DROPS / 195 / 28

Forward by DROPS Design

Ylhäältä alas neulottu pusero 2-kertaisesta DROPS Sky-langasta. Työssä on raglanlinjat ja kohoneuletta. Koot S-XXXL.

DROPS Design: Malli sk-007
Lankaryhmä B + B
-------------------------------------------------------

350-400-450-450-500-550 g väriä 03, vaalea beige

-------------------------------------------------------
TARVIKKEET:

NEULETIHEYS:
13 silmukkaa sileää neuletta leveyssuunnassa ja 15 kerrosta korkeussuunnassa, 2-kertaisella langalla = 10 x 10 cm.

PUIKOT:
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 7 tai käsialan mukaan: Kohoneuleeseen/sileään neuleeseen.
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 7 tai käsialan mukaan: Pituus 40 cm ja 80 cm, kohoneuleeseen/sileään neuleeseen.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 6: Joustinneuleeseen.
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 6: Pituus 40 cm, joustinneuleeseen.

alkaen 4.15 € /50g
DROPS Sky uni colour DROPS Sky uni colour 4.15 € /50g
Tilaa
DROPS Sky mix DROPS Sky mix 4.15 € /50g
Tilaa
Puikot & Virkkuukoukut
Saat tämän mallin langat alkaen 29.05€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJE:

-------------------------------------------------------

MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A.1-A.3. Katso halutun koon piirrokset (piirrokset A.1 ja A.2).

RAGLANLISÄYKSET (hihoissa):
Lisää ennen hihojen merkkilankoja/hihojen merkkilankojen jälkeen 1 silmukka näin: Neulo hihan ensimmäiseen merkkilankaan asti, 1 silmukka oikein, tee 1 langankierto puikolle, neulo kunnes seuraavaa merkkilankaa edeltää 1 silmukka, tee 1 langankierto puikolle, 1 silmukka oikein. Toista toisessa hihassa (= työhön lisättiin 4 silmukkaa). Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan oikein, jolloin työhön muodostuu reikiä. Jatkossa lisätyillä silmukoilla neulotaan sileää neuletta.

KAVENNUSVINKKI (hihat):
Kavenna merkityn silmukan molemmin puolin 1 silmukka näin: Neulo kunnes merkkilankaa edeltää 3 silmukkaa, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, neulo 2 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden silmukoiden keskellä), nosta 1 silmukka oikein neulomatta, 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

PUSERO: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla, ylhäältä alas. Hihat neulotaan suljettuna neuleena lyhyellä pyöröpuikolla/sukkapuikoilla.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Luo 60-60-64-68-72-72 silmukkaa lyhyelle pyöröpuikolle nro 6 2-kertaisella Sky-langalla. Neulo 1 kerros oikein. Kiinnitä 1 merkkilanka kerroksen alkuun (vasemman hihan ja takakappaleen rajakohta). Anna merkkilangan kulkea työn mukana. Neulo 4 cm joustinneuletta suljettuna neuleena (1 silmukka oikein/ 1 silmukka nurin). Seuraava kerros neulotaan näin: Neulo ensimmäiset 25-25-25-29-29-29 silmukkaa siten miltä ne näyttävät, kiinnitä 1 merkkilanka tähän (takakappaleen ja oikean hihan rajakohta), neulo seuraavat 5-5-7-5-7-7 silmukkaa oikein ja lisää samalla tasavälein 1-2-2-2-1-2 silmukkaa, kiinnitä 1 merkkilanka tähän (oikean hihan ja etukappaleen rajakohta), neulo seuraavat 25-25-25-29-29-29 silmukkaa siten miltä ne näyttävät, kiinnitä 1 merkkilanka tähän (etukappaleen ja vasemman hihan rajakohta), neulo seuraavat 5-5-7-5-7-7 silmukkaa oikein ja lisää samalla tasavälein 1-2-2-2-1-2 silmukkaa = 62-64-68-72-74-76 silmukkaa.

