DROPS / 191 / 1

Periwinkle by DROPS Design

Pulovr s kruhovým sedlem a norským vzorem pletený z příze DROPS Merino Extra Fine. Velikost: S - XXXL

DROPS design: model č. me-135
Skupina přízí B
----------------------------------------------------------
500-550-600-650-700-800 g, barva č. 19, světle šedomodrá
100-150-150-150-150-150 g, barva č. 01, smetanová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí B)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 60 nebo 80 cm) č.4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok a 28 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 60 nebo 80 cm) č.3 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 23 ok a 32 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
----------------------------------------------------------

Nejste si jistí, kterou zvolit velikost? Třeba by vám pomohla informace, že modelka na obrázku je vysoká asi 170 cm a nosí velikost S nebo M. Pokud chcete plést/háčkovat pulovr, kabátek, šaty nebo podobný kousek, najdete dole pod návodem nákres s jednotlivými mírami v cm.
Komentáře (13)

100% vlna
od 57.00 Kč /50g
DROPS Merino Extra Fine uni colour DROPS Merino Extra Fine uni colour 57.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Merino Extra Fine mix DROPS Merino Extra Fine mix 57.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 684Kč. Více zde.
POUŽITÉ POSTUPY:

VZOR:
Viz schémata A.1 a A.2. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost.

TIP – UJÍMÁNÍ 1:
Abychom vypočítali, jak často musíme ujímat, vydělíme celkový počet ok v kruhové řadě (např. 200 ok), počtem ok, která potřebujeme ujmout (tj.10), takže 200 : 10 = 20. V tomto případě tedy spleteme hladce každé zhruba 19. a 20. oko.

TIP – UJÍMÁNÍ 2 (boky):
Začínáme 5 ok před značkou na boku: 2 oka spleteme hladce, 6 ok upleteme hladce (značka leží uprostřed těchto ok), 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (podpaží):
Začínáme 2 oka před značkou: 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží uprostřed těchto ok), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP:
Abychom předešli deformování pleteniny v místech s vyplétaným vzorem, dbáme na to, aby vlákna příze tažená za prací nebyla příliš utažená, napnutá. Pokud má pletenina přece jen tendenci příliš se stahovat, použijeme na vyplétání vzoru silnější jehlice.
----------------------------------------------------------

PULOVR:
Trup pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, zdola nahoru. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích/krátké kruhové jehlici, také zdola nahoru. Pak přesuneme trup a rukávy na společnou kruhovou jehlici a upleteme v kruhových řadách sedlo.
Aby svetr lépe seděl, můžeme pomocí zkrácených řad mírně vytvarovat zadní průkrčník – viz ZVÝŠENÍ ZADNÍHO PRŮKRČNÍKU níže v návodu. Toto zvýšení můžete vynechat a uplést zadní průkrčník stejně jako přední.

TRUP:
Na kruhovou jehlici č.3 nahodíme světlou šedomodrou přízí 200-220-238-258-284-312 ok a pleteme pružný lem, takto:
1. KRUHOVÁ ŘADA: hladce.
2. KRUHOVÁ ŘADA: *1 oko hladce, 1 obrace*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady. 1. a 2. kruhovou řadu stále opakujeme. Když je lem vysoký 3 cm, převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.4. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 10-10-12-12-14-14 ok - viz TIP – UJÍMÁNÍ 1 = 190-210-226-246-270-298 ok. Označíme si začátek kruhové řady a druhou značku vložíme za 95.-105.-113.-123.-135.-149. oko (= boky); značku během pletení snímáme vždy do aktuálně pletené řady.
Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem.
Ve výši 8 cm ujmeme na obou stranách obou značek 1 oko - viz TIP – UJÍMÁNÍ 2 (= ujmeme 4 oka). Takto ujímáme vždy po 8 cm výšky, celkem 4x na každé straně = 174-194-210-230-254-282 ok.
Pleteme do výše asi 36 cm – platí pro všechny velikosti. Následující kruhovou řadu pak pleteme takto: upleteme 39-44-47-52-57-63 ok (= ½ zadního dílu), následujících 8-8-10-10-12-14 ok uzavřeme (= průramek), upleteme 79-89-95-105-115-127 ok (= přední díl), dalších 8-8-10-10-12-14 ok uzavřeme (= průramek) a upleteme zbylých 40-45-48-53-58-64 ok (= ½ zadního dílu). Díl odložíme a upleteme rukávy.

