DROPS / 182 / 33

Earl Grey by DROPS Design

Souprava: čepice, nákrčník a rukavice – palčáky háčkované z příze DROPS Eskimo.

DROPS Design: model č. ee-617
Skupina přízí E nebo C + C
-----------------------------------------------------------
Na celou soupravu je spotřeba 250 g světle šedé a 200 g šedé příze DROPS Eskimo.
-----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Velikost: S/M - M/L
Obvod hlavy: 54/56 - 56/58 cm
Materiál:
DROPS ESKIMO firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí E)
100 g pro obě velikosti, barva č. 53, světlá šedá
50 g pro obě velikosti, barva č. 46, šedá

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí E)" – viz link níže.

DROPS HÁČEK č.7 – nebo velikosti potřebné k uháčkování zkušebního vzorku o rozměrech 10 dlouhých sloupků a 6 řad = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
-----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Velikost: jednotná
Rozměry: Obvod dolního okraje: 62 cm. Obvod horního okraje: 58 cm.
Výška: 26 cm.
Materiál:
DROPS ESKIMO firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí E)
150 g, barva č. 46, šedá

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí E)" – viz link níže.

DROPS HÁČEK č.8 – nebo velikosti potřebné k uháčkování zkušebního vzorku o rozměrech 9 dlouhých sloupků a 5 řad = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
-----------------------------------------------------------

RUKAVICE:
Velikost: S/M - M/L
Materiál:
DROPS ESKIMO firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí E)
150 g pro obě velikosti, barva č. 53, světlá šedá
50 g pro obě velikosti, barva č. 46, šedá

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí E)" – viz link níže.

DROPS HÁČEK č.6 – nebo velikosti potřebné k uháčkování zkušebního vzorku o rozměrech 12 krátkých sloupků a 12 řad = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
----------------------------------------------------------

Nejste si jistí, kterou zvolit velikost? Třeba by vám pomohla informace, že modelka na obrázku je vysoká asi 170 cm a nosí velikost S nebo M. Pokud chcete plést/háčkovat pulovr, kabátek, šaty nebo podobný kousek, najdete dole pod návodem nákres s jednotlivými mírami v cm.
Komentáře (0)

100% vlna
od 61.00 Kč /50g
DROPS Eskimo uni colour DROPS Eskimo uni colour 61.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Eskimo mix DROPS Eskimo mix 71.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Eskimo print DROPS Eskimo print 77.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 549Kč. Více zde.
POUŽITÉ POSTUPY:

INFO:
První krátký sloupek na začátku každé kruhové řady krátkých sloupků nahrazujeme 1 řetízkovým okem; každou kruhovou řadu končíme 1 pevným okem do 1. řetízkového oka ze začátku kruhové řady.

První polodlouhý sloupek na začátku každé kruhové řady polodlouhých sloupků nahrazujeme 2 řetízkovými oky; každou kruhovou řadu končíme 1 pevným okem do 2. řetízkového oka ze začátku kruhové řady.

První dlouhý sloupek na začátku každé kruhové řady dlouhých sloupků nahrazujeme 3 řetízkovými oky; každou kruhovou řadu končíme 1 pevným okem do 3. řetízkového oka ze začátku kruhové řady.

VZOR: 
1. KRUHOVÁ ŘADA: 1 polodlouhý sloupek vpíchnutý za zadní část každého krátkého sloupku.
2. KRUHOVÁ ŘADA: 1 krátký sloupek vpíchnutý za zadní část každého polodlouhého sloupku.
3. KRUHOVÁ ŘADA: 1 dlouhý sloupek vpíchnutý za zadní část každého krátkého sloupku.
4. KRUHOVÁ ŘADA: 1 krátký sloupek vpíchnutý za zadní část každého dlouhého sloupku.
1. - 4. kruhovou řadu stále opakujeme.

ZMĚNA BARVY (čepice):
Abychom dosáhli plynulých a úhledných přechodů barev, háčkujeme poslední pevné oko v kruhové řadě přízí v barvě řady následující – háček vpíchneme do posledního řetízkového oka ze začátku kruhové řady, nabereme přízi nové barvy a protáhneme ji okem na háčku.

2 SHÁČKOVANÉ KRÁTKÉ SLOUPKY: 
následujícího oka uháčkujeme 1 krátký sloupek, ale nedokončíme jej – před posledním protažením příze (= na háčku máme 2 smyčky) uháčkujeme stejným způsobem do dalšího oka další krátký sloupek a při jeho dokončování protáhneme přízi všemi 3 smyčkami na háčku (= ujmuli jsme 1 krátký sloupek).

