DROPS / 191 / 10

Lazy Summer by DROPS Design

Sweter na drutach przerabiany od góry do dołu ze ściegiem strukturalnym i reglanowymi rękawami, z włóczki DROPS Paris. Od S do XXXL

DROPS design: model w-674
Grupa włóczek C lub A + A
----------------------------------------------------------
Rozmiary: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiał:
DROPS PARIS od Garnstudio (należy do Grupy włóczek C)
500-550-600-650-700-800 g kolor 33, średni róż

Może być również wykonany z:
"Alternatywnej włóczki (Grupa włóczek C)” - patrz link poniżej.

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (40 i 80 cm) DROPS nr 5,5 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 16 oczek i 20 rzędów otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (40 i 80 cm) DROPS nr 5 na ścieg francuski – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 17 oczek i 22 rzędy otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.
----------------------------------------------------------

od 5.30 zł /50g
DROPS Paris uni colour DROPS Paris uni colour 6.20 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Paris recycled denim DROPS Paris recycled denim 5.30 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 53.00zł. Więcej informacji.

Patrz schemat A.1. Schematy przedstawiają wszystkie rzędy motywu, widok na prawej stronie robótki.

DODAWANIE OCZEK-1 (w regularnych odstępach):
Aby obliczyć gdzie dodawać oczka, należy wziąć ogólną liczbę oczek w rzędzie (np. 82 oczka) i podzielić ją przez liczbę oczek jaka ma być dodana (np. 6) = 13,7.
W tym przykładzie będziemy wykonywać 1 narzut na przemian za ok. każdym 13-tym i 14-tym oczkiem. W następnym rzędzie przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur.

REGLAN:
Dodawać z każdej strony każdego schematu A.1 (= dodanych 8 oczek):
Aby dodać 1 oczko należy wykonać 1 narzut. W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na prawo, aby uniknąć dziur.

DODAWANIE OCZEK-2 (boki tyłu i przodu):
Przerabiać aż zostaje 2 oczka przed markerem, wykonać 1 narzut, 4 oczka prawe (nitka marker jest na środku tych 4 oczek), wykonać 1 narzut (= zostają dodane 2 oczka). W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na prawo, aby uniknąć dziur.

ZAMYKANIE OCZEK (rękawy):
Zamknąć 1 oczko z każdej strony nitki markera następująco: przerabiać aż zostaje 3 oczka przed nitką markerem i przerobić 2 oczka razem na prawo, 2 oczka prawe (nitka marker jest między tymi oczkami), zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem.
----------------------------------------------------------

SWETER:
Przerabiany na okrągło na drutach z żyłką, od góry do dołu. Przerabiać rękawy na okrągło na drutach z żyłką/na drutach pończoszniczych.

KARCZEK:
Na krótkich drutach z żyłką nr 5 nabrać 82-85-88-91-97-102 oczka włóczką Paris. Przerobić 2 ściągacze ściegiem francuskim na okrągło - patrz powyżej. Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 5,5, przerobić 1 okrążenie na prawo, w tym samym czasie równomiernie dodając 6-15-16-13-19-18 oczek - PATRZ DODAWANIE OCZEK-1 = 88-100-104-104-116-120 oczek.
Przerabiać teraz ścieg fantazyjny i dodawać oczka na REGLAN - patrz powyżej, następująco: 8-11-12-11-14-15 oczek prawych (= połowa tyłu), wykonać 1 narzut, schemat A.1 (= 11 oczek, reglan), wykonać 1 narzut, 6-6-6-8-8-8 oczek prawych (= rękaw), wykonać 1 narzut, A.1 (= reglan), wykonać 1 narzut, przerobić 16-22-24-22-28-30 oczek prawych (= przód), wykonać 1 narzut, A.1 (= reglan), wykonać 1 narzut, 6-6-6-8-8-8 oczek prawych (= rękaw), wykonać 1 narzut, A.1 (= reglan), wykonać 1 narzut, przerobić 8-11-12-11-14-15 oczek prawych (= połowa tyłu).
1-sze dodawanie oczek na reglan jest teraz gotowe (= dodanych 8 oczek). Dalej przerabiać na okrągło tak samo i dodawać w sumie 19-21-23-25-27-29 razy co 2 okrążenia = 240-268-288-304-332-352 oczka. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Po dodaniu wszystkich oczek na reglan, długość robótki od rzędu nabierania oczek wynosi 21-23-25-27-29-31 cm, mierząc po środku przodu. Jeżeli robótka jest zbyt krótka, przerabiać jak wcześniej (bez dodawania oczek), aż do odpowiedniej długości.
Dalej przerabiać kolejne okrążenie dżersejem następująco: 34-38-40-43-47-51 oczek (= połowa tyłu), zdjąć 52-58-64-66-72-74 następne oczka na drut pomocniczy (= rękaw), nabrać 6-6-8-8-10-10 oczek (= bok pod rękawem), przerobić 68-76-80-86-94-102 następne oczka (= przód), zdjąć 52-58-64-66-72-74 następne oczka na drut pomocniczy (= rękaw), nabrać 6-6-8-8-10-10 oczek (= bok pod rękawem), przerobić 34-38-40-43-47-51 ostatnich oczek (= połowa tyłu).

