DROPS / 187 / 30

Diamonds in Lace by DROPS Design

Top przerabiany od góry do dołu w kształcie trapezu, ze ściegiem ażurowym i reglanowymi rękawami, z włóczki DROPS Safran. Od S do XXXL

DROPS design: model e-273
Grupa włóczek A
----------------------------------------------------------
Rozmiary: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiał:
DROPS SAFRAN od Garnstudio (należy do Grupy włóczek A)
250-250-300-300-350-350 g kolor 17, biały

Może być również wykonany z:
„Alternatywnej włóczki (Grupa włóczek A)” - patrz link poniżej.

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (40 i 80 cm) DROPS nr 3,5 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 23 oczka i 30 rzędów otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (40 i 80 cm) DROPS nr 3 na brzegi/obszycia ściegiem francuskim – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając ściegiem francuskim 24 oczka i 48 rzędów otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.
----------------------------------------------------------

od 6.60 zł /50g
DROPS Safran uni colour DROPS Safran uni colour 6.60 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 33.00zł. Więcej informacji.

DODAWANIE OCZEK (w regularnych odstępach):
Aby obliczyć gdzie dodawać oczka, należy wziąć ogólną liczbę oczek (np. 110 oczek) i podzielić ją przez liczbę oczek jaka ma być dodana (np. 44) = 2,5.
W tym przykładzie będziemy dodawać oczko wykonując 1 narzut na przemian za ok. każdym 2-gim i 3-cim oczkiem. W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur.

ŚCIEG FANTAZYJNY:
Patrz schematy A.1 i A.2. Schematy przedstawiają wszystkie rzędy motywu, widok na prawej stronie robótki.

REGLAN:
Dodać w miejscu każdego przejścia między tyłem/przodem i rękawami (= zostaje dodanych 8 oczek).
Przerabiać aż zostają 2 oczka przed nitką markerem, wykonać 1 narzut, 4 oczka prawe (nitka marker znajduje się na środku tych 4 oczek), 1 narzut (= zostają dodane 2 oczka). W następnym okrążeniu przerobić narzuty na prawo, powstaną otwory/dziurki. Następnie przerabiać nowe oczka na prawo.

DODAWANIE OCZEK (boki przodu/tyłu):
Przerabiać aż zostaje 2 oczka przed nitką markerem, wykonać 1 narzut, 4 oczka prawe (nitka marker znajduje się na środku tych 4 oczek), 1 narzut. Powtórzyć z drugiej strony (= dodane zostały 4 oczka). W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na prawo, aby uniknąć dziur.
----------------------------------------------------------

TOP:
Przerabiany na okrągło na drutach z żyłką, od góry do dołu. Rękawy są przerabiane na okrągło na drutach pończoszniczych.

