DROPS / 189 / 10

Himalaya Rose by DROPS Design

Kruhový koberec s barevnými pruhy a krajkovým vzorem háčkovaný od středu z trojité příze DROPS Paris.

DROPS design: model č. w-710
Skupina přízí C+C+C
----------------------------------------------------------
Rozměry: Průměr: asi 110 cm
Materiál:
DROPS PARIS firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
300 g, barva č. 41, kari
250 g, barva č. 19, světlá žlutá
250 g, barva č. 01, lososová
200 g, barva č. 38, korálová
200 g, barva č. 30, šedomodrá
150 g, barva č. 37, vínová
150 g, barva č. 35, žlutá

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí C)" – viz link níže.

DROPS HÁČEK č.8 – nebo velikosti potřebné k uháčkování zkušebního vzorku o rozměrech 8 dlouhých sloupků a 4,5 řady trojitou přízí = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
----------------------------------------------------------

od 35.00 Kč /50g
DROPS Paris uni colour DROPS Paris uni colour 40.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Paris recycled denim DROPS Paris recycled denim 35.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 1050Kč. Více zde.
POUŽITÉ POSTUPY:

VZOR:
Viz schémata A.1 až A.4 (schéma A.1 a A.3 zobrazuje, jak kruhová řada začíná a končí).

BAREVNÝ VZOR:
Při změně barvy příze na začátku kruhové řady uháčkujeme poslední pevné oko na konci předchozí kruhové řady už novou barvou.

SLED PRUHŮ:
ZAČÁTEK + 1.-2. KRUHOVÁ ŘADA: kari
3.-4. KRUHOVÁ ŘADA: světlá žlutá
5. KRUHOVÁ ŘADA: lososová
6. KRUHOVÁ ŘADA: vínová
7. KRUHOVÁ ŘADA: šedomodrá
8. KRUHOVÁ ŘADA: korálová
9. KRUHOVÁ ŘADA: kari
10. KRUHOVÁ ŘADA: šedomodrá
11. KRUHOVÁ ŘADA: žlutá
12. KRUHOVÁ ŘADA: lososová
13.-14. KRUHOVÁ ŘADA: korálová
15. KRUHOVÁ ŘADA: vínová
16. KRUHOVÁ ŘADA: lososová
17.-18. KRUHOVÁ ŘADA: korálová
19. KRUHOVÁ ŘADA: kari
20. KRUHOVÁ ŘADA: žlutá
21.-24. KRUHOVÁ ŘADA: světlá žlutá
25. KRUHOVÁ ŘADA: apricot
26. KRUHOVÁ ŘADA: vínová
27. KRUHOVÁ ŘADA: šedomodrá
28. KRUHOVÁ ŘADA: korálová
29. KRUHOVÁ ŘADA: kari
----------------------------------------------------------

KOBEREC:
Háčkujeme v kruhových řadách od středu k okrajům trojitou přízí Paris.

Háčkem č.8 háčkujeme nejprve 3 vlákny příze v barvě kari (= trojitou přízí). Barvy pak střídáme dle SLEDU PRUHŮ – viz výše. Háčkujeme vzor v kruhových řadách, takto:
nejprve vzor A.1 a A.2 (schéma A.1 zobrazuje, jak kruhová řada začíná a končí) – v kruhové řadě máme 10 sekvencí vzoru A.2. Viz BAREVNÝ VZOR.
V poslední kruhové řadě přidáme rovnoměrně 8 dlouhých sloupků = 168 dlouhých sloupků. Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 a A.2 (na výšku) měří díl v průměru asi 68 cm.
Od kruhové řady označené šipkou háčkujeme vzor A.3 a A.4 (schéma A.3 zobrazuje, jak kruhová řada začíná a končí) – v kruhové řadě máme 14 sekvencí vzoru A.4.
Po dokončení celé sekvence vzoru A.3 a A.4 (na výšku) máme v kruhové řadě 280 dlouhých sloupků a díl měří v průměru asi 110 cm. Práci ukončíme.

