DROPS Baby / 31 / 3

Odeta by DROPS Design

Settiin kuuluu: Vauvan ainaoikeinneulotut pitsijakku ja pitsitohvelit. Koot keskonen - 4 vuotta. Setti neulotaan DROPS BabyMerino -langasta.

DROPS Design: Malli bm-084-by
Lankaryhmä A
----------------------------------------------------------

KOKO SETTIIN TARVITSET:
Koko: (<0) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 kuukautta (2 - 3/4) vuotta
Lapsen pituus: (40/44) 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104) cm
Jalkapohjan pituus: (8) 9-10-11-12 (14-16) cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABYMERINO (kuuluu lankaryhmään A):
(150) 150-150-200-200 (200-250) g väriä 43, vaalea merenvihreä

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä A)". Katso alla oleva linkki.

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 2,5 tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 2,5 (reunuksiin ja solmimisnauhoihin).
NEULETIHEYS: 24 silmukkaa ja 48 kerrosta ainaoikeaa puikoilla nro 3 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
26 silmukkaa ja 51 kerrosta ainaoikeaa puikoilla nro 2,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
-----------------------------------------------------------

JAKKU:
Koko: (<0) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 kuukautta (2 - 3/4) vuotta
Lapsen pituus: (40/44) 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104) cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABYMERINO:
(100) 150-150-150-150 (200-200) g väriä 43, vaalea merenvihreä

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä A)". Katso alla oleva linkki.

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 2,5 (reunuksiin ja solmimisnauhoihin).
NEULETIHEYS: 24 silmukkaa ja 48 kerrosta ainaoikeaa puikoilla nro 3 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

----------------------------------------------------------

TOHVELIT:
Koko: (<0) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 kuukautta (2 - 3/4) vuotta
Jalkapohjan pituus: (8) 9-10-11-12 (14-16) cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABYMERINO:
(50) 50-50-50-50 (50-50) g väriä 43, vaalea merenvihreä

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä A)". Katso alla oleva linkki.

DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 2,5 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 26 silmukkaa ja 51 kerrosta ainaoikeaa puikoilla nro 2,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

Saat tämän mallin langat alkaen 11.40€. Lue lisää.

Jakku: Katso ruutupiirrokset A.1 ja A.2. Katso halutun koon piirrokset.
Tohvelit: Katso ruutupiirrokset A.3 ja A.4.
Piirrokset näyttävät mallineuleen kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna.

KAVENNUSVINKKI (jakku):
Kaikki kavennukset tehdään oikealla puolella!
Kavenna yhden ainaoikeinneulotun reunasilmukan sisäpuolella seuraavasti: Kerroksen alussa 1 reunasilmukan jälkeen: Nosta 1 silmukka oikein neulomatta, 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun yli.
Kerroksen lopussa ennen 1 reunasilmukkaa: Neulo 2 silmukkaa oikein yhteen.
----------------------------------------------------------

JAKKU:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla. Aluksi neulotaan miehusta, sitten luodaan hihojen silmukat ja etukappale ja takakappale neulotaan erikseen.

ETU- JA TAKAKAPPALE:
Luo (111) 125-145-157-173 (181-205) silmukkaa pyöröpuikolle nro 3 BabyMerino -langalla. Neulo seuraavasti (1.kerros = oikea puoli): Neulo (3) 2-4-2-2 (2-2) silmukkaa AINAOIKEAA (katso selitys yllä) (= etureuna), neulo seuraavilla (104) 120-136-152-168 (176-200) silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 (= 8 silmukkaa) mukaisesti (= (13) 15-17-19-21 (22-25) mallikertaa), neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti (= 1 silmukka) ja neulo lopuksi (3) 2-4-2-2 (2-2) silmukkaa ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS! Säädä piirroksen A.1 viimeisellä kerroksella silmukkaluku (112) 124-146-158-172 (182-204) silmukkaan.
Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, neulo ainaoikeaa lopulliseen mittaan asti. Työn pituus on n. (10) 12-16-16-16 (19-19) cm.
Kiinnitä 1 merkki (34) 37-44-48-52 (55-62) silmukan päähän kummastakin reunasta. Anna merkkien kulkea työn mukana, ne ovat etukappaleiden ja takakappaleen välissä = (44) 50-58-62-68 (72-80) silmukkaa takakappaleessa.

