DROPS / 188 / 34

Peonia by DROPS Design

Gebreide trui met kantpatroon, raglan en A-lijn, wordt in de rondte gebreid, van boven naar beneden. Maten S - XXXL. Het werk wordt gebreid in DROPS Muskat of Sky.

DROPS Design: Patroon nr. r-722
Garengroep B
-----------------------------------------------------------
550-600-650-700-750-850 g kleur 06, lichtroze

Of gebruik:
DROPS SKY van Garnstudio (behoort tot garengroep B)
300-350-350-400-400-450 g kleur nr 14, licht lila

Het werk kan tevens gebreid worden met garen van:
"Alternatief garen (Garengroep B)" – zie link hieronder.

DROPS NAALDEN ZONDER KNOP EN RONDBREINAALD (40 en 80 CM) MAAT 4 MM – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 21 steken en 28 naalden tricotsteek is 10 cm breed en 10 cm hoog.

DROPS NAALDEN ZONDER KNOP EN RONDBREINAALD (40 en 80 cm) MAAT 3.5 MM voor de randen in ribbelsteek – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 22 steken en 30 naalden tricotsteek is 10 cm breed en 10 cm hoog.
----------------------------------------------------------

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 22.33€ krijgen. Lees meer.

Zie telpatroon A.1. Het telpatroon laat alle naalden in het patroon aan de goede kant zien.

TIP VOOR HET MEERDEREN/ MINDEREN (verdeeld):
Om uit te rekenen hoe u verdeeld meerdert/mindert, telt u het aantal steken waarover gemeerderd/geminderd moet worden (dus 90 steken) en deel deze door het aantal te maken meerderingen/minderingen (dus 32) = 2.8. In dit voorbeeld, meerdert u 1 steek door 1 omslag te maken na ongeveer iedere 3e steek. Brei op de volgende naald de omslagen gedraaid recht om gaatjes te voorkomen.
Bij het minderen breit u ongeveer iedere 2e en 3e steek recht samen.

RAGLAN:
Meerder aan elke kant van elke herhaling van A.1 (= 8 meerderingen op de naald).
Meerder 1 steek door 1 omslag te maken. Brei op de volgende naald de omslag averecht, zodat er gaatjes ontstaan.

TIP VOOR HET MEERDEREN (voor de zijkanten van het lijf):
Begin 2 steken voor de markeerdraad, maak 1 omslag, 4 recht (de markeerdraad zit in het midden van deze 4 steken), maak 1 omslag (= 2 steken gemeerderd). Brei op de volgende naald de omslagen gedraaid recht om gaatjes te voorkomen.

TIP VOOR HET MINDEREN (voor midden onder de mouw):
Begin 3 steken voor de markeerdraad, brei 2 recht samen, 2 recht (de markeerdraad zit in het midden van deze 2 steken), 1 steek recht afhalen, 1 recht, haal de afgehaalde steek over de gebreide steek (= 2 steken geminderd).
----------------------------------------------------------

TRUI:
Het werk wordt in de rondte gebreid met de rondbreinaald, van boven naar beneden. De mouwen worden in de rondte gebreid met breinaalden zonder knop. De naald begint midden achter.

