DROPS / 191 / 1

Periwinkle by DROPS Design

Pulovr s kruhovým sedlem a norským vzorem pletený z příze DROPS Merino Extra Fine. Velikost: S - XXXL

DROPS design: model č. me-135
Skupina přízí B
----------------------------------------------------------
500-550-600-650-700-800 g, barva č. 19, světle šedomodrá
100-150-150-150-150-150 g, barva č. 01, smetanová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí B)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 60 nebo 80 cm) č.4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok a 28 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 60 nebo 80 cm) č.3 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 23 ok a 32 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
----------------------------------------------------------

Komentáře (27)

Přízi na tento model můžete mít už za 1152Kč. Více zde.
POUŽITÉ POSTUPY:

VZOR:
Viz schémata A.1 a A.2. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost.

TIP – UJÍMÁNÍ 1:
Abychom vypočítali, jak často musíme ujímat, vydělíme celkový počet ok v kruhové řadě (např. 200 ok), počtem ok, která potřebujeme ujmout (tj.10), takže 200 : 10 = 20. V tomto případě tedy spleteme hladce každé zhruba 19. a 20. oko.

TIP – UJÍMÁNÍ 2 (boky):
Začínáme 5 ok před značkou na boku: 2 oka spleteme hladce, 6 ok upleteme hladce (značka leží uprostřed těchto ok), 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (podpaží):
Začínáme 2 oka před značkou: 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží uprostřed těchto ok), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP:
Abychom předešli deformování pleteniny v místech s vyplétaným vzorem, dbáme na to, aby vlákna příze tažená za prací nebyla příliš utažená, napnutá. Pokud má pletenina přece jen tendenci příliš se stahovat, použijeme na vyplétání vzoru silnější jehlice.
----------------------------------------------------------

PULOVR:
Trup pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, zdola nahoru. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích/krátké kruhové jehlici, také zdola nahoru. Pak přesuneme trup a rukávy na společnou kruhovou jehlici a upleteme v kruhových řadách sedlo.
Aby svetr lépe seděl, můžeme pomocí zkrácených řad mírně vytvarovat zadní průkrčník – viz ZVÝŠENÍ ZADNÍHO PRŮKRČNÍKU níže v návodu. Toto zvýšení můžete vynechat a uplést zadní průkrčník stejně jako přední.

TRUP:
Na kruhovou jehlici č.3 nahodíme světlou šedomodrou přízí 200-220-238-258-284-312 ok a pleteme pružný lem, takto:
1. KRUHOVÁ ŘADA: hladce.
2. KRUHOVÁ ŘADA: *1 oko hladce, 1 obrace*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady. 1. a 2. kruhovou řadu stále opakujeme. Když je lem vysoký 3 cm, převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.4. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 10-10-12-12-14-14 ok - viz TIP – UJÍMÁNÍ 1 = 190-210-226-246-270-298 ok. Označíme si začátek kruhové řady a druhou značku vložíme za 95.-105.-113.-123.-135.-149. oko (= boky); značku během pletení snímáme vždy do aktuálně pletené řady.
Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem.
Ve výši 8 cm ujmeme na obou stranách obou značek 1 oko - viz TIP – UJÍMÁNÍ 2 (= ujmeme 4 oka). Takto ujímáme vždy po 8 cm výšky, celkem 4x na každé straně = 174-194-210-230-254-282 ok.
Pleteme do výše asi 36 cm – platí pro všechny velikosti. Následující kruhovou řadu pak pleteme takto: upleteme 39-44-47-52-57-63 ok (= ½ zadního dílu), následujících 8-8-10-10-12-14 ok uzavřeme (= průramek), upleteme 79-89-95-105-115-127 ok (= přední díl), dalších 8-8-10-10-12-14 ok uzavřeme (= průramek) a upleteme zbylých 40-45-48-53-58-64 ok (= ½ zadního dílu). Díl odložíme a upleteme rukávy.