LUE KOKO KATKELMA ENNEN KUIN JATKAT NEULOMISTA! TEE KUMMANKIN REUNAN REUNASILMUKAN SISÄPUOLELLA PÄÄNTIEN KAVENNUKSET, JAA SAMALLA TYÖ JA LUO HIHOJEN SILMUKAT.
TEE KESKIEDUN KAVENNUKSET NÄIN:
Kun työn pituus on (10) 12-16-16-17 (20-23) cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen, kavenna kummankin reunan reunasilmukan sisäpuolella pääntietä varten 1 silmukka (= työstä kapeni 2 silmukkaa) (lue KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset joka 2.kerros yhteensä (18) 18-22-24-26 (28-32) kertaa, sitten joka 4.kerros yhteensä 2 kertaa.
JAA NYT TYÖ JA LUO HIHOJEN SILMUKAT NÄIN:
OIKEA ETUKAPPALE:
Kun työn pituus on (12) 15-19-20-21 (24-27) cm, jaa työ kummankin merkin kohdalta ja neulo etu- ja takakappaleet erikseen. Seuraava kerros neulotaan työn oikealta puolelta. Neulo nyt ensimmäiseen merkkiin asti (= oikea etukappale). Siirrä loput silmukat apulangalle.
Luo jokaisen oikean puolen kerroksen loppuun (= sivuun) hihan silmukat näin: Luo (3) 4-6-6-6 (6-6) silmukkaa yhteensä (4) 4-4-5-6 (7-8) kertaa ja sitten (16) 19-19-18-19 (23-26) silmukkaa kerran. Kun olet luonut kaikki tarvittavat silmukat hihaa varten ja kaikki pääntien kavennukset on tehty, olalla/hihassa on (42) 52-63-70-79 (90-102) silmukkaa. Neulo ainaoikeaa, kunnes työn pituus on (20) 24-28-30-32 (36-40) cm. Päätä silmukat.

VASEN ETUKAPPALE:
Ota viimeiset apulangalla odottavat silmukat (sivun merkkiin asti) takaisin työhön.
Neulo oikean etukappaleen peilikuvaksi. Eli luo nyt olan/hihan silmukat jokaisen nurjan puolen kerroksen loppuun. Tee oikean puolen kerroksen lopussa (pääntien reunassa), reunasilmukan sisäpuolella, kavennukset kuten aiemmin.

TAKAKAPPALE:
= (44) 50-58-62-68 (72-80) silmukkaa. Luo kumpaankin reunaan jokaisen kerroksen loppuun hihojen silmukat seuraavasti: Luo (3) 4-6-6-6 (6-6) silmukkaa yhteensä (4) 4-4-5-6 (7-8) kertaa ja sitten (16) 19-19-18-19 (23-26) silmukkaa kerran = (100) 120-144-158-178 (202-228) silmukkaa.
Kun työn pituus on (19) 23-27-29-31 (35-39) cm, päätä keskimmäiset (16) 16-18-18-20 (22-24) silmukkaa pääntietä varten ja neulo molemmat olat/hihat erikseen = (42) 52-63-70-79 (90-102) silmukkaa jäljellä kummallakin olalla/kummassakin hihassa. Neulo kunnes työn pituus on (20) 24-28-30-32 (36-40) cm ja olet neulonut yhtä monta kerrosta kuin edessä. Päätä silmukat. Neulo toinen olka/hiha vastaavasti.

VIIMEISTELY:
Ompele olka-/hihasaumat työn oikealta puolelta. Ompele hihojen alasaumat reunat vastakkain, uloimmista silmukanreunoista.

