DROPS Baby / 31 / 9

Baby Duck by DROPS Design

Komplet dziecięcy z włóczki DROPS Alpaca: sweter rozpinany z reglanowymi rękawami i skarpetki w komplecie. Od wcześniak do 4 lat.

DROPS Design: model nr z-101-by
Grupa włóczek A
-----------------------------------------------------------

NA CAŁY KOMPLET BĘDZIEMY POTRZEBOWAĆ:
Rozmiary: 1/3 - 6/9 - 12/18 miesięcy (2 - 3/4) lata
Wzrost w cm: 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104)
Długość stopy: 10-11-12 (14-16) cm
Materiał:
DROPS ALPACA od Garnstudio (należy do Grupy włóczek A)
150-150-200 (200-200) g kolor 2923, złoty żółty
50-50-50 (50-50) g kolor 618, jasny beż

Może być również wykonany z
„Alternatywnej włóczki (Grupa włóczek A)" – patrz link poniżej.

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (60 lub 80 cm) DROPS nr 3 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 24 oczka i 32 rzędy otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (60 lub 80 cm) DROPS nr 2,5 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 26 oczek i 34 rzędy otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.

GUZIKI DROPS Z MASY PERŁOWEJ, wklęsłe (białe) nr 521: (5) 6-7-7-7 (7-8) szt.
-----------------------------------------------------------

SWETER:
Rozmiary: (wcześniak) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 miesięcy (2 - 3/4) lata
Wzrost w cm: (40/44) 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104)
Materiał:
DROPS ALPACA od Garnstudio (należy do Grupy włóczek A)
(150) 150-150-150-200 (200-200) g kolor 2923, złoty żółty

Może być również wykonany z
„Alternatywnej włóczki (Grupa włóczek A)" – patrz link poniżej.

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (60 lub 80 cm) DROPS nr 3 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 24 oczka i 32 rzędy otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (60 lub 80 cm) DROPS nr 2,5 na ściągacze - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 26 oczek i 34 rzędy otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.

GUZIKI DROPS Z MASY PERŁOWEJ, wklęsłe (białe) nr 521: (5) 6-7-7-7 (7-8) szt.
----------------------------------------------------------

SKARPETKI:
Rozmiary: 1/3 - 6/9 - 12/18 miesięcy (2 – 3/4) lata
Długość stopy: 10-11-12 (14-16) cm
Materiał:
DROPS ALPACA od Garnstudio (należy do Grupy włóczek A)
50-50-50 (50-50) g kolor 618, jasny beż

Mogą być również wykonane z
„Alternatywnej włóczki (Grupa włóczek A)" – patrz link poniżej.

DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 2,5 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 26 oczek i 34 rzędy otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.
----------------------------------------------------------

Czy wykonałaś ten lub inny z naszych wzorów? Otaguj zdjęcia na portalu społecznościowym #dropsdesign, abyśmy mogli je zobaczyć!

Chcesz użyć innej włóczki? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!
Komentarze (11)

100% Alpaka
od 15.50 zł /50g
DROPS Alpaca uni colour DROPS Alpaca uni colour 15.50 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Alpaca mix DROPS Alpaca mix 16.40 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 62.00zł. Więcej informacji.

DODAWANIE OCZEK (na rękawy):
Przerabiać aż zostaje 1 oczko przed markerem, wykonać 1 narzut, przerobić 2 oczka prawe (marker znajduje się między tymi 2 oczkami), 1 narzut (= zostają dodane w sumie 2 oczka). W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na prawo, aby uniknąć dziur.

ZAMYKANIE OCZEK NA REGLAN (sweter):
Oczka są zamykane na prawej stronie robótki!
Przerabiać aż zostaje 3 oczka przed markerem, 2 oczka razem na prawo (= zamknięte 1 oczko), 2 oczka prawe (marker znajduje się między tymi 2 oczkami), zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem (= zamknięte 1 oczko). Zamykać tak samo w miejscu każdego markera (= zostaje zamknięte 2 oczka w miejscu każdego markera, a w sumie 8 oczek w rzędzie).