TYŁ & PRZÓD:
= 148-164-176-188-208-224 oczka. OD TEGO MOMENTU MIERZYĆ STĄD!
Umieścić jedną nitkę marker z każdej strony (= na środku nowych oczek nabranych pod każdym rękawem = 3-3-4-4-5-5 nowych oczek z każdej strony każdej nitki markera).
Przerabiać dżersejem. Gdy dł. robótki wynosi 2 cm, dodać 1 oczko z każdej strony nitek markerów na bokach - PATRZ DODAWANIE OCZEK-2. Dodawać tak samo w sumie 6 razy co 6 cm we wszystkich rozmiarach = 172-188-200-212-232-248 oczek. Dalej przerabiać, aż dł. robótki wyniesie ok. 38 cm we wszystkich rozmiarach. Wziąć teraz druty z żyłką nr 5 i przerobić 2 ściągacze francuskie. Zakończyć. Można użyć większych drutów do zamykania oczek, aby brzeg nie był zbyt ścisły. Całkowita długość robótki od ramienia wynosi ok. 62-64-66-68-70-72 cm.

RĘKAWY:
Przerabiane na okrągło na drutach z żyłką/drutach pończoszniczych.
Wziąć z powrotem 52-58-64-66-72-74 oczka z drutu pomocniczego z jednej strony robótki na krótkie druty z żyłką nr 5,5 i dodatkowo nabrać 6-6-8-8-10-10 oczek na środku pod rękawem = 58-64-72-74-82-84 oczka. Umieścić jedną nitkę marker na środku nowych oczek - OD TEGO MOMENTU MIERZYĆ STĄD. Przerabiać dżersejem. Gdy dł. robótki wynosi 2 cm, zamknąć 2 oczka na środku pod rękawem - PATRZ ZAMYKANIE OCZEK. Zamykać tak samo w sumie 11-14-17-17-20-20 razy co 2½-2-1½-1½-1-1 cm = 36-36-38-40-42-44 oczka. Dalej przerabiać dżersejem na okrągło, aż długość robótki wynosi 33-33-32-29-28-26 cm. Wziąć teraz druty pończosznicze nr 5 i przerabiać 2 ściągacze francuskie. Zakończyć. Można użyć większych drutów do zamykania oczek, aby brzeg nie był zbyt ścisły. Długość rękawa wynosi 34-34-33-30-29-27 cm. Drugi rękaw wykonać tak samo.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć otwory pod rękawami.

Conny 22.08.2019 - 13:55:

Das Bild ist leider nichtssagend. Warum nicht 1-2 weitere Bilder die die Form des Pullovers zeigen?!

Frede Jaulin 29.03.2019 - 22:22:

Bonjour, J'ai commencé ce modèle aujourd'hui et je suis coincée. Pour le raglan, je fais bien un jeté avant et après A1 et autour suivant je tricote mes jetés torses à l'endroit. Sauf que j'ai quand même des trous moches. Alors je me suis dit que je loupais peut-être mes jetés, c'est la première fois que j'en fais avant une maille envers ... Et là, je découvre qu'il existe des jetés endroit ET envers. Lesquels dois-je faire? Merci!

DROPS Design 01.04.2019 kl. 11:42:

Bonjour Mme Jaulin, les jetés vont se faire soit après une maille endroit et avant une maille envers (avant A.1) soit après 1 maille envers et avant 1 maille endroit (après A.1), À chaque fois, vous ne devez avoir qu'un seul fil (= jeté) avant et après A.1 (entre les 2 mailles), faites bien attention à ce que le jeté ne soit pas trop lâche pour que le trou ne soit pas trop gros. Si vous préférez une méthode sans trou, vous pouvez augmenter différemment. Bon tricot!

Irena 28.12.2017 - 15:39:

Ujęcie takie, że nie widać jaki to model :(

Dodaj komentarz do modelu DROPS 191-10