DROPS / 189 / 27

Frosted Top Socks by DROPS Design

Neulotut sukat, joissa aaltokuvioinen reunus. Koot 35/37 - 41/43. Työ neulotaan DROPS Flora-langasta.

Tagit: aaltokuvio, sukat,

DROPS Design: Malli fl-029
Lankaryhmä A
-----------------------------------------------------------
Koko: 35/37 - 38/40 - 41/43
Jalkapohjan pituus: 22 - 24 - 27 cm
Varren korkeus: 11-12-13 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS FLORA (kuuluu lankaryhmään A):
50-100-100 g väriä 19, koralli
50-50-50 g väriä 01, luonnonvalkoinen

NEULETIHEYS: 26 silmukkaa ja 34 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 2,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

alkaen 1.60 € /50g
DROPS Flora uni colour DROPS Flora uni colour 1.60 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Flora mix DROPS Flora mix 1.70 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 3.20€. Lue lisää.

Katso ruutupiirros A.1. Katso halutun koon piirros.

KANTAPÄÄKAVENNUKSET:
1.KERROS (= oikea puoli): Neulo oikeaa kunnes jäljellä on 6-7-7 silmukkaa, nosta seuraava silmukka oikein neulomatta, 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun yli, käännä työ.
2.KERROS (= nurja puoli): Neulo nurjaa kunnes jäljellä on 6-7-7 silmukkaa, nosta seuraava silmukka nurin neulomatta, 1 silmukka nurin, vedä nostettu silmukka neulotun yli, käännä työ.
3.KERROS (= oikea puoli): Neulo oikeaa kunnes jäljellä on 5-6-6 silmukkaa, nosta seuraava silmukka oikein neulomatta, 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun yli, käännä työ.
4.KERROS (= nurja puoli): Neulo nurjaa kunnes jäljellä on 5-6-6 silmukkaa, nosta seuraava silmukka nurin neulomatta, 1 silmukka nurin, vedä nostettu silmukka neulotun yli, käännä työ.
Jatka kaventamista samalla tavalla, ja neulo niin että joka 2.kerroksella jäljellä olevien silmukoiden määrä vähenee yhdellä, ennen kuin nostat silmukan. Toista kavennukset kunnes jäljellä on 14-14-16 silmukkaa.
--------------------------------------------------------

SUKKA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla, varresta kärkeen.

Luo 72-72-80 silmukkaa sukkapuikoille nro 2,5 luonnonvalkoisella langalla. Neulo mallineuletta piirroksen A.1 (= 18-18-20 silmukkaa, katso halutun koon piirros) mukaisesti = 4 mallikertaa kerroksella. Vaihda piirrokseen nuolella merkityllä kerroksella korallin väriseen lankaan. Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, työn pituus yläreunasta alas mitattuna on n. 5 cm. Neulo 1 kerros sileää neuletta ja kavenna tasavälein 6-4-8 silmukkaa = 66-68-72 silmukkaa. Kiinnitä 1 merkki kerroksen alkuun (= keskitaka). Jatka neulomalla sileää neuletta ja kavenna SAMALLA 1.kerroksella merkin kummallakin puolella 1 silmukka näin: Neulo merkin jälkeiset 2 silmukkaa oikein yhteen ja neulo merkkiä edeltävät 2 silmukkaa kiertäen oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 3.-4.-5.kerros yhteensä 6-5-5 kertaa = 54-58-62 silmukkaa. Neulo kunnes työn pituus piirroksen A.1 mallineuleen jälkeisestä kerroksesta mitattuna on 6-7-8 cm. Jätä nyt ensimmäiset 12-13-14 silmukkaa työhön, siirrä seuraavat 30-32-34 silmukkaa apulangalle (= keskellä jalan päällä) ja jätä loput 12-13-14 silmukkaa työhön = 24-26-28 silmukkaa kantapäätä varten. Neulo tasona kantapään silmukoilla 5-5½-6 cm sileää neuletta. Kiinnitä 1 merkki työhön. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ. Tee nyt kantapääkavennukset (lue KANTAPÄÄKAVENNUKSET).
Poimi tämän jälkeen kantalapun kummastakin reunasta 13-14-16 silmukkaa ja ota apulangalla odottavat silmukat takaisin työhön = 70-74-82 silmukkaa. Kiinnitä 1 merkki keskellä jalan päällä olevien 30-32-34 silmukan molemmin puolin. Jatka sileää neuletta ja kavenna SAMALLA kummassakin sivussa seuraavasti: Neulo viimeiset 2 silmukkaa ennen keskellä jalan päällä olevia 30-32-34 silmukkaa kiertäen oikein yhteen ja neulo ensimmäiset 2 silmukkaa keskellä jalan päällä olevien 30-32-34 silmukan jälkeen oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 2.kerros yhteensä 9-9-11 kertaa = 52-56-60 silmukkaa. Neulo kunnes työn pituus kantapään merkistä mitattuna on 18-19-21 cm (= työhön neulotaan vielä 4-5-6 cm). Kiinnitä 1 merkki kumpaankin sivuun siten, että sekä keskellä jalan päällä että jalkapohjassa on 26-28-30 silmukkaa. Jatka kaikilla silmukoilla sileää neuletta ja tee SAMALLA kummankin merkin molemmin puolin kärkikavennukset. Kavenna seuraavasti: Neulo kunnes merkkiä edeltää 3 silmukkaa, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen (= työstä kapeni 1 silmukka), neulo 2 silmukkaa oikein (merkki on näiden silmukoiden keskellä) ja 2 silmukkaa kiertäen oikein yhteen (= työstä kapeni 1 silmukka). Toista toisen merkin kohdalla. Toista tällaiset kavennukset joka 2.kerros yhteensä 4-7-9 kertaa ja sitten jokaisella kerroksella yhteensä 6-3-2 kertaa = 12-16-16 silmukkaa jäljellä työssä. Neulo seuraavalla kerroksella kaikki silmukat pareittain oikein yhteen = 6-8-8 silmukkaa. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin. Neulo toinen sukka samoin.

= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto puikolle, seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan oikein, jolloin työhön muodostuu reikä
= neulo 2 silmukkaa oikein yhteen
= neulo 5 silmukkaa oikein yhteen näin: Neulo 5 silmukkaa oikein, ota silmukat takaisin vasemman käden puikolle, vedä toiseksi reunimmainen silmukka reunimmaisen silmukan yli, toista kunnes olet vetänyt kaikki 4 silmukkaa reunimmaisen silmukan yli (= työstä kapeni 4 silmukkaa). Siirrä viimeiseksi neulottu silmukka takaisin oikean käden puikolle.
= neulo 5 silmukkaa kiertäen oikein yhteen näin: Neulo 5 silmukkaa oikein, vedä toiseksi viimeinen silmukka viimeiseksi neulotun silmukan yli, toista kunnes olet vetänyt kaikki 4 silmukkaa viimeiseksi neulotun silmukan yli (= työstä kapeni 4 silmukkaa).
= tämä kerros neulotaan seuraavasti: Taita reikäkerros (= piirroksen 4.kerros) siten, että työn nurjat puolet ovat vastakkain. Ota luomisreunan ensimmäinen silmukka vasemman käden puikolle, neulo puikon ensimmäiset 2 silmukkaa oikein yhteen (eli luomisreunan ensimmäinen silmukka + puikon ensimmäinen silmukka neulotaan oikein yhteen). Ota luomisreunan seuraava silmukka vasemmalle puikolle, neulo ensimmäiset 2 silmukkaa oikein yhteen (eli luomisreunan seuraava silmukka + puikon seuraava silmukka neulotaan oikein yhteen). Jatka neulomista tähän tapaan, eli neulo aina luomisreunan seuraava silmukka ja vasemman käden puikon seuraava silmukka yhteen, kunnes olet yhdistänyt kaikki silmukat luomisreunaan.
= vaihda tällä kerroksella korallin väriseen lankaan

Kommentit (4)

Dina 25.04.2018 - 15:24:

Buongiorno! Dove posso trovare un video per capire come lavorare la riga indicata con una stella nel diagramma? Non l'ho notato fra quelli correlati al modello però forse mi è sfuggito... Grazie!

DROPS Design 26.04.2018 kl. 11:45:

Buongiorno Dina. Un video che spieghi come lavorare la riga con la stella non è ancora disponibile. Di fatto è un metodo che sostituisce la cucitura con un ago, dove invece di passare l'ago tra il filo delle due maglie, riprende una maglia dal ferro di avvio delle maglie e la lavora insieme con la maglia sul ferro. Buon lavoro!

Mary 24.04.2018 - 13:47:

Hallo, helaas zijn de plaatjes van de telpatroontjes niet zichtbaar.. daar staat nu een vraagteken. zowel op de pc als op de iPad niet te zien. kunnen jullie dit herstellen? dan ga ik enthousiast aan de slag! :)

DROPS Design 28.04.2018 kl. 18:17:

Hallo Mary, Vaak heeft dit te maken met een (tijdelijke) internetstoring of verbindingsproblemen. De plaatjes zijn wel aanwezig op de site. De pagina herladen of later weren even proberen is de oplossing.

Claudia Daniel 15.12.2017 - 19:56:

Supersüsse Söckchen, möcht ich gerne nachstricken

Nadia 11.12.2017 - 15:15:

These are so lovely, I think they'd make the cutest outfit together with the w-695 sweater 🍀💕

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 189-27