DROPS / 186 / 22

Miss Flora by DROPS Design

Raglánový pulovr s krajkovým vzorem a ¾ rukávem pletený z příze DROPS Flora. Velikost: S - XXXL.

DROPS design: model č. fl-026
Skupina přízí A
----------------------------------------------------------
Velikost: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiál:
DROPS FLORA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
250-300-300-350-400-400 g, barva č. 19, korálová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí A)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 60 nebo 80 cm) č.3 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 24 ok a 32 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.2,5 – na lem průkrčníku.
--------------------------------------------------------

Komentáře (18)

65% vlna, 35% alpaka
od 49.00 Kč /50g
DROPS Flora uni colour DROPS Flora uni colour 49.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Flora mix DROPS Flora mix 52.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 245Kč. Více zde.

Viz schémata A.1 až A.4. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost (platí pro schémata A.1, A.2 a A.3).
Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP:
Pokud nechcete mít uprostřed zad ažurový vzor, pleťte nad prostředními 32-34-38-32-34-38 oky namísto vzoru A.2 lícovým žerzejem.

TIP – UJÍMÁNÍ 1 (trup, boky):
Začínáme 4 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 4 oka upleteme hladce (značka leží uprostřed těchto 4 ok), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

TIP – UJÍMÁNÍ 2:
Abychom vypočítali, jak často musíme ujímat, vydělíme celkový počet ok v řadě (např. 128 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout (tj. 8 ok), takže: 128 : 8 = 16. 
V tomto případě tedy spleteme hladce dohromady každé zhruba 15. a 16. oko.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (boky a podpaží):
Začínáme 3 oka před značkou: 1x nahodíme, 6 ok upleteme hladce (značka leží uprostřed těchto 6 ok), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ:
Ujímáme 1 oko na obou stranách všech 4 značek, tj. ve všech místech, kde se rukávy stýkají s trupem (= v 1 kruhové řadě tedy ujmeme celkem 8 ok). Ujímáme takto – začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).
----------------------------------------------------------

PULOVR:
Trup pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, zdola nahoru. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích/krátké kruhové jehlici, také zdola nahoru. Pak převedeme trup a rukávy na jednu společnou kruhovou jehlici a pleteme dohromady v kruhových řadách sedlo. Nakonec dopleteme lem průkrčníku.

TRUP:
Na kruhovou jehlici č.3 trochu volněji nahodíme přízí Flora 276-276-276-368-368-368 ok a upleteme 2 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Pak upleteme 2 kruhové řady hladce a pokračujeme vzorem A.1 (= 12-12-12-16-16-16 sekvencí vzoru po 23 okách).
Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) máme na jehlici 192-204-228-256-272-304 ok.Označíme si začátek kruhové řady a druhou značku vložíme za 96.-102.-114.-128.-136.-152. oko (= boky – značky během pletení snímáme vždy do aktuálně pletené kruhové řady).
Následující kruhovou řadu pleteme takto: 32-34-38-48-51-57 ok lícovým žerzejem, vzor A.2 (= 32-34-38-32-34-38 ok uprostřed předního dílu), 64-68-76-96-102-114 ok lícovým žerzejem, vzor A.2 (= 32-34-38-32-34-38 ok uprostřed zadního dílu – viz TIP) a končíme 32-34-38-48-51-57 oky lícovým žerzejem. V tomto rozvržení vzorů pokračujeme.
SOUČASNĚ ve výši 12 cm – měřeno v nejnižším místě – ujmeme 1 oko na obou stranách obou značek - viz TIP – UJÍMÁNÍ 1 (= ujmeme 4 oka). Takto ujmeme vždy po 2-2-4-4-4-4 cm výšky, celkem 3-3-2-2-2-2x = 180-192-220-248-264-296 ok.
Ve výši 22-20-20-22-20-20 cm přidáme 1 oko na obou stranách obou značek – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ (= přidáme 4 oka). Takto přidáváme vždy po 2 cm výšky, celkem 5-6-6-5-6-6x = 200-216-244-268-288-320 ok.
Pleteme až do výše 32 cm – měřeno v nejnižším místě, platí pro všechny velikosti.
Následující kruhovou řadu pleteme takto: uzavřeme 5-5-6-6-7-8 ok (= průramek), 90-98-110-122-130-144 ok upleteme jako dříve (= přední díl), uzavřeme 10-10-12-12-14-16 ok (= průramek), 90-98-110-122-130-144 ok upleteme jako dříve (= zadní díl) a uzavřeme zbylých 5-5-6-6-7-8 ok (= průramek).
Díl odložíme a upleteme rukávy.