KAARROKE:
Vaihda pyöröpuikkoon nro 7. Neulo nyt mallineuletta seuraavasti: *Neulo ensimmäisillä 12-12-12-14-14-14 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (katso halutun koon piirros), neulo 1 silmukka oikein (= takakappaleen/etukappaleen keskisilmukka), neulo seuraavilla 12-12-12-14-14-14 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti (katso halutun koon piirros), (merkkilanka on tässä), neulo 1 silmukka oikein, tee 1 langankierto puikolle (= raglanlisäys), neulo seuraavat 4-5-7-5-6-7 silmukkaa oikein, tee 1 langankierto puikolle (= raglanlisäys), 1 silmukka oikein, (merkkilanka on tässä)*, toista *-* vielä kerran. Jatka mallineuletta suljettuna neuleena tähän tapaan ja toista RAGLANLISÄYKSET (hihoissa) (lue selitys yllä) joka 2.kerros, kunnes olet neulonut piirrokset A.1 ja A.2 loppuun. Piirroksen A.1 kumpaankin mallikertaan on nyt lisätty 2 silmukkaa ja piirroksen A.2 kumpaankin mallikertaan on lisätty 2 silmukkaa (= mallineuleeseen lisättiin 8 silmukkaa) ja kummankin hihan kumpaankin reunaan on lisätty 2 silmukkaa raglanlinjaa varten (= hihoihin lisättiin 8 silmukkaa) = 78-80-84-88-90-92 silmukkaa.
Neulo nyt mallineuletta seuraavasti: *Neulo piirroksen A.1 mallineuleen 14-14-14-16-16-16 silmukalla kohoneuletta kuten aiemmin, neulo takakappaleen/etukappaleen keskisilmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti (= 1 silmukka), neulo piirroksen A.2 mallineuleen 14-14-14-16-16-16 silmukalla kohoneuletta kuten aiemmin, (merkkilanka on tässä), neulo 1 silmukka oikein, tee 1 langankierto puikolle (= raglanlisäys), neulo oikeaa kunnes seuraavaa merkkilankaa edeltää 1 oikea silmukka, tee 1 langankierto puikolle (= raglanlisäys), 1 silmukka oikein, (merkkilanka on tässä)*, toista *-* vielä kerran. Etukappaleen/takakappaleen piirroksen A.3 mallineuleeseen lisättiin 2 silmukkaa (= mallineuleeseen lisättiin 4 silmukkaa) ja kummankin hihan kumpaankin reunaan lisättiin 1 silmukka raglanlinjaa varten (= hihoihin lisättiin 4 silmukkaa) = 86-88-92-96-98-100 silmukkaa.
Jatka mallineuletta suljettuna neuleena tähän tapaan ja toista raglanlisäykset (hihoissa) joka 2.kerros vielä 12 -14-15-18-19-20 kertaa (= kummankin hihan kumpaankin reunaan lisätään kaarrokkeen aikana yhteensä 15-17-18-21-22-23 silmukkaa). Jatka myös piirroksen A.3 mallineuletta ja toista lisäykset piirroksen A.3 kummassakin reunassa joka 2.kerros, kunnes olet tehnyt vielä 13-13-15-17-21-25 lisäyskerrosta (= yhteensä 14-14-16-18-22-26 lisäyskerrosta, piirroksen A.3 ensimmäisestä kerroksesta laskettuna). HUOM: Aina kun olet tehnyt piirroksen A.3 mallineuleen kummassakin reunassa lisäyksen, neulo langankiertojen väliin 2 silmukkaa kohoneuletta enemmän.
Kun kaikki lisäykset on tehty, työssä on 186-196-212-236-258-280 silmukkaa. Jatka etu- ja takakappaleessa kohoneuletta ja neulo hihojen silmukat oikein, kunnes työn pituus on 25-27-29-31-33-35 cm.
Seuraava kerros neulotaan näin: Neulo ensimmäiset 57-57-61-69-77-85 silmukkaa kuten aiemmin (= takakappale), siirrä seuraavat 36-41-45-49-52-55 silmukkaa apulangalle (= hiha), luo apulangan silmukoiden tilalle 9 silmukkaa (= sivussa hihan alla), neulo seuraavat 57-57-61-69-77-85 silmukkaa kuten aiemmin (= etukappale), siirrä seuraavat 36-41-45-49-52-55 silmukkaa apulangalle (= hiha), luo apulangan silmukoiden tilalle 9 silmukkaa (= sivussa hihan alla). KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ!

