DROPS Baby / 31 / 13

Spring Princess by DROPS Design

Sweter dziecięcy na drutach, w formie ażurowego kwadratu, z włóczki DROPS Baby Merino. Od 1 miesiąca do 4 lat.

Tagi: kwadrat, swetry,

DROPS design: model nr bm-081-by
Grupa włóczek A
----------------------------------------------------------
Rozmiary: 1/3 - 6/9 - 12/18 miesięcy (2 - 3/4) lata
Wzrost w cm: 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104)
Materiał:
DROPS BABY MERINO od Garnstudio (należy do Grupy włóczek A)
150-150-200 (200-200) g kolor nr 44, pudrowy

Może być również wykonany z:
„Alternatywnej włóczki (Grupa włóczek A)” - patrz link poniżej.

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (40 cm) DROPS nr 3 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 24 oczka i 34 rzędy otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.

SZYDEŁKO DROPS nr 3 – na dziurę na guzik.

GUZIKI DROPS Z MASY PERŁOWEJ WKLĘSŁE (białe), nr 521: 1 szt. dla każdego rozmiaru
----------------------------------------------------------

Czy wykonałaś ten lub inny z naszych wzorów? Otaguj zdjęcia na portalu społecznościowym #dropsdesign, abyśmy mogli je zobaczyć!

Chcesz użyć innej włóczki? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!
Komentarze (12)

100% Wełna
od 14.70 zł /50g
DROPS Baby Merino uni colour DROPS Baby Merino uni colour 14.70 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Baby Merino mix DROPS Baby Merino mix 14.70 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 44.10zł. Więcej informacji.

Patrz schematy A.1 - A.4.
Schematy przedstawiają wszystkie rzędy motywu, widok na prawej stronie robótki.

ZAMYKANIE OCZEK (rękawy):
Zamknąć 1 oczko z każdej strony markera następująco:
Zamknąć 1 oczko za markerem następująco: 1 oczko prawe, zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem (= zostaje zamknięte 1 oczko).
Zamknąć 1 oczko przed markerem następująco: przerabiać aż zostaje 3 oczka przed markerem, przerobić 2 następne oczka razem na prawo (= zostaje zamknięte 1 oczko = w sumie zamknięte 2 oczka).
----------------------------------------------------------

SWETER:
Przerabiany najpierw na okrągło, w formie kwadratu, zaczynając od środka przodu i dalej do dekoltu i boków, dalej przerabiamy w tę i z powrotem. Tył jest przerabiany od góry do dołu, za każdym ramieniem. Kończymy wykonując brzeg na dole swetra, przerabiany na okrągło na drutach z żyłką. Na rękawy, nabierać oczka i przerabiać je od góry do dołu, na okrągło na drutach pończoszniczych.

PRZÓD:
Przerabiany na okrągło. Na drutach pończoszniczych nr 3 nabrać 6 oczek włóczką Baby Merino, zacząć przerabiać na drutach z żyłką, gdy jest za dużo oczek na druty pończosznicze. Przerobić 1 okrążenie na prawo. W następnym okrążeniu dodawać oczka następująco: *1 oczko prawe, 1 narzut *, powtórzyć od *-* = 12 oczek, w następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na prawo, aby uniknąć dziur. Dalej przerabiać schemat A.1 w sumie 4 razy na szerokość, umieścić 1 marker między każdym schematem A.1 (= 4 markery). ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Gdy schemat A.1 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość, jest 204 oczka (= 51 oczek między każdym markerem). Długość robótki w najszerszym miejscu wynosi teraz ok. 24 cm.