RUKÁV:
Na ponožkové jehlice nebo krátkou kruhovou jehlici č.3 nahodíme přízí Flora 87-87-87-95-95-95 ok a upleteme v kruhových řadách 2 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Označíme si začátek kruhové řady (= střed vnitřní strany rukávu, podpaží).
Následující kruhovou řadu pleteme takto: *1 oko hladce, 3 oka obrace*, *-* opakujeme celkem 8-8-8-9-9-9x, vzor A.3 (= 23 ok), *3 oka obrace, 1 hladce*, *-* opakujeme celkem 8-8-8-9-9-9x. V tomto rozvržení vzorů pokračujeme.
Ve výši 2 cm – měřeno v nejnižším místě – ujmeme 1 oko v každé skupince 3 ok obrace (ujímáme spletením 2 ok obrace) = 71-71-71-77-77-77 ok. Po dokončení celé 1 sekvence vzoru A.3 (na výšku) máme na jehlici 65-65-65-73-73-73 ok. Pokračujeme v kruhových řadách lícovým žerzejem, jen namísto vzoru A.3 pleteme vzor A.4, a to až do ukončení práce.
SOUČASNĚ ve výši 8 cm – měřeno v nejnižším místě – přidáme na každé straně značky 1 oko - viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ. Takto přidáváme celkem 6-10-14-13-15-18x, u velikosti S v každé 18. kruhové řadě, u velikosti M v každé 9. kruhové řadě, u velikosti L a XL v každé 6. kruhové řadě, u velikosti XXL v každé 5. kruhové řadě a u velikosti XXXL přidáváme střídavě v každé 3. a 4. kruhové řadě = 77-85-93-99-103-109 ok.
Když rukáv měří 38-37-35-33-32-30 cm, uzavřeme uprostřed podpaží 10-10-12-12-14-16 ok (tj. 5-5-6-6-7-8 ok na každé straně značky) = na jehlici zbývá 67-75-81-87-89-93 ok. Díl odložíme a upleteme stejným způsobem druhý rukáv.

SEDLO:
Rukávy a trup převedeme na společnou kruhovou jehlici (rukávy přiložíme k trupu v místech uzavřených pro průramky; oka nepleteme, jen sesadíme díly) = na jehlici máme 314-346-382-418-438-474 ok. Odstraníme všechny značky. Pak vložíme značky nové – po 1 značce do všech míst, kde se stýkají rukávy s trupem (= v pletenině máme 4 nové značky).
Pokračujeme v kruhových řadách lícovým žerzejem a vzorem A.2 jako dosud, pokračujeme také v přidávání vzoru A.4 nad prostředními 3 oky na každém rukávu.
Po upletení 2 kruhových řad začneme tvarovat RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ – v následující kruhové řadě začneme ujímat, viz výše.
Toto raglánové ujímání opakujeme v každé 4. kruhové řadě, celkem 6-5-4-4-6-7x, pak ještě v každé 2. kruhové řadě, celkem 17-22-27-30-30-31x.
SOUČASNĚ ve výši 48-50-52-54-56-58 cm odložíme prostředních 26-26-30-36-40-50 ok na pomocnou jehlici (= průkrčník).
Dál pleteme v řadách – pokračujeme v rozvržení vzorů jako dosud i v raglánovém ujímání v každé lícové řadě. Navíc dál tvarujeme průkčník: na začátku každé řady (tj. na obou stranách průkrčníku) uzavřeme 1x 3 oka a 1x 2 oka. Poté uzavíráme na začátku každé řady 1 oko až do chvíle, kdy dokončíme raglánové ujímání. Po dokončení veškerého ujímání i uzavírání zbývá na jehlici asi 90-90-90-96-96-106 ok.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Z lícové strany nabereme kruhovou jehlicí č.2,5 z okraje průkrčníku asi 128-128-132-144-148-168 ok (včetně odložených ok z pomocné jehlice) a upleteme 1 kruhovou řadu obrace. Pak pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně potřebný počet ok na výsledných 120-120-124-134-138-144 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ 2.
Upleteme 1 kruhovou řadu obrace, 1 hladce a 1 obrace, pak všechna oka hladce uzavřeme.
Pulovr měří asi 54-56-58-60-62-64 cm (od ramene).

