DROPS / 186 / 22

Miss Flora by DROPS Design

Raglánový pulovr s krajkovým vzorem a ¾ rukávem pletený z příze DROPS Flora. Velikost: S - XXXL.

DROPS design: model č. fl-026
Skupina přízí A
----------------------------------------------------------
Velikost: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiál:
DROPS FLORA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
250-300-300-350-400-400 g, barva č. 19, korálová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí A)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 60 nebo 80 cm) č.3 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 24 ok a 32 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.2,5 – na lem průkrčníku.
--------------------------------------------------------

Nejste si jistí, kterou zvolit velikost? Třeba by vám pomohla informace, že modelka na obrázku je vysoká asi 170 cm a nosí velikost S nebo M. Pokud chcete plést/háčkovat pulovr, kabátek, šaty nebo podobný kousek, najdete dole pod návodem nákres s jednotlivými mírami v cm.
Komentáře (17)

65% vlna, 35% alpaka
od 70.00 Kč /50g
DROPS Flora uni colour DROPS Flora uni colour 70.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Flora mix DROPS Flora mix 74.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 350Kč. Více zde.

Viz schémata A.1 až A.4. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost (platí pro schémata A.1, A.2 a A.3).
Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP:
Pokud nechcete mít uprostřed zad ažurový vzor, pleťte nad prostředními 32-34-38-32-34-38 oky namísto vzoru A.2 lícovým žerzejem.

TIP – UJÍMÁNÍ 1 (trup, boky):
Začínáme 4 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 4 oka upleteme hladce (značka leží uprostřed těchto 4 ok), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

TIP – UJÍMÁNÍ 2:
Abychom vypočítali, jak často musíme ujímat, vydělíme celkový počet ok v řadě (např. 128 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout (tj. 8 ok), takže: 128 : 8 = 16. 
V tomto případě tedy spleteme hladce dohromady každé zhruba 15. a 16. oko.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (boky a podpaží):
Začínáme 3 oka před značkou: 1x nahodíme, 6 ok upleteme hladce (značka leží uprostřed těchto 6 ok), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ:
Ujímáme 1 oko na obou stranách všech 4 značek, tj. ve všech místech, kde se rukávy stýkají s trupem (= v 1 kruhové řadě tedy ujmeme celkem 8 ok). Ujímáme takto – začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).
----------------------------------------------------------

PULOVR:
Trup pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, zdola nahoru. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích/krátké kruhové jehlici, také zdola nahoru. Pak převedeme trup a rukávy na jednu společnou kruhovou jehlici a pleteme dohromady v kruhových řadách sedlo. Nakonec dopleteme lem průkrčníku.

TRUP:
Na kruhovou jehlici č.3 trochu volněji nahodíme přízí Flora 276-276-276-368-368-368 ok a upleteme 2 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Pak upleteme 2 kruhové řady hladce a pokračujeme vzorem A.1 (= 12-12-12-16-16-16 sekvencí vzoru po 23 okách).
Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) máme na jehlici 192-204-228-256-272-304 ok.Označíme si začátek kruhové řady a druhou značku vložíme za 96.-102.-114.-128.-136.-152. oko (= boky – značky během pletení snímáme vždy do aktuálně pletené kruhové řady).
Následující kruhovou řadu pleteme takto: 32-34-38-48-51-57 ok lícovým žerzejem, vzor A.2 (= 32-34-38-32-34-38 ok uprostřed předního dílu), 64-68-76-96-102-114 ok lícovým žerzejem, vzor A.2 (= 32-34-38-32-34-38 ok uprostřed zadního dílu – viz TIP) a končíme 32-34-38-48-51-57 oky lícovým žerzejem. V tomto rozvržení vzorů pokračujeme.
SOUČASNĚ ve výši 12 cm – měřeno v nejnižším místě – ujmeme 1 oko na obou stranách obou značek - viz TIP – UJÍMÁNÍ 1 (= ujmeme 4 oka). Takto ujmeme vždy po 2-2-4-4-4-4 cm výšky, celkem 3-3-2-2-2-2x = 180-192-220-248-264-296 ok.
Ve výši 22-20-20-22-20-20 cm přidáme 1 oko na obou stranách obou značek – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ (= přidáme 4 oka). Takto přidáváme vždy po 2 cm výšky, celkem 5-6-6-5-6-6x = 200-216-244-268-288-320 ok.
Pleteme až do výše 32 cm – měřeno v nejnižším místě, platí pro všechny velikosti.
Následující kruhovou řadu pleteme takto: uzavřeme 5-5-6-6-7-8 ok (= průramek), 90-98-110-122-130-144 ok upleteme jako dříve (= přední díl), uzavřeme 10-10-12-12-14-16 ok (= průramek), 90-98-110-122-130-144 ok upleteme jako dříve (= zadní díl) a uzavřeme zbylých 5-5-6-6-7-8 ok (= průramek).
Díl odložíme a upleteme rukávy.

