru A.1a i A.1b (na výšku), potom pokračujte lícovým žerzejem přízí v barvě mlhy.
Ve výši 2 cm od podpaží ujmeme na každé straně značky 1 oko – viz TIP – UJÍMÁNÍ. Toto ujímání opakujeme v každé 6.-5.-4.-4.-3.-3. kruhové řadě, celkem 10-12-15-14-16-17x = 37-39-39-41-42-45 ok. Pleteme dál, až do výše 37-35-35-33-32-30 cm od podpaží. Pak upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 7-9-9-7-10-7 ok = 44-48-48-48-52-52 ok. Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.4,5 a upleteme 3 cm výšky pružným vzorem 2/2. Poté všechna oka dle vzoru uzavřeme – abychom neměli uzavřený okraj moc stažený, můžeme na uzavření ok použít jehlice č.5,5. Rukáv měří asi 40-38-38-36-35-33 cm (od podpaží).
Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

Schéma

= mlha
= stříbrošedá nebo světlá šedozelená
= hnědá
= mezi 2 oky 1x nahodíme barvou pozadí daného barevného pruhu; v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky

Aina 27.02.2019 - 08:29:

Hvordan skal jeg lese første rad i mønsteret? Er det tre masker og så kast eller fire masker og så kast? Rad 2; Er det kast med grunnfarge, 1 grå, 1 grunnfarge, 1 grå, 1 grunnfarge og så et kast med grunnfarge? Eller er det kast med grunnfarge, 1 grå, 1 grunnfarge, 1 grå, og så et kast med grunnfarge?

DROPS Design 27.02.2019 kl. 15:26:

Hei Aina. første rad i diagarmmet leses slik: strikk 4 masker med tåke, 1 kast (med tåke). Gjenta ut omgangen. 2 rad i diagrammet strikes slik: 1 kast med tåke, 1 maske tåke, 1 maske brun, 1 maske tåke, 1 makse brun, 1 maske tåke. Gjenta ut omgangen. Det er altså kun 1 kast på rad 2. Alle kast lages med hovedfargen som strikkes den omgangen. Feks på rad 5 (størrelse S + M) eller 6 (størrelse L + XL og XXL +XXXL) gjøres kastet med grå/grågrønn. God fornøyelse

Andrea Neumann 17.02.2019 - 15:55:

Hallo, ich wollte mal was fragen. In dem Diagramm sieht man einen Pulli der ringsum zahlen hat. Sind das Maschen, Runden oder CM angaben? Bin neu was stricken angeht. Daher würde mir das weiter helfen. Danke vorab.

Anne Marie 14.02.2019 - 19:53:

Jeg forstår ikke hvad der menes i opskrift : Ryg&Forstykke Når arbejde måler 28-28-29-29-29cm fra delingen, strikkes der 1 omgang hvor der tages 34-34-38 -38 46-48 masker ud jævnt fordelt =196-208-224-236-268-288 masker ...... skal det forstås at der tages ud lige inden rib og så lukkes af🙄eller er udtagninger mål fra under ærme 🙄

DROPS Design 18.02.2019 kl. 15:15:

Hei Anne-Marie. Når du har strikket 28-28-29-29-29 cm fra der du delte til bol og ermer skal du øke masker jevnt fordelt før du strikker vrangborden nederst på genseren. Dette gjøres for at vrangborden ikke skal være mye smalere enn resten av genseren. God fornøyelse

Beate 10.02.2019 - 19:20:

Ich habe, nachdem ich die Passe in Gr. L gestrickt habe, auch nur 240 M auf der Nadel. Meines Erachtens liegt es daran, dass in der Anleitung von 25 Rapporten à 4 M ausgegangen wird, tatsächlich sind an diesem Punkt aber erst 80 M auf der Nadel, also nur 20 Rapporte. 100 M sind erst nach der ersten Zunahme (also 5 M pro Rapport= 20 Rapporte) vorhanden. 20 x 12= 240.

DROPS Design 11.02.2019 kl. 12:02:

Liebe Beate, A.1 fängt mit 4 M und endet mit 12 M, so haben Sie am Anfang: 25 x 4 M = 100 M bei der 1. Reihe und wenn Diagram fertig ist: 25 x 12 M = 300 M. Viel Spaß beim stricken!

Teresa 16.01.2019 - 19:14:

Referem, nos mates das mangas que eles devem ser repetidos 10/12 vezes. Como poderemos obter um total de 37 malhas se os mates sāo duplos e sāo repetifdos 10 vezes. O normal seria obter menos 20 malhas.

Janelle 16.11.2018 - 00:40:

Which yarn is used in the sweater (Winter Heart pullover) shown on the model? Drops Nepal or Drops Air? Thanks!

DROPS Design 16.11.2018 kl. 05:52:

Dear Janelle, sweater on the picture is knitted from DROPS Air. Happy knitting!

Luisa 07.11.2018 - 16:24:

Hallo, ich kann die Maßskizze leider nicht finden. Und ich möchte dieses Pullover mit einer weichen Wolle stricken, was würden Sie mir dazu raten? Vielen Dank für die Antworten und freundliche Grüße, Luisa

DROPS Design 08.11.2018 kl. 08:47:

Liebe Luisa, die Maßskizze finden Sie ganz unten der Anleitung, nach den Strickschriftten. Beide Wolle sind ja weich, DROPS Air ist vielleicht weicher, gerne wird Ihnen Ihr DROPS Laden noch persönnlicher weiter helfen- auch telefonisch oder per E-Mail. Viel Spaß beim stricken!

Josephine 19.10.2018 - 18:52:

Hejsa, Kan det virkelig passe at man skal bruge næsten dobbelt så meget Nepal garn som Air, selvom det er samme garngruppe? :/ Vh.

Angela Larsen 06.09.2018 - 21:44:

I am confused by the measurements. It says the model is 170 cm and wears a small or medium. 170 cm at her chest? That converts to 66.9 inches! That is unrealistically large. I looked at the measurements on the last page. Those are in inches? Those numbers are extremely large too. A “small” is 51 inches? Are the measurements correct?

DROPS Design 07.09.2018 kl. 07:35:

Hi Angela, the model is 170 cm in height, and the measure at the bottom of page are given in cm, so 51 cm corresponds to 20.1". Hope this helps. Happy knitting!

Michaela 05.09.2018 - 15:58:

Ich möchte schon länger einen Pullover mit nordischer Rundpasse stricken. Dieses Modell gefällt mir sehr! Wäre DROPS Big Merino dafür geeignet?

DROPS Design 06.09.2018 kl. 08:27:

Liebe Michaela, DROPS Big Merino und DROPS Air gehören beide zur Garngruppe C, so können Sie Big Merino hier stricken. Beachten Sie nur, daß Garne mit unterschiedlichen Strucktur unterschiedlichen Ergebnisse geben - hier lesen Sie mal mehr über Garnalternativen - unser Garnumrechner können Sie gerne benutzen. Viel Spaß beim stricken!

Přidejte komentář k návodu DROPS 194-6