Zamykać teraz na dekolt następująco:
Przerobić schemat A.2 (= 6 oczek), 7-6-6 (5-4) oczka dżersejem, zamknąć 25-27-27 (29-31) następnych oczek na dekolt, przerobić 7-6-6 (5-4) oczka dżersejem, A.3 (= 6 oczek), A.2 ponad 6 następnymi oczkami, *przerabiać dżersejem aż zostaje 6 oczek przed następnym markerem, A.3 ponad 6 następnymi oczkami, A.2 ponad 6 następnymi oczkami*, powtórzyć od *-* w sumie 2 razy, przerabiać dżersejem aż zostaje 6 oczek przed ostatnim markerem, A.3 ponad 6 ostatnimi oczkami, odciąć nitkę. Przesunąć teraz okrążenie, aby zaczynało się teraz przy dekolcie. Teraz przerabiać w tę i z powrotem. Przerobić w sumie 10-10-12 (12-16) rzędów schematu A.2, A.3 i dżersejem. Powtarzać schematy A.2 i A.3 na wysokość ponad 6 oczkami z każdej strony markerów w każdym rogu = 235-233-249 (247-269) oczek. Długość robótki wynosi najszerszym miejscu wynosi ok. 30-30-32 (32-34) cm. Przerobić teraz kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco:
Przerobić 20-19-21 (20-22) oczka prawe (= do 1-szego markera = prawe ramię), przerobić 22-24-26 (29-31) następnych oczek na prawo i zdjąć je na drut pomocniczy (= oczka na prawy rękaw), zamknąć 43-41-43 (40-44) następne oczka (= do 2-giego markera = prawy bok), przerobić 65-65-69 (69-75) oczek prawych i zdjąć je na drut pomocniczy (= do 3-ciego markera = dolna część swetra, później te wszystkie oczka będą wzięte razem z oczkami tyłu, aby wykonać ażurowy brzeg), zamknąć 43-41-43 (40-44) następne oczka (= lewy bok), przerobić 22-24-26 (29-31) następnych oczek na prawo i zdjąć je na drut pomocniczy (= do 4-tego markera = oczka na lewy rękaw), przerobić 20-19-21 (20-22) ostatnie oczka na prawo (= lewe ramię). Teraz wykonać tył następująco:

TYŁ:
LEWE RAMIĘ:
Umieścić 1 marker, OD TEGO MOMENTU MIERZYĆ STĄD! Nabrać 1 oczko w następnym rzędzie na lewej stronie robótki = 21-20-22 (21-23) oczka. Przerabiać nowe oczko ściegiem francuskim – patrz powyżej, (następnie nabieramy oczka rękawa przed tym oczkiem). Przerabiać 2 cm dżersejem z 1 oczkiem brzegowym ściegiem francuskim od strony ramienia i nabrać 13-14-14 (15-16) oczek na dekolt na końcu następnego rzędu na prawej stronie robótki = 34-34-36 (36-39) oczek. Dalej przerabiać dżersejem z 1 oczkiem brzegowym ściegiem francuskim z każdej strony robótki. Gdy dł. robótki wynosi 8 cm (= 6 cm pęknięcia na bokach), dopasować aby zakończyć przerabiając 1 rząd na prawej stronie robótki, odłożyć robótkę i wykonać prawe ramię następująco:

PRAWE RAMIĘ:
Przerabiane jak lewe ramię, tylko w odwrotnym układzie, tj. nabieramy 1 oczko od strony rękawa na końcu 1-szego rzędu na prawej stronie robótki i nabieramy 13-14-14 (15-16) oczek na dekolt na końcu rzędu na lewej stronie robótki. Gdy dł. robótki wynosi 8 cm, dopasować, aby zakończyć przerabiając 1 rząd na prawej stronie robótki, przerabiać 2 ramiona razem następująco:

