DROPS Baby / 31 / 3

Odeta by DROPS Design

Settiin kuuluu: Vauvan ainaoikeinneulotut pitsijakku ja pitsitohvelit. Koot keskonen - 4 vuotta. Setti neulotaan DROPS BabyMerino -langasta.

DROPS Design: Malli bm-084-by
Lankaryhmä A
----------------------------------------------------------

KOKO SETTIIN TARVITSET:
Koko: (<0) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 kuukautta (2 - 3/4) vuotta
Lapsen pituus: (40/44) 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104) cm
Jalkapohjan pituus: (8) 9-10-11-12 (14-16) cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABYMERINO (kuuluu lankaryhmään A):
(150) 150-150-200-200 (200-250) g väriä 43, vaalea merenvihreä

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä A)". Katso alla oleva linkki.

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 2,5 tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 2,5 (reunuksiin ja solmimisnauhoihin).
NEULETIHEYS: 24 silmukkaa ja 48 kerrosta ainaoikeaa puikoilla nro 3 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
26 silmukkaa ja 51 kerrosta ainaoikeaa puikoilla nro 2,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
-----------------------------------------------------------

JAKKU:
Koko: (<0) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 kuukautta (2 - 3/4) vuotta
Lapsen pituus: (40/44) 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104) cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABYMERINO:
(100) 150-150-150-150 (200-200) g väriä 43, vaalea merenvihreä

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä A)". Katso alla oleva linkki.

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 2,5 (reunuksiin ja solmimisnauhoihin).
NEULETIHEYS: 24 silmukkaa ja 48 kerrosta ainaoikeaa puikoilla nro 3 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

----------------------------------------------------------

TOHVELIT:
Koko: (<0) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 kuukautta (2 - 3/4) vuotta
Jalkapohjan pituus: (8) 9-10-11-12 (14-16) cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABYMERINO:
(50) 50-50-50-50 (50-50) g väriä 43, vaalea merenvihreä

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä A)". Katso alla oleva linkki.

DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 2,5 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 26 silmukkaa ja 51 kerrosta ainaoikeaa puikoilla nro 2,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

Kommentit (15)

Saat tämän mallin langat alkaen 11.40€. Lue lisää.

Jakku: Katso ruutupiirrokset A.1 ja A.2. Katso halutun koon piirrokset.
Tohvelit: Katso ruutupiirrokset A.3 ja A.4.
Piirrokset näyttävät mallineuleen kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna.

KAVENNUSVINKKI (jakku):
Kaikki kavennukset tehdään oikealla puolella!
Kavenna yhden ainaoikeinneulotun reunasilmukan sisäpuolella seuraavasti: Kerroksen alussa 1 reunasilmukan jälkeen: Nosta 1 silmukka oikein neulomatta, 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun yli.
Kerroksen lopussa ennen 1 reunasilmukkaa: Neulo 2 silmukkaa oikein yhteen.
----------------------------------------------------------

JAKKU:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla. Aluksi neulotaan miehusta, sitten luodaan hihojen silmukat ja etukappale ja takakappale neulotaan erikseen.

ETU- JA TAKAKAPPALE:
Luo (111) 125-145-157-173 (181-205) silmukkaa pyöröpuikolle nro 3 BabyMerino -langalla. Neulo seuraavasti (1.kerros = oikea puoli): Neulo (3) 2-4-2-2 (2-2) silmukkaa AINAOIKEAA (katso selitys yllä) (= etureuna), neulo seuraavilla (104) 120-136-152-168 (176-200) silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 (= 8 silmukkaa) mukaisesti (= (13) 15-17-19-21 (22-25) mallikertaa), neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti (= 1 silmukka) ja neulo lopuksi (3) 2-4-2-2 (2-2) silmukkaa ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS! Säädä piirroksen A.1 viimeisellä kerroksella silmukkaluku (112) 124-146-158-172 (182-204) silmukkaan.
Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, neulo ainaoikeaa lopulliseen mittaan asti. Työn pituus on n. (10) 12-16-16-16 (19-19) cm.
Kiinnitä 1 merkki (34) 37-44-48-52 (55-62) silmukan päähän kummastakin reunasta. Anna merkkien kulkea työn mukana, ne ovat etukappaleiden ja takakappaleen välissä = (44) 50-58-62-68 (72-80) silmukkaa takakappaleessa.