ZAMYKANIE OCZEK-1 (skarpetki):
Zamknąć 1 oczko przed 1 oczkiem lewym następująco: przerabiać aż zostaje 2 oczka przed oczkiem lewym, 2 oczka razem na prawo.
Zamknąć 1 oczko za oczkiem lewym następująco: zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem.

ZAMYKANIE OCZEK NA PALCE (skarpetki):
Zamykać 3 oczka przed markerem następująco: przerobić 2 oczka razem na prawo, 1 oczko prawe.
Zamykać za markerem następująco: 1 oczko prawe, zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem.
----------------------------------------------------------

SWETER:
Przerabiany od dołu do góry. Tył i przody są przerabiane w tę i z powrotem do podkrojów rękawów. Następnie przerabiamy rękawy na okrągło na drutach pończoszniczych. Później przerabiamy rękawy, tył i przody razem, w tę i z powrotem. Brzegi na guziki i wykończenie dekoltu są przerabiane na końcu.

TYŁ & PRZODY:
Przerabiane w tę i z powrotem.
Na drutach z żyłką nr 2,5 nabrać (90) 102-118-126-138 (146-162) oczka (w tym 1 oczko brzegowe z każdej strony; oczka na brzegi na guziki będą później nabierane tutaj) włóczką Alpaca. Przerabiać ściągaczem następująco: 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim – patrz powyżej, 1 oczko prawe, *2 oczka lewe, 2 oczka prawe*, powtarzać od *-* aż zostaje 4 oczka, zakończyć przerabiając 2 oczka lewe, 1 oczko prawe i 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim. Dalej przerabiać tak samo, aż długość robótki wynosi (2) 2-3-3-3 (4-4) cm. Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 3 dżersejem z 1 oczkiem brzegowym ściegiem francuskim z każdej strony. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Gdy dł. robótki wynosi (9) 13-16-17-18 (21-23) cm, zamykać oczka na podkroje rękawów w następnym rzędzie na prawej stronie robótki następująco: przerobić 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim, (19) 22-25-27-30 (32-36) oczek dżersejem (= prawy przód), zamknąć (6) 6-8-8-8 (8-8) następnych oczek, przerobić (38) 44-50-54-60 (64-72) oczka dżersejem (= tył), zamknąć (6) 6-8-8-8 (8-8) następnych oczek, przerobić (19) 22-25-27-30 (32-36) oczek dżersejem i zakończyć przerabiając 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim (= lewy przód) = (78) 90-102-110-122 (130-146) oczek. Odłożyć robótkę i wykonać rękawy.

RĘKAWY:
Przerabiane na okrągło.
Na drutach pończoszniczych 2,5 nabrać (36) 36-36-36-40 (40-44) oczka włóczką Alpaca. Przerabiać ściągaczem (= 2 oczka prawe / 2 oczka lewe). Gdy wysokość ściągacza wynosi 2 cm zacząć przerabiać na drutach pończoszniczych 3, umieścić 1 marker na początku okrążenia (= środek pod rękawem) i przerabiać dżersejem. Gdy dł. robótki wynosi 4 cm, dodać 1 oczko z każdej strony markera na środku pod rękawem – PATRZ DODAWANIE OCZEK. Dodawać tak samo w sumie (3) 6-8-11-11 (13-14) razy co (2) 1½-1½-1-1 (1½-1½) cm = (42) 48-52-58-62 (66-72) oczka.
Gdy dł. robótki wynosi (9½) 13-15½-17-19½ (23-27) cm, zamknąć (3) 3-4-4-4 (4-4) pierwsze i ostatnie oczka (= w sumie zamknąć (6) 6-8-8-8 (8-8) oczek) = (36) 42-44-50-54 (58-64) oczka. Odłożyć robótkę i wykonać drugi rękaw.