TIP (rukavice):
Když háčkujeme krátké sloupky za zadní část ok, často se stane, že přízi příliš utáhneme – rukavice pak ztratí pružnost, bude moc tuhá a stažená.
Dbáme proto na to, aby krátké sloupky byly dost volné, tj. nabranou přízi protáhneme okem a ještě ji kousek vytáhneme (tj. vytvoříme dlouhé oko). 

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (čepice):
Abychom vypočítali, jak často musíme přidávat, vydělíme celkový počet ok v kruhové řadě (např. 40 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat (tj. 10), takže 40 : 10 = 4. V tomto případě tedy přidáme 1 oko za každým 4. okem.
Přidáváme rozháčkováním 1 oka na 2 (tj. do jednoho a téhož oka uháčkujeme 2 oka/sloupky).

TIP - UJÍMÁNÍ (rukavice):
Abychom vypočítali, jak často musíme ujímat, vydělíme celkový počet ok v kruhové řadě (např. 20 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout (tj. 4), takže 20 : 4 = 5. V tomto případě tedy sháčkujeme dohromady každé 4. a 5. oko, takto:
do následujícího oka uháčkujeme 1 krátký sloupek, ale nedokončíme jej – před posledním protažením příze uháčkujeme do dalšího oka stejným způsobem další krátký sloupek a při jeho dokončování protáhneme přízi všemi 3 smyčkami na háčku.
--------------------------------------------------------

ČEPICE: 
Háčkujeme v kruhových řadách, shora dolů.

Háčkujeme kolečko:
Háčkem č.7 uháčkujeme světle šedou přízí 4 řetízková oka a spojíme je pevným okem do kroužku. Viz INFO!
1. KRUHOVÁ ŘADA: kolem kroužku z řetízkových ok uháčkujeme 12-12 polodlouhých sloupků.
Teď budeme každou kruhovou řadu háčkovat za zadní část ok.
2. KRUHOVÁ ŘADA: *1 krátký sloupek do prvního polodlouhého sloupku, 2 krátké sloupky do dalšího polodlouhého sloupku*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady = 18-18 krátkých sloupků.
3. KRUHOVÁ ŘADA: *1 dlouhý sloupek do prvního krátkého sloupku, 2 dlouhé sloupky do dalšího krátkého sloupku*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady = 27-27 dlouhých sloupků.
4. KRUHOVÁ ŘADA: *1 krátký sloupek do prvního dlouhého sloupku, 2 krátké sloupky do dalšího dlouhého sloupku*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady = 40-40 krátkých sloupků.
Po dokončení kolečka háčkujeme dál VZOR – viz výše. SOUČASNĚ přidáme v 1. kruhové řadě rovnoměrně 10-13 polodlouhých sloupků – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ = 50-53 ok. Ve výši asi 19-20 cm změníme přízi na šedou – viz ZMĚNA BARVY. Uháčkujeme 4 kruhové řady krátkých sloupků (vpichujeme za zadní část ok). Přízi odstřihneme a zapošijeme.
Čepice je vysoká asi 23-24 cm.
Z obou barev příze vyrobíme velkou bambuli o průměru asi 9 cm a připevníme ji na vrcholek čepice.
--------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Háčkem č.8 uháčkujeme šedou přízí 56 volných řetízkových ok a spojíme je pevným okem do kroužku. Viz INFO! Uháčkujeme 1 kruhovou řadu polodlouhých sloupků (tj. po 1 polodlouhém sloupku do každého řetízkového oka). Pak háčkujeme v kruhových řadách VZOR, začínáme 2. kruhovou řadou vzoru – viz výše. SOUČASNĚ v 6. kruhové řadě ujmeme rovnoměrně 4 krátké sloupky (tj sháčkujeme dohromady každý 13. a 14. krátký sloupek – viz 2 SHÁČKOVANÉ KRÁTKÉ SLOUPKY = 52 krátkých sloupků. Pokračujeme v háčkování vzoru v kruhových řadách až do výše asi 26 cm – končíme kruhovou řadou krátkých sloupků. Přízi odstřihneme a zapošijeme.
--------------------------------------------------------

RUKAVICE:
Háčkujeme v kruhových řadách. Nejprve uháčkujeme vzorem manžetu, pak krátkými sloupky zbytek rukavice, vpichujeme za zadní část ok.

