DROPS / 195 / 28

Forward by DROPS Design

Ylhäältä alas neulottu pusero 2-kertaisesta DROPS Sky-langasta. Työssä on raglanlinjat ja kohoneuletta. Koot S-XXXL.

DROPS Design: Malli sk-007
Lankaryhmä B + B
-------------------------------------------------------

350-400-450-450-500-550 g väriä 03, vaalea beige

-------------------------------------------------------
TARVIKKEET:

NEULETIHEYS:
13 silmukkaa sileää neuletta leveyssuunnassa ja 15 kerrosta korkeussuunnassa, 2-kertaisella langalla = 10 x 10 cm.

PUIKOT:
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 7 tai käsialan mukaan: Kohoneuleeseen/sileään neuleeseen.
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 7 tai käsialan mukaan: Pituus 40 cm ja 80 cm, kohoneuleeseen/sileään neuleeseen.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 6: Joustinneuleeseen.
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 6: Pituus 40 cm, joustinneuleeseen.

alkaen 5.90 € /50g
DROPS Sky uni colour DROPS Sky uni colour 5.90 € /50g
Tilaa
DROPS Sky mix DROPS Sky mix 5.90 € /50g
Tilaa
Puikot & Virkkuukoukut
Saat tämän mallin langat alkaen 41.30€. Lue lisää.
OHJE:

-------------------------------------------------------

MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A.1-A.3. Katso halutun koon piirrokset (piirrokset A.1 ja A.2).

RAGLANLISÄYKSET (hihoissa):
Lisää ennen hihojen merkkilankoja/hihojen merkkilankojen jälkeen 1 silmukka näin: Neulo hihan ensimmäiseen merkkilankaan asti, 1 silmukka oikein, tee 1 langankierto puikolle, neulo kunnes seuraavaa merkkilankaa edeltää 1 silmukka, tee 1 langankierto puikolle, 1 silmukka oikein. Toista toisessa hihassa (= työhön lisättiin 4 silmukkaa). Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan oikein, jolloin työhön muodostuu reikiä. Jatkossa lisätyillä silmukoilla neulotaan sileää neuletta.

KAVENNUSVINKKI (hihat):
Kavenna merkityn silmukan molemmin puolin 1 silmukka näin: Neulo kunnes merkkilankaa edeltää 3 silmukkaa, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, neulo 2 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden silmukoiden keskellä), nosta 1 silmukka oikein neulomatta, 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

PUSERO: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla, ylhäältä alas. Hihat neulotaan suljettuna neuleena lyhyellä pyöröpuikolla/sukkapuikoilla.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Luo 60-60-64-68-72-72 silmukkaa lyhyelle pyöröpuikolle nro 6 2-kertaisella Sky-langalla. Neulo 1 kerros oikein. Kiinnitä 1 merkkilanka kerroksen alkuun (vasemman hihan ja takakappaleen rajakohta). Anna merkkilangan kulkea työn mukana. Neulo 4 cm joustinneuletta suljettuna neuleena (1 silmukka oikein/ 1 silmukka nurin). Seuraava kerros neulotaan näin: Neulo ensimmäiset 25-25-25-29-29-29 silmukkaa siten miltä ne näyttävät, kiinnitä 1 merkkilanka tähän (takakappaleen ja oikean hihan rajakohta), neulo seuraavat 5-5-7-5-7-7 silmukkaa oikein ja lisää samalla tasavälein 1-2-2-2-1-2 silmukkaa, kiinnitä 1 merkkilanka tähän (oikean hihan ja etukappaleen rajakohta), neulo seuraavat 25-25-25-29-29-29 silmukkaa siten miltä ne näyttävät, kiinnitä 1 merkkilanka tähän (etukappaleen ja vasemman hihan rajakohta), neulo seuraavat 5-5-7-5-7-7 silmukkaa oikein ja lisää samalla tasavälein 1-2-2-2-1-2 silmukkaa = 62-64-68-72-74-76 silmukkaa.