KARCZEK:
Na drutach z żyłką nr 3 nabrać 110-115-120-125-130-137 oczek włóczką Safran. Przerobić 3 ściągacze ściegiem francuskim - patrz powyżej. Dalej przerobić 1 okrążenie na prawo, w tym samym czasie równomiernie dodając 44-39-38-41-56-65 oczek - PATRZ DODAWANIE OCZEK (w regularnych odstępach) = 154-154-158-166-186-202 oczka. Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 3,5. Umieścić 4 nitki markery, nie przerabiając oczek, następująco: nitka marker na początku okrążenia (= przejście między rękawem i tyłem), następna nitka marker za 53-53-55-59-69-77 następnymi oczkami (= tył), następna nitka marker za 24 następnymi oczkami (= rękaw), następna nitka marker za 53-53-55-59-69-77 następnymi oczkami (= przód), zostaje teraz 24 oczka (= rękaw) za ostatnią nitką markerem.
Okrążenia zaczynają się w przejściu między rękawem i tyłem. Teraz przerabiać następująco: 2 oczka prawe, 1 narzut, 0-0-1-3-8-12 oczek prawych, przerobić 49 oczek środkowych wg schematu A.1 (tj. ominąć 4 oczka z każdej strony schematu), 0-0-1-3-8-12 oczek prawych (= tył), 1 narzut, 4 oczka prawe (nitka marker znajduje się na środku tych 4 oczek), 1 narzut, 20 oczek prawych (= rękaw), 1 narzut, 4 oczka prawe (nitka marker znajduje się na środku tych oczek), 1 narzut, 11-11-12-14-19-23 oczka prawe, schemat A.2 (= 27 oczek), 11-11-12-14-19-23 oczka prawe, 1 narzut, 4 oczka prawe (nitka marker znajduje się na środku tych 4 oczek), 1 narzut, 20 oczek prawych (= rękaw), 1 narzut, 2 oczka prawe. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI. 1-sze dodawanie oczek na REGLAN - patrz powyżej, jest teraz gotowe (= zostało dodanych 8 oczek). Dalej przerabiać tak samo, dodając oczka w sumie 20-24-28-31-33-36 razy (razem z 1-szym dodawaniem oczek, patrz powyżej) co 2 okrążenia = 314-346-382-414-450-490 oczek. UWAGA! Za każdym razem, gdy dodajemy oczka na reglan, jest o jedno oczko więcej na ścieg fantazyjny A.1 z tyłu, od strony reglanu. Gdy zostanie dodana wystarczająca liczba oczek, aby przerobić wszystkie oczka schematu A.1, zostaje jeszcze do wykonania 16-20-24-27-29-32 dodawania oczek na reglan – przerobić te oczka na prawo. Powtarzać schemat A.1 na wysokość do końca. Przerobić 1 raz schemat A.2 na wysokość, następnie przerabiać oczka schematu A.2 dżersejem.
Po dodaniu wszystkich oczek, długość robótki wynosi 15-17-20-22-23-25 cm mierząc od rzędu nabierania oczek, wzdłuż przodu. Dalej przerabiać bez dodawania oczek, aż długość robótki wynosi 19-20-21-22-23-25 cm mierząc od rzędu nabierania oczek, wzdłuż przodu (jeżeli próbka jest zgodna na wysokość, ten wymiar będzie osiągnięty w rozmiarach XL, XXL i XXXL). Przerobić kolejny rząd następująco: przerobić 93-101-111-121-135-149 pierwszych oczek (= tył), zdjąć 64-72-80-86-90-96 następnych oczek na drut pomocniczy (= rękaw), nabrać 8-8-8-10-10-10 oczek z boku pod rękawem, przerobić 93-101-111-121-135-149 następnych oczek (= przód), zdjąć 64-72-80-86-90-96 następnych oczek na drut pomocniczy (= rękaw), nabrać 8-8-8-10-10-10 oczek z boku pod rękawem. OD TEGO MOMENTU MIERZYĆ STĄD!

TYŁ & PRZÓD:
= 202-218-238-262-290-318 oczek. Umieścić nitkę marker z każdej strony, tj. na środku tych 8-8-8-10-10-10 nowych oczek nabranych z każdej strony, pod rękawami (= 101-109-119-131-145-159 oczek na tył i tyle samo na przód). Dalej przerabiać na okrągło, ze schematem A.1 na tyle jak wcześniej, a pozostałe oczka przerabiać dżersejem. Gdy dł. robótki wynosi 4 cm, dodać 2 oczka z każdej strony - PATRZ DODAWANIE OCZEK. Dodawać tak samo w sumie 9 razy co ok. 3-3-3-4-4-4 cm = 238-254-274-298-326-354 oczka. Gdy dł. robótki od jej podziału wynosi ok. 34-35-36-37-38-38 cm, zacząć przerabiać na drutach z żyłką nr 3 i wykonać 3 ściągacze francuskie. Zamykać za pomocą drutów o 1 rozmiar większych, aby brzeg był wystarczająco elastyczny. Całkowita długość topu od ramienia wynosi ok. 56-58-60-62-64-66 cm.

RĘKAWY:
Wziąć z powrotem 64-72-80-86-90-96 oczek z drutu pomocniczego/nitki z jednej strony robótki na druty pończosznicze nr 3,5 i dodatkowo nabrać 1 oczko w każde z 8-8-8-10-10-10 oczek nabranych pod rękawem = 72-80-88-96-100-106 oczek. Umieścić 1 nitkę marker na środku tych 8-8-8-10-10-10 nowych oczek pod rękawem. Zacząć okrążenie tutaj i przerabiać dżersejem na okrągło. Gdy dł. rękawa od podziału robótki wynosi 2 cm, zacząć przerabiać na drutach pończoszniczych nr 3 i wykonać 3 ściągacze francuskie. Zamykać za pomocą drutów o 1 rozmiar większych, aby brzeg był wystarczająco elastyczny. Drugi rękaw wykonać tak samo.

Schemat

= 1 oczko prawe
= wykonać 1 narzut między 2 oczkami. W następnym okrążeniu przerobić narzut na prawo, powstanie otwór/dziurka
= przerobić 2 oczka razem na prawo
= zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, przerobić 1 oczko prawe, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem
= zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, przerobić 2 oczka razem na prawo, przełożyć oczko zdjęte ponad 2 oczkami przerobionymi razem

Linda 25.04.2019 - 10:45:

Flot sommerbluse! Men jeg savner opskrifter oppefra og ned med venderækker, så blusen går højere op i nakken. Kunne der komme en tilføjelse? Eller måske en ny opskrift?

