DROPS / 188 / 33

Teresa by DROPS Design

Pitsineuleinen raglanjakku. Koot S-XXXL. Työ neulotaan DROPS Paris-langasta.

DROPS Design: Malli w-687
Lankaryhmä C
-----------------------------------------------------------
500-550-600-650-700-800 g väriä 59, vaalea vanharoosa

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä C)". Katso alla oleva linkki.

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKOT (40 + 60 tai 80 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 17 silmukkaa ja 22 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

DROPS HELMIÄISNAPPI, KAAREVA (valkoinen) NRO 522: 6-6-6-7-7-7 kpl.

Saat tämän mallin langat alkaen 13.50€. Lue lisää.

Kaikki kavennukset tehdään oikealla puolella:
Kavenna merkkilangan molemmin puolin seuraavasti: Ennen merkkilankaa: Aloita 3 silmukan päässä merkkilangasta:
Neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, 1 silmukka oikein, merkkilanka.
Merkkilangan jälkeen: Merkkilanka, 1 silmukka oikein, nosta 1 silmukka oikein neulomatta, 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli.

NEULOMISVINKKI:
Mikäli neuletiheys ei täsmää korkeudeltaan ja jos neulotaan liian kireästi, raglankavennuksesta tulee liian lyhyt ja kädentiestä liian pieni. Korjaa tämä neulomalla tasavälein 1 ylimääräinen kerros kavennusten väliin kaventamatta ollenkaan.

LISÄYSVINKKI:
Tee lisäykset keskellä hihan alla seuraavasti: Aloita 1 silmukan päässä merkkilangasta: Tee 1 langankierto puikolle, neulo 2 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden 2 silmukan keskellä), 1 langankierto. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää.

NAPINLÄPI:
Tee napinlävet oikeassa etureunassa. 1 NAPINLÄPI = neulo reunan kolmas ja neljäs silmukka oikein yhteen ja tee 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan oikein = reikä.
Tee napinlävet kun työn pituus on:
S: 11, 20, 29, 38, 47 ja 56 cm
M: 11, 20, 29, 38, 47 ja 58 cm
L: 11, 20, 30, 40, 50 ja 60 cm
XL: 11, 19, 27, 35, 44, 53 ja 62 cm
XXL: 11, 19, 28, 37, 46, 55 ja 64 cm
XXXL: 12, 21, 30, 39, 48, 57 ja 66 cm
---------------------------------------------------------

JAKKU:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla, keskeltä edestä alkaen. Hihat neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Vaihda työhön lyhyt pyöröpuikko, kun silmukoita on lisätty tarpeeksi. Lopuksi osat yhdistetään ja kaarroke neulotaan tasona.

ETU- JA TAKAKAPPALE:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla, keskeltä edestä alkaen.
Luo 170-182-198-212-234-254 silmukkaa (sisällyttäen 5 reunasilmukkaa kummassakin etureunassa) pyöröpuikolle nro 5 Paris-langalla. Neulo 4 kerrosta AINAOIKEAA (katso selitys yllä), jatka neulomalla seuraavasti (1.kerros = oikea puoli):
5 silmukkaa ainaoikeaa (= etureuna), A.1 (= 17 silmukkaa), 47-53-61-68-79-89 silmukkaa oikein, A.2 (= 32 silmukkaa), 47-53-61-68-79-89 silmukkaa oikein, A.1, 5 silmukkaa ainaoikeaa (= etureuna). Kiinnitä 1 merkkilanka 45-48-52-56-61-66 silmukan päähän kummastakin reunasta (takakappale = 80-86-94-100-112-122 silmukkaa). Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 8 cm, kavenna kummankin merkkilangan molemmin puolin 1 silmukka (= työstä kapeni 4 silmukkaa). Toista tällaiset kavennukset 6 cm välein yhteensä 6 kertaa = 146-158-174-188-210-230 silmukkaa. Tee oikeaan etureunaan NAPINLÄVET (katso selitys yllä). Kun työn pituus on 40-40-41-41-41-41 cm, päätä kummankin sivun keskimmäiset 6-6-8-8-10-12 silmukkaa (= 3-3-4-4-5-6 silmukkaa kummankin merkkilangan molemmin puolin). Takakappaleessa on nyt 62-68-74-80-90-98 silmukkaa ja kummassakin etukappaleessa on 36-39-42-46-50-54 silmukkaa. Jätä työ odottamaan ja neulo hihat.

HIHA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Vaihda työhön lyhyt pyöröpuikko, kun silmukoita on lisätty tarpeeksi. Luo 38-38-40-42-44-46 silmukkaa sukkapuikoille nro 5 Paris-langalla. Neulo 2 kerrosta AINAOIKEAA (katso selitys yllä), jatka neulomalla sileää neuletta. Kiinnitä 1 merkki kerroksen alkuun (= keskellä hihan alla). Kun työn pituus on 6-6-6-6-4-6 cm, lisää keskelle hihan alle 2 silmukkaa (lue LISÄYSVINKKI). Toista tällaiset lisäykset 3-2-1½-1½-1½-1 cm välein yhteensä 8-12-14-15-15-16 kertaa = 54-62-68-72-74-78 silmukkaa. Kun työn pituus on 33-31-31-29-28-26 cm (suurimmissa koissa on lyhyemmät mitat, koska niissä on korkeammat kaarrokkeet), päätä keskeltä hihan alta 6-6-8-8-10-12 silmukkaa = 48-56-60-64-64-66 silmukkaa. Jätä työ odottamaan ja neulo toinen hiha samoin.