LUE KOKO KATKELMA ENNEN KUIN JATKAT NEULOMISTA! TEE KUMMANKIN REUNAN REUNASILMUKAN SISÄPUOLELLA PÄÄNTIEN KAVENNUKSET, JAA SAMALLA TYÖ JA LUO HIHOJEN SILMUKAT.
TEE KESKIEDUN KAVENNUKSET NÄIN:
Kun työn pituus on (10) 12-16-16-17 (20-23) cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen, kavenna kummankin reunan reunasilmukan sisäpuolella pääntietä varten 1 silmukka (= työstä kapeni 2 silmukkaa) (lue KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset joka 2.kerros yhteensä (18) 18-22-24-26 (28-32) kertaa, sitten joka 4.kerros yhteensä 2 kertaa.
JAA NYT TYÖ JA LUO HIHOJEN SILMUKAT NÄIN:
OIKEA ETUKAPPALE:
Kun työn pituus on (12) 15-19-20-21 (24-27) cm, jaa työ kummankin merkin kohdalta ja neulo etu- ja takakappaleet erikseen. Seuraava kerros neulotaan työn oikealta puolelta. Neulo nyt ensimmäiseen merkkiin asti (= oikea etukappale). Siirrä loput silmukat apulangalle.
Luo jokaisen oikean puolen kerroksen loppuun (= sivuun) hihan silmukat näin: Luo (3) 4-6-6-6 (6-6) silmukkaa yhteensä (4) 4-4-5-6 (7-8) kertaa ja sitten (16) 19-19-18-19 (23-26) silmukkaa kerran. Kun olet luonut kaikki tarvittavat silmukat hihaa varten ja kaikki pääntien kavennukset on tehty, olalla/hihassa on (42) 52-63-70-79 (90-102) silmukkaa. Neulo ainaoikeaa, kunnes työn pituus on (20) 24-28-30-32 (36-40) cm. Päätä silmukat.

VASEN ETUKAPPALE:
Ota viimeiset apulangalla odottavat silmukat (sivun merkkiin asti) takaisin työhön.
Neulo oikean etukappaleen peilikuvaksi. Eli luo nyt olan/hihan silmukat jokaisen nurjan puolen kerroksen loppuun. Tee oikean puolen kerroksen lopussa (pääntien reunassa), reunasilmukan sisäpuolella, kavennukset kuten aiemmin.

TAKAKAPPALE:
= (44) 50-58-62-68 (72-80) silmukkaa. Luo kumpaankin reunaan jokaisen kerroksen loppuun hihojen silmukat seuraavasti: Luo (3) 4-6-6-6 (6-6) silmukkaa yhteensä (4) 4-4-5-6 (7-8) kertaa ja sitten (16) 19-19-18-19 (23-26) silmukkaa kerran = (100) 120-144-158-178 (202-228) silmukkaa.
Kun työn pituus on (19) 23-27-29-31 (35-39) cm, päätä keskimmäiset (16) 16-18-18-20 (22-24) silmukkaa pääntietä varten ja neulo molemmat olat/hihat erikseen = (42) 52-63-70-79 (90-102) silmukkaa jäljellä kummallakin olalla/kummassakin hihassa. Neulo kunnes työn pituus on (20) 24-28-30-32 (36-40) cm ja olet neulonut yhtä monta kerrosta kuin edessä. Päätä silmukat. Neulo toinen olka/hiha vastaavasti.

VIIMEISTELY:
Ompele olka-/hihasaumat työn oikealta puolelta. Ompele hihojen alasaumat reunat vastakkain, uloimmista silmukanreunoista.

VIRKATTU REUNUS:
Virkkaa reunus jakun aukon reunoihin (eli oikean etukappaleen etureunaan ja pääntien reunaan, takakappaleen pääntien reunaan ja vasemman etukappaleen pääntien reunaan ja etureunaan) koukulla nro 2,5 ja BabyMerino -langalla näin:
1.KERROS: Virkkaa 1 piilosilmukka oikean etukappaleen luomisreunaan, *1 ketjusilmukka, jätä n. 2 silmukkaa/kerrosta väliin, 1 kiinteä silmukka seuraavaan silmukkaan/kerrokseen*, toista *-* pääntien kavennusten aloituskulmaan asti. Virkkaa solmimisnauha näin: 1 kiinteä silmukka kärkeen, virkkaa sitten n. 20-25 cm:n pituinen ketjusilmukkaketju, käännä työ ja virkkaa 1 piilosilmukka jokaiseen ketjusilmukkaan, virkkaa sitten 1 kiinteä silmukka etukappaleen kärkeen, jatka reunuksen virkkaamista jakun ympäri, kunnes olet vasemman etukappaleen kärjen kohdalla, virkkaa solmimisnauha kuten oikeassa etukappaleessa, virkkaa vasemman etukappaleen reunus ja virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka luomisreunaan.
2.KERROS: Virkkaa 1 ketjusilmukka, 1 kiinteä silmukka edellisen kerroksen ensimmäiseen ketjusilmukkaan, *4 ketjusilmukkaa, 1 pylväs 4.ketjusilmukkaan koukusta laskien, jätä 1 kiinteä silmukka + 1 ketjusilmukka + 1 kiinteä silmukka väliin, virkkaa 1 kiinteä silmukka seuraavaan ketjusilmukkaan*, toista *-* (kun virkkaat solmimisnauhojen kohdalla, ole tarkkana, että solmimisnauhat jäävät reunuksen alapuolelle), virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka viimeiseen silmukkaan.
Virkkaa 1. ja 2.kerros samalla tavalla kummankin hihan alareunaan (kerrosten aluksi virkataan 1 ketjusilmukka ja kerrosten lopuksi virkataan 1 piilosilmukka 1.ketjusilmukkaan).
Virkkaa 2 irtonaista solmimisnauhaa: Virkkaa n. 20-25 cm:n pituinen ketjusilmukkaketju, käännä työ ja virkkaa 1 piilosilmukka jokaiseen ketjusilmukkaan. Katkaise lanka ja virkkaa toinen nauha samoin. Kiinnitä 1 solmimisnauha oikean sivun sisäpuolelle ja kiinnitä 1 solmimisnauha vasemman sivun ulkopuolelle. Tarkista, että solmimisnauhat ovat samalla korkeudella kuin muut solmimisnauhat.
----------------------------------------------------------

