DROPS Baby / 31 / 10

Little Miss Ribbons by DROPS Design

Strikket body i retstrik til baby. Strikket i et. Størrelse præmatur - 4 år. Arbejdet er strikket i DROPS BabyMerino

Tags: overalls,

DROPS Design: Model nr bm-079-by
Garngruppe A
----------------------------------------------------------
BODY:
Størrelse: (<0) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 mdr (2 - 3/4) år
Størrelsen modsvarer ca barnets højde i cm:
(40/44) 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104)
Materialer:
DROPS BABYMERINO fra Garnstudio (tilhører Garngruppe A)
(100) 100-100-100-100 (150-150) g farve 04, gul

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe A)" – se link under.

DROPS PINDE nr 3 – eller de pinde du skal bruge for at få 24 masker og 48 pinde retstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.

DROPS PERLEMORKNAP, BUET (hvid), nr 521: (10) 12-12-12-14 (14-16) stk
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 37.9kr. Læs mere.
INFORMATION TIL OPSKRIFT:

RETSTRIK (strikkes frem og tilbage):
Strik ret på hver pind

UDTAGNINGSTIPS:
Alle udtagninger gøres fra retsiden. Der tages ud indenfor 3 masker retstrik i hver side af arbejdet.
Der tages 1 maske ud ved at slå om, på næste pind strikkes omslaget drejet ret så der ikke bliver hul.

INDTAGNINGSTIPS:
Alle indtagninger gøres fra retsiden.
Tag ind således før 3 masker retstrik: Tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes ret, 1 ret, løft den løse maske over (= 1 maske taget ind).
Tag ind således efter 3 masker retstrik: Strik 2 masker ret sammen (= 1 maske taget ind).

KNAPHUL:
Der lukkes af til knaphul på forstykket. 1 KNAPHUL = Strik tredje og fjerde maske fra kanten ret sammen og slå om, gentag i begge sider af arbejdet. På næste pind strikkes omslaget ret (= hul).
Luk af til knaphul når arbejdet måler totalt ca:
<0: 3, 9 og 15 cm.
0/1 MDR: 3, 8, 13 og 18 cm.
1/3 MDR: 3, 9, 15 og 21 cm.
6/9 MDR: 4, 10, 16 og 22 cm.
12/18 MDR: 4, 9, 14, 19 og 24 cm.
2 ÅR: 3, 9, 15, 21 og 27 cm.
3/4 ÅR: 4, 9, 14, 19, 24 og 30 cm.
----------------------------------------------------------

BODY:
Arbejdet strikkes frem og tilbage. Der strikkes først forstykke ovenfra og ned til skridtet, derefter strikkes bagstykket videre nedenfra og op og til sidst strikkes stropperne. Alt strikkes i 1 stykke.

FORSTYKKE:
Slå (28) 34-38-44-48 (52-58) masker op på pind 3 med BabyMerino. Strik 3 pinde ret, 1 pind vrang fra vrangen, derefter strikkes der hulrække således: Strik 1 maske ret, * 2 masker ret sammen, slå om *, strik fra *-* til der er 1 maske tilbage, strik 1 maske ret. Strik 1 pind vrang fra vrangen over alle masker, omslagen strikkes vrang, de skal lave hul (her skal stropperne senere knappes). Derefter strikkes arbejdet videre i RETSTRIK – se forklaring over, til færdigt mål. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
Når arbejdet måler (3) 3-3-4-4 (3-4) cm lukkes der af til knaphul i hver side af arbejdet – læs KNAPHUL!
Når arbejdet måler (15) 19-22-23-25 (28-31) cm tages der ind til skridt således – læs INDTAGNINGSTIPS: Tag 1 maske ind indenfor 3 masker retstrik i hver side af arbejdet (= 2 masker taget ind) på hver 4.pind totalt (5) 4-5-4-6 (6-5) gange, derefter på hver 2.pind totalt (2) 6-7-11-10 (12-16) gange = (14) 14-14-14-16 (16-16) masker. Arbejdet måler nu ca (20) 25-29-31-34 (38-42) cm. Sæt 1 mærke i arbejdet. Forstykket er nu strikket færdig. HERFRA MÅLES ARBEJDET VIDERE!

