DROPS / 79 / 29

DROPS 79-29 by DROPS Design

Strikket sjal med hullemønster i DROPS Vienna

Stikkord: hullmønster, sjal,

DROPS design: Modell nr X-283b
Garngruppe D
--------------------------------------------------------
Størrelse:
Bredde øverst: ca 150 cm
Lengde midt bak: ca 90 cm

Materialer:
DROPS Vienna fra Garnstudio
200 gr f.nr 21, natur

DROPS Rundp nr 12.

8 m på p 12 og glstrikk = 10 cm i bredden.

Mønster: Se diag M.1 - Mnst i diag sees fra retten.

Sjal: Pga maskeant strikkes det frem og tilbake på rundp.

Legg løst opp 5 m på rundp 12 med Vienna. Strikk etter M.1 - 1.p = retten. Husk på strikkefastheten. Etter M.1 økes det videre oppover på samme måte - dvs med 1 kast innenfor 2 m i hver side på hver 2.p og på hver p med boble = hver 12.p (gjelder ikke den første boblen) lages det 1 ekstra kast i hver side inn mot det glstrikkede partiet i midten. Når sjalet måler 90 cm strikkes 1 p r fra vrangen før det felles løst av med dobbelt garn.

Diagram

= r fra retten, vr fra vrangen
= vr fra retten, r fra vrangen
= 1 kast
= 1 boble = strikk 1 r, 1 kast, 1 r i samme m, - snu arb, strikk 3 vr - snu arb, strikk 3 r - snu arb, strikk 3 vr - snu arb, strikk 3 r sammen.
= 2 r sammen
= Ta 1 m løs av p som om den skulle strikkes rett, 1 r, løft den løse m over.

Lauriane 20.01.2019 - 15:49:

Bonjour, j'aime beaucoup ce châle que j'aimerais réaliser pour ma fille mais je ne comprend pas l'explication ecrite (j'ai l'habitude de suivre des tutos vidéo). Quelu'un pour m'aider?

DROPS Design 21.01.2019 kl. 11:13:

Bonjour Lauriana, suivez simplementn le diagramme à partir du rang 1 (= sur l'endroit, lisez de droite à gauche en commençant en bas) - chaque symbole est expliqué dans la légende. Sur l'envers, lisez le diagramme de gauche à droite. Bon tricot!

Rut Nilsson 26.12.2018 - 20:35:

Hej! Undrar varför mönstret ser olika ut i höger och vänster sida efter bubblor och ökning? Gjort egen bedömning och stickar som höger sida!

Janine Van Der Sijde 22.12.2018 - 11:55:

Hoe lang moet de rondbreinaald zijn?

DROPS Design 22.12.2018 kl. 14:01:

Dag Jannie,

Bij dergelijke omslagdoeken adviseren wij een rondbreinaald van minimaal 80 cm lang, zodat alle steken erop passen.

Siv 02.12.2018 - 09:22:

Strikkes denne i dobbelt garn? Står ikke noe om det, men står at man skal felle med dobbelt garn

DROPS Design 03.12.2018 kl. 07:44:

Hei Siv, Feller av med dobbelt garn for å slippe at avfellingskanten blir stram. Resten av plagget er strikket med enkelt garn. God fornøyelse!

HERVE Nelly 13.08.2018 - 11:07:

Bonjour Pensez vous refaire un fil à tricoter en mohair ? J'ai l'impression que cette qualité revient en vogue. Merci beaucoup

DROPS Design 13.08.2018 kl. 12:44:

Bonjour Mme Hervé, vous pouvez remplacer Vienna par Melody - essayez notre convertisseur de fils pour plus de suggestions. Bon tricot!

Kathy Rapp 11.08.2018 - 10:56:

On the chart there are 4 YO's (besides the edge ones) on the rows with the bobbles. The picture does not reflect this and it also looks as if there is a knit 1 in-between the YO's. Is this correct?

DROPS Design 11.08.2018 kl. 16:00:

Dear Kathy, there's a knit stitch after each YO also in the diagram. Happy crafting!

Kommentér oppskrift DROPS 79-29