RUKÁV:
Na ponožkové jehlice nebo krátkou kruhovou jehlici č.3 nahodíme přízí Flora 87-87-87-95-95-95 ok a upleteme v kruhových řadách 2 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Označíme si začátek kruhové řady (= střed vnitřní strany rukávu, podpaží).
Následující kruhovou řadu pleteme takto: *1 oko hladce, 3 oka obrace*, *-* opakujeme celkem 8-8-8-9-9-9x, vzor A.3 (= 23 ok), *3 oka obrace, 1 hladce*, *-* opakujeme celkem 8-8-8-9-9-9x. V tomto rozvržení vzorů pokračujeme.
Ve výši 2 cm – měřeno v nejnižším místě – ujmeme 1 oko v každé skupince 3 ok obrace (ujímáme spletením 2 ok obrace) = 71-71-71-77-77-77 ok. Po dokončení celé 1 sekvence vzoru A.3 (na výšku) máme na jehlici 65-65-65-73-73-73 ok. Pokračujeme v kruhových řadách lícovým žerzejem, jen namísto vzoru A.3 pleteme vzor A.4, a to až do ukončení práce.
SOUČASNĚ ve výši 8 cm – měřeno v nejnižším místě – přidáme na každé straně značky 1 oko - viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ. Takto přidáváme celkem 6-10-14-13-15-18x, u velikosti S v každé 18. kruhové řadě, u velikosti M v každé 9. kruhové řadě, u velikosti L a XL v každé 6. kruhové řadě, u velikosti XXL v každé 5. kruhové řadě a u velikosti XXXL přidáváme střídavě v každé 3. a 4. kruhové řadě = 77-85-93-99-103-109 ok.
Když rukáv měří 38-37-35-33-32-30 cm, uzavřeme uprostřed podpaží 10-10-12-12-14-16 ok (tj. 5-5-6-6-7-8 ok na každé straně značky) = na jehlici zbývá 67-75-81-87-89-93 ok. Díl odložíme a upleteme stejným způsobem druhý rukáv.

SEDLO:
Rukávy a trup převedeme na společnou kruhovou jehlici (rukávy přiložíme k trupu v místech uzavřených pro průramky; oka nepleteme, jen sesadíme díly) = na jehlici máme 314-346-382-418-438-474 ok. Odstraníme všechny značky. Pak vložíme značky nové – po 1 značce do všech míst, kde se stýkají rukávy s trupem (= v pletenině máme 4 nové značky).
Pokračujeme v kruhových řadách lícovým žerzejem a vzorem A.2 jako dosud, pokračujeme také v přidávání vzoru A.4 nad prostředními 3 oky na každém rukávu.
Po upletení 2 kruhových řad začneme tvarovat RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ – v následující kruhové řadě začneme ujímat, viz výše.
Toto raglánové ujímání opakujeme v každé 4. kruhové řadě, celkem 6-5-4-4-6-7x, pak ještě v každé 2. kruhové řadě, celkem 17-22-27-30-30-31x.
SOUČASNĚ ve výši 48-50-52-54-56-58 cm odložíme prostředních 26-26-30-36-40-50 ok na pomocnou jehlici (= průkrčník).
Dál pleteme v řadách – pokračujeme v rozvržení vzorů jako dosud i v raglánovém ujímání v každé lícové řadě. Navíc dál tvarujeme průkčník: na začátku každé řady (tj. na obou stranách průkrčníku) uzavřeme 1x 3 oka a 1x 2 oka. Poté uzavíráme na začátku každé řady 1 oko až do chvíle, kdy dokončíme raglánové ujímání. Po dokončení veškerého ujímání i uzavírání zbývá na jehlici asi 90-90-90-96-96-106 ok.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Z lícové strany nabereme kruhovou jehlicí č.2,5 z okraje průkrčníku asi 128-128-132-144-148-168 ok (včetně odložených ok z pomocné jehlice) a upleteme 1 kruhovou řadu obrace. Pak pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně potřebný počet ok na výsledných 120-120-124-134-138-144 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ 2.
Upleteme 1 kruhovou řadu obrace, 1 hladce a 1 obrace, pak všechna oka hladce uzavřeme.
Pulovr měří asi 54-56-58-60-62-64 cm (od ramene).

= 2x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě/řadě upleteme jedno nahození lícovým žerzejem a druhé spustíme z jehlice
= 2 oka spleteme obrace
= 2 oka spleteme hladce
= 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
= 2 oka sejmeme jako bychom je chtěli splést hladce, 1 oko upleteme hladce a obě sejmutá přes ně přetáhneme
= 1 oko sejmeme hladce, 2 oka spleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
= 3 oka spleteme hladce
= Uzlík: tato 4 oka upleteme aniž bychom je spustili z levé jehlice, takto: 4 oka spleteme obrace, 4 oka spleteme hladce, 4 oka spleteme obrace, 4 oka spleteme hladce, pak je spustíme z levé jehlice
= Uzlík: tato 3 oka upleteme aniž bychom je spustili z levé jehlice, takto: 3 oka spleteme obrace, 3 oka spleteme hladce, 3 oka spleteme obrace, pak je spustíme z levé jehlice

Komentáře (17)

Napište své postřehy!

