DROPS / 186 / 40

Blue Sparkle by DROPS Design

Halenka - top s krátkým rukávem a kruhovým sedlem s lístkovým vzorem pletený shora dolů z příze DROPS Muskat. Velikost S - XXXL.

DROPS Design: model č. r-727
Skupina přízí B
-----------------------------------------------------------
Velikost: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiál:
DROPS MUSKAT firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
400-450-450-500-550-600 g, barva č. 60, ledová modrá

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí B)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 60 nebo 80 cm) č.4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok a 28 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (80 cm) č.4,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 20 ok a 26 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
----------------------------------------------------------

Nejste si jistí, kterou zvolit velikost? Třeba by vám pomohla informace, že modelka na obrázku je vysoká asi 170 cm a nosí velikost S nebo M. Pokud chcete plést/háčkovat pulovr, kabátek, šaty nebo podobný kousek, najdete dole pod návodem nákres s jednotlivými mírami v cm.
Komentáře (14)

100% bavlna
od 54.00 Kč /50g
DROPS Muskat uni colour DROPS Muskat uni colour 54.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 432Kč. Více zde.
POUŽITÉ POSTUPY:

VROUBKOVÝ VZOR:
Pleteme střídavě 1 kruhovou řadu hladce, 1 obrace. 1 vroubek = 2 kruhové řady.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
Abychom vypočítali, jak často musíme přidávat, vydělíme celkový počet ok v řadě (např. 234 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat (tj. 14 ok), takže: 234 : 14 = 16,7. 
V tomto případě tedy 1x nahodíme střídavě za každým zhruba 16. a 17. okem. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

VZOR:
Viz schémata A.1 až A.3. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost (platí pro A.1 a A.2).
----------------------------------------------------------

TOP:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici shora dolů, tj. od průkrčníku k dolnímu okraji. Kruhová řada začíná uprostřed zadního průkrčníku.

SEDLO:
Na krátkou kruhovou jehlici č.4 nahodíme přízí Muskat 90-90-100-100-110-110 ok a upleteme 2 VROUBKY – viz výše. Pokračujeme takto – kruhová řada začíná uprostřed zadního průkrčníku: *vzor A.1 (= 5 ok), vzor A.2 (= 5 ok)*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady (= 9-9-10-10-11-11 sekvencí vzoru A.1 a 9-9-10-10-11-11 sekvencí vzoru A.2). V tomto rozvržení pokračujeme.
Po dokončení celé 1 sekvence vzoru A.1 a A.2 (na výšku) máme v kruhové řadě 234-270-300-300-330-330 ok.
Upleteme 0-1-2-2-3-3 vroubky. Pak pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č. 4,5. Pleteme lícovým žerzejem; SOUČASNĚ přidáme v 1. kruhové řadě rovnoměrně 14-10-4-32-22-42 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ = 248-280-304-332-352-372 ok. Lícovým žerzejem pokračujeme až do výše 18-20-21-23-25-27 cm od počáteční, nahozené řady. Následující kruhovou řadu pleteme takto: upleteme prvních36-40-43-48-53-58 ok (= polovina zadního dílu), následujících 52-60-66-70-70-70 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukávek), nahodíme 8-8-10-10-12-14 nových ok (= podpaží), upleteme 72-80-86-96-106-116 ok (= přední díl), dalších 52-60-66-70-70-70 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukávek), nahodíme 8-8-10-10-12-14 nových ok (= podpaží) a upleteme zbylých 36-40-43-48-53-58 ok (= polovina zadního dílu).

TRUP:
Na jehlici máme nyní 160-176-192-212-236-260 ok trupu. Označíme si boky – doprostřed nových ok v podpaží na každé straně vložíme značku (= na obou stranách každé značky leží 4-4-5-5-6-7 nových ok). NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA. Pleteme lícovým žerzejem. Ve výši 4 cm přidáme na každé straně každé značky 1 oko (= přidáme 4 oka). Toto přidávání opakujeme vždy po 2,5 cm výšky, celkem 10x = 200-216-232-252-276-300 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem až do výše 30-30-31-31-31-31 cm; pak upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ upravíme celkový počet ok na výsledných 204-216-228-252-276-300 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4 a pleteme nad všemi oky vzor A.3 (= 17-18-19-21-23-25 sekvencí vzoru v kruhové řadě). Po dokončení 1 celé sekvence vzoru A.3 (na výšku) máme na jehlici 272-288-304-336-368-400 ok. Pak upleteme 2 vroubky a v následující kruhové řadě všechna oka uzavřeme.
Top měří asi 60-62-64-66-68-70 cm (od ramene).