VIRKATTU REUNUS:
Virkkaa reunus jakun aukon reunoihin (eli oikean etukappaleen etureunaan ja pääntien reunaan, takakappaleen pääntien reunaan ja vasemman etukappaleen pääntien reunaan ja etureunaan) koukulla nro 2,5 ja BabyMerino -langalla näin:
1.KERROS: Virkkaa 1 piilosilmukka oikean etukappaleen luomisreunaan, *1 ketjusilmukka, jätä n. 2 silmukkaa/kerrosta väliin, 1 kiinteä silmukka seuraavaan silmukkaan/kerrokseen*, toista *-* pääntien kavennusten aloituskulmaan asti. Virkkaa solmimisnauha näin: 1 kiinteä silmukka kärkeen, virkkaa sitten n. 20-25 cm:n pituinen ketjusilmukkaketju, käännä työ ja virkkaa 1 piilosilmukka jokaiseen ketjusilmukkaan, virkkaa sitten 1 kiinteä silmukka etukappaleen kärkeen, jatka reunuksen virkkaamista jakun ympäri, kunnes olet vasemman etukappaleen kärjen kohdalla, virkkaa solmimisnauha kuten oikeassa etukappaleessa, virkkaa vasemman etukappaleen reunus ja virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka luomisreunaan.
2.KERROS: Virkkaa 1 ketjusilmukka, 1 kiinteä silmukka edellisen kerroksen ensimmäiseen ketjusilmukkaan, *4 ketjusilmukkaa, 1 pylväs 4.ketjusilmukkaan koukusta laskien, jätä 1 kiinteä silmukka + 1 ketjusilmukka + 1 kiinteä silmukka väliin, virkkaa 1 kiinteä silmukka seuraavaan ketjusilmukkaan*, toista *-* (kun virkkaat solmimisnauhojen kohdalla, ole tarkkana, että solmimisnauhat jäävät reunuksen alapuolelle), virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka viimeiseen silmukkaan.
Virkkaa 1. ja 2.kerros samalla tavalla kummankin hihan alareunaan (kerrosten aluksi virkataan 1 ketjusilmukka ja kerrosten lopuksi virkataan 1 piilosilmukka 1.ketjusilmukkaan).
Virkkaa 2 irtonaista solmimisnauhaa: Virkkaa n. 20-25 cm:n pituinen ketjusilmukkaketju, käännä työ ja virkkaa 1 piilosilmukka jokaiseen ketjusilmukkaan. Katkaise lanka ja virkkaa toinen nauha samoin. Kiinnitä 1 solmimisnauha oikean sivun sisäpuolelle ja kiinnitä 1 solmimisnauha vasemman sivun ulkopuolelle. Tarkista, että solmimisnauhat ovat samalla korkeudella kuin muut solmimisnauhat.
----------------------------------------------------------