KAARROKE:
Vaihda pyöröpuikkoon nro 7. Neulo nyt mallineuletta seuraavasti: *Neulo ensimmäisillä 12-12-12-14-14-14 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (katso halutun koon piirros), neulo 1 silmukka oikein (= takakappaleen/etukappaleen keskisilmukka), neulo seuraavilla 12-12-12-14-14-14 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti (katso halutun koon piirros), (merkkilanka on tässä), neulo 1 silmukka oikein, tee 1 langankierto puikolle (= raglanlisäys), neulo seuraavat 4-5-7-5-6-7 silmukkaa oikein, tee 1 langankierto puikolle (= raglanlisäys), 1 silmukka oikein, (merkkilanka on tässä)*, toista *-* vielä kerran. Jatka mallineuletta suljettuna neuleena tähän tapaan ja toista RAGLANLISÄYKSET (hihoissa) (lue selitys yllä) joka 2.kerros, kunnes olet neulonut piirrokset A.1 ja A.2 loppuun. Piirroksen A.1 kumpaankin mallikertaan on nyt lisätty 2 silmukkaa ja piirroksen A.2 kumpaankin mallikertaan on lisätty 2 silmukkaa (= mallineuleeseen lisättiin 8 silmukkaa) ja kummankin hihan kumpaankin reunaan on lisätty 2 silmukkaa raglanlinjaa varten (= hihoihin lisättiin 8 silmukkaa) = 78-80-84-88-90-92 silmukkaa.
Neulo nyt mallineuletta seuraavasti: *Neulo piirroksen A.1 mallineuleen 14-14-14-16-16-16 silmukalla kohoneuletta kuten aiemmin, neulo takakappaleen/etukappaleen keskisilmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti (= 1 silmukka), neulo piirroksen A.2 mallineuleen 14-14-14-16-16-16 silmukalla kohoneuletta kuten aiemmin, (merkkilanka on tässä), neulo 1 silmukka oikein, tee 1 langankierto puikolle (= raglanlisäys), neulo oikeaa kunnes seuraavaa merkkilankaa edeltää 1 oikea silmukka, tee 1 langankierto puikolle (= raglanlisäys), 1 silmukka oikein, (merkkilanka on tässä)*, toista *-* vielä kerran. Etukappaleen/takakappaleen piirroksen A.3 mallineuleeseen lisättiin 2 silmukkaa (= mallineuleeseen lisättiin 4 silmukkaa) ja kummankin hihan kumpaankin reunaan lisättiin 1 silmukka raglanlinjaa varten (= hihoihin lisättiin 4 silmukkaa) = 86-88-92-96-98-100 silmukkaa.
Jatka mallineuletta suljettuna neuleena tähän tapaan ja toista raglanlisäykset (hihoissa) joka 2.kerros vielä 12 -14-15-18-19-20 kertaa (= kummankin hihan kumpaankin reunaan lisätään kaarrokkeen aikana yhteensä 15-17-18-21-22-23 silmukkaa). Jatka myös piirroksen A.3 mallineuletta ja toista lisäykset piirroksen A.3 kummassakin reunassa joka 2.kerros, kunnes olet tehnyt vielä 13-13-15-17-21-25 lisäyskerrosta (= yhteensä 14-14-16-18-22-26 lisäyskerrosta, piirroksen A.3 ensimmäisestä kerroksesta laskettuna). HUOM: Aina kun olet tehnyt piirroksen A.3 mallineuleen kummassakin reunassa lisäyksen, neulo langankiertojen väliin 2 silmukkaa kohoneuletta enemmän.
Kun kaikki lisäykset on tehty, työssä on 186-196-212-236-258-280 silmukkaa. Jatka etu- ja takakappaleessa kohoneuletta ja neulo hihojen silmukat oikein, kunnes työn pituus on 25-27-29-31-33-35 cm.
Seuraava kerros neulotaan näin: Neulo ensimmäiset 57-57-61-69-77-85 silmukkaa kuten aiemmin (= takakappale), siirrä seuraavat 36-41-45-49-52-55 silmukkaa apulangalle (= hiha), luo apulangan silmukoiden tilalle 9 silmukkaa (= sivussa hihan alla), neulo seuraavat 57-57-61-69-77-85 silmukkaa kuten aiemmin (= etukappale), siirrä seuraavat 36-41-45-49-52-55 silmukkaa apulangalle (= hiha), luo apulangan silmukoiden tilalle 9 silmukkaa (= sivussa hihan alla). KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ!

ETU- JA TAKAKAPPALE:
= 132-132-140-156-172-188 silmukkaa. Jatka kohoneuletta suljettuna neuleena. Kummankin hihan alapuolelle luoduilla silmukoilla neulotaan myös kohoneuletta siten, että kuvio jatkuu rikkoutumattomana. Kun työn pituus kaikissa koissa on 30 cm, päätä silmukat oikein silmukoin. Tee tarvittaessa 1 langankierto n. joka 6.silmukan jälkeen samalla kun päätät silmukat, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava (langankierrot päätetään kuten muut silmukat). Puseron pituus olalta alaspäin mitattuna on yhteensä 58-60-62-64-66-68 cm.

HIHA:
Ota toisen sivun apulangalla odottavat 36-41-45-49-52-55 silmukkaa lyhyelle pyöröpuikolle/sukkapuikoille nro 7 ja poimi lisäksi jokaisesta hihan alapuolelle luodusta 9 silmukasta 1 silmukka = 45-50-54-58-61-64 silmukkaa. Kiinnitä 1 merkkilanka hihan alapuolelta poimittujen 9 silmukan keskimmäiseen silmukkaan. Jatka sileää neuletta suljettuna neuleena. Kun työn pituus jakokohdasta mitattuna on 4-4-4-4-3-2 cm, kavenna keskellä hihan alla 2 silmukkaa (lue KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset n. 6-4-4-3-3-3 cm välein yhteensä 8-10-11-12-13-14 kertaa = 29-30-32-34-35-36 silmukkaa. Neulo kunnes hihan pituus jakokohdasta mitattuna on 36-35-34-32-30-29 cm (suurimmissa koissa on lyhyemmät mitat, koska niissä on leveämmät pääntiet ja korkeammat kaarrokkeet). Neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 3-4-4-6-7-8 silmukkaa = 32-34-36-40-42-44 silmukkaa. Vaihda sukkapuikkoihin nro 6 ja neulo 4 cm joustinneuletta suljettuna neuleena (= 1 silmukka oikein / 1 silmukka nurin). Päätä silmukat joustinneuletta neuloen. Tee tarvittaessa 1 langankierto n. joka 6.silmukan jälkeen samalla kun päätät silmukat, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava (langankierrot päätetään kuten muut silmukat). Hihan pituus jakokohdasta mitattuna on n. 40-39-38-36-34-33 cm. Neulo toinen hiha samoin.

= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan oikein, jolloin työhön muodostuu reikä

Kommentit (3)

Maritza 30.07.2018 - 01:55:

Hola podrias traducir este patrón al español. Muchas gracias

DROPS Design 31.07.2018 kl. 12:03:

Hola Maritza. Durante el agosto todos los patrones publicados de la nueva colección estarán traducidos al español.

Irena 20.06.2018 - 18:56:

Mam nadzieję że opis ukaże się również w języku polskim. Przepiękny sweterek!

Carmen 06.06.2018 - 23:08:

Muy bonito y muy bonita la lana

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 195-28