DROPS Design 30.04.2019 kl. 14:04:

Hei Linda. Denne oppsrkiften er skrevet uten forhøyning, men du må gjerne legg til en forhøyning selv, om du ønsker det. Du kan se på en lignende oppskrift i samme garn, feks 178-45, her, og følge anvisningen der. Strikk forhøyningen før du begynner med hullmønsteret. God fornøyelse

Marylin Estrada 05.11.2018 - 21:43:

Quisiera hacer la parte d atrás sin calados sólo en punto derecho es posible?

DROPS Design 19.11.2018 kl. 22:40:

Hola Marylin. Puedes trabajar la espalda sin calados sustituyendo los puntos trabajados junto al diagrama A.1 por puntos en punto jersey.

Beverly 28.09.2018 - 18:37:

I figured out what was wrong, i was misreading the chart. Now my second question. Is the pattern to knit all stitches every other row? As every other row on the chart is blank

DROPS Design 30.09.2018 kl. 09:02:

Dear Beverly,the even numbered rows (every other row) is knit all the way around. Happy Knitting!

Beverly 28.09.2018 - 14:49:

I am knitting size M. I have done the 3 garter ridges and added the 39 stitches. My problem is that as i am working the middle 49 stitches of A1, i run out of stitches before i finish the pattern. I am able to finish about 44 stitches of the pattern. What am i doing wrong?

DROPS Design 01.10.2018 kl. 07:45:

Dear Berverly, work 1st row in pattern while inc for raglan as follows: Knit 2, 1 YO, work the middle 49 stitches in A.1, (= back piece), 1 YO, knit 4, 1 YO, knit 20 (= sleeve), 1 YO, knit 4, 1 YO, knit 11, A.2 (= 27 stitches), knit 11, 1 YO, knit 4, 1 YO, knit 20 (= sleeve), 1 YO, knit 2. = 2+49+4+20+4+11+27+11+4+20+2= 154+8 YOs = 162 sts. Happy Knitting!

Friedgund Thum 24.07.2018 - 16:31:

Ich habe mir diesen Pulli in schwarz und das n blau gestrickt! Er sitzt super und ist ein echtes Allround-Teil. Großartig!!!! Nun habe ich schon den ersten Auftrag einer Freundin bekommen, ihr auch einen zu stricken 😊

Friedgund Thum 24.07.2018 - 16:31:

Ich habe mir diesen Pulli in schwarz und das n blau gestrickt! Er sitzt super und ist ein echtes Allround-Teil. Großartig!!!! Nun habe ich schon den ersten Auftrag einer Freundin bekommen, ihr auch einen zu stricken 😊

Ute Hartmann 19.07.2018 - 18:50:

Ich habe mir diesen wunderschönen Pulli nachgestrickt. Es war das erste Mal, dass ich einen Pullover von oben nach unten strickte und es hat super geklappt. Durch das durchgehende Muster im Rückenbereich wird das Stricken auch nicht langweilig.

Bader Isabel 16.07.2018 - 10:02:

Guten Tag Gerne möchte ich dieses Top ohne Muster stricken. Kann ich das Muster einfach ignorieren und die Raglanzunahmen arbeiten und muss ich trotzdem Maschen überspringen? Mir ist nicht ganz klar, wie ich einen Ausschnitt erhalte. Vielen Dank für Ihre Rückmeldung und freundliche Grüsse. Isabel Bader

DROPS Design 16.07.2018 kl. 12:03:

Liebe Frau Bader, Sie können wahrscheinlich das Top ohne Lochmuster stricken, einfach Diagramme ignorieren, für die Raglanzunahmen werden Löcher entstehen, wenn Sie keine möchten, können Sie die Umschläge verschränkt stricken (oder mit einem anderen Technik zunehmen). Viel Spaß beim stricken!

Doris 19.05.2018 - 09:26:

Ich habe den Pullover in Drops Baby Merino gestrickt. Er ist superschön geworden und passt wie angegossen. Danke für die vielen schönen Muster!

Carmen 10.05.2018 - 19:44:

Tengo una duda con este patrón. Cuando dice que a partir de los 15cms de ranglan se siga tejiendo hasta los 19cms pero sin aumentar puntos ?se sigue echando la hebra para que quede el agujero? No se si me he explicado bien ,espero que si.Gracias por atenderme.

DROPS Design 13.05.2018 kl. 12:48:

Hola Carmen, después de completar los aumentos del raglán, las vueltas que se trabajan para alcanzar las medidas no tienen hebras, ya que las hebras se trabajan para aumentar puntos.

Dodaj komentarz do modelu DROPS 187-30