RUKÁV:
Na ponožkové jehlice č.3 nahodíme světlou šedomodrou přízí 44-46-48-52-52-54 ok a pleteme takto:
1. KRUHOVÁ ŘADA: hladce.
2. KRUHOVÁ ŘADA: *1 oko hladce, 1 obrace*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady. 1. a 2. kruhovou řadu stále opakujeme. Když je lem vysoký 3 cm, převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č.4 a označíme si začátek kruhové řady (= střed podpaží); značku během pletení snímáme vždy do aktuálně pletené řady. Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 9-7-9-7-9-7 cm přidáme uprostřed podpaží 2 oka - viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ. Toto přidávání opakujeme vždy po 3,5-3-2-2-1,5-1,5 cm výšky, celkem 11-13-16-17-19-20x = 66-72-80-86-90-94 ok (podle potřeby převedeme pleteninu na krátkou kruhovou jehlici). Pleteme až do výše 46-45-43-41-40-38 cm.
Následující kruhovou řadu pleteme následovně: uzavřeme 4-4-5-5-6-7 ok, upleteme 58-64-70-76-78-80 ok a uzavřeme zbylých 4-4-5-5-6-7 ok. Díl odložíme a upleteme stejným způsobem druhý rukáv.

SEDLO:
Rukávy a trup převedeme na společnou kruhovou jehlici (rukávy přiložíme k trupu v místech uzavřených pro průramky) = 274-306-330-362-386-414 ok. NYNÍ MEŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
Viz TIP! Kruhová řada začíná uprostřed zadního dílu, v místě, kde končí trup. Pokračujeme světlou šedomodrou přízí. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 4-6-0-2-6-4 oka = 270-300-330-360-380-410 ok - viz TIP – UJÍMÁNÍ 1. Pokračujeme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 1-2-3-3-4-6 cm od místa, kde jsme spojili rukávy s trupem, pleteme vzor A.1 (= 27-30-33-36-38-41 sekvencí vzoru po 10 okách). Takto pokračujeme. SOUČASNĚ v řadě označené ve schématu A.1 šipkou ujmeme rovnoměrně 10-0-10-20-20-30 ok = 260-300-320-340-360-380 ok. POZOR! U velikosti S a L ujímáme v úsecích pletených smetanovou přízí.
Teď pleteme v kruhových řadách vzor A.2 (= 13-15-16-17-18-19 sekvencí vzoru po 20 okách). Pokračujeme v pletení vzoru a ujímáme dle schématu A.2. Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) máme na jehlici 130-150-160-170-180-190 ok.
Nyní můžeme pomocí zkrácených řad vytvarovat zvýšení zadního průkrčníku – svetr tak bude lépe sedět. Pokud průkrčník tvarovat nechcete, můžete následující pasáž přeskočit a přejít přímo k pletení lemu průkrčníku.

ZVÝŠENÍ ZADNÍHO PRŮKRČNÍKU:
Pokud průkrčník tvarovat nechcete, vynechejte tento odstavec.
Označíme si začátek kruhové řady = střed zadního průkrčníku.
Nyní pleteme zkrácené řady lícovým žerzejem smetanovou přízí – začínáme lícovou řadou: pleteme hladce až 15-16-17-18-19-20 ok za značku, práci otočíme, přízi utáhneme a upleteme obrace 30-32-34-36-38-40 ok. Práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme hladce 45-48-51-54-57-60 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a upleteme obrace 60-64-68-72-76-80 ok. Práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme hladce 75-80-85-90-95-100 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a upleteme obrace 90-96-102-108-114-120 ok. Práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme hladce zpět ke středu zadního průkrčníku.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Smetanovou přízí upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 24-40-44-48-54-58 ok = 106-110-116-122-126-132 ok. Pleteninu převedeme na krátkou kruhovou jehlici č.3. Pokračujeme pružným vzorem, takto: *1 oko hladce, 1 oko obrace*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady. Takto pokračujeme. Když je pružný lem vysoký 3 cm, všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Pulovr měří asi 58-60-62-64-66-68 cm (od ramene).

= světlá šedomodrá
= 2 oka spleteme hladce
= kruhová řada s ujímáním

Komentáře (27)

Napište své postřehy!

Andrea 20.01.2019 - 17:45:

Schön und flott zu stricken.

Solveig Charlotte Sivertsen 19.01.2019 - 18:36:

Er garnet jeg valgte avsent?? Jeg syns det er vanskelig og kommunisere med dere, helst på meil adr min. Forventer å få svar på spørsmål på min meil. Finner heller ikke en e-meil adr på dere. Kan dere svare meg???