PAS:
Zet 101-105-109-113-118-126 steken op met rondbreinaald 3.5 mm en Muskat of Sky. Brei 3 RIBBELS – zie uitleg hierboven. Brei 1 naald recht terwijl u 21-21-25-29-32-32 steken verdeeld op de naald meerdert – lees TIP VOOR HET MEERDEREN/ MINDEREN = 122-126-134-142-150-158 steken. Ga verder met rondbreinaald 4 mm en brei 1 naald recht.
Brei nu in patroon als volgt: 13-14-16-18-20-22 steken recht (= helft van het achterpand), maak 1 omslag, A.1 (= 12 steken), maak 1 omslag, 11 steken recht (= mouw), maak 1 omslag, A.1, maak 1 omslag, 26-28-32-36-40-44 steken recht (= voorpand), maak 1 omslag, A.1, maak 1 omslag, 11 steken recht (= mouw), maak 1 omslag, A.1, maak 1 omslag, 13-14-16-18-20-22 steken recht (= helft van het achterpand). De eerste meerderingen voor de raglan zijn nu klaar (= 8 steken gemeerderd op de naald). DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Ga verder in patroon en meerderingen voor de raglan - zie uitleg hierboven, iedere 2e naald in totaal 22-25-27-30-33-36 keer (inclusief de eerste meerdering) = 298-326-350-382-414-446 steken. Ga verder met tricotsteek en patroon A.1 in elke overgang tussen het lijf en de mouwen tot het werk 20-22-23-25-27-29 cm meet vanaf de opzetrand midden voor.
Brei de volgende naald als volgt: Brei de eerste 41-45-49-54-59-64 steken (= helft van het achterpand), plaats de volgende 67-73-77-83-89-95 steken op een hulpdraad (= mouw), zet 10-10-12-12-14-16 nieuwe steken op onder de mouw, brei de volgende 82-90-98-108-118-128 steken (= voorpand), plaats de volgende 67-73-77-83-89-95 steken op een hulpdraad (= mouw), zet 10-10-12-12-14-16 nieuwe steken op onder de mouw, brei de overgebleven 41-45-49-54-59-64 steken (= helft van het achterpand). Het lijf en de mouwen worden apart verder gebreid. Voeg hier een markeerdraad in. HET WERK WORDT NU VANAF HIER GEMETEN!

LIJF:
= 184-200-220-240-264-288 steken
Voeg 1 markeerdraad in aan elke kant (dus in het midden van de 10-10-12-12-14-16 nieuw opgezette steken onder de mouw aan elke kant). Ga verder in de rondte met tricotsteek. Als het werk 4 cm meet vanaf de scheiding, meerder dan 2 steken aan elke kant – lees TIP VOOR HET MEERDEREN (= 4 steken gemeerderd). Meerder zo iedere 12e-12e-14e-14e-14e-14e naald in totaal 7-7-6-6-6-6 keer = 212-228-244-264-288-312 steken. Brei verder tot het werk 32-32-33-33-33-33 cm meet vanaf de scheiding. Ga verder met rondbreinaald 3.5 mm. Brei 3 ribbels. Kant af met recht. Om een strakke afkantrand te voorkomen kunt u afkanten met een grotere naald. De trui meet ongeveer 56-58-60-62-64-66 cm vanaf de schouder naar beneden.

MOUW:
Plaats de 67-73-77-83-89-95 steken van de hulpdraad op de ene kant van het werk op breinaalden zonder knop maat 4 mm en, neem daarnaast 1 steek op in elk van de 10-10-12-12-14-16 nieuw opgezette steken onder de mouw = 77-83-89-95-103-111 steken. Voeg 1 markeerdraad in, in het midden van de 10-10-12-12-14-16 nieuwe steken (= midden onder de mouw/zijkant van de trui). Brei in tricotsteek in de rondte. Als het werk 4 cm meet vanaf de scheiding minder dan 2 steken midden onder de mouw – lees TIP VOOR HET MINDEREN. Minder zo iedere 6e-5e-4e-4e-3e-3e naald in totaal 15-18-20-22-26-29 keer = 47-47-49-51-51-53 steken. Brei verder tot het werk 44-42-42-40-39-37 cm meet vanaf de scheiding. Ga verder met breinaalden zonder knop maat 3.5 mm. Brei 3 ribbels. Kant af met recht. Om een strakke afkantrand te voorkomen kunt u afkanten met een grotere naald. Brei de andere mouw op dezelfde manier.

= maak 1 omslag tussen 2 steken. Brei op de volgende naald, de omslag recht zodat er een gaatje ontstaat
= 2 recht samen

Una 04.01.2018 - 19:51:

A really encouraged firsttime reward awaits fresh participants, as the site is updated frequently using campaigns which should appease any returning person.

Mireille 23.12.2017 - 08:46:

Mooie trui die door de raglijn heel netjes lijkt.

Laat een opmerking achter voor DROPS 188-34