RUKÁVEK:
Odložená oka jednoho rukávku vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice č.4 = 52-60-66-70-70-70 ok a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého z 8-8-10-10-12-14 nových ok v podpaží = 60-68-76-80-82-84 ok. Upleteme 2 vroubky a poté všechna oka uzavřeme.
Stejným způsobem upleteme i druhý rukávek.

Komentáře (14)

Napište své postřehy!

Kate Andersen 01.04.2018 - 23:15:

Jeg ville også spørge til diagrammet på 8 række hvor der pludselig mangler 2 masker i A1? Der bliver taget 2 masker ind på række 7 uden omslag og alligevel fortsættes der med 9 masker, men der er altså KUN 7 i følge diagrammet på 7. række Nu vælger jeg så at slå om 2 gange så der bli'r 9 masker og håber det vil passe videre opad Håber på hurtigt svar så jeg kan komme videre.

DROPS Design 04.04.2018 kl. 14:12:

Hei Kate. Du har helt rett i at det skal være kast på rad 8 i A1. Takk for at du gjorde oss oppmerksomme på det, oppskriften har nå blitt rettet

Nicole Obrock 25.03.2018 - 05:00:

Der Fehler betrifft A1 generell, egal welche Grösse. Bitte mal überprüfen. Habe den Pullover inzwischen fertig gestrickt und er ist so schön geworden, dass ich ihn noch mal in anderer Farbe stricke.

DROPS Design 05.04.2018 kl. 09:34:

Liebe Frau Obrock, danke für Ihren Rückmeldung, A.1 wurde korrigiert. Viel Spaß beim stricken!

Susanne 21.03.2018 - 05:30:

På række 8 i A1 og A2, går mønstret ikke længere op, så der må være en fejl, før denne række?? Jeg strikker str. L

DROPS Design 04.04.2018 kl. 12:16:

Hej Susanne, tak for info, vi kommer snart tilbage med et nyt diagam :)

Nicole Obrock 23.02.2018 - 22:34:

A1 Reihe 7 ist ein Fehler. Die 1. und letzte Masche müssen ein Umschlag sein. Andernfalls fehlen einem 2 Maschen pro Mustersatz. Dass es so sein muss erkennt man auch in Reihe 23. Da ist es richtig eingezeichnet.

DROPS Design 26.02.2018 kl. 10:33:

Liebe Frau Obrock, gerne prüfen wir Diagram, welche Größe meinen Sie hier?

Kate Andersen 22.02.2018 - 22:50:

Super flot model, ville SÅ gerne lave den nu, så jeg vil høre hvornår opskriften kommer? Håber snart. Har lige lavet den fersken farvede cardigan med hul mønster på ærmerne.

Grete Rasmussen 15.02.2018 - 21:39:

Den er fantastisk sød , kan næsten ikke vente med at komme igang . Det kunne måske blive den , hvis det drops garn jeg lige nu venter på , slår til . Til denne model . PS .den sidste bluse jeg strikkede var Drops 152-9

Betty 20.01.2018 - 11:43:

If using different models for the photoshoots, then models of all ages should be used not only very young or granny models. Some clothing simply does no suit everyone due to bodytype and /or age

Desirée Forsman Strömner 14.01.2018 - 18:12:

Fin och användbar, gillar A-modeller.

Sleyp Linda 10.01.2018 - 11:44:

Mooi model voor zomerse avonden

Nikki Wyscaver 09.01.2018 - 19:19:

Love this Model, She immediately makes me feel drawn to the project!

Přidejte komentář k návodu DROPS 186-40