DROPS / 186 / 15

Miss Flora Top by DROPS Design

Raglánový pulovr – top s krajkovým vzorem a krátkým rukávem pletený z příze DROPS Flora. Velikost: S - XXXL.

DROPS design: model č. fl-028
Skupina přízí A
----------------------------------------------------------
Velikost: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiál:
DROPS FLORA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
200-200-250-250-300-300 g, barva č. 19, korálová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí A)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 60 nebo 80 cm) č.3 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 24 ok a 32 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.2,5 – na lem průkrčníku.
--------------------------------------------------------

DROPS Flora uni colour DROPS Flora uni colour 70.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Flora mix DROPS Flora mix 74.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 280Kč. Více zde.

Viz schémata A.1 až A.3. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost (platí pro schémata A.1 a A.2).
Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP:
Pokud nechcete mít uprostřed zad ažurový vzor, pleťte nad prostředními 32-34-38-32-34-38 oky na zádech namísto vzoru A.2 lícovým žerzejem.

TIP – UJÍMÁNÍ (trup, boky):
Začínáme 4 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 4 oka upleteme hladce (značka leží uprostřed těchto 4 ok), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ:
Abychom vypočítali, jak často musíme ujímat/přidávat, vydělíme celkový počet ok v řadě (např. 128 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout/přidat (tj. 8 ok), takže: 128 : 8 = 16. 
V tomto případě tedy spleteme hladce dohromady každé zhruba 15. a 16. oko.
Pokud přidáváme, 1x nahodíme za každým 16. okem; v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby v pletenině nevznikla dírka.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (boky a podpaží):
Začínáme 3 oka před značkou: 1x nahodíme, 6 ok upleteme hladce (značka leží uprostřed těchto 6 ok), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ:
Ujímáme 1 oko na obou stranách všech 4 značek, tj. ve všech místech, kde se rukávky stýkají s trupem (= v 1 kruhové řadě tedy ujmeme celkem 8 ok). Ujímáme takto – začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).
----------------------------------------------------------

TOP:
Trup pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, zdola nahoru. Rukávky pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích/krátké kruhové jehlici, také zdola nahoru. Pak převedeme trup a rukávky na jednu společnou kruhovou jehlici a pleteme dohromady v kruhových řadách sedlo. Nakonec dopleteme lem průkrčníku.

TRUP:
Na kruhovou jehlici č.3 trochu volněji nahodíme přízí Flora 276-276-276-368-368-368 ok a upleteme 2 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Pak upleteme 2 kruhové řady hladce a pokračujeme vzorem A.1 (= 12-12-12-16-16-16 sekvencí vzoru po 23 okách).
Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) máme na jehlici 192-204-228-256-272-304 ok. Označíme si začátek kruhové řady a druhou značku vložíme za 96.-102.-114.-128.-136.-152. oko (= boky – značky během pletení snímáme vždy do aktuálně pletené kruhové řady).
Následující kruhovou řadu pleteme takto: 32-34-38-48-51-57 ok lícovým žerzejem, vzor A.2 (= 32-34-38-32-34-38 ok uprostřed předního dílu), 64-68-76-96-102-114 ok lícovým žerzejem, vzor A.2 (= 32-34-38-32-34-38 ok uprostřed zadního dílu – viz TIP) a končíme 32-34-38-48-51-57 oky lícovým žerzejem. V tomto rozvržení vzorů pokračujeme.
SOUČASNĚ ve výši 12 cm – měřeno v nejnižším místě – ujmeme 1 oko na obou stranách obou značek - viz TIP – UJÍMÁNÍ (= ujmeme 4 oka). Takto ujmeme vždy po 2-2-4-4-4-4 cm výšky, celkem 3-3-2-2-2-2x = 180-192-220-248-264-296 ok.
Ve výši 22-20-20-22-20-20 cm přidáme 1 oko na obou stranách obou značek – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ (= přidáme 4 oka). Takto přidáváme vždy po 2 cm výšky, celkem 5-6-6-5-6-6x = 200-216-244-268-288-320 ok.
Pleteme až do výše 32 cm – měřeno v nejnižším místě, platí pro všechny velikosti.
Následující kruhovou řadu pleteme takto: uzavřeme 5-5-6-6-7-8 ok (= průramek), 90-98-110-122-130-144 ok upleteme jako dříve (= přední díl), uzavřeme 10-10-12-12-14-16 ok (= průramek), 90-98-110-122-130-144 ok upleteme jako dříve (= zadní díl) a uzavřeme zbylých 5-5-6-6-7-8 ok (= průramek).
Díl odložíme a upleteme rukávy.

