DROPS / 184 / 14

Pandereta by DROPS Design

Ylhäältä alas neulottu korkeakauluksinen raglanpusero. Koot S-XXXL. Työ neulotaan DROPS Eskimo-langasta.

DROPS Design: Malli ee-598
Lankaryhmä E tai C + C
-----------------------------------------------------------
Koko: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS ESKIMO (kuuluu lankaryhmään E):
550-600-650-700-800-850 g väriä 07, oranssi

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä E)". Katso alla oleva linkki.

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKOT (60 ja 80 cm) NRO 9 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 12 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 15 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 10 silmukkaa ja 14 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 9 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
8 silmukkaa ja 11 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 12 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
7 silmukkaa ja 10 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 15 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

Saat tämän mallin langat alkaen 26.40€. Lue lisää.
OHJEESEEN LIITTYVÄT TIEDOT:

RAGLANLISÄYKSET:
Tee raglanlisäykset jokaisen merkkilangan molemmin puolin. Lisää seuraavasti: Aloita 1 silmukan päässä merkkilangasta: Tee 1 langankierto, 2 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden silmukoiden keskellä), tee 1 langankierto. Toista jokaisen merkkilangan kohdalla (= työhön lisättiin 8 silmukkaa). Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää.

NEULOMISVINKKI:
Kun vaihdat työhön paksummat puikot, tee seuraavasti (jotta rajakohdasta tulisi siisti): Neulo *1 kerros paksummalla puikolla, 1 kerros ohuemmalla puikolla*, toista *-* yhteensä 2 kertaa, jatka sitten neulomista paksummalla puikolla.

KAVENNUSVINKKI (hihat):
Kaikki kavennukset tehdään oikealla puolella!
Neulo 1 silmukka oikein, nosta 1 silmukka oikein neulomatta, 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun yli (= työstä kapeni 1 silmukka), neulo kunnes jäljellä on 3 silmukkaa, 2 silmukkaa oikein yhteen (= työstä kapeni 1 silmukka), 1 silmukka oikein.
----------------------------------------------------------

PUSERO:
Aluksi neulotaan kaarroke ylhäältä alas, keskeltä takaa alkaen, suljettuna neuleena sukkapuikoilla/pyöröpuikolla. Tämän jälkeen etukappale ja takakappale neulotaan tasona erikseen. Lopuksi hihat neulotaan tasona. Kaarroke neulotaan aluksi suljettuna neuleena puikoilla nro 9, sitten etu- ja takakappale neulotaan pyöröpuikolla nro 12 ja lopuksi pyöröpuikolla nro 15.

KAARROKE:
Neulotaan suljettuna neuleena. Luo 48-48-50-52-54-56 silmukkaa sukkapuikoille nro 9 Eskimo-langalla. Vaihda työhön pyöröpuikko, kun silmukoita on lisätty tarpeeksi. Neulo 10 cm sileää neuletta. TARKISTA NEULETIHEYS! Kiinnitä 1 merkki työhön. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Kiinnitä 4 merkkilankaa työhön, 1.merkkilanka 8-8-8-9-9-10 silmukan jälkeen (= puolikas takakappale), 2.merkkilanka seuraavien 8 silmukan jälkeen (= hiha), 3.merkkilanka seuraavien 16-16-17-18-19-20 silmukan jälkeen (= etukappale) ja 4.merkkilanka seuraavien 8 silmukan jälkeen (= hiha), viimeisen merkkilangan jälkeen jäljellä on nyt 8-8-9-9-10-10 silmukkaa (= puolikas takakappale). Jätä merkki työhön, anna merkkilankojen kulkea työn mukana! Jatka sileää neuletta ja tee raglanlisäykset (katso selitys yllä). Toista tällaiset lisäykset joka 2.kerros yhteensä 11-13-14-16-17-19 kertaa. Kun kaikki raglanlisäykset on tehty, työssä on 136-152-162-180-190-208 silmukkaa. Neulo kunnes työn pituus merkistä mitattuna on 21-23-24-26-28-30 cm (työn pituus on yhteensä n. 31-33-34-36-38-40 cm). Seuraava kerros neulotaan näin: Neulo ensimmäiset 19-21-22-25-27-30 silmukkaa (= puolikas takakappale), siirrä seuraavat 30-34-36-39-40-43 silmukkaa apulangalle hihaa varten, luo apulangan silmukoiden tilalle 6-6-6-6-8-8 silmukkaa (= hihan alla), neulo seuraavat 38-42-45-51-55-61 silmukkaa (= etukappale), siirrä seuraavat 30-34-36-39-40-43 silmukkaa apulangalle hihaa varten, luo apulangan silmukoiden tilalle 6-6-6-6-8-8 silmukkaa (= hihan alla), neulo seuraavat 19-21-23-26-28-31 silmukkaa (= puolikas takakappale).