TOHVELI:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla keskeltä takaa alkaen, ylhäältä alas. Aluksi neulotaan tohvelin varsi, sitten jalkaosa.
Luo (36) 38-40-44-48 (52-56) silmukkaa pyöröpuikolle nro 2,5 BabyMerino -langalla. Neulo kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A.3 (= 2 silmukkaa) mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen A.3 loppuun, neulo seuraava kerros (= oikea puoli) näin: Neulo (2) 3-0-2-0 (2-0) silmukkaa sileää neuletta, toista piirroksen A.4 mallikertaa (= 8 silmukkaa) yhteensä (4) 4-5-5-6 (6-7) kertaa kerroksella ja neulo lopuksi (2) 3-0-2-0 (2-0) silmukkaa sileää neuletta. Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun olet neulonut piirroksen A.4 loppuun, neulo mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti seuraavasti: Neulo (0) 1-0-0-0-(0-0) silmukkaa oikein, neulo seuraavilla (36) 36-40-44-48 (52-56) silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti ja neulo lopuksi (0) 1-0-0-0-(0-0) silmukka oikein (solmimisnauha pujotetaan myöhemmin tähän reikäkerrokseen). Kun olet neulonut piirroksen A.3 loppuun, neulo 4 kerrosta AINAOIKEAA (katso selitys yllä) ja kavenna tasavälein viimeisellä oikean puolen kerroksella (6) 8-6-6-6- (10-14) silmukkaa = (30) 30-34-38-38 (42-42) silmukkaa. Katkaise lanka.
Siirrä nyt ensimmäiset (11) 11-12-13-13 (15-15) silmukkaa ja viimeiset (11) 11-12-13-13 (15-15) silmukkaa apulangoille. Neulo ainaoikeaa lopulliseen mittaan asti. Neulo keskimmäisillä (8) 8-10-12-12 (12-12) silmukalla (3) 3½-4-4½-5½ (6½-8) cm (= keskellä tohvelin päällä), katkaise lanka.
Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: Ota toisen sivun apulangalla odottavat silmukat takaisin pyöröpuikolle, poimi keskikappaleen reunasta (reunimmaisen silmukan ulkoreunasta) (7) 9-10-11-13 (16-21) silmukkaa, neulo etuosan (8) 8-10-12-12 (12-12) silmukkaa, poimi keskikappaleen toisesta reunasta (reunimmaisen silmukan ulkoreunasta) (7) 9-10-11-13 (16-21) silmukkaa ja ota viimeisellä apulangalla odottavat silmukat takaisin työhön = (44) 48-54-60-64 (74-84) silmukkaa. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Neulo kaikilla silmukoilla yhteensä (2½) 3-3-4-5 (5-5) cm ainaoikeaa. SAMANAIKAISESTI kun olet neulonut n. (1) 1½-1½-2-3 (3-3) cm, kiinnitä 1 merkki (22) 24-27-30-32 (37-42) silmukan päähän reunasta (= tohvelin keskikohta). Tee nyt joka 2.kerros kavennukset lopulliseen mittaan asti näin:
Neulo 1 silmukka oikein, neulo seuraavat 2 silmukkaa oikein yhteen (= työstä kapeni 1 silmukka), neulo oikeaa kunnes merkkiä edeltää 2 silmukkaa, neulo seuraavat 4 silmukkaa pareittain oikein yhteen (= työstä kapeni 2 silmukkaa), neulo oikeaa kunnes jäljellä on 3 silmukkaa, neulo seuraavat 2 silmukkaa oikein yhteen (= työstä kapeni 1 silmukka), neulo 1 silmukka oikein (= työstä kapenee joka 2.kerros 4 silmukkaa) = n. (32) 36-42-48-52 (62-72) silmukkaa.
Päätä silmukat. Ompele sauma jalan alta ja ylös keskeltä takaa. Ompele uloimmista silmukanreunoista, jottei saumasta tulisi paksu.
Neulo toinen tohveli samoin.