Schéma

= uháčkujeme 4 řetízková oka a spojíme je pevným okem do kroužku; tečka označuje začátek kruhové řady
= 1 řetízkové oko
= 3 řetízková oka
= 4 řetízková oka
= 5 řetízkových ok
= 1 krátký sloupek kolem řetízkového oka/obloučku z řetízkových ok
= 1 krátký sloupek kolem obloučku mezi 2 oky
= 1 krátký sloupek do oka
= 1 dlouhý sloupek kolem kroužku/obloučku z řetízkových ok
= 1 dlouhý sloupek do oka
= 1 2x nahozený dlouhý sloupek do oka
= 4 dlouhé sloupky sháčkujeme dohromady takto: do prvního dlouhého sloupku uháčkujeme 1 dlouhý sloupek, ale nedokončíme jej - před posledním protažením příze (= na háčku máme 2 smyčky) uháčkujeme stejným způsobem nedokončený dlouhý sloupek do každého z následujících 2 ok, potom do dalšího ještě jeden - při jeho dokončování pak protáhneme přízi všemi 5 smyčkami na háčku
= 2 a 2 dlouhé sloupky sháčkujeme dohromady takto: kolem prvního obloučku z řetízkových ok uháčkujeme 1 dlouhý sloupek, ale nedokončíme jej - před posledním protažením příze (= na háčku máme 2 smyčky) uháčkujeme do téhož oka druhý nedokončený dlouhý sloupek, pak do následujícího oka další nedokončený dlouhý sloupek a poté do téhož oka ještě jeden dlouhý sloupek - při jeho dokončování protáhneme přízi všemi 5 smyčkami na háčku
= na začátku kruhové řady nahrazujeme 1. dlouhý sloupek 3 řetízkovými oky; kruhovou řadu končíme 1 pevným okem do 3. řetízkového oka ze začátku kruhové řady
= kruhovou řadu začínáme 1 řetízkovým okem - toto oko NEnahrazuje 1. oko v kruhové řadě; kruhovou řadu končíme 1 pevným okem do 1. řetízkového oka ze začátku kruhové řady
= na začátku kruhové řady nahrazujeme 1. 2x nahozený dlouhý sloupek 4 řetízkovými oky; kruhovou řadu končíme 1 pevným okem do 4. řetízkového oka ze začátku kruhové řady
= začínáme touto kruhovou řadou - předchozí kruhovou řadu už máme uháčkovanou; nyní háčkujeme v kruhové řadě 14 sekvencí vzoru A.4
= v této kruhové řadě přidáme rovnoměrně 8 dlouhých sloupků = 168 dlouhých sloupků

Imogen 17.02.2019 - 11:11:

Der Teppich sieht toll aus. Habe ihn aus Garnresten unterschiedlicher Art gehäkelt. Es ging recht schnell und das Ergebnis ist toll. In der Anleitung konnte ich keine Fehler entdecken. Vielen Dank!

Reix 06.12.2018 - 10:53:

Bonjour, j'aimerais savoir pourquoi lorsque je crochète en rond mon travail fait des plis, il n'est pas plat. Peut être est ce dû au crochet.. mais du coup il faut que je prenne la taille au dessus ou en dessous? Merci de votre réponse

DROPS Design 06.12.2018 kl. 12:41:

Bonjour Mme Reix, il est possible que cela vienne de votre tension - avez-vous bien le bon échantillon en largeur et en hauteur soit 8 brides x 4.5 rangs avec 3 fils crochetés ensemble = 10 cm de large et 10 cm de hauteur? Si vous avez trop des mailles pour 10 cm, essayez avec un crochet plus gros. Si vous n'avez pas assez des mailles pour 10 cm, essayez avec un crochet plus fin. Bon crochet!

Monika 05.07.2018 - 10:22:

I love the design, but I don´t like that there are new symbols invented.

DROPS Design 05.07.2018 kl. 13:24:

Dear Monica, each symbol is drawn for a stitch or a group of stitch, most important is always to follow diagram watching the key matching each symbol. Happy crocheting!

Lisa 19.12.2017 - 21:46:

Love this! It would add cheer to any room.

Monika 11.12.2017 - 19:55:

So adorable. Love the design and colours.

Přidejte komentář k návodu DROPS 189-10