DROPS Extra / 0-1423

Spring Beads by DROPS Design

Gehaakte pannenlap in DROPS Cotton Merino. Strepen, gehaakt van hoek naar hoek. Thema: Pasen.

Trefwoorden: keuken, pannenlap, pasen, strepen,

DROPS Design: Patroon nr. cm-094
Garengroep B
-----------------------------------------------------------
Afmetingen: 20 x 20 cm
Materiaal:
DROPS COTTON MERINO van garnstudio (behoort tot garengroep B)
50 g kleur 01, naturel
50 g kleur 15, mosterdgeel
50 g kleur 09, ijsblauw
50 g kleur 13, koraal
50 g kleur 08, marineblauw

Het werk kan tevens gehaakt worden met garen van:
"Alternatief garen (Garengroep B)" – zie link hieronder.

DROPS HAAKNAALD 3.5 MM – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 20 stokjes en 10 toeren is 10 cm breed en 10 cm hoog.
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (0)

50% Wol, 50% Katoen
vanaf 3.56 € /50g
DROPS Cotton Merino uni colour DROPS Cotton Merino uni colour 3.56 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 19.75€ krijgen. Lees meer.

Het werk wordt gehaakt in strepen. Knip de draad af elke keer dat u van kleur wisselt. Hecht alle draden aan het einde af. Haak 1 toer van elke kleur.
STREEP 1: Haak met mosterdgeel.
STREEP 2: Haak met naturel.
STREEP 3: Haak met ijsblauw.
STREEP 4: Haak met naturel.
STREEP 5: Haak met koraal.
STREEP 6: Haak met marineblauw.
STREEP 7: Haak met naturel.
Herhaal toeren 1 tot 7 tot de gewenste lengte. LET OP! De laatste toer en de hele lus wordt gehaakt in koraal.

INFORMATIE VOOR HET HAKEN:
Elke toer begint met 3 lossen welke het eerste stokje vervangen. De eerste 3 lossen op elke toer (behalve op de eerste toer) worden daarom niet meegeteld als 1 lossenlus.
----------------------------------------------------------

PANNENLAP:
Het werk wordt gehaakt van hoek naar hoek en heen en weer gehaakt in STREPEN – zie uitleg hierboven.

VIERKANT:
Haak A.1 als volgt (A.1 laat alleen de eerste 5 toeren zien, maar alle toeren worden gehaakt als toer 4; u haakt over meer lossenlussen dan te zien is in A.1 - zie de ster in het telpatroon; begin hier met haken):
TOER 1: Haak 6 lossen - lees INFORMATIE VOOR HET HAKEN, met haaknaald 3.5 mm en mosterdgeel, haak 1 stokje in de 5e losse vanaf de haaknaald, haak 1 stokje in de laatste losse = 2 stokjes en 1 lossenlus (waar op de volgende toer omheen wordt gehaakt), keer het werk.
TOER 2: Haak 3 lossen (vervangt het eerste stokje), sla het eerste stokje over, 1 stokje in het volgende stokje en 3 lossen. Om de 3 lossen gehaakt op toer 1 haakt u als volgt: 1 halve vaste, 3 lossen en 2 stokjes, keer het werk.
TOER 3: Haak 3 lossen (vervangen het eerste stokje), sla het eerste stokje over, 1 stokje in het volgende stokje, 3 lossen. Om de 3 lossen gehaakt aan het einde van toer 2 haakt u als volgt: 1 halve vaste, 3 lossen en 2 stokjes, 1 halve vaste om de volgende lossenlus, 3 lossen en eindig met 1 stokje in het volgende stokje en 1 stokje in de 3e losse op het begin van toer 2, keer het werk.
TOER 4: Haak 3 lossen (vervangt het eerste stokje), sla het eerste stokje over, 1 stokje in het volgende stokje, 3 lossen. Om elke lossenlus van de vorige toer haakt u: 1 halve vaste, 3 lossen en 2 stokjes. Eindig de toer met 1 halve vaste om de eerste lossenlus op de vorige toer, 3 lossen, 1 stokje in het volgende stokje en 1 stokje in de 3e losse op het begin van de vorige toer, keer het werk.
Herhaal toer 4 (dus zowel aan de goede als de verkeerde kant). DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Er is 1 lossenlus meer om omheen te haken op elke nieuwe toer. Als het werk 20 cm meet, gemeten over de rand (= in totaal ongeveer 20 toeren), haak dan verder volgens A.2 (A.2 laat alleen de laatste 4 toeren zien, maar alle toeren worden gehaakt als toer 1; u haakt over meer lossenlussen dan te zien is in A.2 op de eerste toeren - zie ster in het telpatroon; begin hier met haken) als volgt:
TOER 1: Haak 3 lossen. Om elke lossenlus van de vorige toer haakt u als volgt: 1 halve vaste, 3 lossen, 2 stokjes, eindig met 1 halve vaste om de eerste lossenlus van de vorige toer.
Herhaal toer 1 (dus zowel aan de goede als de verkeerde kant). U heeft 1 lossenlus minder om omheen te haken op elke nieuwe toer. Knip en hecht de draad af als u de laatste toer in A.2 heeft gehaakt (dus u heeft recht uit de hoek gehaakt, inclusief de lus). De pannenlap meet ongeveer 20 x 20 cm. Hecht alle draden netjes af. Haak nog 1 pannenlap.

Telpatroon

= begin de telpatronen hier
= stokje in de steek
= 3 lossen (= lossenlus waarom gehaakt moet worden op de volgende toer), de pijl laat zien welke kant op u de lossen moet haken
= stokje om de lossenlus
= halve vaste om de lossenlus
= deze lijn verdeelt de toeren zodat het makkelijker is om de toer te volgen waarop u haakt
= begin de volgende toer hier
= halve vaste in stokje
= lus: Haak 16 lossen, 1 halve vaste om lossen-ruimte, keer het werk. Haak 16 vasten om de 16 lossen en eindig met 1 halve vaste in de volgende halve vaste, knip en hecht de draad af
= 3 lossen welke het eerste stokje vervangt

Opmerkingen (0)

Er zijn geen opmerkingen op dit patroon. Voeg uw opmerking toe!

Laat een opmerking achter voor DROPS Extra 0-1423