Behrens 07.06.2018 - 23:18:

Ich verstehe im Muster A2 den Knoten nicht. Wie muss ich diesen stricken?

DROPS Design 08.06.2018 kl. 08:24:

Liebe Frau Behrens, die Knoten im A.2 so stricken: über 4 M; 4 M 4 Mal zusammenstricken: einmal alle 4 M links zsstricken, einmal alle diese 4 M rechts zsstricken, einmal alle diese 4 M noch links zsstricken und endlich noch einmal alle diese 4 M noch rechts zsstricken = es sind wieder 4 M auf der rechten Nadel - es geht mit dem anderen Knoten genauso gleich: 3 M links zsstricken, diese 3 M jetzt rechts zsstricken und diese 3 M noch links zsstricken = es sind 3 M auf der rechten Nadel. Viel Spaß beim stricken!

Oksana 16.04.2018 - 15:30:

Me again )) so how about : Is therer exist tutorial video how to work the knot (Work these 4 stitches as follows without dropping them off left needle: Purl 4 together, knit 4 together, purl 4 together, knit 4 together, then drop stitches off left needle)? Thank you!

DROPS Design 16.04.2018 kl. 16:16:

Dear Oksana, we do not have any video yet to this technique but your request has been added to our todolist. Happy knitting!

Oksana 16.04.2018 - 10:22:

There is no mistake? But it means that in the result you get 8 stiches in the last row of neck edge! Please check again, cause also on cardigan of the same style it is written : Then 1 knit row from right side while decreasing evenly to 136-136-140-150-154-160 stitches. I believe that in the description for jamper (and top as well) there is "TO" omitted. Excuse me and thank you for the verification!

DROPS Design 16.04.2018 kl. 12:12:

Dear Oksana, oops you are right, "to" is missing and will be added as soon as possible :) thanks for your feedback! Happy knitting!

Oksana 15.04.2018 - 11:11:

Is therer exist tutorial video how to work the knot (Work these 4 stitches as follows without dropping them off left needle: Purl 4 together, knit 4 together, purl 4 together, knit 4 together, then drop stitches off left needle)? Thank you!

Oksana 14.04.2018 - 20:17:

In the description of neck edge it says: Then knit 1 round while decreasing evenly 120-120-124-134-138-144 stitches. And that mean decreasing from 128-128-132-144-148-168 stiches. Is there no mistake here? Thanks!

DROPS Design 16.04.2018 kl. 09:09:

Dear Oksana, no mistake here. Happy knitting!

Kamma Zerrrahn 13.04.2018 - 14:09:

I diagram A1 ,på 6 række savner jeg en maske på hver side af træstammen,da der er strikket 2 vrang sammen på 5.række

DROPS Design 24.04.2018 kl. 11:15:

Hej Kamma, De masker du har taget ind ved at strikke 2 masker sammen, er taget ud igen på samme pind, ved hjælp af omslagene inden for de yderste 2 masker i hver side af diagrammet. God fornøjelse!

Kamma Zerrahn 12.04.2018 - 11:57:

Smuk model og mønster. Jeg kan bare ikke ud af mønstret, Strikker kun med drops garn så jeg håber også at få lidt hjælp her

DROPS Design 13.04.2018 kl. 10:32:

Hej Kamma, Skriv gerne hvor du er i opskriften og hvad det er du ikke kan finde ud af, så hjælper vi dig gerne. :)

Henriette Larsen 03.04.2018 - 14:48: https://www.designfr ...

Jeg er simpelthen helt fortryllet af jeres fantastiske design!

Souquet 24.03.2018 - 10:53:

Modèle rafinė élégant. .je vais le tricoter avec bonheur

José 14.03.2018 - 14:15:

Waarom zijn bijna al jullie breipatronen op rondbreinaalden. Kan ik ze niet aanpassen op 2 pennen. Vind ik persoonlijk fijner om te breien

DROPS Design 15.03.2018 kl. 08:59:

Hallo José, De patronen zijn ontworpen in Noorwegen en daar is het heel gebruikelijk om met rondbreinaalden te breien. Echter zijn veel patronen ook wel geschikt om met rechte naalden te breien. Hier vind je een instructie hoe je een patroon aan kunt passen voor rechte naalden. Kijk even goed of je in dit geval uitkomt met het kantpatroon in de zijnaden en bij de mouwen.

Přidejte komentář k návodu DROPS 186-22