DROPS / 186 / 23

Miss Flora Cardigan by DROPS Design

Raglánový propínací svetr s krajkovým vzorem a 3/4 rukávem pletený z příze DROPS Flora. Velikost: S - XXXL.

DROPS design: model č. fl-025
Skupina přízí A
----------------------------------------------------------
Velikost: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiál:
DROPS FLORA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
250-300-300-350-400-400 g, barva č. 19, korálová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí A)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE (60 nebo 80 cm) č.3 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 24 ok a 32 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (60 nebo 80 cm) č.2,5 – na lem průkrčníku.

DROPS PERLEŤOVÝ KNOFLÍK Vypouklý (bílý) č.521: 8 ks pro všechny velikosti.
--------------------------------------------------------

Komentáře (16)

65% vlna, 35% alpaka
od 70.00 Kč /50g
DROPS Flora uni colour DROPS Flora uni colour 70.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Flora mix DROPS Flora mix 74.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 350Kč. Více zde.

LÉGA:
Pravou légu upleteme takto (tj. prvních 8 ok v lícové řadě): 2 krajní oka vroubkovým vzorem, 1 oko hladce, 2 obrace, 1 hladce, 2 obrace.
Levou légu upleteme takto (tj. posledních 8 ok v lícové řadě): 2 oka obrace, 1 hladce, 2 obrace, 1 hladce, 2 krajní oka vroubkovým vzorem.
V tomto rozvržení pleteme légy po celou dobu práce.

VZOR:
Viz schémata A.1 až A.4. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost (platí pro schémata A.1, A.2 a A.3).
Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP:
Pokud nechcete mít uprostřed zad ažurový vzor, pleťte nad prostředními 32-34-38-32-34-38 oky na zádech namísto vzoru A.2 lícovým žerzejem.

TIP – UJÍMÁNÍ 1 (trup, boky):
Ujímáme vždy v lícových řadách!
Začínáme 4 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 4 oka upleteme hladce (značka leží uprostřed těchto 4 ok), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

TIP – UJÍMÁNÍ 2:
Abychom vypočítali, jak často musíme ujímat, odečteme od celkového počtu ok (např. 146) oka obou lég (tj.16) a zbytek vydělíme počtem ok, která potřebujeme ujmout (tj. 10 ok), takže: 146 – 16 = 130 : 10 = 13. 
V tomto případě tedy spleteme hladce dohromady každé zhruba 12. a 13. oko.
Ujímáme mimo obě légy.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (boky, podpaží):
Začínáme 3 oka před značkou: 1x nahodíme, 6 ok upleteme hladce (značka leží uprostřed těchto 6 ok), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující řadě/kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ:
Ujímáme 1 oko na obou stranách všech 4 značek, tj. ve všech místech, kde se rukávy stýkají s trupem (= v 1 řadě tedy ujmeme celkem 8 ok). Ujímáme vždy v lícových řadách, takto – začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

KNOFLÍKOVÉ DÍRKY:
Knoflíkové dírky vyplétáme v léze pravého předního dílu (na svetr se díváme, jako by byl oblečený):
1 dírka = 4. a 5. oko od předního okraje spleteme obrace a 1x nahodíme. V následující rubové řadě pleteme nahození hladce – vznikne dírka.
Knoflíkové dírky vyplétáme v těchto rozestupech:
Velikost S: 2, 9, 16, 22, 29, 36, 42 a 48 cm.
Velikost M: 2, 9, 16, 23, 30, 37, 44 a 50 cm.
Velikost L: 2, 9, 16, 23, 30, 37, 44 a 52 cm.
Velikost XL: 2, 9, 16, 24, 31, 38, 46 a 54 cm.
Velikost XXL: 2, 10, 18, 25, 33, 41, 48 a 56 cm.
Velikost XXXL: 2, 10, 18, 26, 34, 42, 50 a 58 cm.
POZOR! Poslední z těchto 8 knoflíkových dírek vypleteme v 1. lícové řadě po nabrání ok pro lem průkrčníku – viz popis v návodu.
----------------------------------------------------------

SVETR:
Trup pleteme v řadách na kruhové jehlici od jednoho předního okraje ke druhému, zdola nahoru. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích/kruhové jehlici, také zdola nahoru. Pak převedeme trup a rukávy na jednu společnou kruhovou jehlici a pleteme dohromady v řadách sedlo. Nakonec dopleteme lem průkrčníku.