RUKÁV:
Na ponožkové jehlice č.3 nahodíme světlou šedomodrou přízí 44-46-48-52-52-54 ok a pleteme takto:
1. KRUHOVÁ ŘADA: hladce.
2. KRUHOVÁ ŘADA: *1 oko hladce, 1 obrace*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady. 1. a 2. kruhovou řadu stále opakujeme. Když je lem vysoký 3 cm, převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č.4 a označíme si začátek kruhové řady (= střed podpaží); značku během pletení snímáme vždy do aktuálně pletené řady. Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 9-7-9-7-9-7 cm přidáme uprostřed podpaží 2 oka - viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ. Toto přidávání opakujeme vždy po 3,5-3-2-2-1,5-1,5 cm výšky, celkem 11-13-16-17-19-20x = 66-72-80-86-90-94 ok (podle potřeby převedeme pleteninu na krátkou kruhovou jehlici). Pleteme až do výše 46-45-43-41-40-38 cm.
Následující kruhovou řadu pleteme následovně: uzavřeme 4-4-5-5-6-7 ok, upleteme 58-64-70-76-78-80 ok a uzavřeme zbylých 4-4-5-5-6-7 ok. Díl odložíme a upleteme stejným způsobem druhý rukáv.

SEDLO:
Rukávy a trup převedeme na společnou kruhovou jehlici (rukávy přiložíme k trupu v místech uzavřených pro průramky) = 274-306-330-362-386-414 ok. NYNÍ MEŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
Viz TIP! Kruhová řada začíná uprostřed zadního dílu, v místě, kde končí trup. Pokračujeme světlou šedomodrou přízí. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 4-6-0-2-6-4 oka = 270-300-330-360-380-410 ok - viz TIP – UJÍMÁNÍ 1. Pokračujeme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 1-2-3-3-4-6 cm od místa, kde jsme spojili rukávy s trupem, pleteme vzor A.1 (= 27-30-33-36-38-41 sekvencí vzoru po 10 okách). Takto pokračujeme. SOUČASNĚ v řadě označené ve schématu A.1 šipkou ujmeme rovnoměrně 10-0-10-20-20-30 ok = 260-300-320-340-360-380 ok. POZOR! U velikosti S a L ujímáme v úsecích pletených smetanovou přízí.
Teď pleteme v kruhových řadách vzor A.2 (= 13-15-16-17-18-19 sekvencí vzoru po 20 okách). Pokračujeme v pletení vzoru a ujímáme dle schématu A.2. Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) máme na jehlici 130-150-160-170-180-190 ok.
Nyní můžeme pomocí zkrácených řad vytvarovat zvýšení zadního průkrčníku – svetr tak bude lépe sedět. Pokud průkrčník tvarovat nechcete, můžete následující pasáž přeskočit a přejít přímo k pletení lemu průkrčníku.

ZVÝŠENÍ ZADNÍHO PRŮKRČNÍKU:
Pokud průkrčník tvarovat nechcete, vynechejte tento odstavec.
Označíme si začátek kruhové řady = střed zadního průkrčníku.
Nyní pleteme zkrácené řady lícovým žerzejem smetanovou přízí – začínáme lícovou řadou: pleteme hladce až 15-16-17-18-19-20 ok za značku, práci otočíme, přízi utáhneme a upleteme obrace 30-32-34-36-38-40 ok. Práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme hladce 45-48-51-54-57-60 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a upleteme obrace 60-64-68-72-76-80 ok. Práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme hladce 75-80-85-90-95-100 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a upleteme obrace 90-96-102-108-114-120 ok. Práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme hladce zpět ke středu zadního průkrčníku.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Smetanovou přízí upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 24-40-44-48-54-58 ok = 106-110-116-122-126-132 ok. Pleteninu převedeme na krátkou kruhovou jehlici č.3. Pokračujeme pružným vzorem, takto: *1 oko hladce, 1 oko obrace*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady. Takto pokračujeme. Když je pružný lem vysoký 3 cm, všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Pulovr měří asi 58-60-62-64-66-68 cm (od ramene).