KARCZEK:
Umieścić rękawy na tych samych drutach z żyłką co tył i przody, ponad oczkami zamkniętymi na podkroje rękawów = (150) 174-190-210-230 (246-274) oczka. W pierwszym rzędzie umieścić 4 markery następująco, te rząd jest przerabiany na lewej stronie robótki: 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim, (22) 25-28-31-34 (36-40) oczek dżersejem, umieścić 1 marker, (30) 36-38-42-46 (50-56) oczek dżersejem, umieścić 1 marker, (44) 50-56-62-68 (72-80) oczek dżersejem, umieścić 1 marker, (30) 36-38-42-46 (50-56) oczek dżersejem, umieścić 1 marker i zakończyć przerabiając (22) 25-28-31-34 (36-40) oczek dżersejem i 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim. Przerobić (3) 0-0-0-0 (0-0) rzędy dżersejem z 1 oczkiem brzegowym ściegiem francuskim z każdej strony.
W następnym rzędzie na prawej stronie robótki zacząć zamykanie oczek na reglan z każdej strony każdego markera – PATRZ ZAMYKANIE OCZEK NA REGLAN! Zamykać tak samo w sumie (8) 11-12-14-16 (18-21) razy w każdym rzędzie na prawej stronie robótki (= co 2 rzędy) = (86) 86-94-98-102 (102-106) oczek. W następnym rzędzie na prawej stronie robótki, równomiernie zamknąć (10) 10-10-14-14 (14-14) oczek = (76) 76-84-84-88 (88-92) oczka.
Zostawić oczka na drucie, teraz wykonujemy brzegi na guziki na każdym przodzie, a następnie wykończenie dekoltu.

BRZEG/OBSZYCIE LEWEGO PRZODU:
Przerabiany w tę i z powrotem.
Na drutach z żyłką nr 2,5 nabrać (42) 58-70-74-78 (90-102) oczka na prawej stronie robótki w odl. 1 oczka ściegiem francuskim od brzegu włóczką Alpaca. Przerabiać ściągaczem (= 2 oczka prawe / 2 oczka lewe) aż zostaje 2 oczka, zakończyć przerabiając 2 oczka prawe. Gdy brzeg ma wys. ok. 2 cm, zamknąć wszystkie oczka, ale aby zamykane oczka nie ściągały robótki, do zamykania można użyć drutów o 1 rozmiar większych.

BRZEG/OBSZYCIE PRAWEGO PRZODU:
Przerabiany jak na lewym przodzie, ale wykonać (4) 5-6-6-6 (6-7) dziurek na guziki w regularnych odstępach, gdy wysokość brzegu wynosi ok. 1 cm (ostatnia dziurka na guzik jest na wykończeniu dekoltu, 1-sza dziurka na obszyciu przodu powinna być ok. 3-4 cm od dekoltu, kolejne dziurki na guziki rozmieścić co ok. 4-5 cm, wykonywać je w grupach oczek lewych). 1 dziurka na guzik = 2 oczka razem na lewo, 1 narzut.

WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Na drutach z żyłką nr 2,5 nabrać 5 oczek w każdy z brzegów na guziki z każdej strony, w odl. 1 oczka od brzegu, i wziąć z powrotem wszystkie oczka = (86) 86-94-94-98 (98-102) oczka. Przerabiać ściągaczem (= 2 oczka prawe / 2 oczka lewe) przez 2 cm – dziurkę na guzik wykonywać przerabiając 2 pierwsze oczka lewe razem, dalej 1 narzut w 1-szym rzędzie (= na prawej stronie robótki). Zamykać uważając, aby nie zaciskać zbyt mocno oczek, jeżeli trzeba do zamykania można użyć drutów o 1 rozmiar większych.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć otwory pod rękawami. Przyszyć guziki na obszyciu lewego przodu.
----------------------------------------------------------

