DROPS / 186 / 16

Miss Flora Cardi by DROPS Design

Raglánový propínací svetr – vesta s krajkovým vzorem a krátkým rukávem pletená z příze DROPS Flora. Velikost: S - XXXL.

DROPS design: model č. fl-027
Skupina přízí A
----------------------------------------------------------
Velikost: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiál:
DROPS FLORA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
200-200-250-250-300-300 g, barva č. 19, korálová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí A)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE (60 nebo 80 cm) č.3 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 24 ok a 32 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE (60 nebo 80 cm) č.2,5 – na lemy.

DROPS PERLEŤOVÝ KNOFLÍK Vypouklý (bílý) č.521: 8 ks pro všechny velikosti.
--------------------------------------------------------

Nejste si jistí, kterou zvolit velikost? Třeba by vám pomohla informace, že modelka na obrázku je vysoká asi 170 cm a nosí velikost S nebo M. Pokud chcete plést/háčkovat pulovr, kabátek, šaty nebo podobný kousek, najdete dole pod návodem nákres s jednotlivými mírami v cm.
Komentáře (8)

65% vlna, 35% alpaka
od 70.00 Kč /50g
DROPS Flora uni colour DROPS Flora uni colour 70.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Flora mix DROPS Flora mix 74.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 280Kč. Více zde.

LÉGA:
Pravou légu upleteme takto (tj. prvních 8 ok v lícové řadě): 2 krajní oka vroubkovým vzorem, 1 oko hladce, 2 obrace, 1 hladce, 2 obrace.
Levou légu upleteme takto (tj. posledních 8 ok v lícové řadě): 2 oka obrace, 1 hladce, 2 obrace, 1 hladce, 2 krajní oka vroubkovým vzorem.
V tomto rozvržení pleteme légy po celou dobu práce.

VZOR:
Viz schémata A.1 až A.3. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost (platí pro schémata A.1 a A.2).
Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP:
Pokud nechcete mít uprostřed zad ažurový vzor, pleťte nad prostředními 32-34-38-32-34-38 oky na zádech namísto vzoru A.2 lícovým žerzejem.

TIP – UJÍMÁNÍ (trup, boky):
Ujímáme vždy v lícových řadách!
Začínáme 4 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 4 oka upleteme hladce (značka leží uprostřed těchto 4 ok), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ:
Abychom vypočítali, jak často musíme ujímat/přidávat, vydělíme celkový počet ok v řadě (např. 67 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout/přidat (tj. 10 ok), takže: 67 : 10 = 6,7. 
V tomto případě tedy spleteme hladce dohromady střídavě každé zhruba 5. a 6. oko a každé 6. a 7. oko.
Pokud přidáváme, 1x nahodíme střídavě za každým zhruba 6. a 7. okem; v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby v pletenině nevznikla dírka.
Ujímáme/přidáváme mimo obě légy.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (boky):
Začínáme 3 oka před značkou: 1x nahodíme, 6 ok upleteme hladce (značka leží uprostřed těchto 6 ok), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující řadě/kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ:
Ujímáme 1 oko na obou stranách všech 4 značek, tj. ve všech místech, kde se rukávky stýkají s trupem (= v 1 řadě tedy ujmeme celkem 8 ok). Ujímáme vždy v lícových řadách, takto – začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

KNOFLÍKOVÉ DÍRKY:
Knoflíkové dírky vyplétáme v léze pravého předního dílu (na svetr se díváme, jako by byl oblečený):
1 dírka = 4. a 5. oko od předního okraje spleteme obrace a 1x nahodíme. V následující rubové řadě pleteme nahození hladce – vznikne dírka.
Knoflíkové dírky vyplétáme v těchto rozestupech:
Velikost S: 2, 9, 16, 22, 29, 36, 42 a 48 cm.
Velikost M: 2, 9, 16, 23, 30, 37, 44 a 50 cm.
Velikost L: 2, 9, 16, 23, 30, 37, 44 a 52 cm.
Velikost XL: 2, 9, 16, 24, 31, 38, 46 a 54 cm.
Velikost XXL: 2, 10, 18, 25, 33, 41, 48 a 56 cm.
Velikost XXXL: 2, 10, 18, 26, 34, 42, 50 a 58 cm.
POZOR! Poslední z těchto 8 knoflíkových dírek vypleteme v 1. lícové řadě po nabrání ok pro lem průkrčníku – viz popis v návodu.
----------------------------------------------------------

VESTA:
Trup pleteme v řadách na kruhové jehlici od jednoho předního okraje ke druhému, zdola nahoru. Rukávky pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích, také zdola nahoru. Pak převedeme trup a rukávky na jednu společnou kruhovou jehlici a pleteme dohromady v řadách sedlo. Nakonec dopleteme lem průkrčníku.