TOHVELI:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla keskeltä takaa alkaen, ylhäältä alas. Aluksi neulotaan tohvelin varsi, sitten jalkaosa.
Luo (36) 38-40-44-48 (52-56) silmukkaa pyöröpuikolle nro 2,5 BabyMerino -langalla. Neulo kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A.3 (= 2 silmukkaa) mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen A.3 loppuun, neulo seuraava kerros (= oikea puoli) näin: Neulo (2) 3-0-2-0 (2-0) silmukkaa sileää neuletta, toista piirroksen A.4 mallikertaa (= 8 silmukkaa) yhteensä (4) 4-5-5-6 (6-7) kertaa kerroksella ja neulo lopuksi (2) 3-0-2-0 (2-0) silmukkaa sileää neuletta. Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun olet neulonut piirroksen A.4 loppuun, neulo mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti seuraavasti: Neulo (0) 1-0-0-0-(0-0) silmukkaa oikein, neulo seuraavilla (36) 36-40-44-48 (52-56) silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti ja neulo lopuksi (0) 1-0-0-0-(0-0) silmukka oikein (solmimisnauha pujotetaan myöhemmin tähän reikäkerrokseen). Kun olet neulonut piirroksen A.3 loppuun, neulo 4 kerrosta AINAOIKEAA (katso selitys yllä) ja kavenna tasavälein viimeisellä oikean puolen kerroksella (6) 8-6-6-6- (10-14) silmukkaa = (30) 30-34-38-38 (42-42) silmukkaa. Katkaise lanka.
Siirrä nyt ensimmäiset (11) 11-12-13-13 (15-15) silmukkaa ja viimeiset (11) 11-12-13-13 (15-15) silmukkaa apulangoille. Neulo ainaoikeaa lopulliseen mittaan asti. Neulo keskimmäisillä (8) 8-10-12-12 (12-12) silmukalla (3) 3½-4-4½-5½ (6½-8) cm (= keskellä tohvelin päällä), katkaise lanka.
Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: Ota toisen sivun apulangalla odottavat silmukat takaisin pyöröpuikolle, poimi keskikappaleen reunasta (reunimmaisen silmukan ulkoreunasta) (7) 9-10-11-13 (16-21) silmukkaa, neulo etuosan (8) 8-10-12-12 (12-12) silmukkaa, poimi keskikappaleen toisesta reunasta (reunimmaisen silmukan ulkoreunasta) (7) 9-10-11-13 (16-21) silmukkaa ja ota viimeisellä apulangalla odottavat silmukat takaisin työhön = (44) 48-54-60-64 (74-84) silmukkaa. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Neulo kaikilla silmukoilla yhteensä (2½) 3-3-4-5 (5-5) cm ainaoikeaa. SAMANAIKAISESTI kun olet neulonut n. (1) 1½-1½-2-3 (3-3) cm, kiinnitä 1 merkki (22) 24-27-30-32 (37-42) silmukan päähän reunasta (= tohvelin keskikohta). Tee nyt joka 2.kerros kavennukset lopulliseen mittaan asti näin:
Neulo 1 silmukka oikein, neulo seuraavat 2 silmukkaa oikein yhteen (= työstä kapeni 1 silmukka), neulo oikeaa kunnes merkkiä edeltää 2 silmukkaa, neulo seuraavat 4 silmukkaa pareittain oikein yhteen (= työstä kapeni 2 silmukkaa), neulo oikeaa kunnes jäljellä on 3 silmukkaa, neulo seuraavat 2 silmukkaa oikein yhteen (= työstä kapeni 1 silmukka), neulo 1 silmukka oikein (= työstä kapenee joka 2.kerros 4 silmukkaa) = n. (32) 36-42-48-52 (62-72) silmukkaa.
Päätä silmukat. Ompele sauma jalan alta ja ylös keskeltä takaa. Ompele uloimmista silmukanreunoista, jottei saumasta tulisi paksu.
Neulo toinen tohveli samoin.

SOLMIMISNAUHA:
Virkkaa solmimisnauha näin: Virkkaa n. 30-40 cm:n pituinen ketjusilmukkaketju koukulla nro 2,5 ja BabyMerino -langalla, käännä työ ja virkkaa 1 piilosilmukka jokaiseen ketjusilmukkaan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.
Pujota nauha tohvelin reikäkerrokseen (aloita ja lopeta keskellä edessä).

----------------------------------------------------------
Shortsit: Katso DROPS 31-04.
----------------------------------------------------------

= nosta 1 silmukka oikein neulomatta, 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun yli

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Baby 31-3) .

Kommentit / Kysymykset (71)

Carine 24.11.2019 - 14:33:

Bonjour je ne comprends pas si il faut 2 ou 4 cordons et comment le cache-cœur s’attache

DROPS Design 25.11.2019 kl. 09:57:

Bonjour Carine, on réalise 2 cordons: 1 que l'on coud à l'intérieur du côté droit et 1 que l'on coud à l'extérieur du côté gauche (ils sont ensuite attachés avec ceux des pointes des devants). Bonnes finitions!

Bleue 01.11.2019 - 10:15:

Hello, in the "body" section, there is "Work (3) 2-4-2-2 (2-2) stitches GARTER STITCH " in the begining; there isn't any garter stitch rows to be done. But in the picture, there are 3 garter stitch rows. Is it forgotten or we directly start with the garter sticthes and diagram?

DROPS Design 05.11.2019 kl. 09:29:

Dear Blue, you will work these ridges when working the diagrams, ie you start and end the rows with (3) 2-4-2-2 (2-2) sts in garter stitch and in between you will work diagrams A.1 and A.2 (= 3 ridges, then lace pattern). Happy knitting!

Tuula 04.10.2019 - 13:29:

Hei, tarvitsisin apua reunan virkkaukseen. Miten ensimmäinen rivi virkataan, en ymmärrä ohjeen tekstiä. Toiseen kerrokseen löysin ohjeen aiemmista kysymyksistä.