SOLMIMISNAUHA:
Virkkaa solmimisnauha näin: Virkkaa n. 30-40 cm:n pituinen ketjusilmukkaketju koukulla nro 2,5 ja BabyMerino -langalla, käännä työ ja virkkaa 1 piilosilmukka jokaiseen ketjusilmukkaan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.
Pujota nauha tohvelin reikäkerrokseen (aloita ja lopeta keskellä edessä).

----------------------------------------------------------
Shortsit: Katso DROPS 31-04.
----------------------------------------------------------

= nosta 1 silmukka oikein neulomatta, 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun yli
= 2 silmukkaa oikein yhteen
= nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, vedä nostettu silmukka kavennuksen yli

Kommentit (15)

Näppäile kommenttisi tähän!

Helle 02.08.2018 - 00:21:

Hej Jeg er ved at strikke blusen i anden mindste Størrelse. Er det rigtigt, at diagram A1 er forskellig afhængig af størrelse. Min første hulbort ser ikke ud som billedet.

Emilia 19.07.2018 - 21:40:

Hei, olen kohdassa takakappaleen tekeminen. Miksi en millään ymmärrä miten voi olla, jos minulla on 58 silmukkaa takakappaleessa ja lisään hihan silmukat 4x6 =24 + 19.. saan silmukkamääräsi 101 ja ohjeen mukaan pitäisi olla 144. Mistä saan puuttuvat 43 silmukkaa, sillä ohjeesta en löytänyt tälläistä kohtaa. Teen jakkua 1/3 kk ohjeen mukaan.

DROPS Design 20.07.2018 kl. 14:17:

Hei, hihojen silmukat luodaan työn kumpaankin reunaan, eli kumpaankin reunaan tulee 24 + 19 silmukkaa, tällöin silmukkaluvuksi tulee yhteensä 144.

Couteaut 05.07.2018 - 08:38:

Bonjour je voudrais faire le bonnet(31-2) mais il ni a pas les explications merci pour votre réponse cordialement

DROPS Design 05.07.2018 kl. 10:01:

Bonjour Mme Couteaut, vous trouverez les explications du bonnet ici. Bon tricot!

Jette Hansen 01.07.2018 - 16:01:

Hvor finder jeg opskriften på huen 😊

DROPS Design 02.07.2018 kl. 15:15:

Hej Jette, Du klikker bare på billedet til huen, så kommer du direkte ind på opskriften. God fornøjelse!

Eva Pernille Jørgensen 03.05.2018 - 12:56:

Hej Er der ikke en opskrift på huen med hulmønster? Mvh Eva Pernille

Ellen 29.04.2018 - 16:06:

Hoeveel wol heb ik nodig voor alleen het vestje?

DROPS Design 29.04.2018 kl. 16:33:

Hallo Ellen, Het hangt af van de maat die je gaat breien, maar het staat bovenaan bij materialen ook per kledingstuk aangegeven hoeveel garen je nodig hebt.

Marion Sbongk 29.04.2018 - 12:42:

Sehr geehrte Damen und Herren, warum wird der Druck+Speichern Button nicht mehr angezeigt

DROPS Design 30.04.2018 kl. 10:49:

Liebe Frau Sbongk, Um die Anleitung zu drücken, sollen Sie auf den Button "Anleitung" klicken (mit dem kleinen Drücker), dann können Sie je nach Ihrem Komputer entweder drücken oder als pdf speichern. Viel Spaß beim stricken!

Parmentier 28.04.2018 - 19:15:

Les diagrammes se lisent bien de droite à gauche au premier rang et de gauche à droite pour le rang de retour? Merci

DROPS Design 30.04.2018 kl. 10:04:

Bonjour Mme Parmentier, les diagrammes se lisent en commençant sur l'endroit en bas à droite et de droite à gauche sur l'endroit, sur l'envers, lisez les diagrammes de gauche à droite. Bon tricot!

Lis 08.04.2018 - 17:43:

Undskyld mit dumme spørgsmål - jeg har fundet ud af det, det er med at læse hvad der står😍. Jeg er nu i fuld gang med at strikke denne søde trøje - har allerede strikket de små shorts

Lis 08.04.2018 - 16:53:

Mønster A1 str 68/74 Mønster viser alle retpinde - vil det sige at alle vrangpinde = Vrang?

DROPS Design 12.04.2018 kl. 13:23:

Hei Lis. Så bra at du har funnet ut av det. Dette er et velig fint sett. God fornøyelse videre

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 31-3