TRUP:
Na kruhovou jehlici č.3 trochu volněji nahodíme přízí Flora 292-292-292-384-384-384 ok (včetně 8 ok légy na každé straně) a upleteme 2 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Pak upleteme 1 lícovou řadu hladce, 1 rubovou obrace se 2 oky vroubkovým vzorem na každé straně.
Následující lícovou řadu pleteme takto: 8 ok LÉGY – viz výše, vzor A.1 – opakujeme až po posledních 8 ok v řadě (= 12-12-12-16-16-16 sekvencí vzoru po 23 okách), a končíme 8 oky LÉGY. V tomto rozvržení vzorů pokračujeme. Pamatujeme na vyplétání KNOFLÍKOVÝCH DÍREK v pravé léze – viz výše.
Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) máme na jehlici 208-220-244-272-288-320 ok. Označíme si boky – značky vložíme za 56.-59.-65.-72.-76.-84. oko od každého předního okraje (= mezi značkami leží 96-102-114-128-136-152 ok zadního dílu).
Další lícovou řadu pleteme takto: 8 ok légy jako dosud, vzor A.2 (= 32-34-38-32-34-38 ok), 48-51-57-80-85-95 ok lícovým žerzejem, vzor A.2 (= 32-34-38-32-34-38 ok uprostřed zadního dílu – viz TIP), 48-51-57-80-85-95 ok lícovým žerzejem, vzor A.2 (= 32-34-38-32-34-38 ok) a končíme 8 ok légy jako dosud. V tomto rozvržení vzorů pokračujeme.
SOUČASNĚ ve výši 12 cm – měřeno v nejnižším místě – ujmeme 1 oko na obou stranách obou značek - viz TIP – UJÍMÁNÍ (= ujmeme 4 oka). Takto ujmeme vždy po 2-2-4-4-4-4 cm výšky, celkem 3-3-2-2-2-2x = 196-208-236-264-280-312 ok.
Ve výši 22-20-20-22-20-20 cm přidáme 1 oko na obou stranách obou značek – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ (= přidáme 4 oka). Takto přidáváme vždy po 2 cm výšky, celkem 5-6-6-5-6-6x = 216-232-260-284-304-336 ok.
Pleteme až do výše 32 cm – měřeno v nejnižším místě, platí pro všechny velikosti.
Následující rubovou řadu pleteme takto: 53-57-63-69-73-80 ok upleteme jako dříve (= přední díl), 10-10-12-12-14-16 ok uzavřeme (= průramek), 90-98-110-122-130-144 ok upleteme jako dříve (= zadní díl), 10-10-12-12-14-16 ok uzavřeme (= průramek) a zbylých 53-57-63-69-73-80 ok upleteme jako dříve (= přední díl).
Díl odložíme a upleteme rukávy.

RUKÁV:
Na ponožkové jehlice nebo krátkou kruhovou jehlici č.3 nahodíme přízí Flora 87-87-87-95-95-95 ok a upleteme v kruhových řadách 2 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Označíme si začátek kruhové řady (= střed vnitřní strany rukávu, podpaží).
Následující kruhovou řadu pleteme takto: *1 oko hladce, 3 oka obrace*, *-* opakujeme celkem 8-8-8-9-9-9x, vzor A.3 (= 23 ok), *3 oka obrace, 1 hladce*, *-* opakujeme celkem 8-8-8-9-9-9x. V tomto rozvržení vzorů pokračujeme.
Ve výši 2 cm – měřeno v nejnižším místě – ujmeme 1 oko v každé skupince 3 ok obrace (ujímáme spletením 2 ok obrace) = 71-71-71-77-77-77 ok. Po dokončení celé 1 sekvence vzoru A.3 (na výšku) máme na jehlici 65-65-65-73-73-73 ok. Pokračujeme v kruhových řadách lícovým žerzejem, jen namísto vzoru A.3 pleteme vzor A.4, a to až do ukončení práce.
SOUČASNĚ ve výši 8 cm – měřeno v nejnižším místě – přidáme na každé straně značky 1 oko - viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ. Takto přidáváme celkem 6-10-14-13-15-18x, u velikosti S v každé 18. kruhové řadě, u velikosti M v každé 9. kruhové řadě, u velikosti L a XL v každé 6. kruhové řadě, u velikosti XXL v každé 5. kruhové řadě a u velikosti XXXL přidáváme střídavě v každé 3. a 4. kruhové řadě = 77-85-93-99-103-109 ok.
Když rukáv měří 38-37-35-33-32-30 cm, uzavřeme uprostřed podpaží 10-10-12-12-14-16 ok (tj. 5-5-6-6-7-8 ok na každé straně značky) = na jehlici zbývá 67-75-81-87-89-93 ok. Díl odložíme a upleteme stejným způsobem druhý rukáv.