ETU- JA TAKAKAPPALE:
= 132-132-140-156-172-188 silmukkaa. Jatka kohoneuletta suljettuna neuleena. Kummankin hihan alapuolelle luoduilla silmukoilla neulotaan myös kohoneuletta siten, että kuvio jatkuu rikkoutumattomana. Kun työn pituus kaikissa koissa on 30 cm, päätä silmukat oikein silmukoin. Tee tarvittaessa 1 langankierto n. joka 6.silmukan jälkeen samalla kun päätät silmukat, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava (langankierrot päätetään kuten muut silmukat). Puseron pituus olalta alaspäin mitattuna on yhteensä 58-60-62-64-66-68 cm.

HIHA:
Ota toisen sivun apulangalla odottavat 36-41-45-49-52-55 silmukkaa lyhyelle pyöröpuikolle/sukkapuikoille nro 7 ja poimi lisäksi jokaisesta hihan alapuolelle luodusta 9 silmukasta 1 silmukka = 45-50-54-58-61-64 silmukkaa. Kiinnitä 1 merkkilanka hihan alapuolelta poimittujen 9 silmukan keskimmäiseen silmukkaan. Jatka sileää neuletta suljettuna neuleena. Kun työn pituus jakokohdasta mitattuna on 4-4-4-4-3-2 cm, kavenna keskellä hihan alla 2 silmukkaa (lue KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset joka 6.-4.-4.-3.-3.-3.kerros yhteensä 8-10-11-12-13-14 kertaa = 29-30-32-34-35-36 silmukkaa. Neulo kunnes hihan pituus jakokohdasta mitattuna on 36-35-34-32-30-29 cm (suurimmissa koissa on lyhyemmät mitat, koska niissä on leveämmät pääntiet ja korkeammat kaarrokkeet). Neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 3-4-4-6-7-8 silmukkaa = 32-34-36-40-42-44 silmukkaa. Vaihda sukkapuikkoihin nro 6 ja neulo 4 cm joustinneuletta suljettuna neuleena (= 1 silmukka oikein / 1 silmukka nurin). Päätä silmukat joustinneuletta neuloen. Tee tarvittaessa 1 langankierto n. joka 6.silmukan jälkeen samalla kun päätät silmukat, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava (langankierrot päätetään kuten muut silmukat). Hihan pituus jakokohdasta mitattuna on n. 40-39-38-36-34-33 cm. Neulo toinen hiha samoin.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 01.10.2018
Korjaus: HIHA:...Toista tällaiset kavennukset joka 6.-4.-4.-3.-3.-3.kerros yhteensä 8-10-11-12-13-14 kertaa = 29-30-32-34-35-36 silmukkaa. (aiemmin toista tällaiset kavennukset X cm välein)

= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan oikein, jolloin työhön muodostuu reikä

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 195-28) .

Kommentit / Kysymykset (18)

Joan 09.11.2019 - 21:48:

Hvorfor bliver mine ærmer så smalle?

DROPS Design 11.11.2019 kl. 13:28:

Hei Joan. Usikke på hvorfor dine ermer blir så smale. Sjekk om strikkefastheten din stemmer med det som står skrevet i oppskriften. mvh DROPS design

Sofie Johansson 09.09.2019 - 10:25:

Vilken storlek har modellen på bilden? Började sticka en M, ville ha den lös så valde större strl, är 167cm och ca 58kg, men den blev jätteliten och inte alls så vid i halsen som på bilden...

DROPS Design 10.09.2019 kl. 10:09:

Hej. Modellerna har vanligtvis storlek S eller M på sig, men det bästa är om du ser på måtten längst ner på måttskissen och jämför med dina egna mått för att få den storlek som passar dig bäst. Lycka till!

Lillian 03.09.2019 - 18:12:

Fra hvor skal jeg måle bærestykket, før jeg skiller til armer og bol?

DROPS Design 05.09.2019 kl. 09:32:

Hei Lillian, Du måler fra halskanten. God fornøyelse!