Theresa Sissons 09.09.2019 - 17:41:

Hello: I started this lovely jacket about a month ago - leaving off where the sleeves were completed. A month later I am continuing - and notice a mistake in the mid back garter stitch. I have ripped the jacket to the mistake, corrected, and am continuing on. Problem: - I am stuck on 'what stitches make up the 'neck band' on each row. Garter does not give me an edge. The body is garter - what combination gives me the outer band? I cannot remember - for the life of me. Thank you

DROPS Design 10.09.2019 kl. 08:37:

Dear Mrs Sissons, after you have worked A.1 with 2 to 4 sts in garter stitch on each size (depending on the size), you continue working in garter stitch over all stitches to the end. Then you will crochet an edge along the whole opening of the jacket (starting from bottom of right piece, along the mid front, neckline on back piece, down along the mid front on left front piece to the bottom edge). Happy crocheting!

Anna 03.09.2019 - 12:11:

Buon giorno Ho avviato 145 maglie,ho terminato il diagramma a1 è misura12 cm Non ho capito x fare le maniche deve essere a 16 cm Grazie

DROPS Design 04.09.2019 kl. 12:56:

Buongiorno Anna. Nella taglia 1/3 mesi, dopo il diagramma il lavoro dovrebbe misurare 16 cm. Provi a verificare che la tensione in verticale sia corretta. Deve poi procedere a legaccio e dividere il davanti dal dietro e avviare le maglie per le maniche quando il lavoro misura 19 cm. Buon lavoro!

Theresa 30.08.2019 - 20:06:

I'm at the 'DECREASE MID FRONT: My piece measures 16 cm. - On right side ' dec.. at each end - and every 2nd row a total of 24 times - *I'm reading this as 48 rows in TOTAL and then another 8 rows (2 more decreases). I am finding the piece is more than 20 cm before I cast on stitches for the sleeves. What am I doing wrong??

DROPS Design 31.08.2019 kl. 09:00:

Hi Theresa, Have you checked your knitting tension? If you are knitting too loose, you need to reduce your needle size. Happy knitting!

Squiddy 28.08.2019 - 21:59:

Ich möchte gerne die Schühchen stricken, die man hs in Hin- und Rückreihen stricken soll. Aber wie soll das mit dem Muster A3 in der 5. Reihe gehen? Hier stricke ich ja immer 2 M rechts zusammen und mache einen Unschlag. Folglich müsste ich dann mit einem Umschlag die Reihe beenden, sonst habe ich ja eine Masche zu wenig. Aber wie soll das gehen?

DROPS Design 29.08.2019 kl. 09:23:

Liebe Squiddy, wierdholen Sie A.3 bis 2 Maschen bleiben, und stricken Sie die 2 letzten Maschen rechts, so haben Sie keinen Umschlag am Ende der Reihe. Viel Spaß beim stricken!

Anja M 28.08.2019 - 18:52:

Ups, Größe vergessen. Ich meine in Größe 6/9 Monate.

DROPS Design 29.08.2019 kl. 08:54:

Liebe Anja, in Größe 6/9 Monate brauchen Sie 150 g BabyMerino - siehe unter Kopfteil. Viel Spaß beim stricken!

Anja M 28.08.2019 - 18:49:

Ich möchte nur die Jacke stricken. Reichen dann 100g Drops BabyMerino?

DROPS Design 29.08.2019 kl. 08:54:

Liebe Anja, 100 g BabyMerino reichen für die Jacke in der Größe <0 = Frühchten - siehe unter Kopfteil. Viel Spaß beim stricken!

Brp 23.08.2019 - 22:34:

Ik ben het vestje aan het breien, en begrijp het aantal steken niet, ik doe mt. 68-74 is 157 st. Opzetten het patroon is 19 x 8 st. = 152 st. Aan beide kanten 2 st. voor de voorbies is dan toch 156 st.? Hoe moet ik dat doen? Bvd.

DROPS Design 31.08.2019 kl. 14:36:

Dag Brp,

Je breit 19 herhalingen van A.1 = 19 x 8 steken = 152 steken. Daarnaast brei je aan beide kanten 2 ribbelsteken en een keer 1 steek van A.2. Dus er komen 5 steken bij die 152 steken = 157 steken in totaal.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 31-3