TRUP:
Na kruhovou jehlici č.3 trochu volněji nahodíme přízí Flora 292-292-292-384-384-384 ok (včetně 8 ok légy na každé straně) a upleteme 2 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Pak upleteme 1 lícovou řadu hladce, 1 rubovou obrace se 2 oky vroubkovým vzorem na každé straně.
Následující lícovou řadu pleteme takto: 8 ok LÉGY – viz výše, vzor A.1 – opakujeme až po posledních 8 ok v řadě (= 12-12-12-16-16-16 sekvencí vzoru po 23 okách), a končíme 8 oky LÉGY. V tomto rozvržení vzorů pokračujeme. Pamatujeme na vyplétání KNOFLÍKOVÝCH DÍREK v pravé léze – viz výše.
Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) máme na jehlici 208-220-244-272-288-320 ok. Označíme si boky – značky vložíme za 56.-59.-65.-72.-76.-84. oko od každého předního okraje (= mezi značkami leží 96-102-114-128-136-152 ok zadního dílu).
Další lícovou řadu pleteme takto: 8 ok légy jako dosud, vzor A.2 (= 32-34-38-32-34-38 ok), 48-51-57-80-85-95 ok lícovým žerzejem, vzor A.2 (= 32-34-38-32-34-38 ok uprostřed zadního dílu – viz TIP), 48-51-57-80-85-95 ok lícovým žerzejem, vzor A.2 (= 32-34-38-32-34-38 ok) a končíme 8 ok légy jako dosud. V tomto rozvržení vzorů pokračujeme.
SOUČASNĚ ve výši 12 cm – měřeno v nejnižším místě – ujmeme 1 oko na obou stranách obou značek - viz TIP – UJÍMÁNÍ (= ujmeme 4 oka). Takto ujmeme vždy po 2-2-4-4-4-4 cm výšky, celkem 3-3-2-2-2-2x = 196-208-236-264-280-312 ok.
Ve výši 22-20-20-22-20-20 cm přidáme 1 oko na obou stranách obou značek – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ (= přidáme 4 oka). Takto přidáváme vždy po 2 cm výšky, celkem 5-6-6-5-6-6x = 216-232-260-284-304-336 ok.
Pleteme až do výše 32 cm – měřeno v nejnižším místě, platí pro všechny velikosti.
Následující rubovou řadu pleteme takto: 53-57-63-69-73-80 ok upleteme jako dříve (= přední díl), 10-10-12-12-14-16 ok uzavřeme (= průramek), 90-98-110-122-130-144 ok upleteme jako dříve (= zadní díl), 10-10-12-12-14-16 ok uzavřeme (= průramek) a zbylých 53-57-63-69-73-80 ok upleteme jako dříve (= přední díl).
Díl odložíme a upleteme rukávky.

RUKÁVEK:
Na ponožkové jehlice č.2,5 nahodíme přízí Flora 67-75-83-89-93-99 ok a upleteme v kruhových řadách 2 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Pak pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.3. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 10 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ = 77-85-93-99-103-109 ok. Následující kruhovou řadu pleteme takto: 37-41-45-48-50-53 ok hladce, vzor A.3 (= 3 oka), 37-41-45-48-50-53 ok hladce.
Další kruhovou řadu pleteme následovně: 5-5-6-6-7-8 ok uzavřeme, 67-75-81-87-89-93 ok upleteme hladce a zbylých 5-5-6-6-7-8 ok uzavřeme. Přízi odstřihneme. Díl odložíme a stejným způsobem upleteme druhý rukávek.