Josée 02.09.2019 - 10:15:

Bonjour Pourriez vous expliquer le < x > dans le patron ? Merci

DROPS Design 02.09.2019 kl. 11:34:

Bonjour Josée, pensez-vous au 2ème symbole du diagramme? C'est une maille que l'on va tricoter à l'envers (sur l'endroit car on tricote en rond), alors que le 1er symbole se tricote à l'endroit, ainsi, on tricote A.1 ainsi: Tour 1: 1 m end, 1 m env, ... Tour 2: tout à l'endroit, Tour 3 (et tous les tours impairs): 1 m end, 1 m env, etc.. on tricote ainsi la m jersey endroit à l'endroit et la maille point mousse à l'envers. On obtient ainsi des côtes 1 m endroit/1 maille point mousse. Bon tricot!

Maria Hyttel Meyer Schrøder 31.07.2019 - 20:22:

Er det muligt at strikke med enkel tråd?

DROPS Design 01.08.2019 kl. 15:03:

Hej Maria, Ja men da må du vælge et tykkere garn. 2 tråde fra garngruppe B = 1 tråd fra garngruppe D Se her: Garngrupper

Siv 26.05.2019 - 14:00:

Når eg gjør økningene(ragland og mønster i front og bak, får eg altfor mange masker (310).Skal det felles i mønsteret framme og bak?

DROPS Design 27.05.2019 kl. 12:09:

Hei Siv. Du øker til raglan i hver side av hvert erme totalt 15-17-18-21-22-23 ganger (= totalt 60-68-72-84-88-92 masker økt). Videre økte du totalt 2 masker i hver A.1 og A.2 (=total 8 masker økt - på både forstykket og bakstykket). Økningene i A.1 og A.2 er ferdig, og det økes som vist i A.3 isteden, totalt 14-14-16-18-22-26 ganger (= totalt 64-64-72-80-96-112 masker økt - på både forstykket og bakstykket). Du hadde 62-64-68-72-74-76 masker før økningn startet. Maskenatallet blir derfor: 62-64-68-72-74-76 + 60-68-72-84-88-92 (ermer) + 8 masker i alle størrelser + 64-64-72-80-96-112 (forstykket og bakstykket) = 186-196-212-236-258-280 masker. God fornøyelse

Pia 31.01.2019 - 16:49:

Vill gärna sticka tröjan utan hålmönstret mitt på framstycket. Hur gör jag på bästa sätt då? Går det att bara sticka struktur eller missar jag ngt då? Mvh

DROPS Design 01.02.2019 kl. 11:55:

Hei Pia. Du må følge diagrammene med alle økinger som er der, men om du ikke vil ha hull kan du strikke kastene vridd (altså i bakre maskeledd). God fornøyelse.

Rosa 03.01.2019 - 14:42:

El canesu tiene una nota sobre aumentar 2 puntos entre lazadas..dónde se haría ese aumento ?

DROPS Design 28.01.2019 kl. 20:53:

Hola Rosa. ¿Puedes citar en qué parte del patrón tienes problemas?

Marie 18.11.2018 - 16:31:

Bonjour, Pour realiser ce pull, comment évite -t-on les trous au niveau du montage des manches.

DROPS Design 19.11.2018 kl. 09:28:

Bonjour Marie, je ne suis pas sûre de bien comprendre votre question, ce modèle se tricote en commençant par l'encolure, on va augmenter pour l'empiècement puis diviser l'ouvrage en séparant les mailles des manches (qui seront tricotées ensuite séparément) et celles du dos et du devant, en montant des mailles au-dessus des mailles en attente pour les manches pour les emmanchures - pour les manches, on reprend les mailles en attente et on relève 1 maille dans chacune des mailles montées pour l'emmanchure. Bon tricot!

Marie 20.10.2018 - 10:35:

Bonjour, J'aimerais savoir quelle technique d'augmentation il faut utiliser pour les augmentations du col.

DROPS Design 22.10.2018 kl. 08:10:

Bonjour Marie, vous pouvez utiliser la technique que vous préférez. Bon tricot!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 195-28