Solveig Charlotte Sivertsen 19.01.2019 - 18:31:

Er garnet jeg valgte avsent?? Jeg syns det er vanskelig og kommunisere med dere, helst på meil adr min. Forventer å få svar på spørsmål på min meil. Finner heller ikke en e-meil adr på dere. Kan dere svare meg???

DROPS Design 21.01.2019 kl. 08:46:

Hei Solveig. Vi selger ikke garn direkte til kunder, så du har nok bestilt det i en av nettbutikkene som selger vårt garn (kanskje var det strikkenett.no? ) Vi har derfor ikke oversikt over bestillingen din. Jeg vil tro du skal ha mottatt en bekreftelsesemail fra nettbutikken? hvis ikke, kan du se om du finner den rikitge butikken om du trykker på "bestill" her, og ta direkte kontakt med dem. God fornøyelse

Jinan 22.11.2018 - 19:52:

Thanks alot. i'm gonna to try knit it top down. Do u think it is going to be good experience?

DROPS Design 22.11.2018 kl. 20:19:

Dear Jinan, I think it is a good idea. It is easier to adjust the length of the yoke, body and sleeves to personal measurements particularly when working a raglan or round yoke, and it is easier to try the garment on while working. Good luck!

Karen 12.11.2018 - 11:20:

Hei! Jeg forsøker å finne ut hvilken str jeg skal strikke denne i, men finner ingen størrelsesguide. Vanskelig å vite når det står at modellen har på seg S eller M

DROPS Design 12.11.2018 kl. 15:33:

Hei Karen. Helt nederst på siden, sammen med diagrammene, finner du en målskisse med alle plaggets mål i de forskjellige størrelsene. God fornøyelse.

Ellen 17.10.2018 - 11:25:

Hei! Jeg lurer på om bærestykke blir feil hvis jeg strikker bolen lenger?

DROPS Design 18.10.2018 kl. 11:54:

Hei Ellen. Lengden på bolen har ingen innvirking på bærestykket - det forblir det samme. Mønsteret begynner ikke før på bærestykke så om du vil strikke flere cm på bolen før du begynner på bærestykke må du gjerne gjøre det. Vær obs på at det vil gå med mer garn (avhengig av hvor mye lenger du vil ha bolen kan dette være relevant). God fornøyelse.

Mette 30.09.2018 - 18:15:

Hei Hvordan mener de vrangborden skal strikkes? Annenhver omgang rett skjønner jeg, men er det rett over vrang på de andre omgangene (2,46 osv), eller er det rett over rett og vrang over vrang? Sljønner ikke de * forklaringene...

DROPS Design 01.10.2018 kl. 12:07:

Hei Mette. Ja det stemmer: 1 omgang strikkes alle masker rett, 2 omgang strikkes annenhver 1 rett og 1 vrang ut omgangen. 3 omgang strikkes alle masker rett, og 4 omgang strikkes 1 rett, 1 vrang ut omgangen sånn som omgang 2. På omgangene med 1 rett, 1 vrang strikkes de rette og vrange maskene på samme sted hver gang. God fornøyelse.

Diane Taylor 10.09.2018 - 12:20:

I printed off this pattern to make a start on this sweater. the pattern has printed but the charts haven't. how can i get these.

DROPS Design 10.09.2018 kl. 12:49:

Hi Diane. We’re currently having some technical issues with our site, resulting in photos and diagrams not loading correctly. We are working on solving this issue and hopefully the page will be back to normal soon. Please see our twitter and facebook accounts for updates. Apologies for any inconvenience caused.

Adri 24.07.2018 - 07:19:

Hi I'm knitting size L and i've tried to decrease the yoke in the contrast color but when I keep knitting the pattern isn't coming out how it's supposed to. How do I fix this?

DROPS Design 24.07.2018 kl. 09:35:

Dear Adri, when working diagrams A.1-A.3, the decreases are worked with off white, ie Knit 2 stitches together with off white to decrease 1 stitch as shown in diagram. Happy knitting!

Gabby 23.07.2018 - 06:37:

Hello! This is a beautiful pattern. Just to clarify: Am I supposed to start in the middle of the back and not where I joined the sleeves?

DROPS Design 23.07.2018 kl. 08:12:

Hi Gabby, Yes, the beginning of the round is mid back. Happy knitting!

Přidejte komentář k návodu DROPS 191-1