BAGSTYKKE:
Nu tages der ud således – læs UDTAGNINGSTIPS: Tag 1 maske ud indenfor 3 masker retstrik i hver side af arbejdet (= 2 masker taget ud) på hver 2.pind totalt (12) 15-17-20-21 (23-26) gange = (38) 44-48-54-58 (62-68) masker. Arbejdet måler ca (5) 6-7-8-9 (10-11) cm fra mærket. Derefter slåes der 11 nye masker op i hver side af arbejdet i slutningen af de 2 næste pinde = (60) 66-70-76-80 (84-90) masker. Når arbejdet måler (19) 24-28-30-33 (37-41) cm lukkes der 16 masker af til ærmegab i starten af de 2 næste pinde (dvs i hver side af arbejdet) = (28) 34-38-44-48 (52-58) masker.
Når arbejdet måler (4) 4-5-6-7 (7-8) cm fra hvor der blev lukket af til ærmegab (= (23) 28-33-36-40 (44-49) cm fra mærket), strikkes der ret over de første (6) 9-11-12-14 (16-19) masker (= 1 strop), sæt dem derefter på en tråd, luk de næste (16) 16-16-20-20 (20-20) masker af til hals, strik ret over de sidste (6) 9-11-12-14 (16-19) masker (= 1 strop). Fortsæt og strik retstrik over de (6) 9-11-12-14 (16-19) masker til arbejdet måler (31) 36-42-46-51 (55-61) cm fra mærket (stroppen måler ca (8) 8-9-10-11 (11-12) cm). Luk af. Strik den anden strop på samme måde.

MONTERING:
Sy 2 knapper på hver strop, knapperne lukkes gennem hulrækken øverst på forstykket. Sy knapper i midt på de 6 yderste masker i hver side af bagstykket (= kanten).

----------------------------------------------------------
For hue se DROPS Baby 31-11.
For sokker se DROPS Baby 31-12.
----------------------------------------------------------

Diagram

= strikkeretning

Carolin 13.08.2018 - 15:14:

Hallo, ich habe eine Frage zu dem Rückenteil. Wenn ich die 20 Reihen Zunahmen gemacht habe, dann habe ich 54 Maschen. Ich verstehe leider nicht, wie ich dann mit 22 Zunahmen auf 76 Maschen komme. Vielen Dank für die Antwort!

DROPS Design 13.08.2018 kl. 15:49:

Liebe Carolin, wenn Sie 54 M haben, schlagen Sie 11 M am Ende der nächsten Hinreihe = 54+11= 65 M, wenden und der nächste Rückreihe stricken und 11 M am Ende dieser Reihe anschlagen = 65+11= 76 M - deutsche Anleitung wird angepasst. Viel Spaß beim stricken!

Housmans 03.08.2018 - 20:52:

Goedenavond, ik snap niet helemaal hoe ik de minderingen moet doen. Kunt u dit wat beter uitleggen? Wanneer moet ik minderen, moet ik minderen tussen de 3 zij-ribbelsteken? Of alleen aan de zijkant? Wat betekend "in totaal...in de 4e en 2e naald" hoeveel naalden moet ik doen tot er genoeg geminderd is etc. Alvast bedankt voor uw reeds genomen moeite. Mvg

DROPS Design 06.08.2018 kl. 10:02:

Dag Housmans, Je mindert naast de 3 steken in ribbelsteek, zodat deze 3 steken in tact blijven. Aan het begin van de naald brei je eerst 3 steken in ribbelsteek, dan 2 steken samen. Aan het eind van de naald brei je tot er 5 steken over zijn, haal dan 1 steek recht af, brei 1 steek recht en haal de afgehaalde steek over de gebreide steek, brei tot slot de 3 steken in ribbelsteek. Deze minderingen doe je eerst elke 4e naald (5) 4-5-4-6 (6-5) keer. Daarna doe je deze minderingen elke 2e naald (2) 6-7-11-10 (12-16) keer. Dus je mindert eerst een aantal keren (afhankelijk van je maat) op de 4e naald aan beide kanten. Daarna minder je een aantal keren op iedere 2e naald.

Vlasta Bambasová 24.07.2018 - 18:40:

Jsem nadšená z těchto stránek a předpisů na pletení,háčkování.Všechno pěkně dopodrobna popsané.Děkuji

Mary Smith 01.05.2018 - 18:41:

I knitted this in. Cotton and it has stretched being garter stitch. Any ideas how to resolve this?

Kommentere opskrift DROPS Baby 31-10