KAARROKE:
Ota kaikki silmukat samalle pyöröpuikolle, hihat kädenteitä varten päätettyjen silmukoiden tilalle = 230-258-278-300-318-338 silmukkaa. Kiinnitä 1 merkkilanka jokaiseen kappaleiden rajakohtaan. Jatka mallineuletta ja sileää neuletta kuten aiemmin ja tee nyt RAGLANKAVENNUKSET (katso selitys yllä). Etu-/takakappaleissa ja hihoissa kavennetaan eri tavoin. Kavenna seuraavasti:

HIHAN RAGLANKAVENNUKSET:
Kavenna kummankin hihan kummassakin reunassa 1 silmukka (= kummastakin hihasta kapeni 2 silmukkaa). Toista tällaiset kavennukset joka 4.kerros 4-2-2-2-4-5 kertaa, sitten joka 2.kerros 13-19-21-23-21-21 kertaa = yhteensä 17-21-23-25-25-26 kertaa.

ETU- JA TAKAKAPPALEIDEN RAGLANKAVENNUKSET:
Kavenna takakappaleen kummassakin reunassa 1 silmukka ja kavenna kummankin etukappaleen hihan viereisessä reunassa 1 silmukka (= kummastakin etukappaleesta kapeni 1 silmukkaa ja takakappaleesta kapeni 2 silmukkaa). Toista tällaiset kavennukset joka 4.kerros 8-9-9-8-8-7 kertaa, sitten joka 2.kerros 5-5-7-11-13-17 kertaa = yhteensä 13-14-16-19-21-24 kertaa.

Kun kaikki kavennukset on tehty, työssä on jäljellä 110-118-122-124-134-138 silmukkaa. Neulo kaikilla silmukoilla 4 kerrosta ainaoikeaa ja kavenna tasavälein ensimmäisellä kerroksella 12-16-16-16-18-20 silmukkaa = 98-102-106-108-116-118 silmukkaa. Päätä silmukat. Jakun pituus olalta mitattuna on yhteensä 62-64-66-68-70-72 cm.

VIIMEISTELY:
Ompele kainalosaumat. Kiinnitä napit vasempaan etukappaleeseen.

Piirros

= oikea silmukka oikealta puolelta, nurja silmukka nurjalta puolelta
= oikea silmukka nurjalta puolelta, nurja silmukka oikealta puolelta
= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto
= 4 silmukkaa kiertäen oikein yhteen
= 4 silmukkaa oikein yhteen

Inga Olausson 03.03.2019 - 13:51:

Hej! Jag letar efter ett cardigan / koftmönster i Alpaca Silk brushed (Drops), där man stickar rbakstycke för sig och framstyckena för sig. Tycker plaggen håller formen bättre och inte blir så lätt säckiga som när man stickar allt-i-ett... Men jag hittar ingeet sådant mönster. Finns det? Mvh Inga Olausson

DROPS Design 04.03.2019 kl. 11:33:

Hej. Vi har t.ex mönster 201-21 som är stickat på det sättet. Du kan söka på kofta och Brushed alpaca silk för att få upp alla mönster i det garnet som vi har. Mvh DROPS Design

Susi Meyer 28.08.2018 - 15:21:

In wievielte Reihe wird das Muster gestrickt

DROPS Design 06.09.2018 kl. 10:16:

Liebe Frau Meyer, A.1 und A.2 sind über 4 Reihen gestrickt. Viel Spaß beim stricken!

Ania 04.04.2018 - 13:19:

Bardzo mi się podoba wzór swetra.

Diane Michaud 29.03.2018 - 19:59:

Bonjour j'attends toujours la réponse pour ma question sur la diminution de la manche ..Elle quelle se fait au même endroit que celle du dos et devant près des marqueurs..

DROPS Design 30.03.2018 kl. 12:02:

Bonjour Mme Michaud, vous allez diminuer à un rythme différent sur les manches et sur le dos/les devants, les diminutions vont se faire: à la fin du devant droit/des manches/du dos avant le marqueur (cf RAGLAN) et/ou au début des manches/dos/devant gauche. On diminue 2 m sur chaque manche et sur le dos et 1 m sur chaque devant. En fonction de la taille vous diminuerez soit 8 m (= sur chaque partie) soit seulement 4 m (= manches seulement ou dos/devants). Bon tricot!

Diane Michaud 28.03.2018 - 18:05:

Bonjour une petite question mes manches sont ajoutées avec le reste sur la même broche circulaire avec le reste du tricot je voudrais comment ce fait la diminution reglan pour la manche je comprends pas car j\\\'ai mis un marqueur des deux côtés des manches pour la diminution reglan dos et devant mais pour les manche ? Merci

Diane Michaud 15.03.2018 - 01:01:

J'aimerais savoir ...Ce gilet se tricote de bas en haut ?

DROPS Design 15.03.2018 kl. 08:28:

Bonjour Mme Michaud, tout à fait, on tricote de bas en haut en commençant par le dos et les devants tricotés d'une seule pièce jusqu'aux emmanchures. On met ensuite en attente pour tricoter les manches, et on reprend ensuite toutes les pièces pour tricoter l'empiècement. Bon tricot!

Marjon 18.01.2018 - 07:41:

Een mooi vest voor een frisse zomeravond en het heeft een prettige lengte

Mirabela 03.01.2018 - 14:11:

Podoba mi się prostotą wzoru i lekkość włóczki.

Françoise 25.12.2017 - 22:46:

Très jolie bordure et bonne longueur.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 188-33