SKARPETKI:
Na drutach pończoszniczych nr 2,5 nabrać 40-44-48 (52-56) oczek kolorem jasny beż. Przerabiać ściągaczem na okrągło (= 2 oczka prawe /2 oczka lewe), aż długość robótki wynosi 5-6-7 (9-10) cm.
Umieścić ostatnie przerobione oczko na tym samym drucie co 19-19-23 (23-27) pierwszych oczek w okrążeniu = 20-20-24 (24-28) oczek na drucie na piętę.
Zdjąć 20-24-24 (28-28) ostatnich oczek (= wierzch stopy) na nitkę – ściągacz na stopie zaczyna się i kończy 1 oczkiem lewym.
Przerabiać oczka pięty dżersejem w tę i z powrotem przez 3-3-4 (4-4) cm. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Umieścić 1 marker na środku tych oczek (= 10-12-12 (14-14) oczek z każdej strony markera). W następnym rzędzie na prawej stronie robótki zamykać oczka następująco:
RZĄD 1 (= na prawej stronie robótki): przerabiać na prawo aż zostaje 4 oczka przed markerem, zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem (= zamknięte 1 oczko), 4 oczka prawe, przerobić 2 następne oczka razem na prawo (= zamknięte 1 oczko), przerabiać na prawo do końca rzędu = 18-18-22 (22-26) oczek.
RZĄD 2 (= na lewej stronie robótki): przerobić wszystkie oczka na lewo.
RZĄD 3: przerabiać na prawo aż zostaje 3 oczka przed markerem, zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem (= zamknięte 1 oczko), przerobić 2 oczka prawe, przerobić 2 następne oczek razem na prawo (= zamknięte 1 oczko), przerabiać na prawo do końca rzędu = 16-16-20 (20-24) oczka. Zamknąć pozostałe oczka i zszywać wkłuwając igłę w skrajne pętelki oczek (= środek pod spodem stopy).
Następnie nabrać 24-24-28 (28-32) oczka wbijając drut w skrajne oczka pięty i wziąć z powrotem oczka z drutu pomocniczego = 44-48-52 (56-60) oczek. Dalej przerabiać na okrągło. UWAGA: przerabiać ściągaczem ponad 20-24-24 (28-28) oczkami wierzchu stopy i dżersejem ponad 24-24-28 (28-32) oczkami spodu stopy. W TYM SAMYM CZASIE zamykać 1 oczko co 2 okrążenia z każdej strony ściągacza na wierzchu stopy – PATRZ ZAMYKANIE OCZEK-1! Zamykać tak samo w sumie 2 razy = 40-44-48 (52-56) oczek.
Gdy długość skarpetki od pięty wynosi 7½-8½-9 (11-12) cm (zostaje jeszcze ok. 2½-2½-3 (3-4) cm do końca), podzielić oczka tak aby było 20-22-24 (26-28) oczek na wierzch i na spód stopy. Umieścić 1 marker z każdej strony. Przerabiać dżersejem na okrągło ponad wszystkimi oczkami - W TYM SAMYM CZASIE zamknąć 1 oczko z każdej strony każdego markera – PATRZ ZAMYKANIE OCZEK NA PALCE!
Zamykać tak samo w sumie 5-5-6 (6-7) razy co 2 okrążenia = 20-24-24 (28-28) oczek. Następnie przerobić każde 2 kolejne oczka razem = 10-12-12 (14-14) oczek. Odciąć nitkę, przeciągnąć ją przez pozostałe oczka, zacisnąć i zakończyć. Długość skarpetki wynosi ok. 10-11-12 (14-16) cm. Drugą skarpetkę wykonać tak samo.

Schemat

Leni 01.04.2019 - 20:41:

Wie stricke ich die Passe? Nehme ich die Maschen von den Ärmeln strickend auf?

DROPS Design 02.04.2019 kl. 10:01:

Liebe Leni, legen Sie die Maschen für die Ärmel auf der selben Nadel wie Rumpfteil (wo die Maschen für die Armlöcher abgekettet werden) und so stricken Sie weiter - siehe Video. Viel Spaß beim stricken!