TAKAKAPPALE:
Neulotaan tasona.
Jätä kerroksen ensimmäiset 22-24-25-28-31-34 ja viimeiset 22-24-26-29-32-35 silmukkaa työhön, siirrä etukappaleen 44-48-51-57-63-69 silmukkaa apulangalle = 44-48-51-57-63-69 silmukkaa takakappaleessa. Vaihda pyöröpuikkoon nro 12. LUE NEULOMISVINKKI! Kiinnitä 1 merkki työhön. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Neulo sileää neuletta lopulliseen mittaan asti. Kun työn pituus on 21-21-22-22-22-22 cm, vaihda pyöröpuikkoon nro 15 (muista NEULOMISVINKKI). Kun työn pituus on 40-40-41-41-41-41 cm, neulo 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Päätä silmukat oikein silmukoin. Työn pituus luomisreunasta päätösreunaan mitattuna on yhteensä n. 76-78-80-82-84-86 cm.

ETUKAPPALE:
Ota apulangalla odottavat 44-48-51-57-63-69 silmukkaa takaisin pyöröpuikolle nro 12. Neulo kuten takakappale.

HIHA:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla ja ommellaan lopuksi yhteen. Ota apulangalla odottavat 30-34-36-39-40-43 silmukkaa pyöröpuikolle nro 12, luo kumpaankin reunaan 3-3-3-3-4-4 silmukkaa = 36-40-42-45-48-51 silmukkaa. Kiinnitä 1 merkki työhön. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Neulo sileää neuletta. Kun työn pituus on 3 cm, kavenna kummassakin reunassa 1 silmukka (LUE KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset 6½-4½-4-3-3-2 cm välein yhteensä 6-8-9-10-11-12 kertaa = 24-24-24-25-26-27 silmukkaa. Kun työn pituus on 29 cm, vaihda pyöröpuikkoon nro 15. Jatka sileää neuletta, kunnes työn pituus on 43-42-41-40-39-37 cm (suurimmissa koissa on lyhyemmät mitat, koska niissä on leveämmät pääntiet ja korkeammat kaarrokkeet). Neulo 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Päätä sitten silmukat oikein silmukoin työn oikealta puolelta. Neulo toinen hiha samoin.

VIIMEISTELY:
Ompele sivu- ja hihasaumat uloimmista silmukanreunoista.

Piirros

= neulomissuunta

Sandie Jackson 13.02.2019 - 18:27:

I love the Pandereta pattern and would like to try it but cannot see where the actual pattern is? I can see tips for various sections of the project but not the pattern itself. Thankyou, Sandie Squamish, BC 🇨🇦

DROPS Design 14.02.2019 kl. 09:49:

Dear Mrs Jackson, the written explanations always start with some informations about the pattern (techniques used), then you will see SWEATER with some notes about how the pattern will be worked, then start with YOKE below. Happy knitting!

Caroline 06.02.2019 - 13:40:

Jeg skjønner ikke helt hvor mange nøster man trenger til de ulike størrelsene

DROPS Design 08.02.2019 kl. 15:35:

Hej Caroline Størrelse: S - M - L - XL - XXL - XXXL Materialer: DROPS ESKIMO fra Garnstudio S=550-M=600-L=650-XL=700-XXL=800-XXL=850 g farge 07, orange - God fornøjelse!

FIEYRE 29.11.2018 - 11:31:

Ce modèle me plaît énormément, et j\\\'aimerais le réaliser , mais dans une laine + fine avec des aiguilles n° 5/ 5,5 maximum. du coup les explications -notamment pour le raglan- ne sont + les mêmes ! Est-il possible d\\\'avoir les explications adaptées ?\\r\\nD\\\'avance.Merci ! une lectrice-tricoteuse fidèle !

DROPS Design 29.11.2018 kl. 11:58:

Bonjour Mme Fieyre, nous ne sommes malheureusement pas en mesure de pouvoir ajuster chacun de nos modèles à chaque demande individuelle. Vous pouvez le réaliser tell quel avec une laine du groupe C, mais en tricotant le fil en double avec les mêmes échantillons qu'indiqués ici - voir alternatives. Avec une tension différente, il vous faudra tout recalculer sur la base de votre échantillon et des mesures souhaitées. Bon tricot!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 184-14