= 2x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě/řadě upleteme jedno nahození lícovým žerzejem a druhé spustíme z jehlice
= 2 oka spleteme obrace
= 2 oka spleteme hladce
= 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
= 2 oka sejmeme jako bychom je chtěli splést hladce, 1 oko upleteme hladce a obě sejmutá přes ně přetáhneme
= 1 oko sejmeme hladce, 2 oka spleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
= 3 oka spleteme hladce
= Uzlík: tato 4 oka upleteme aniž bychom je spustili z levé jehlice, takto: 4 oka spleteme obrace, 4 oka spleteme hladce, 4 oka spleteme obrace, 4 oka spleteme hladce, pak je spustíme z levé jehlice
= Uzlík: tato 3 oka upleteme aniž bychom je spustili z levé jehlice, takto: 3 oka spleteme obrace, 3 oka spleteme hladce, 3 oka spleteme obrace, pak je spustíme z levé jehlice

Komentáře (18)

Napište své postřehy!

Sve 02.10.2018 - 18:30:

Hallo! Ich bin beim Ärmel. Da steht genau über A3 soll ich A4 stricken - wie geht das?

DROPS Design 03.10.2018 kl. 07:37:

Liebe Sve, A.4 wird über die 3 mittleren Maschn in A.3 gestrickt, so machen die beiden Löcher eine gerade Linie von A.4 bis Ende. Viel Spaß beim stricken!

Behrens 07.06.2018 - 23:18:

Ich verstehe im Muster A2 den Knoten nicht. Wie muss ich diesen stricken?

DROPS Design 08.06.2018 kl. 08:24:

Liebe Frau Behrens, die Knoten im A.2 so stricken: über 4 M; 4 M 4 Mal zusammenstricken: einmal alle 4 M links zsstricken, einmal alle diese 4 M rechts zsstricken, einmal alle diese 4 M noch links zsstricken und endlich noch einmal alle diese 4 M noch rechts zsstricken = es sind wieder 4 M auf der rechten Nadel - es geht mit dem anderen Knoten genauso gleich: 3 M links zsstricken, diese 3 M jetzt rechts zsstricken und diese 3 M noch links zsstricken = es sind 3 M auf der rechten Nadel. Viel Spaß beim stricken!

Oksana 16.04.2018 - 15:30:

Me again )) so how about : Is therer exist tutorial video how to work the knot (Work these 4 stitches as follows without dropping them off left needle: Purl 4 together, knit 4 together, purl 4 together, knit 4 together, then drop stitches off left needle)? Thank you!

DROPS Design 16.04.2018 kl. 16:16:

Dear Oksana, we do not have any video yet to this technique but your request has been added to our todolist. Happy knitting!

Oksana 16.04.2018 - 10:22:

There is no mistake? But it means that in the result you get 8 stiches in the last row of neck edge! Please check again, cause also on cardigan of the same style it is written : Then 1 knit row from right side while decreasing evenly to 136-136-140-150-154-160 stitches. I believe that in the description for jamper (and top as well) there is "TO" omitted. Excuse me and thank you for the verification!

DROPS Design 16.04.2018 kl. 12:12:

Dear Oksana, oops you are right, "to" is missing and will be added as soon as possible :) thanks for your feedback! Happy knitting!

Oksana 15.04.2018 - 11:11:

Is therer exist tutorial video how to work the knot (Work these 4 stitches as follows without dropping them off left needle: Purl 4 together, knit 4 together, purl 4 together, knit 4 together, then drop stitches off left needle)? Thank you!

Oksana 14.04.2018 - 20:17:

In the description of neck edge it says: Then knit 1 round while decreasing evenly 120-120-124-134-138-144 stitches. And that mean decreasing from 128-128-132-144-148-168 stiches. Is there no mistake here? Thanks!

DROPS Design 16.04.2018 kl. 09:09:

Dear Oksana, no mistake here. Happy knitting!

Kamma Zerrrahn 13.04.2018 - 14:09:

I diagram A1 ,på 6 række savner jeg en maske på hver side af træstammen,da der er strikket 2 vrang sammen på 5.række

DROPS Design 24.04.2018 kl. 11:15:

Hej Kamma, De masker du har taget ind ved at strikke 2 masker sammen, er taget ud igen på samme pind, ved hjælp af omslagene inden for de yderste 2 masker i hver side af diagrammet. God fornøjelse!

Kamma Zerrahn 12.04.2018 - 11:57:

Smuk model og mønster. Jeg kan bare ikke ud af mønstret, Strikker kun med drops garn så jeg håber også at få lidt hjælp her

DROPS Design 13.04.2018 kl. 10:32:

Hej Kamma, Skriv gerne hvor du er i opskriften og hvad det er du ikke kan finde ud af, så hjælper vi dig gerne. :)

Henriette Larsen 03.04.2018 - 14:48: https://www.designfr ...

Jeg er simpelthen helt fortryllet af jeres fantastiske design!

Souquet 24.03.2018 - 10:53:

Modèle rafinė élégant. .je vais le tricoter avec bonheur

Přidejte komentář k návodu DROPS 186-22