Najpierw przerabiać oczka prawego ramienia następująco: 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim, 32-32-34 (34-37) oczek lewych, 1 oczko ściegiem francuskim, następnie przerabiać oczka lewego ramienia następująco: 1 oczko ściegiem francuskim, 32-32-34 (34-37) oczek lewych, 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim = 68-68-72 (72-78) oczek. Dalej przerabiać dżersejem z 1 oczkiem brzegowym ściegiem francuskim z każdej strony. Gdy dł. robótki wynosi 9-10-11 (12-13) cm, nabrać 2 oczka na końcu 2 następnych rzędów na podkroje rękawów = 72-72-76 (76-82) oczka. Dalej przerabiać dżersejem ponad wszystkimi oczkami, aż długość tyłu w najdłuższym miejscu wynosi 30-30-32 (32-34) cm, dopasować do przodu, tyłu desant przód powinny teraz mieć taką samą długość. Zostawić oczka na drucie.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć boki wkłuwając igłę w skrajne pętelki oczek brzegowych. Następnie wykonać brzeg na dole swetra, ponad oczkami przodu i tyłu następująco:

BRZEG NA DOLE:
Wziąć z powrotem oczka na dole przodu na te same druty z żyłką co oczka tyłu = 137-137-145 (145-157) oczek. Teraz przerabiać na okrągło. Przerobić 1 okrążenie na prawo, równomiernie dodając 7 oczek na przodzie = 144-144-152 (152-164) oczka. Przerobić 0-0-0 (3-4) cm dżersejem. Dalej przerabiać schemat A.4 ponad wszystkimi oczkami. Zamykać na prawo, gdy schemat A.4 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość. Brzeg ma długość ok. 2-2-2 (5-6) cm. Całkowita długość robótki od ramienia wynosi ok. 32-32-34 (37-40) cm.

RĘKAWY:
Przerabiane od góry do dołu, na okrągło na drutach pończoszniczych. Wziąć z powrotem oczka przodu z drutu pomocniczego z jednej strony na druty pończosznicze nr 3 (= 22-24-26 (29-31) oczek) i równomiernie nabrać na prawej stronie robótki 22-24-26 (29-31) oczek wzdłuż tyłu, w odl. 1 oczka od brzegu, od ramienia i do 2 nowych nabranych oczek (tj. nabrać ok. 1 oczko w każde z 2 nabranych oczek na podkrój rękawa z tyłu) = 44-48-52 (58-62) oczka. Umieścić 1 marker na środku pod rękawem. Przerabiać dżersejem. Gdy dł. rękawa wynosi 2 cm, zamknąć 1 oczko z każdej strony markera - PATRZ ZAMYKANIE OCZEK! Zamykać tak samo w sumie 3-5-6 (8-9) razy co 4-3-2½ (2½-3) cm = 38-38-40 (42-44) oczka. Gdy dł. robótki wynosi 15-18-21 (26-31) cm, przerobić 3 ściągacze francuskie ponad wszystkimi oczkami. Zamykać na prawo, ale aby zamykane oczka nie ściągały robótki, do zamykania można użyć drutów o jeden rozmiar większych. Długość rękawa wynosi ok. 16-19-22 (27-32) cm. Drugi rękaw wykonać tak samo.

WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Przerabiany w tę i z powrotem zaczynając od środka tyłu. To znaczy, gdy nabieramy oczka na prawej stronie robótki, od prawego ramienia tyłu, wzdłuż przodu i lewego ramienia tyłu. Nabrać ok. 55 - 74 oczka i przerobić 3 ściągacze francuskie. Zamykać na prawo. Ale aby zamykane oczka nie ściągały robótki, do zamykania można użyć drutów o 1 rozmiar większych.

DZIURKA NA GUZIK:
Na szydełku wykonać 1 dziurkę na guzik przy dekolcie z tyłu następująco: 1 oczko zamykające w ostatnie oczko nabrane na dekolt (lewego ramienia), 6 oczek łańcuszka i zakończyć przerabiając 1 oczko zamykające w to samo oczko co 1-sze. Zakończyć. Przyszyć guzik w oczka brzegowe ściegiem francuskim na górze dekoltu prawego ramienia tyłu.

= zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, przerobić 1 oczko prawe, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem
= wykonać 1 narzut między 2 oczkami, w następnym okrążeniu przerobić narzut na prawo, powstanie otwór/dziurka
= wykonać 1 narzut między 2 oczkami, w następnym okrążeniu przerobić oczko przekręcone w miejscu narzutu na prawo, aby uniknąć dziur
= wykonać 1 narzut między 2 oczkami, w następnym okrążeniu przerobić narzut na lewo, powstanie otwór/dziurka
= zdjąć 2 oczka na prawo, 1 oczko prawe, przełożyć 2 oczka zdjęte ponad przerobionym oczkiem
= kierunek robótki

Josie Jestis 14.06.2019 - 17:13:

Hi, I am making the DROPS Baby31-13 sweater with the drops baby merino yarn. I’ve made several swatches & my gauge is wrong. I swatched with US size 4 (3.5mm) & 5 (3.75mm). My gauges are 27 st x 36.75 rows(size 4) and 26.25 st x 32.5 rows (size 5) after washing & blocking a 6” square. You are calling for 24 st x 34 rows. For this, I’ll need to go up to size 6 or 7 and then my row gauge will be all wrong. Is the pattern gauge correct? How can I figure out what I am doing wrong?

DROPS Design 17.06.2019 kl. 09:25:

Dear Mrs Jestis, you should try with larger needles, you might work somewhat tight - read more about tension here. Happy knitting!

Renate 30.03.2019 - 09:53:

Die Anleitung lässt sich nicht vollständig ausdrucken, es wird nur eine Seite gedruckt.

DROPS Design 01.04.2019 kl. 12:07:

Liebe Renate, alle Seiten sollten ausgedruckt werden, prüfen Sie mal die Druckeinstellungen, damit alle Seiten gedruckt werden. Viel Spaß beim stricken!

Maria B. Martens 19.02.2019 - 15:00:

Hej. Jeg er igang med den skønne Spring Princess sweater, men er nu jeg gået i stå. Jeg har strikket A.1 en gang i højden og har 204 masker på pinden. I følge opskriften skal jeg nu lukke af til hals - når jeg har gjort det, hvor mange masker skal der så være på pinden? Jeg spørger fordi jeg ikke kan få det til at passe med det antal masker jeg skal have tilbage efter at have strikket 12 pinde af diagram A.2, A.3 og glatstrik i højden over de yderste 6 masker (247 m).

Milada Stočková 10.02.2019 - 18:56:

I do not understand where to start after binding off for neck. i am back in the last corner and now I should cut the yarn and start from the neck, but where: on the left side, because when I stay on the left side of the neck, I will go on knitting A2 and 4 stiches, ( i am working the biggest size), and then I start knitting from the wrong side, why should I cut the yarn? and from the wrong side purl most stiches?? thanks a lot for answer.

DROPS Design 11.02.2019 kl. 10:58:

Dear Mrs Stočková, after you have cut the yarn, slipe the next 10 sts (= A.2 + 4 sts in stocking st worked at the beg of the previous round) on the right needle (= the sts worked before the cast off for neck), turn piece join yarn and work now from WS beg from the left shoulder (when worn) along the 3 whole sides of square and finishing with the right shoulder of piece. Happy knitting!

Noel 09.11.2018 - 07:36:

Bonjour, Merci pour les explications mais je ne comprends toujours pas. Je tricote avec des aiguilles droites. J'ai commencé avec 6 mailles. J'ai maintenant 204 mailles (1marqueur tout les 51 m). Mon 1er rang avec l'encolure je l'ai tricoté sur l'endroit. et là je ne comprends pas comment je vais pouvoir continuer. Merci

DROPS Design 09.11.2018 kl. 08:14:

Bonjour Mme Noel, ce pull se tricote normalement en rond à partir du centre du carré - et les explications sont décrites pour un ouvrage tricoté ainsi. Vous devez maintenant rabattre des mailles pour l'encolure sur l'un des côtés du carré, et continuer à partir de l'un des côtés de l'encolure, tout le tour du carré jusqu'à l'autre côté de l'encolure. Bon tricot!