SEDLO:
Rukávy a trup převedeme na společnou kruhovou jehlici (rukávy přiložíme k trupu v místech uzavřených pro průramky; oka nepleteme, jen sesadíme díly) = na jehlici máme 330-362-398-434-454-490 ok. Odstraníme všechny značky. Pak vložíme značky nové – po 1 značce do všech míst, kde se stýkají rukávy s trupem (= v pletenině máme 4 nové značky).
Začínáme lícovou řadou a pokračujeme v řadách lícovým žerzejem a vzorem A.2 jako dosud, s 8 oky légy na každé straně. Pokračujeme také v přidávání vzoru A.4 nad prostředními 3 oky na každém rukávu.
Po upletení 2 řad začneme tvarovat RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ – v následující lícové řadě začneme ujímat, viz výše.
Toto raglánové ujímání opakujeme v každé 4. řadě (tj. v každé druhé lícové řadě), celkem 6-5-4-4-6-7x, pak ještě v každé 2. řadě (tj. v každé lícové), celkem 17-22-27-30-30-31x.
SOUČASNĚ ve výši 48-50-52-54-56-58 cm odložíme krajních 21-21-23-26-28-33 ok na každé straně na pomocnou jehlici (= průkrčník) (tj. oka odložíme na začátku každé z následujících 2 řad; oka nejprve upleteme, teprve pak je odložíme – vyhneme se tak zbytečnému stříhání příze).
Dál pleteme v řadách – pokračujeme v rozvržení vzorů jako dosud i v raglánovém ujímání v každé lícové řadě. Navíc dál tvarujeme průkčník: na začátku každé řady (tj. na obou stranách průkrčníku) uzavřeme 1x 3 oka a 1x 2 oka. Poté uzavíráme na začátku každé řady 1 oko až do chvíle, kdy dokončíme raglánové ujímání. Po dokončení veškerého ujímání i uzavírání zbývá na jehlici asi 92-92-92-98-98-108 ok.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Z lícové strany nabereme kruhovou jehlicí č.2,5 z okraje průkrčníku asi 146-146-150-162-166-186 ok (včetně odložených ok z pomocné jehlice) a upleteme 1 rubovou řadu hladce. Pak pleteme 1 lícovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně potřebný počet ok na výsledných 136-136-140-150-154-160 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ 2; pamatujeme na vypletení poslední knoflíkové dírky!
Nyní upleteme 1 rubovou řadu hladce, 1 lícovou řadu hladce a ještě 1 rubovou řadu hladce, v další lícové řadě pak všechna oka hladce uzavřeme.
Svetr měří asi 54-56-58-60-62-64 cm (od ramene).

DOKONČENÍ:
Sešijeme otvory v podpaží. Na levou légu přišijeme knoflíky.

= 2x nahodíme mezi 2 oky, v následující řadě upleteme jedno nahození obrace a druhé spustíme z jehlice
= 2 oka spleteme obrace
= 2 oka spleteme hladce
= 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
= 2 oka sejmeme jako bychom je chtěli splést hladce, 1 oko upleteme hladce a obě sejmutá přes ně přetáhneme
= 1 oko sejmeme hladce, 2 oka spleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
= 3 oka spleteme hladce
= Uzlík: tato 4 oka upleteme aniž bychom je spustili z levé jehlice, takto: 4 oka spleteme obrace, 4 oka spleteme hladce, 4 oka spleteme obrace, 4 oka spleteme hladce, pak je spustíme z levé jehlice
= Uzlík: tato 3 oka upleteme aniž bychom je spustili z levé jehlice, takto: 3 oka spleteme obrace, 3 oka spleteme hladce, 3 oka spleteme obrace, pak je spustíme z levé jehlice

Monica 15.03.2019 - 23:59:

Buonasera, se volessi realizzare questo modello con la manica lunga, quanto filato in più mi ci vorrebbe? Grazie

DROPS Design 16.03.2019 kl. 06:48:

Buongiorno Monica. Per verificare la quantità di filato in più necessaria, può contattare per mail o per telefono il suo rivenditore Drops di fiducia. Buon lavoro!

Ferlicot Catherine 07.03.2019 - 20:04:

Bonjour, J'ai fais ce modèle avec la laine Flora que j'ai eu beaucoup de plaisir à tricoter. Malheureusement au premier lavage à froid ce gilet à rétréci de moitié !!! Il est complètement feutré et impossible à récupérer. Comment faut-t-il laver cette laine. Aucune indication sur les pelottes. Merci de votre réponse. Je peux vous faire parvenir ce gilet qui ne va pas à un enfant au delà de 8 ans !