SEDLO:
Rukávky a trup převedeme na společnou kruhovou jehlici (rukávky přiložíme k trupu v místech uzavřených pro průramky; oka nepleteme, jen sesadíme díly) = na jehlici máme 330-362-398-434-454-490 ok. Odstraníme všechny značky. Pak vložíme značky nové – po 1 značce do všech míst, kde se stýkají rukávy s trupem (= v pletenině máme 4 nové značky).
Začínáme lícovou řadou a pokračujeme v řadách lícovým žerzejem a vzorem A.2 jako dosud, s 8 oky légy na každé straně. Pokračujeme také v přidávání vzoru A.3 nad prostředními 3 oky na každém rukávku.
Po upletení 2 řad začneme tvarovat RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ – v následující lícové řadě začneme ujímat, viz výše.
Toto raglánové ujímání opakujeme v každé 4. řadě (tj. v každé druhé lícové řadě), celkem 6-5-4-4-6-7x, pak ještě v každé 2. řadě (tj. v každé lícové), celkem 17-22-27-30-30-31x.
SOUČASNĚ ve výši 48-50-52-54-56-58 cm odložíme krajních 21-21-23-26-28-33 ok na každé straně na pomocnou jehlici (= průkrčník) (tj. oka odložíme na začátku každé z následujících 2 řad; oka nejprve upleteme, teprve pak je odložíme – vyhneme se tak zbytečnému stříhání příze).
Dál pleteme v řadách – pokračujeme v rozvržení vzorů jako dosud i v raglánovém ujímání v každé lícové řadě. Navíc dál tvarujeme průkčník: na začátku každé řady (tj. na obou stranách průkrčníku) uzavřeme 1x 3 oka a 1x 2 oka. Poté uzavíráme na začátku každé řady 1 oko až do chvíle, kdy dokončíme raglánové ujímání. Po dokončení veškerého ujímání i uzavírání zbývá na jehlici asi 92-92-92-98-98-108 ok.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Z lícové strany nabereme kruhovou jehlicí č.2,5 z okraje průkrčníku asi 146-146-150-162-166-186 ok (včetně odložených ok z pomocné jehlice) a upleteme 1 rubovou řadu hladce. Pak pleteme 1 lícovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně potřebný počet ok na výsledných 136-136-140-150-154-160 ok, tj. ujmeme asi 10-10-10-12-12-26 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ; pamatujeme na vypletení poslední knoflíkové dírky!
Nyní upleteme 1 rubovou řadu hladce, 1 lícovou řadu hladce a ještě 1 rubovou řadu hladce, v další lícové řadě pak všechna oka hladce uzavřeme.
Top měří asi 54-56-58-60-62-64 cm (od ramene).

DOKONČENÍ:
Sešijeme otvory v podpaží. Na levou légu přišijeme knoflíky.

= 2x nahodíme mezi 2 oky, v následující řadě upleteme jedno nahození obrace a druhé spustíme z jehlice
= 2 oka spleteme obrace
= 2 oka spleteme hladce
= 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
= 2 oka sejmeme jako bychom je chtěli splést hladce, 1 oko upleteme hladce a obě sejmutá přes ně přetáhneme
= 1 oko sejmeme hladce, 2 oka spleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
= 3 oka spleteme hladce
= Uzlík: tato 4 oka upleteme aniž bychom je spustili z levé jehlice, takto: 4 oka spleteme obrace, 4 oka spleteme hladce, 4 oka spleteme obrace, 4 oka spleteme hladce, pak je spustíme z levé jehlice
= Uzlík: tato 3 oka upleteme aniž bychom je spustili z levé jehlice, takto: 3 oka spleteme obrace, 3 oka spleteme hladce, 3 oka spleteme obrace, pak je spustíme z levé jehlice

Komentáře (8)

Napište své postřehy!

Patsy3cats 20.04.2018 - 16:47:

In the sleeve instructions it mentions A3. I can’t find a chart or diagram explanation as to what A3 is. Can you help please?

DROPS Design 23.04.2018 kl. 10:57:

Dear Patsy3cats , A.3 is a small diagram you will find on the left side of diagram A.1 to size L + XXXL and is worked over 3 sts and 6 rows. Happy knitting!

Nathalie Vergobbi 17.03.2018 - 17:00:

Bonjour, Pour 250 grammes de laine ,est-ce qu'il faut 5 pelotes de laine(taille xl)?.

DROPS Design 19.03.2018 kl. 09:55:

Bonjour Mme Vergobbi, tout à fait, DROPS Flora fait 50 g la pelote (cf nuancier), il vous faudra donc 5 pelotes en taille XL. Bon tricot!

Bjoerg Haarseth 25.01.2018 - 11:50:

Dette er den eneste muligheten jeg har til å uttrykke min skuffelse over at genseren med blå og hvite felt, ca 20-25 cm, ikke ble stemt inn. Det fatter jeg ikke for genseren var nydelig. Er det noen mulighet for at jeg kan få eller få kjøpt mønsteret likevel??? Ønsker så veldig å strikke denne.

Betty 20.01.2018 - 11:43:

If using different models for the photoshoots, then models of all ages should be used not only very young or granny models. Some clothing simply does no suit everyone due to bodytype and /or age

Ormi 16.01.2018 - 21:55:

Me hat absolut recht. Endlich mal ne ältere Frau in einer großen Größe. Da kann man eher entscheiden, ob das Modell zu einem passt. Man sieht auch direkt, dass die Ärmelchen länger sein müssen!

Jane Höglund 13.01.2018 - 10:29:

En underbar sommarkofta. Längtar efter att få sticka den då mönstret kommer ut.

Me 09.01.2018 - 12:16:

How nice to see a real woman for a change! Yes, some patterns are only suited to the very young - but many are not.

Linda Brabant 09.01.2018 - 03:06:

Jolie et pratique pour les soirée au bord de l'eau

Přidejte komentář k návodu DROPS 186-16