Iveta Jonesova 27.03.2019 - 13:30:

Dobrý den prosím o řadu s ujimanim s vystrihem u svetriku pletene na 4 jehlicich zacla jsem na 32 ok

Lena 16.01.2019 - 18:19:

Hej! Luddigt vad som är vad här!!! Vill sticka 12-18 mån...hur mycket skall jag lägga upp! Tycker mig ändå vara en van stickerska.. 🤔 Tack för svar! Mvh Lena

DROPS Design 17.01.2019 kl. 08:45:

Hej Lena, du lägger upp 138 m och följer storleken innan ( ) Lycka till :)

Tania 01.12.2018 - 16:27:

Este patern encontra-se com erros em português. A indicação é que o casaco é feito de cima para baixo, mas na descrição é feito de baixo para cima. Além disso a medida das agulhas não pode estar correta, já que esta lã se tricota com agulhas num 5 e na descrição fala em agulhas num 2,5

Malika 02.11.2018 - 17:16:

Ich stricke die Jacke in der zweitkleinsten Größe. Für die linke Blende sollen 58 Maschen aus 1 Randmasche aufgenommen werden. Meine Jacke hat mehr als 58 Reihen. Bedeutet das, dass nicht aus jeder Randmasche eine Masche für die Blende aufgenommen wird und wie verteile ich die Aufnahme auf die gesamte Jackenhöhe? Vielen Dank!

DROPS Design 05.11.2018 kl. 08:07:

Liebe Malike, dieses Video zeigt, wie man Maschen seitlich auffasst, dh ca 3 M auf 4 Reihen. Sollten Sie am Ende zu wenig/zu viel Maschen haben, können Sie bei der erste Reihe regelmäßig auf- bzw abnehmen. Viel Spaß beim stricken!

Käte Negendahl 22.09.2018 - 17:24:

Når jeg tæller størrelserne angivet øverst i opskriften, får jeg 5 størrelser: 1/3, 6/9, 12/18 mdr, 2 år og 3/4 år. I opskriften mener jeg at der er 7 størrelser, da der er 7 forsklellige antal opslag: 90,102, 118,126, 146 og 162 masker. Jeg skal strikke størrelse 2 år, og er i tvivl om hvilket maskebal jeg skal vælge. Har nu slået 138 masker op, men blev så i tvivl. Venlig hilsen Käte

DROPS Design 24.09.2018 kl. 11:07:

Hej Käte, hvis du kigger på jakken så har vi skrevet den i 7 størrelser. Str 2 år er den første størrelse i parentesen. God fornøjelse!

Amira 13.07.2018 - 17:56:

Hallo! Nach dem ich das untere Bündchen der Jacke gestrickt habe steht , dass ich nun auf 17 cm glatt rechts weiterstricken soll. Ist damit sie Gesamtlänge gemeint, also inkl. BÜndchen oder 3cm Bündchen plus 17 cm glatt rechts. Danke

DROPS Design 16.07.2018 kl. 08:13:

Liebe Amira, die gesamte Länge wird von der Anschlagskante gemessen, dh mit den Bündchen. Viel Spaß beim stricken!

Katharina 20.04.2018 - 13:25:

Hallo, ich stricke die Jacke in der drittkleinsten Größe. Wenn ich beim Ärmel zunächst 8 mal zunehme, dann hat der Ärmel eine Gesamtlänge von 16cm. Bei 15,5cm soll ich aber bereits mit dem abketten beginnen. Hab ich etwas übersehen? Vielen Dank, Katharina

DROPS Design 20.04.2018 kl. 14:54:

Liebe Katharina, die 1. Zunahme wird bei 4 cm gestrickt, die anderen wenn die Arbeit 5,5 cm, 7 cm, 8,5 cm, 10 cm, 11,5 cm, 13 cm und 14,5 cm. Bei 15,5 cm sind alle Zunahmen fertig. Viel Spaß beim stricken!

Anette Lindgreen 05.04.2018 - 10:09:

Hvor er det bare en fin trøje - den skal jeg i gang med snart. Jeg elsker også farven.

Linnea 01.04.2018 - 22:00:

Kan det verkligen stämma att raglan-markörerna ska ligga en bit in på ärmens maskor? Enligt mönstret för 6/9 mån ska jag ha 1 kantmaska + 27 m på ena framstycket, men markören ska sättas 1 kantmaska + 31 maskor in, dvs 4 maskor in på ärmen..

DROPS Design 03.04.2018 kl. 16:30:

Hei Linnea. Det stemmer at raglanen starter litt ut på ermene så det er bare å fortsette. God fornøyelse

Dodaj komentarz do modelu DROPS Baby 31-9