MANŽETA:
Háčkem č.6 uháčkujeme světle šedou přízí 21-23 trochu volnějších řetízkových ok a spojíme je pevným okem do kroužku. Viz INFO!
Uháčkujeme 1 kruhovou řadu polodlouhých sloupků (tj. po 1 polodlouhém sloupku do každého řetízkového oka). Pak háčkujeme v kruhových řadách VZOR, začínáme 2. kruhovou řadou vzoru – viz výše. Ve výši asi 5 cm je manžeta hotová – končíme kruhovou řadou krátkých sloupků. Vložíme značku – NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!

LEVÁ RUKAVICE:
Uháčkujeme 1 kruhovou řadu krátkých sloupků – viz TIP, vpichujeme za zadní část každého oka (takto postupujeme po celou dobu háčkování rukavice).
Když uháčkujeme 1 kruhovou řadu krátkých sloupků za značkou, přidáváme pro vytvarování palce 1 krátký sloupek na každé straně 1. oka na začátku kruhové řady – přidáváme rozháčkováním jednoho sloupku na 2 (tj. do jednoho a téhož krátkého sloupku uháčkujeme 2 krátké sloupky). Takto přidáváme na obou stranách tohoto oka v každé 2. kruhové řadě, celkem 3-4x = 27-31 krátkých sloupků (7-9 z těchto ok jsou oka palce). Přízi odstřihneme.
Následující kruhovou řadu háčkujeme takto: prvních 4-5 krátkých sloupků vynecháme, pak po 1 krátkém sloupku do každého z následujících 20-22 krátkých sloupků (za zadní část ok) = v kruhové řadě zbývají 3-4 krátké sloupky. V další kruhové řadě nebudeme háčkovat poslední 3-4 krátké sloupky. POZN.: začátek kruhové řady si označíme značkou umístěnou mezi poslední oko v kruhové řadě a první oko v kruhové řadě následující; značku během práce posouváme vždy do aktuálně rozpracované řady.
Háčkujeme po 1 krátkém sloupku do každého z 20-22 krátkých sloupků (za zadní část), a to až do výše 18-20 cm od značky. Pak začneme ujímat, takto:
1. KRUHOVÁ ŘADA: po 1 krátkém sloupku do každého krátkého sloupku (za zadní část oka) a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 4-5 krátkých sloupků - viz TIP - UJÍMÁNÍ = 16-17 krátkých sloupků.
2. KRUHOVÁ ŘADA: po 1 krátkém sloupku do každého krátkého sloupku a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 4-5 krátkých sloupků = 12 krátkých sloupků.
3. KRUHOVÁ ŘADA: každé 2 krátké sloupky sháčkujeme dohromady = zbývá 6 krátkých sloupků. Přízi odstřihneme, provlečeme ji zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.

PALEC:
= 7-9 ok. První kruhovou řadu háčkujeme takto: po 1 krátkém sloupku do každého krátkého sloupku (za zadní část), navíc uháčkujeme 2 nové krátké sloupky přesně v místě mezi palcem a dlaní = 9-11 krátkých sloupků. Uháčkujeme 4-5 kruhových řad krátkých sloupků. V následující kruhové řadě sháčkujeme každé 2 krátké sloupky dohromady, až po poslední 1 krátký sloupek – ten uháčkujeme jako běžný krátký sloupek = zbývá 5-6 krátkých sloupků. Přízi odstřihneme, provlečeme ji zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.

KROUCENÁ ŠŇŮRA:
Ustřihneme si 2 vlákna šedé příze, každé o délce 120 cm. Vlákna stáčíme pevně dohromady - jakmile se začnou samovolně kroutit, přeložíme je napolovic a necháme zkroutit znovu. Na každém konci uvážeme uzel.
Dále vyrobíme 2 bambulky o průměru asi 2-3 cm. Jednu bambulku připevníme na jeden konec šňůrky. Šňůrku pak protáhneme rukavicí v místech, kde končí manřeta a začíná ruka (měli bychom začít i skončit na hřbetu ruky, nikoli na dlani). Na druhý konec šňůrky pak přišijeme druhou bambulku.

PRAVÁ RUKAVICE:
Manžetu i rukavici háčkujeme stejně jako levou rukavici, jen pro palec přidáváme na obou stranách posledního oka v kruhové řadě (namísto prvního). Zbytek rukavice i palce háčkujeme beze změny.
Stejně tak vyrobíme šňůrku s bambulemi.

Komentáře (0)

K tomuto návodu zatím nejsou komentáře. Přidejte ten svůj!

Přidejte komentář k návodu DROPS 182-33