RUKÁVEK:
Na ponožkové jehlice č.2,5 nahodíme přízí Flora 67-75-83-89-93-99 ok a upleteme v kruhových řadách 2 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Pak pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.3. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 10 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ = 77-85-93-99-103-109 ok. Následující kruhovou řadu pleteme takto: 37-41-45-48-50-53 ok hladce, vzor A.3 (= 3 oka), 37-41-45-48-50-53 ok hladce.
Další kruhovou řadu pleteme následovně: 5-5-6-6-7-8 ok uzavřeme, 67-75-81-87-89-93 ok upleteme hladce a zbylých 5-5-6-6-7-8 ok uzavřeme. Přízi odstřihneme. Díl odložíme a stejným způsobem upleteme druhý rukávek.

SEDLO:
Rukávky a trup převedeme na společnou kruhovou jehlici (rukávky přiložíme k trupu v místech uzavřených pro průramky; oka nepleteme, jen sesadíme díly) = na jehlici máme 314-346-382-418-438-474 ok. Odstraníme všechny značky. Pak vložíme značky nové – po 1 značce do všech míst, kde se stýkají rukávy s trupem (= v pletenině máme 4 nové značky).
Pokračujeme v kruhových řadách lícovým žerzejem a vzorem A.2 jako dosud, pokračujeme také v přidávání vzoru A.3 nad prostředními 3 oky na každém rukávu.
Po upletení 2 kruhových řad začneme tvarovat RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ – v následující kruhové řadě začneme ujímat, viz výše.
Toto raglánové ujímání opakujeme v každé 4. kruhové řadě, celkem 6-5-4-4-6-7x, pak ještě v každé 2. kruhové řadě, celkem 17-22-27-30-30-31x.
SOUČASNĚ ve výši 48-50-52-54-56-58 cm odložíme prostředních 26-26-30-36-40-50 ok na pomocnou jehlici (= průkrčník).
Dál pleteme v řadách – pokračujeme v rozvržení vzorů jako dosud i v raglánovém ujímání v každé lícové řadě. Navíc dál tvarujeme průkčník: na začátku každé řady (tj. na obou stranách průkrčníku) uzavřeme 1x 3 oka a 1x 2 oka. Poté uzavíráme na začátku každé řady 1 oko až do chvíle, kdy dokončíme raglánové ujímání. Po dokončení veškerého ujímání i uzavírání zbývá na jehlici asi 90-90-90-96-96-106 ok.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Z lícové strany nabereme kruhovou jehlicí č.2,5 z okraje průkrčníku asi 128-128-132-144-148-168 ok (včetně odložených ok z pomocné jehlice) a upleteme 1 kruhovou řadu obrace. Pak pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně potřebný počet ok na výsledných 120-120-124-134-138-144 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ.
Upleteme 1 kruhovou řadu obrace, 1 hladce a 1 obrace, pak všechna oka hladce uzavřeme.
Top měří asi 54-56-58-60-62-64 cm (od ramene).

= 2x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě/řadě upleteme jedno nahození lícovým žerzejem a druhé spustíme z jehlice
= 2 oka spleteme obrace
= 2 oka spleteme hladce
= 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
= 2 oka sejmeme jako bychom je chtěli splést hladce, 1 oko upleteme hladce a obě sejmutá přes ně přetáhneme
= 1 oko sejmeme hladce, 2 oka spleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
= 3 oka spleteme hladce
= Uzlík: tato 4 oka upleteme aniž bychom je spustili z levé jehlice, takto: 4 oka spleteme obrace, 4 oka spleteme hladce, 4 oka spleteme obrace, 4 oka spleteme hladce, pak je spustíme z levé jehlice
= Uzlík: tato 3 oka upleteme aniž bychom je spustili z levé jehlice, takto: 3 oka spleteme obrace, 3 oka spleteme hladce, 3 oka spleteme obrace, pak je spustíme z levé jehlice

Komentáře (3)

Käthe Christians 16.09.2018 - 10:25:

Hallo, was bedeutet im Garnumrechner die Bezeichnung "1 Faden"? K. Christians

DROPS Design 17.09.2018 kl. 09:06:

Liebe Frau Christians, wenn Sie ein anderes Garn benutzen möchten, können Sie je nach der Modellen/Anleitung/gestricktem Garn mit mehr als 1 Faden ersetzen (= z.B 2 Fäden Garngruppe A = 1 Faden Garngruppe C - siehe Garnalternativen). Hier wird nur mit 1 Faden Garngruppe A gestrickt. Viel Spaß beim stricken!

Käthe Christians 10.09.2018 - 16:43:

Ich habe den Pullover in Gr. L nach Anleitung gestrickt. Sie war gut zu lesen und der Pullover passte genau. Die Wolle ist super zu verarbeiten.

Daisie 19.08.2018 - 14:46:

This model is beautiful but please include photos of regular sized models please. It is very difficult to "imagine" what the garment would look like on an average/small body. Thank you kindly.

Přidejte komentář k návodu DROPS 186-15