Noel 08.11.2018 - 09:36:

Bonjour, je ne comprends pas comment faire pour le modèle Baby 3113. Quand on coupe le fil et que l'on doit reprendre à l'encolure. On reprend à gauche sur le petit nombre de maille ou à droite sur le plus grand nombre ? Ensuite pour les marqueurs on fait comment ? avez-vous un schéma cela m'aiderai à mieux comprendre. Merci.

DROPS Design 08.11.2018 kl. 11:58:

Bonjour Mme Noel, après avoir tricoté le 1er tour en rabattant les mailles de l'encolure, vous terminez dans le coin de l'épaule gauche (à droite vu sur l'endroit). Vous continuez maintenant en allers et retours en commençant par le côté encolure à droite (vu sur l'endroit) des mailles rabattues = tournez le carré et tricotez sur l'envers en commençant par les m jersey, A.2, (ancien début des tours), A.3 et ainsi de suite jusqu'à l'autre côté de l'encolure. Bon tricot!

Vanessa 06.11.2018 - 14:20:

Bei mir leiert Merinowolle nach dem Waschen immer furchtbar aus und ich waschen schon immer extra vorsichtig. Ist das normal? Stricke ich zu locker? Aber dann müsste ich ja mehr Wollen verbrauchen und das ist nicht der Fall. Oder sollte ich dann einfach eine Größe kleiner stricken? Ich bitte um Rat! Herzliche Grüße, Vanessa

DROPS Design 07.11.2018 kl. 08:09:

Liebe Vanessa, am besten stricken Sie immer zuerst eine Maschenprobe - lieber etwas zu fest als zu locker - waschen Sie die Maschenprobe (nicht zu warm und nicht einweichen) und trocknen lassen. Danach prüfen Sie noch Ihre Maschenprobe und die Nadelgröße anpassen wenn nötig ist. Nehmen Sie bitte Kontakt mit Ihrem DROPS Laden auf, sie werden Ihnen persönnliche Hilfen anbieten. Viel Spaß beim stricken!

Rosa López 19.10.2018 - 13:11:

Se puede hacer con agujas rectas en vez de circulares?

DROPS Design 20.10.2018 kl. 19:50:

Hola Rosa. En este modelo se usa una aguja circular debido al elevado número de puntos. Puedes sustituir la aguja circular por agujas de doble punta pero no resulta muy cómodo para trabajar.

Paulina 10.08.2018 - 03:32:

Hola, estoy confundida con la indicación del frente, luego de desplazar la vuelta y comenzar desde el escote ida y vuelta, dice que se debe tejer 12 hileras de A2 , A3 y punto jersey, pues A2 y A3 sólo tienen 8 hileras en vertical. Y luego dice tejer A2 y A3 en vertical en los puntos de los extremos ¿aquí hay que tejerlos denuevo? ... me confunde esta explicación... si me pueden ayudar lo agradezco mucho.

DROPS Design 14.08.2018 kl. 19:58:

Hola Paulina. Si e diagrama tiene 8 filas, para continuar en vertical repites el diagrama a partir de la fila 1 tantas filas hacia arriba como sean necesarias para completar el patrón ( en tu caso 4 filas más). En cuanto a tu otra pregunta, sí, en los 6 puntos más externos se trabajan los diagramas A.2 y A.3 de nuevo (uno a un lado y el otro en el otro).

Marjolein 05.08.2018 - 09:57:

I am having difficulties finding out what the right an wrong rows are in the diagram, could i get some help?

DROPS Design 05.08.2018 kl. 10:13:

Dear Marjolein, pattern A.1 is knitted on the round, so every row is knitted from teh right side. For the other patterns, the first row (where you have yarnovers and knitted together stitches) is from the right side andthe rows, where you only knit knitted and puled stitches are knitted form the wrong side. I hope this helps. Happy Knitting!

Dodaj komentarz do modelu DROPS Baby 31-13