= světlá šedomodrá
= 2 oka spleteme hladce
= kruhová řada s ujímáním

Komentáře (13)

Napište své postřehy!

Brenda 02.05.2018 - 13:30:

When casting off for armholes it looks like they come in the middle of the back and front. Is the number of stitches knitted before casting off correct?

DROPS Design 02.05.2018 kl. 13:38:

Dear Brenda, your feedback has been forwarded to our design team. Thank you in advance for your patience. Happy knitting!

May Brith Finsrud 24.04.2018 - 00:47:

Hei, Når jeg skal felle til armene på bolen står det at jeg skal strikke 47 masker og felle til armen.Men da blir det midt bak eller foran på bolen og ikke i sidene der jeg har felt for hver 8.cm .?

DROPS Design 02.05.2018 kl. 15:01:

Hei May Brith. Det har du helt rett i, dette var en feil i oppskirften. Den er nå rettet, og det skal felles slik: Fell av 4-4-5-5-6-7 masker til ermehull, strikk 79-89-95-105-115-127 masker rett (= bakstykke), fell av 8-8-10-10-12-14 masker til ermehull, strikk 79-89-95-105-115-127 masker rett (= forstykke) og fell av de resterende 4-4-5-5-6-7 maskene til ermehull. Takk for beskjed og god fornøyelse

Camilla 17.04.2018 - 08:56: https://sovedyret.dk

Super skøn trøje. Jeg har lige købt opskriften til min mor, som jeg har sat i sving. Glæder mig til resultatet - som dog nok først er klar efter sommer, men så passer det også bedre til vejret.

Elisabeth 09.04.2018 - 08:44:

Ich habe den jetzt fertig, von den Maßen her ist er sehr großzügig geschnitten. Das Garn ist mir für einen "Sommerpullover" zu "warm". Da mir das Muster sehr gut gefällt, werde ich den auch noch mit dünnerem Garn stricken, die selbe Größe dann passt er auch besser.

Bettina 26.03.2018 - 19:43:

Hej ! Skal symbolet for "2 ret sammen" ikke vende den anden vej ?

DROPS Design 09.04.2018 kl. 11:34:

Hej Bettina, jo jeg kan se at vi er kommet til at vende stregen i symbolforklaringen den anden vej. Vi skal få det rettet, men du skal stadigvæk strikke 2 ret sammen ;)

Karoline 02.03.2018 - 22:55:

Bliver siderne til midt ryk/forstykke når man lukker til ærmegab?

DROPS Design 08.03.2018 kl. 16:22:

Hej, Siderne er der hvor du har sat mærketrådene. Men når du strikker rundt, begynder omgangen midt bagpå ryggen. God fornøjelse!

Caroline Södergård-Hahn 27.02.2018 - 16:38:

Visst är diagramförklaringen fel? Stjärnan ska väl vara blå?

DROPS Design 06.03.2018 kl. 15:49:

Hej Caroline, ja det stemmer og det er blevet rettet i opskriften. God fornøjelse!

Lene 24.02.2018 - 21:10:

Er det feil i diagrammet? Ser ut for meg at stjerne markerer det blå garnet i A2 , men det står at stjerne er naturfargen, og virker som det egentlig skal være motsatt i deler av A1, det virker feil/ forvirrende uansett? Hva er galt? + en kommentar: Dere lager fine modeller! Kunne blidene av modellene vise mere av strikkemodellen enn damen? Er ikke så lett å se modellen ordentlig!

DROPS Design 26.02.2018 kl. 12:48:

Hei Lene. Lys gråblå og natur har blitt forvekslet i symbolforklaringen. Vi har laget en rettelse til oppskriften. Vi skal forsøke å legge til flere bilder av plaggene og mønstrene fremover. Takk for tilbakemeldingen og god fornøyelse!

Martha 06.01.2018 - 19:37:

Ein feines Muster, ein feines Garn, ganz nach meinem Geschmack.

Elisabeth Valenta 03.01.2018 - 13:52:

Mein absoluter Favorit

Přidejte komentář k návodu DROPS 191-1