DROPS Design 08.03.2019 kl. 08:02:

Bonjour Mme Ferlicot, nous sommes désolés de votre mésaventure lors du lavage, vous pouvez retrouver les indications de lavage de chaque qualité sur chaque étiquette, sur son nuancier, et également quelques conseils supplémentaires ici. N'hésitez pas à contacter votre magasin DROPS, il aura certainement d'autres astuces pour vous. Bon tricot!

Dorthe Panum Petersen 08.01.2019 - 13:45:

Tusinde tak for svaret, nu forstår jeg. Jeg tænker det er svært at forstå for knuden bliver til en maske efter den første vrang sammen. Så 4 ret sammen.. Men der er en maske og ikke 4

Dorthe Panum. 04.01.2019 - 20:25:

Jeg vil så gerne strikke denne fine bluse. Men jeg forstår ikke hvordan knuden skal strikkes. Jeg kan se den er blevet beskrevet på tysk i disse spørgsmål. Men er ikke god til at læse tysk. Kan i beskrive den på dansk, hvordan jeg skal Gøre? På forhånd tak. Venligst fra Dorthe.

DROPS Design 08.01.2019 kl. 13:15:

hei Dorthe. Jeg kan forklare det til deg på norsk: knuten strikkes over 4 masker. Først strikker du de 4 maskene vrang sammen, men du slipper dem IKKE av venstre pinne. Så strikker du de samme 4 maskene rett sammen, igjen uten å slippe dem av venstre pinne. Så strikker du de samme 4 maskene en gang til vrang sammen, og en gang til rett sammen. Du har nå strikket de 4 maskene på venstre pinne sammen totalt 4 ganger (2 ganger vrang og 2 ganger rett), og du har nå 4 nye masker på høyre pinne. Slipp så de 4 maskene på venstre pinne av pinnen. Knuten er ferdig. God fornøyelse

Gunilla Fransson 03.12.2018 - 21:17:

Hej! Jag stickar modellen i strl small. Har kommit till avmaskning för hals. Hur kan det vara ca92 m kvar? Jag har 44m. När är raglanminskningarna klara?Med vänlig hälsning, Gunilla

DROPS Design 05.12.2018 kl. 11:57:

Hei Gunnilla. Før du begynner å felle har du 330 m på pinnen. Du feller 8 m for hver raglanfelling på hver 4 pinne 6 ganger (=48 m felt) og hver 2 pinne 17 ganger (= 136 m felt). Dvs du feller totalt 184 m til raglan. Samtidig skal du sette av 21 m (42 m totalt) i hver side til hals, når arbeidet måler 48 cm. Videre feller du først 3 m og så 2 m i hver side (10 m totalt). 330 -184-42-10 = 94. Avhengig av målenøyaktighet og strikkefasthet kan det hende du har et par fellinger igjen av raglan når halsfellingen er ferdig, hvis så felles det videre 1 m i hver side mot hals til raglanen er ferdig. Du har derfor ca 92 m på pinnen når alle fellinger er ferdige. God fornøyelse

Trui 03.09.2018 - 17:00:

Hoe brei ik best de eerste steek van de voorbies, zodat ik een mooie afwerking heb van de zijkant?

DROPS Design 06.09.2018 kl. 11:08:

Dag Trui, Deze kun je het beste in ribbelsteek breien.

Christine 30.08.2018 - 08:51:

Bonjour, à quoi correspond le schéma A4 ? Il est mentionné dans la marche à suivre pour les manches mais ne figure pas dans les explications. merci

DROPS Design 30.08.2018 kl. 11:27:

Bonjour Christine. Vous trouvez le diagramme A.4 à gauche du diagramme A.1 (tailles L + XXXL). Bon tricot !

Danielle Gosselin 27.08.2018 - 12:50:

Bonjour. Est-ce que les motifs du bas avant se poursuivent au bas arrière ? Y a-t-il un motif dans le milieu du dos ? Merci de me dire.

DROPS Design 27.08.2018 kl. 18:39:

Bonjour Danielle. Oui le motif du bas devant pursuit même sur le dos. Au milieu du dos, vous travaillez le diagramme A.2. Si vous ne désirez pas le motif sur le dos, vous pouvez travailler toutes les mailles du dos en jersey. Bon tricot!

Anna Karin Jern 26.07.2018 - 18:23:

Diagram A2-A4 sns inte längre.

DROPS Design 08.08.2018 kl. 14:48:

Hei Anna. Vi har nå sjekket dette, og det er ikke noe feil med visningen av diagrammene, hverken på PC eller mobil. Gjelder dette uansett hvaslags enhet du bruker?

Anna Karin Jern 22.07.2018 - 12:54:

Diagram A2 - A4 syns inte längre.

Přidejte komentář k návodu DROPS 186-23